Tápiószecső Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 28-ára kaptam időpontot. GM váltóolajra jó a literenkénti 2300-as ár? Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 28-ára kaptam időpontot. GM váltóolajra jó a literenkénti 2300-as ár? Hali. Sztem jó ár, nekem több mint egy éve hoztak 2400-ért egy litert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Augusztus13, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2008 Szerintem is jó az ár.....viszont érdekes munkadíjak vannak arrafelé a váltót úgyis le kell szedniük, hogy szétszedjék és kicseréljék a belét ami eleve több munka mint egy másik váltót felrakni de ha 5 eFt-ért megcsinálják akkor gratula. Igaz én saját magam cseréltem ki egy öreg nyugdíjas autószerelő haverommal a váltót, ő csak instrukciókat adott és segített kiemelni, berakni a váltót. Jó kis játék volt ezért csodálom, hogy 5 eFt-ért megcsinálják. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Szerintem is jó az ár.....viszont érdekes munkadíjak vannak arrafelé a váltót úgyis le kell szedniük, hogy szétszedjék és kicseréljék a belét ami eleve több munka mint egy másik váltót felrakni de ha 5 eFt-ért megcsinálják akkor gratula. Igaz én saját magam cseréltem ki egy öreg nyugdíjas autószerelő haverommal a váltót, ő csak instrukciókat adott és segített kiemelni, berakni a váltót. Jó kis játék volt ezért csodálom, hogy 5 eFt-ért megcsinálják. :lol: Pont azért lesz a bele cserélve mert nem kell leszedni. Ki lehet húzni oldalt. Valószínű én is megcsinálnám magamnak, ha lenne időm, egy nyugdíjas autószerelő haverom és megfelelő helyem az egészre. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Szerintem is jó az ár.....viszont érdekes munkadíjak vannak arrafelé a váltót úgyis le kell szedniük, hogy szétszedjék és kicseréljék a belét ami eleve több munka mint egy másik váltót felrakni de ha 5 eFt-ért megcsinálják akkor gratula. Igaz én saját magam cseréltem ki egy öreg nyugdíjas autószerelő haverommal a váltót, ő csak instrukciókat adott és segített kiemelni, berakni a váltót. Jó kis játék volt ezért csodálom, hogy 5 eFt-ért megcsinálják. :lol: Nem kell leszedni hozzá a váltót (és így a bölcsőt sem), így jóval kevesebb meló csak a belét cserélni :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Értem...akkor a kuplung nem lesz piszkálva...csak a bele lesz cserélve...az is jó játék! Tudod én maximalista vagyok az "új" váltó annyira szép állapotban volt, hogy vétek lett volna megbontani. Olajsárnak nyoma sem volt csak száraz por volt rajta. Szimeringeket, olajat cseréltem biztos ami biztos alapon. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Értem...akkor a kuplung nem lesz piszkálva...csak a bele lesz cserélve...az is jó játék! Tudod én maximalista vagyok az "új" váltó annyira szép állapotban volt, hogy vétek lett volna megbontani. Olajsárnak nyoma sem volt csak száraz por volt rajta. Szimeringeket, olajat cseréltem biztos ami biztos alapon. :lol: Én tegnap kapargattam vagy fél óráig róla a sarat, így már kezd egész váltóformája lenni a dolognak. Már látszik a legtöbb csavar is. :lol: Ezt nem bánom, hogy nem megy fel. :lol: Neked mi van most benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Augusztus14, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2008 Sajnos nem CR váltó lett mivel olyat nem találtam anno és sürgős volt a csere. Viszont találtam egy kitűnő állapotú F13 WR 4.18 váltót. Nem gyorsul annyira mint a CR váltóval, de ez nálam nem probléma elegendő a WR nekem. jelenleg a klíma beépítésére készülök. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Tegnap szétszedtem a váltót. Bár kicsit össze volt gyógyulva itt-ott, összességében nem volt nehéz, főleg ha eltekintek attól hogy nyakig olajos lettem. :lol: Nem tudom ez-e az általános de a fogaskerekek teljesen rendben vannak, kopást nem igazán látok rajtuk, pedig az egyik fedél tanúsága szerint 92-es a váltó. gearbox1 gearbox2 gearbox4 gearbox6 gearbox7 gearbox8 A difiből még folyt ki egy kis olaj a szétszedéskor, szép tiszta piros volt. Eltekintve a fogaskerekre rakódott finom barna szmötyitől szép tiszta az egész. (belülről) Kíváncsi leszek, ami kijön belőle milyen lesz majd. Maga a ház viszont még mindig iszonyat mocskos. Valami ötlet hogy hol/hogyan lehetne szépen megtisztítani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Érdekes képek, ugysem láttam még váltót szétszedve. Ez szokott nálam olyan recsegő hangot produkálni? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Maga a ház viszont még mindig iszonyat mocskos. Valami ötlet hogy hol/hogyan lehetne szépen megtisztítani? Ötletszintű: jó vastagon Brigéciollal bepermetezni, egy darabig állni hagyni aztán magasnyomású mosóval leveretni róla a koszt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Én szoktam még használni az asszony hideg zsiroldóját, csak nem vagyok benne biztos hogy nem hagy-e nyomot az aluminiumon mert elég agressziv anyag. Marha boldog amikor olajos kézzel összetapizva visszarakom a mosogató fölé. Mármint a zsiroldót. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Aki nem ismerné a működését, a kép alapján: Az alsó hosszú tengely kapcsolódik a főtengelyhez, ez mindig forog amikor a kuplung nincs kinyomva és jár a motor. Az ezen a tengelyen lévő fogaskerekek egy anyagból vannak magával a tengellyel, nem szerelhetőek. (Kivétel az 5-ös.) A felső tengely a hajott tengely. Jobbról balra: a végáttétel kis fogaskereke, az 4-es, a 3-as, a 2-es, a hátramenet, az öntényben alig láthatóan az 1-es, és az öntvényen kívül az 5-ös. Az egyes fokozatok fogaskerekei párt alkotnak az alattuk lévő kerekekkel. A hátramenet 3 fogaskerékből áll, kettő az említett tengelyeken a harmadik a képen az alsó tengely felett. (hozzánk közelebb) A hátramenet fogaskerekei mind egyenesfogazásúak, a többi mind fedre. Jelen helyzetben a váltó üresben van. (A korábbi képeken 4-esben volt.) Így ha a végáttétel kis fogaskerekét megfogjuk az alsó tengely akkor is tud forogni, a felső tengelyen lévő kerekek pedig szabadon elforognak. Fokozatot kapcsolni a kapcsológyűrűk segítségével tudunk, amit a kapcsolóvillákkal mozgatunk. Ilyen gyűrűből 4 db van. (3-4-es közt, 1-2-es közt a hátramenet egyik kereke mellett közvetlen, vele egyben, az 5-ösnél és a hátramenet különálló tengelyén) Amikor egy fokozatot kapcsolunk a kapcsológyűrű az adott fokozat kerekei felé mozdul és zárja a kapcsolókörmöket. Ekkor az a fogaskerék már nem tud szabadon elfordulni. Az fog hajtani. az 5-ös a kapcsolóvillák itt látható a hajtó tengelyen a 1-es kis fogaskerekének egy része a váltóház a végáttétel nagy fogaskereke még benne a végáttétel nagy fogaskereke (Rosszul írtam az előbb, javítva.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Aki nem ismerné a működését, a kép alapján: Az alsó hosszú tengely kapcsolódik a főtengelyhez, ez mindig forog amikor a kuplung nincs kinyomva és jár a motor. Az ezen a tengelyen lévő fogaskerekek egy anyagból vannak magával a tengellyel, nem szerelhetőek. (Kivétel az 5-ös.) A felső tengely a hajott tengely. Jobbról balra: a végáttétel kis fogaskereke, az 1-es, a 2-es, a 3-as, a hátramenet, az öntényben alig láthatóan a 4-es, és az öntvényen kívül az 5-ös. Az egyes fokozatok fogaskerekei párt alkotnak az alattuk lévő kerekekkel. A hátramenet 3 fogaskerékből áll, kettő az említett tengelyeken a harmadik a képen az alsó tengely felett. (hozzánk közelebb) A hátramenet fogaskerekei mind egyenesfogazásúak, a többi mind fedre. Jelen helyzetben a váltó üresben van. (A korábbi képeken 1-esben volt.) Így ha a végáttétel kis fogaskerekét megfogjuk az alsó tengely akkor is tud forogni, a felső tengelyen lévő kerekek pedig szabadon elforognak. Fokozatot kapcsolni a kapcsológyűrűk segítségével tudunk, amit a kapcsolóvillákkal mozgatunk. Ilyen gyűrűből 4 db van. (1-2-es közt, 3-4-es közt a hátramenet egyik kereke mellett közvetlen, vele egyben, az 5-ösnél és a hátramenet különálló tengelyén) Amikor egy fokozatot kapcsolunk a kapcsológyűrű az adott fokozat kerekei felé mozdul és zárja a kapcsolókörmöket. Ekkor az a fogaskerék már nem tud szabadon elfordulni. Az fog hajtani. az 5-ös a kapcsolóvillák itt látható a hajtó tengelyen a 4-es kis fogaskerekének egy része a váltóház a végáttétel nagy fogaskereke még benne a végáttétel nagy fogaskereke (Javítsatok, ha valamit nem jól írtam.) Na ez az a része a kocsinak amihez soha a büdös életbe nem merek hozzányúlni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus17, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2008 Ötletszintű: jó vastagon Brigéciollal bepermetezni, egy darabig állni hagyni aztán magasnyomású mosóval leveretni róla a koszt. Igen, erre én is gondoltam. Ott akadtam meg hogy hova csapassam le a koszt. És a házban van még néhány csapágy, amit ha minden igaz nem egyszerű kiszedni, nem tudom mennyit ártana nekik a fenti eljárás. Na ez az a része a kocsinak amihez soha a büdös életbe nem merek hozzányúlni! Ha nincs rá szükséged nem kell piszkálni. Ez amúgy egy másik váltó, a kocsi még egyben van. Szétszedni egyszerű, összerakni meg nem én fogom. :lol: Bár mostmár csak pár szerszám kellene, valahogy megoldanám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus20, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2008 Kíváncsi leszek, ami kijön belőle milyen lesz majd. Maga a ház viszont még mindig iszonyat mocskos. Valami ötlet hogy hol/hogyan lehetne szépen megtisztítani? A mágnest pucold ki, és a csapágyfészkeket kell méretre ellenőrizni. meg a csapágyakat is :lol: Versenyváltó (kicsit több az egyenes fog :lol: ), és a háza :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus20, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2008 Ja és a kapcsolóvillák végeit is ellenőrizd, nem-e kopottak nagyon. pont illeszkedniük kell a kerékbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus21, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2008 A mágnest pucold ki, és a csapágyfészkeket kell méretre ellenőrizni. meg a csapágyakat is :lol: Ezek mind a házban vannak, nem? Mert akkor nem tudom, hisz a régibe megy vissza, a cserét meg nem én csinálom. Ja és a kapcsolóvillák végeit is ellenőrizd, nem-e kopottak nagyon. pont illeszkedniük kell a kerékbe. Hangyányit mozog, de ahogy a tiédet nézem itt is megvan az a leheletnyi rés. Lehet könnyedén orvosolni ha nem jó? Láttam valami műanyag betétetek benne, lehet azt cserélni külön? 1, 2 miért nem egyenes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Augusztus21, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2008 Laikusként gondolkozva azért, mert 1, 2-ben még nagy a ráeső nyomaték, és a ferde fogakon mivel nagyobb az érintkező felület, ezért jobban bírják. Nem értek hozzá, úgyhogy jöhetnek a cáfolatok. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus21, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2008 Ezek mind a házban vannak, nem? Mert akkor nem tudom, hisz a régibe megy vissza, a cserét meg nem én csinálom. Hangyányit mozog, de ahogy a tiédet nézem itt is megvan az a leheletnyi rés. Lehet könnyedén orvosolni ha nem jó? Láttam valami műanyag betétetek benne, lehet azt cserélni külön? 1, 2 miért nem egyenes? Mágnes abban az oldaldekniben van, amit kiszedtél. Aki csinálja a cserét, nézze meg ezeket a dolgokat mindenképpen. Nekem akkor készült még ez a fénykép, amikor tényleg kopott volt a kapcsolóvilla, azóta már másikak vannak benne. Meg azóta az egyes is egyenes lett, mivel hosszított került bele :D A kettes maradt, mert annak pont jó az áttétele. Vagyis most éppen nincs kettes, szanaszét szaladtak a fogai esztergomban :lol: Laikusként gondolkozva azért, mert 1, 2-ben még nagy a ráeső nyomaték, és a ferde fogakon mivel nagyobb az érintkező felület, ezért jobban bírják. Nem értek hozzá, úgyhogy jöhetnek a cáfolatok. :lol: Khmmm... asszem ezt megcáfoltuk esztergomban. az egyetlen ferdefogazású áttétel ment szét teljesen. :lol: Pedig elvileg úgy van, ahogy mondod :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus21, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2008 Nekem akkor készült még ez a fénykép, amikor tényleg kopott volt a kapcsolóvilla, azóta már másikak vannak benne. Na de mit kell cserélni, hol lehet kapni, mennyiért? :lol: Ha meg valami nem bírja az egyenes fogazást azt jobb anyagból kell csinálni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Augusztus21, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2008 Ha meg valami nem bírja az egyenes fogazást azt jobb anyagból kell csinálni. :D Nekem pl. az örlőre bevált az amalgán. :lol: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus21, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus21, 2008 Nekem pl. az örlőre bevált az amalgán. :lol: :lol: :lol: :D Nem vagy 100-as Sanya!Leesetem a székről! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 Benn a váltó :lol: , már csak haza kellene menni kipróbálni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 Benn a váltó :lol: , már csak haza kellene menni kipróbálni. :lol: és? rám vársz? teszteljem? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts