Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Nem, csak a táblákat, amiből dolgozik. Magát az eepromot tudod olvasni, csak nem tudod értelmezni :huh:

Node a táblákban benne lesznek az időzítések olvashatóan!? Most ez érdekel. Hogy lehet kiolvasni?

Egyébként gondolkodtam, tök logikus az egész. :D Lökettérfogatból, keverési arányból, töltöttségi fokból, max. fordulatból, és a duty cycle-ból teljesen jól ki lehet számolni a szükséges méretet. Asszem. <_< Majd meg is teszem.

Link to comment
Megosztás:

Node a táblákban benne lesznek az időzítések olvashatóan!? Most ez érdekel. Hogy lehet kiolvasni?

Egyébként gondolkodtam, tök logikus az egész. :huh: Lökettérfogatból, keverési arányból, töltöttségi fokból, max. fordulatból, és a duty cycle-ból teljesen jól ki lehet számolni a szükséges méretet. Asszem. <_< Majd meg is teszem.

Tápi!

kukk itt körbe

Link to comment
Megosztás:

Node a táblákban benne lesznek az időzítések olvashatóan!? Most ez érdekel. Hogy lehet kiolvasni?

Sajnos nem lesz benne. Olyan értékek vannak, amik már képletből jönnek ki. És azt sem tudom, hol keresd benne,

hol melyik tábla van. Ehhez progi kéne, ami felolvassa, konverzióval.

Link to comment
Megosztás:

Node a táblákban benne lesznek az időzítések olvashatóan!? Most ez érdekel. Hogy lehet kiolvasni?

Egyébként gondolkodtam, tök logikus az egész. :huh: Lökettérfogatból, keverési arányból, töltöttségi fokból, max. fordulatból, és a duty cycle-ból teljesen jól ki lehet számolni a szükséges méretet. Asszem. <_< Majd meg is teszem.

Ezek általában HEX-ben vannak kodolva! kell egy hexeditro de abból még mindíg nemtod meg melyik sor mi,,, sztem egy ecu flasher megtudja jeleníteni!

:D

Link to comment
Megosztás:

Ezek általában HEX-ben vannak kodolva! kell egy hexeditro de abból még mindíg nemtod meg melyik sor mi,,, sztem egy ecu flasher megtudja jeleníteni!

:huh:

Hova kell kattintani? <_<

Ezzel igazából most nem nagyon szeretnék foglalkozni, mondjatok nekem egy olyan embert akinek odaadom az ecu-t és fél óra múlva nyomtatva visszakapom, hogy az egyes táblákban milyen értékek vannak.

Link to comment
Megosztás:

Hova kell kattintani? <_<

Ezzel igazából most nem nagyon szeretnék foglalkozni, mondjatok nekem egy olyan embert akinek odaadom az ecu-t és fél óra múlva nyomtatva visszakapom, hogy az egyes táblákban milyen értékek vannak.

Pénzért ez menni fog, máshogy nem. Pl szerintem Laller is megoldja ezt neked, persze biztos nem baráti szívességből :huh:

Link to comment
Megosztás:

Egyébként gondolkodtam, tök logikus az egész. :D Lökettérfogatból, keverési arányból, töltöttségi fokból, max. fordulatból, és a duty cycle-ból teljesen jól ki lehet számolni a szükséges méretet. Asszem. <_< Majd meg is teszem.

Csináltam egy táblát:

rpm 70,00% 80,00%

5000 137,6 120,4

5500 151,36 132,44

6000 165,12 144,48

6500 178,88 156,52

7000 192,64 168,56

7500 206,4 180,6

8000 220,16 192,64

15 fokos levegőnél 1-es lambdával 0,9-es töltési fokkal 70 és 80%-os duty cycle-al a fenti áteresztésű injektorok lennének szükségesek 375 ccm-es hengerekhez adott max fordulatra. Töltési fokot sajnos csak tippelni tudom. :huh:

Update: az égéstér térfogata lemaradt a számításból ez növeli a szükséges mennyiséget, ugyanúgy ha dús keverékre van állítva, vagy ha levegő hőmérséklet kevesebb. Csökken a szükséges mennyiség, ha nincs ekkora töltési fok, vagy ha nagyobb a levegő hőmérséklete.

Link to comment
Megosztás:

és neked most mekkorák vannak?

x16xel-é mekkora is? :huh:

Az enyém talán 150-es.

Nézd meg a számát. Ha ez: 17089276, akkor Rochester injector, de nem találtam erről sem semmit, csak a 3 baros nyomásértéket. Szerintem 170 körül lehet legfeljebb.

Update: Találtam valamit.

http://www.flaviocursos.com.br/dicas/Vaz%E...odelos%20GM.pdf

Ebben a corsa gsi 16v-nél van ez a számú injektor, 26,5ml-s outflow-t (vazeo) ír. A 0-280-150-427-es XE kék injektorhoz pedig 40-45-ot. Mivel ez utóbbi 241 cc/min-t ad a tiéd valahol 140-160 közt van.

Ha a C16SE-be is ugyanazt rakták, mint a C14SE-be, akkor nem valószínű hogy a X16XEL-nél is jelentősen eltértek volna átfolyás tekintetében, mivel ugye mindkettő 100 ló.

Update2: http://www.205gti.com/bosch/inject.htm

26,5 megerősítve, de a 427-esre már csak 26 max-ot ír. <_<

Link to comment
Megosztás:

Újabb adatok:

http://www.opel-problemforum.de/f87-%5Bfaq...pelmotoren.html

C16SE : 0-280-156-338 -->

X14XE : FJ10469-11B1 (Delphi)

X16XEL :

X18XE1, Z18XE : 0986 280 556 --> cm³/min

X18XE, X20XEV, X25XE, X30XE : 280 155 712 --> 203.9 cm³/min

C18XE/L (pink), X20SE (grün) : 0-280-155-709 (5WK90531) --> 191 cm³/min

C20NE : 0-280-150-747 (C20NE evtl. Omega A 2,4er und 3,0 12V) Farbe Gelb --> 191.8 cm³/min

_________0-280-150-725 schwarz --> 172.4 cm³/min

C20XE 2,5 beige 1-loch : 0-280-150-744 ---> 214.4 cm³/min

C20XE 2,8 blau 4-loch : 0-280-150-427 --> 241 cm³/min

C25XE : 0280 150 428 --> 196 cm³/min

C20LET gelb 4-loch : 0-280-150-420 --> 303.7 cm³/min

Z20LET schwarz 4-loch : 0-280-156-021 --> 304.8 cm³/min

Y26SE, Y32SE : 280 156 045 --> 191.8 cm³/min

--------------------------------------------------------

Zentraleinspritzer:

C14NZ 370ccm/min

C16NZ 460ccm/min (SZ+SZR werden ähnliche Werte haben)

C18NZ 550ccm/min (gibt keine grössere für Zentraleinspritzung)

------------------------------------------

Daten ohne Boschnummer = ungeprüft:

C30SE grün 4-loch 192ccm/min

C40SE blau 4-loch ca. 265ccm/min

Z20LEH hellblau 4-loch 470ccm/min

Link to comment
Megosztás:

Kérdezősködtem még néhány helyen emailben, vagy válaszolnak majd vagy nem, de az eddigi infók alapján szinte biztos, hogy az 1.4-es 1.6-os motorokban 150+-10% ccm/min-es injektorok vannak.

A saját számításaim, a Stan Weiss-es oldal, és az Injectorrx szerint is ez már kevéske valamivel 100 ló felett. Olvastam, hogy gyártók azért el szoktak menni 90%-os duty cycle fölé is, mivel ezek az autók relatíve kevés időt töltenek a magas fordulatszámú tartományokban, versenymotorokban viszont fontos 80% alatt maradni. Gabi, csak a te esetedet nem értem. <_< Meddig forog a versenygép? Hol adja le a max. teljesítményt? Gondolom te sem tudod a saját időzítéseidet?!

Ennél fogva nekem hosszútávon azt hiszem a 0-280-150-427 -es kék 20XE injektorok lesznek szimpatikusak. :huh: Bár 241 ccm-re talán nem lenne szükségem, 220 körülit nem nagyon találtam. (a 214-es másik 20XE injektorok a 2,5 baros nyomás miatt nem tetszenek) Ráadásul ez viszonylag könnyen beszerezhető.

Rövid távon (próbára) pedig vagy egy 1-2 tizedes nyomásemelés ehhez pedig valami állítható nyomásszabályzó vagy 0-280-150-725, 172.4 ccm/min-es C20NE injektorok kellenek. Ez utóbbival talán még elboldogul a mostani program is. (update: ez sem jó mert ez is csak 2,5 baros.)

Nyugtasson meg valaki, hogy a fent említett két injekor plug&play illeszkedik a mostaniak helyére. :D

Egyúttal arra is kíváncsi lennék, hogy a C14SE, C20NE és C20XE pumpák szállításteljesítménye mekkora. :D

Akinek van eladó a fent említett injektorokból vagy egy állítható nyomásszabályzóból, az ne habozzon megkeresni.

Link to comment
Megosztás:

Kérdezősködtem még néhány helyen emailben, vagy válaszolnak majd vagy nem, de az eddigi infók alapján szinte biztos, hogy az 1.4-es 1.6-os motorokban 150+-10% ccm/min-es injektorok vannak.

A saját számításaim, a Stan Weiss-es oldal, és az Injectorrx szerint is ez már kevéske valamivel 100 ló felett. Olvastam, hogy gyártók azért el szoktak menni 90%-os duty cycle fölé is, mivel ezek az autók relatíve kevés időt töltenek a magas fordulatszámú tartományokban, versenymotorokban viszont fontos 80% alatt maradni. Gabi, csak a te esetedet nem értem. <_< Meddig forog a versenygép? Hol adja le a max. teljesítményt? Gondolom te sem tudod a saját időzítéseidet?!

Ennél fogva nekem hosszútávon azt hiszem a 0-280-150-427 -es kék 20XE injektorok lesznek szimpatikusak. :huh: Bár 241 ccm-re talán nem lenne szükségem, 220 körülit nem nagyon találtam. (a 214-es másik 20XE injektorok a 2,5 baros nyomás miatt nem tetszenek) Ráadásul ez viszonylag könnyen beszerezhető.

Rövid távon (próbára) pedig vagy egy 1-2 tizedes nyomásemelés ehhez pedig valami állítható nyomásszabályzó vagy 0-280-150-725, 172.4 ccm/min-es C20NE injektorok kellenek. Ez utóbbival talán még elboldogul a mostani program is. (update: ez sem jó mert ez is csak 2,5 baros.)

Nyugtasson meg valaki, hogy a fent említett két injekor plug&play illeszkedik a mostaniak helyére. :D

Egyúttal arra is kíváncsi lennék, hogy a C14SE, C20NE és C20XE pumpák szállításteljesítménye mekkora. :D

Akinek van eladó a fent említett injektorokból vagy egy állítható nyomásszabályzóból, az ne habozzon megkeresni.

Ezt az elmélkedést azzal is cáfolnám, hogy a versenygép a becsült adatok szerint most kb 140LE körül van, és a szakik szerint

160LE-ig simán fel lehet tolni, viszonylag egyenes nyomatékgörbével 4000-től. Persze a gyári injektorokkal. Patyi Lacinak van

is egy mérése 150LE-ről, de az gyári vezérműtengellyel volt még, dbilas sorral és 4leömlővel. Mindezt a gyári 3bar-os nyomáson.

Továbbá nem árt figyelembe venned azt sem, hogy a különböző injektorok szórásképe teljesen más lehet, az adott szívócsőben

elhelyezkedése alapján is, tehát ilyen szempontokat sem árt figyelembe venned. Pl alapelv, hogy a 16v motorokban kétsíkú

szóráskép van, a két szívószelep felé. Tehát neked alapból nem lenne jó az ilyen injektorfej.

Link to comment
Megosztás:

Ezt az elmélkedést azzal is cáfolnám, hogy a versenygép a becsült adatok szerint most kb 140LE körül van, és a szakik szerint

160LE-ig simán fel lehet tolni, viszonylag egyenes nyomatékgörbével 4000-től. Persze a gyári injektorokkal. Patyi Lacinak van

is egy mérése 150LE-ről, de az gyári vezérműtengellyel volt még, dbilas sorral és 4leömlővel. Mindezt a gyári 3bar-os nyomáson.

Passz. Túl kevés a rendelkezésre álló adat. Valamit valószínűleg nem veszek figyelembe. Idővel kiderül. <_<

Továbbá nem árt figyelembe venned azt sem, hogy a különböző injektorok szórásképe teljesen más lehet, az adott szívócsőben

elhelyezkedése alapján is, tehát ilyen szempontokat sem árt figyelembe venned. Pl alapelv, hogy a 16v motorokban kétsíkú

szóráskép van, a két szívószelep felé. Tehát neked alapból nem lenne jó az ilyen injektorfej.

Ez jó gondolat. Akkor még tovább elmélkedem. Ennek ellenére azért működne, de nem kókányolunk. :huh: "I've heard of injectors being used from a 2.0 16v XE engine when building a 1.6 8v upto groupA competition spec, but that type of engine wouldn't exactly be road going friendly (very lumpy idle etc)."

http://www.migweb.co.uk/forums/engines-tra...ng-goodies.html

Link to comment
Megosztás:

A beazonosítás problematikáját indirekt módon megközelítve. <_<

A táblázat szerint csak ezeket az injektorokat rakták Opelekbe:

Part Number cc/min bar Impedance

0-280-150-105 190.2 3.00 Low

0-280-150-413 196.0 - High

0-280-150-418 262.8 - High

0-280-150-420 303.7 - High

0-280-150-427 241.2 - High

0-280-150-428 196.0 - High

0-280-150-725 172.4 2.50 High

0-280-150-729 191.8 3.00 High

0-280-150-744 214.4 2.50 High

0-280-150-747 191.8 3.00 High

0-280-150-748 150.8 3.00 High

0-280-150-771 150.8 3.00 High

0-280-150-962 191.8 3.00 High

0-280-155-712 203.9 3.00 High

0-280-155-764 95.69 3.00 High

0-280-155-793 95.69 3.00 High

0-280-155-848 191.8 3.00 High

0-280-155-965 95.69 3.00 High

0-280-156-021 304.8 3.00 High

0-280-156-045 191.8 3.00 High

0-280-156-080 191.8 3.00 High

Link to comment
Megosztás:

Ha gondolod, akkor összeválogatok neked pár szettet próbára és amelyik kelleni fog azt megveszed.

Ami van:

-C20XE vajszínű és kék (a kék nem eladó <_< )

-C25XE

-C20NE

-X20XEV

A vajszínű XE injektorok is 240 körül tudnak 3 baron, csak az első modellekben volt 2,5 baros szabályzó, utána ezek az injektorok is 3 baron futottak.

Link to comment
Megosztás:

Továbbá nem árt figyelembe venned azt sem, hogy a különböző injektorok szórásképe teljesen más lehet, az adott szívócsőben

elhelyezkedése alapján is, tehát ilyen szempontokat sem árt figyelembe venned. Pl alapelv, hogy a 16v motorokban kétsíkú

szóráskép van, a két szívószelep felé. Tehát neked alapból nem lenne jó az ilyen injektorfej.

C20XE-nél pl. 2 féle injektor van, van a vajszínű, ami csak egy lyukas, illetve van a kék, ami 4 lyukas.

Az egylyukas is szépen szór, de nem két irányban.

Link to comment
Megosztás:

Ha gondolod, akkor összeválogatok neked pár szettet próbára és amelyik kelleni fog azt megveszed.

Ami van:

-C20XE vajszínű és kék (a kék nem eladó :huh: )

-C25XE

-C20NE

-X20XEV

A vajszínű XE injektorok is 240 körül tudnak 3 baron, csak az első modellekben volt 2,5 baros szabályzó, utána ezek az injektorok is 3 baron futottak.

Gondolom hát. <_< De az lesz a baj, hogy programozni kellen ha egy az egyben be akarom rakni. Mindenképp kell kerítenem egy állítható nyomásszabályzót. C20NE-snek a számát megnéznéd? Mert ha a 170-es és lenne hozzá 2,5 baros szabályzó, akkor azzal is meg lehetne próbálni.

Amúgy milyen árban mennek ilyen injektorok? (tényleg fogalmam sincs)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.