aztec Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 márhogy az Antié mekkora lenne? :D nem erre gondoltam konkrétan :P
warwolf Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Cartársak!Honnan lehet megtudni, hogy egy ültetőrugó mennyit ültet?Szemrevételezéssel?Hm? :?:
Tom Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Ha nincs rajta semmi iromány, akkor szerintem csak próbával.
warwolf Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Ha nincs rajta semmi iromány, akkor szerintem csak próbával. Aztecnak menne a dolog, mivel a gép, ami alatt már eredetileg volt még peres 205/60-13 gumival volt szerelve valami spéci felnivel, így sajnos nem tudom megállapítani a dolgot. Viszont láttatlanba értelemszerűen nem vesz ilyesmit, én viszont nagyon szeretnék neki segíteni. Tamástalan vagyok.Amúgy piros színű, de sajnos kb. ennyi. :D
Szabyka Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Cartársak!Honnan lehet megtudni, hogy egy ültetőrugó mennyit ültet?Szemrevételezéssel?Hm? :?: Nekem is piros! Enzo típusú és 35mm-t ültet ...
GPont Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Szóval Te foglalkozol ilyennel? Ami a C oszlopodon van az saját termés?Igen saját, de az még csak a gyári szellőző átalakítása. Közben jött más ötlet erre vonatkozólag, na majd az lesz üvexálas. Nem akarnál egy rövid leírást alkotni magáról a folyamatról? 1-2 helyen lehet olvasni a neten erről , de hátha valami újat mondanál. Őszinte leszek: nem. Nem sajnálom az infót, de én is csak tanulgatom. Eddíg pár átalakításon kívül csak két teljesen saját "művem" van: egy hűtőmaszk, és a közdarab, Ancsám hátsólámpái között. Tehát gyakorlat és tapasztalat híján inkább nem írnék még több baromságot, mint általában.
GPont Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Ha a telók nincsenek kicserélve, csak ültetőrugók vannak a kocsi alatt, akkor nem történhet olyan, hogy egy kirugózásnál kiugrik a rugó a helyéről? Tudom, láma vagyok... :oops:
opel16v Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Ha nem úgy lett vágva a rugó, akkor nem valószínű.
GPont Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Akkor az ültetőrugó ugyanolyan hosszú, mint a gyári? Bocs, hogy értetlenkedek, de nem vágom, hogy hogyan engedi lejjebb a kocsit egy, a gyárival megegyező hosszú rugó, ráadásul úgy, hogy még keményebb is. :? És még csak fel sem koppan minden kavicson. Erre vannak a progresszív rugók? Igazából azért érdekelne a dolog, mert valahogy le kellene szedni a kocsimat az égből, de nem akarok ennél sokkal keményebb futóművet. Most úgy tíz centi (!) van a kerék teteje, meg a sárvédőív között, úgyhogy nem csoda, hogy 65/75mm-t ültet az egyik cég rugója, amit találtam a neten. Még egy láma kérdés: az ültetőrugókat össze szabad ereszteni a gyári telókkal?
Szabyka Elküldve Március23, 2005 Elküldve Március23, 2005 Akkor az ültetőrugó ugyanolyan hosszú, mint a gyári? Bocs, hogy értetlenkedek, de nem vágom, hogy hogyan engedi lejjebb a kocsit egy, a gyárival megegyező hosszú rugó, ráadásul úgy, hogy még keményebb is. :? És még csak fel sem koppan minden kavicson. Erre vannak a progresszív rugók? Igazából azért érdekelne a dolog, mert valahogy le kellene szedni a kocsimat az égből, de nem akarok ennél sokkal keményebb futóművet. Most úgy tíz centi (!) van a kerék teteje, meg a sárvédőív között, úgyhogy nem csoda, hogy 65/75mm-t ültet az egyik cég rugója, amit találtam a neten. Még egy láma kérdés: az ültetőrugókat össze szabad ereszteni a gyári telókkal? Az ültetőrugó rövidebb mint a gyári ha egymás mellé teszed őket, de sokkalta keményebb! Asszem 35-40mm-ig össze lehet engedni a gyári telókat + az ültetőrugót! Egy kis olvasnivaló : http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=...s&kat_id=003002
GPont Elküldve Március24, 2005 Elküldve Március24, 2005 Egy kis olvasnivaló :http://www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=kat_reszletes_leiras&kat_id=003002 Tanulságos olvasmány... Asszem utánanézek, nincs-e valami más Opelben rövidebb gátló+teló kombináció. Gyárilag akkora hasmagasság van, hogy simán beleférne 20-30mm. Jobban is nézne ki, meg nem billenne annyira a kaszni. Bár az most sem jellemző. Köszi!
I_S Elküldve Március24, 2005 Elküldve Március24, 2005 No az enyémben is piros vogtland-ok vannak -35mm-esek :D Én is féltem tőle, hogy kiugorhat, de akkor belegondoltam, hogy úgysem naon szoktam megreptetni a gépe, így kicsit megnyugodtam. :P Aztán tovább gondoltam, pl. kerékcserénél fel kel ám emelni a kocsit :smt017 no akkor megint elbizonytalanodtam. A lényeg, ahhogy Szabyka írta, oan 40 mm-ig össze lehet engedni a gyári gátlóva, nem is koppan fel a gátló, meg még ki sem engedi a rugacsot ugrani. Ha ennél nagyobb ültetésű rukót rak alá, akkor már szükséges a csere főleg a gátló hossza és a rugó mérete közötti különbség miatt, mer itt már ugorhat, nomeg persze össze is koppankat a gátló, ami érdekes meglepetést okozhat és tengeribetegséghez is vezethet, ha kipukkan :D
I_S Elküldve Március24, 2005 Elküldve Március24, 2005 Figyu már! A WM sportdobokról tud valaki valamit? (persze az árán kívűl, azt én is látom) :D Oanra gondolok, hogy áteresztő e, vagy nem, meg rozsdamentes ill. saválló, stb. Köszönve előre is.
BlackCat Elküldve Március24, 2005 Elküldve Március24, 2005 Nekem is túl sokat ültet a rugóm,és bizony felkoppan!Jó csúnya hangja is van olyankor!Állítólag van felénk egy srác,aki fel tudja keményíteni,meg vágni a szárából is.Ráférne a vasra! :roll:
opel16v Elküldve Március24, 2005 Elküldve Március24, 2005 A magnum tuningot hanyagolnám a helyetekben. :D A gátlónak nem a legfontosabb paramétere a kirugózási hossz. Ültetésnél sem ezt kell elsődlegesen figyelembe venni. Inkább a munka- pontját kell figyelni, mert ugye ha a gyári gátlóval ülteted, annak az ültetés nagyságával arányos távolságban elmászik a munkapontja, és hamarabb tönkremegy. Valamint rövidebb rugózási útra keményebb kell legyen a gátló, hogy kivédje a felütést.
GPont Elküldve Március25, 2005 Elküldve Március25, 2005 Csak megvizsgálom én azokat a Kadett teló-rugó kombinációkat! :idea: Hátha rövidebbek pár centivel. Most viszont projekt elnapolva... Jött más, amire jobban kell a pénz. :D
Viper Elküldve Március25, 2005 Elküldve Március25, 2005 A gátlónak nem a legfontosabb paramétere a kirugózási hossz. Ültetésnél sem ezt kell elsődlegesen figyelembe venni. Inkább a munka- pontját kell figyelni, mert ugye ha a gyári gátlóval ülteted, annak az ültetés nagyságával arányos távolságban elmászik a munkapontja, és hamarabb tönkremegy. Valamint rövidebb rugózási útra keményebb kell legyen a gátló, hogy kivédje a felütést. Nem tudsz esetleg valakit, aki felkeményítené a gyári gátlóimat? Nekem is ültetve van a verda fehér Vogtland rugókkal (-35mm) és hát felfelé eléggé engednek a gátlók, lefele meg ugye a rugó miatt meg kemény! :D
Viper Elküldve Március25, 2005 Elküldve Március25, 2005 Kárászy, Katona... Köszi! Esetleg a Katonának tudsz valami elérhetőséget? A kárászyt már hívtam és majdnem annyiért keményítenek, mint amennyiért veszek új már keményebb gátlókat!!!! :roll:
Vajda Tivadar Elküldve Március25, 2005 Elküldve Március25, 2005 A rugókat gyári telóval max 40mm-ig válasszátok!!!De néha már ez is tud meglepetést okozni egy jól sikerült buli utánni havari kör hazaszállitásánál (4-5-((((6-7!))))) ) emberkével!Föleg ha már nem a legjobb a teló! 40 mm-nél nagyobb ültetésnél érdemes megvenni a rugót gyártó cég gátlóit-Néha olcsobb mint a keményités ill. a után gyártott!
opel16v Elküldve Március25, 2005 Elküldve Március25, 2005 Sajnos az ilyen táblázatok is irányadóak csak, hiszen általában csak bővebb típuskörre vonatkoznak, azaz pl. "Astra F 1.6". Namost ezen a típuscsaládon belül is lehet több mint 100kg eltérés, és ez akár 1cm különbséget is eredményezhet a megadotthoz képest.
Laci4 Elküldve Március25, 2005 Elküldve Március25, 2005 Ebben tuti van vmi, ugyanis mikor én is kérdeztem csergőben hogy mennyié lönne gyári rugesz előre, a srác megkérdezte klima or not klima... mondom van.. de mi köze a rugóhoz... Mire nehezebb a kocsi, erősebb a rugó.. ui: még nem tom mit teszek a törött rugó helyére :oops:
NeedForSpeed Elküldve Március27, 2005 Elküldve Március27, 2005 Bocs hogy így beszólok, csak pár mantás ötlet. Mantába pl. IZS rugó vágva tök jó a sárga konikhoz. Bazi kemény, nem lesz vele gond. Hátulra a merev tengely miatt, mint ladás rallysok szokták, hogy biztosan el ne mozduljon a rugó, a híd alá két csík biztonsági őv duplán hajtava és csavarozva a kasztnihoz. Kicsit barbár, de ez van. Így is lehet.
opeltds Elküldve Március28, 2005 Elküldve Március28, 2005 sziasztok!!! Én azt hallotam ha kipufog szertném tunningolni akkor azt csínáljam hogy: kiszed akatalizátor meg a középső dob és helyete egy cső!! mert van elég folytás a a hátsó doba!! nekem egy turbó astrám van isuzu motoros abba is jó ez a megoldás! neki egy corsába ment a dolog és neki 20 lovat jelentet neki is diezel volt!! köszi a segítséget!!
Tápiószecső Elküldve Március28, 2005 Elküldve Március28, 2005 neki 20 lovat jelentet :shock: Az ki van csukva!
Recommended Posts