Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Akkor a C14NZ helyett rakhatok bele C20Xe-t mert gyártották ilyen motorral.

Igen, csak fizesd meg a regadó különbözetet, meg építsd át az egész autót (fékek, futómű), ráadásul az engedélyeztetéshez teljes műszaki terveztetés kell gépészmérnök által, ami többe kerül, mint az autó...

Elküldve
Igen, csak fizesd meg a regadó különbözetet, meg építsd át az egész autót (fékek, futómű), ráadásul az engedélyeztetéshez teljes műszaki terveztetés kell gépészmérnök által, ami többe kerül, mint az autó...

Miért kell regadód fizetni egy olyan motorért amért egyszer már ki van fizetve.

Ha külföldi papiros a motor akkor aláírom, de ha magyar papíros akkor miért kell??? (Gondolom ez is valami magyar f@szság :lol: )

Elküldve
Miért kell regadód fizetni egy olyan motorért amért egyszer már ki van fizetve.

Ha külföldi papiros a motor akkor aláírom, de ha magyar papíros akkor miért kell??? (Gondolom ez is valami magyar f@szság :lol: )

Nálunk (ebben is...) a bürokrácia az akadály. Egyes országokban (pl. tudtommal Németországban) sokkal rugalmasabban állnak az ilyen dolgokhoz.

C14NZ viszonylatban a járható út az SE-re átalakítás, sőt valahol hallottam már olyat is, hogy C14NZ-ből C16SE-t csináltak, a hengerfurat átmérője csak kb. 1.5mm-rel nagyobb, és kell az 1.6-os főtengelye a hajtókarokkal és dugókkal az eltérő lökethosszok miatt...

Elküldve (edited)
Látott már valaki mo-n műanyag méhsejtrácsot? Lökösben meg maszkban láttam már én is, de nekem ilyen táblában kéne amit szabni lehet. :lol:

Persze, lehet kapni barkácsáruházban ilyesmi rácsot, parkolókban használják, ződ színű, és kb.50X50cm. Tudom hogy nem pont erre gondoltál, de most így hirtelen.....ezt találtam. :lol:

Módosítva : zotya975
Elküldve
Persze, lehet kapni barkácsáruházban ilyesmi rácsot, parkolókban használják, ződ színű, és kb.50X50cm. Tudom hogy nem pont erre gondoltál, de most így hirtelen.....ezt találtam. :lol:

Ömm, valóban nem ilyesmire gondoltam... Olyanra ami az autók maszkjában szokott lenni és fekete színű, azért köszi hogy utánnanéztél. :lol:

Szerk.:

Ilyesmit mint ennek a lökös aljában van:

seat_ibiza_kit_aerodinamico.jpg

Elküldve
Nálunk (ebben is...) a bürokrácia az akadály. Egyes országokban (pl. tudtommal Németországban) sokkal rugalmasabban állnak az ilyen dolgokhoz.

C14NZ viszonylatban a járható út az SE-re átalakítás, sőt valahol hallottam már olyat is, hogy C14NZ-ből C16SE-t csináltak, a hengerfurat átmérője csak kb. 1.5mm-rel nagyobb, és kell az 1.6-os főtengelye a hajtókarokkal és dugókkal az eltérő lökethosszok miatt...

Nekem NZ-ből lett SE-e, de gondoltam kipróbálok valami XE verziót, de úgylátszik nem lesz belőle semmi!

Éljen a magyar bürokrácia!

Elküldve
Hátúl is tárcsafékem legyen.

Szerzel hátra egy tárcsás agyat,jó a gsi-é is....Lecsavarod a dobos agyadat,majd felrakod a tárcsást.Kicserélted a kötelet és kész is.......Nagy vonalakban ennyi :lol:

Elküldve
Szerzel hátra egy tárcsás agyat,jó a gsi-é is....Lecsavarod a dobos agyadat,majd felrakod a tárcsást.Kicserélted a kötelet és kész is.......Nagy vonalakban ennyi :lol:

Nagyon köszi!

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv ALL! Kis szerényen az első hozászolásomat írnám le.

1,5éve van opel-om de csak most találtam rá az oldalra (HIBA).

Lenne kérdéseim, mert én műszakilag analfabéta vagyok, asszem nem szégyen mindenhez nem kell érteni.

Kérdés:

A gépjármű:

2001-es 1.4-es 44 kW-os Opel Astra F Classic

Ez durván kiszámítva 60 Lóerőt jelent, ha jól számolok?!

Igazából nem gáz, mert a gép sebességileg megy , de azért lehetne ütösebb LE-je.

Szeretnék tanácsokat kérni, h lehetne növelni a LE, teljesítményét, mit érdemes?Érdemes e egyáltalán?

Minden lehetőséget szívesen fogadok, tudom van chiptuning, ilyen olyan sport dolog.

Mekkora változás érhető el?100LE? vagy semmi? nem értek hozzá hangsúlyozom, csak érdeklödök :rolleyes:

Remélem nem kapok osztást, előre is köszönöm!

Elküldve
Üdv ALL! Kis szerényen az első hozászolásomat írnám le.

1,5éve van opel-om de csak most találtam rá az oldalra (HIBA).

Lenne kérdéseim, mert én műszakilag analfabéta vagyok, asszem nem szégyen mindenhez nem kell érteni.

Kérdés:

A gépjármű:

2001-es 1.4-es 44 kW-os Opel Astra F Classic

Ez durván kiszámítva 60 Lóerőt jelent, ha jól számolok?!

Igazából nem gáz, mert a gép sebességileg megy , de azért lehetne ütösebb LE-je.

Szeretnék tanácsokat kérni, h lehetne növelni a LE, teljesítményét, mit érdemes?Érdemes e egyáltalán?

Minden lehetőséget szívesen fogadok, tudom van chiptuning, ilyen olyan sport dolog.

Mekkora változás érhető el?100LE? vagy semmi? nem értek hozzá hangsúlyozom, csak érdeklödök :rolleyes:

Remélem nem kapok osztást, előre is köszönöm!

Igen 60 lóerő. A géped ha jól sejtem központi injektoros, tehát egy benzin befecskedező látja el az összes hengert üzemanyaggal. Át lehet alakítani hengerenkéni befecskendezősre ekkor 4 db injektorod lesz. Ez jelent plussz 22 pacit, összesen 82-őt. Az átalakítás ára 50-100 ezer forint dúrva becsléssel. Majd jönnek a tapasztaltabb clubtársak és pontosítanak. Igen vannak sportlégszűrők, kipufogók, leömlő polírozás a gyorsabb gázáramlás miatt, chiptuning, ezekhez sajna nem értek, majd a többiek. Van egy-két dolog aminek nem szabad bedőlni , mert sok hülyeséget rásóznak a kezdő autósra.

Elküldve
Az átalakítás ára 50-100 ezer forint dúrva becsléssel.

50-ből egy nz-se átalakítás? Viccelsz ugye? :rolleyes: Még a 100 is kevés....

Igen vannak sportlégszűrők, kipufogók, leömlő polírozás a gyorsabb gázáramlás miatt, chiptuning,

Na ezeket nem szabad megcsinálni ezen a motoron :)

Vagy ölje bele sok pénzt, és vállalj be egy SE-re átalakítást vagy ne nyúlj hozzá. Joanyámnak is ilyen mocis Astrája van, a 10 év alatt a kötelezőkön meg tankoláson kívül semmire nem kellett költeni, bármikor beindítom jön megy teszi a dolgát, sohasem hagyott még ott sehol.

Elküldve
50-ből egy nz-se átalakítás? Viccelsz ugye? :rolleyes: Még a 100 is kevés....

Na akkor ezt részletezük egy kicsit! :) Mi is kell hozzá? Hengerfej, szivosor, kipufsor, 4 db injektor, kábelezés, másik ECU, AC-csere. Azért ha szűken is, de kijönne 100-ból nem?

Elküldve
Na akkor ezt részletezük egy kicsit! :) Mi is kell hozzá? Hengerfej, szivosor, kipufsor, 4 db injektor, kábelezés, másik ECU, AC-csere. Azért ha szűken is, de kijönne 100-ból nem?

hengerfejet elviszed felújítani(10-20e), tömités készlet5, vízcső5, termosztát, fejvakarás h mé nem indul(monnyuk ez ingyen van), injektor tisztitás se árthat, mert én is beszívtam :rolleyes:

Elküldve
hengerfejet elviszed felújítani(10-20e), tömités készlet5, vízcső5, termosztát, fejvakarás h mé nem indul(monnyuk ez ingyen van), injektor tisztitás se árthat, mert én is beszívtam :)

Igaz én nem se-sitettem, csak az nz-ben rendeztem át a szelepeket :) , de bontott HF 15000+síkolás 3000 azt csókolom! A szelepszárszimeringet meg te is ki tudod cserélni. Benyával feltöltve a szeleptányérnál nem ereszt, mit kell még rajta felújitani? Tömités, milyen is kell, HF, szívosor, kipufsor, míndhárom 1000 alatt volt. A vízcsövet hozzádvágják a bontóban, ha mindent ott veszel meg. A fejét meg majd vakarja a Hening Karcsi, ha én is rászánom magam! :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.