Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Szerintem is jó az ár.....viszont érdekes munkadíjak vannak arrafelé a váltót úgyis le kell szedniük, hogy szétszedjék és kicseréljék a belét ami eleve több munka mint egy másik váltót felrakni de ha 5 eFt-ért megcsinálják akkor gratula. Igaz én saját magam cseréltem ki egy öreg nyugdíjas autószerelő haverommal a váltót, ő csak instrukciókat adott és segített kiemelni, berakni a váltót. Jó kis játék volt ezért csodálom, hogy 5 eFt-ért megcsinálják. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is jó az ár.....viszont érdekes munkadíjak vannak arrafelé a váltót úgyis le kell szedniük, hogy szétszedjék és kicseréljék a belét ami eleve több munka mint egy másik váltót felrakni de ha 5 eFt-ért megcsinálják akkor gratula. Igaz én saját magam cseréltem ki egy öreg nyugdíjas autószerelő haverommal a váltót, ő csak instrukciókat adott és segített kiemelni, berakni a váltót. Jó kis játék volt ezért csodálom, hogy 5 eFt-ért megcsinálják. :lol:

Pont azért lesz a bele cserélve mert nem kell leszedni. Ki lehet húzni oldalt.

Valószínű én is megcsinálnám magamnak, ha lenne időm, egy nyugdíjas autószerelő haverom és megfelelő helyem az egészre. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is jó az ár.....viszont érdekes munkadíjak vannak arrafelé a váltót úgyis le kell szedniük, hogy szétszedjék és kicseréljék a belét ami eleve több munka mint egy másik váltót felrakni de ha 5 eFt-ért megcsinálják akkor gratula. Igaz én saját magam cseréltem ki egy öreg nyugdíjas autószerelő haverommal a váltót, ő csak instrukciókat adott és segített kiemelni, berakni a váltót. Jó kis játék volt ezért csodálom, hogy 5 eFt-ért megcsinálják. :lol:

Nem kell leszedni hozzá a váltót (és így a bölcsőt sem), így jóval kevesebb meló csak a belét cserélni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Értem...akkor a kuplung nem lesz piszkálva...csak a bele lesz cserélve...az is jó játék! Tudod én maximalista vagyok az "új" váltó annyira szép állapotban volt, hogy vétek lett volna megbontani. Olajsárnak nyoma sem volt csak száraz por volt rajta. Szimeringeket, olajat cseréltem biztos ami biztos alapon. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Értem...akkor a kuplung nem lesz piszkálva...csak a bele lesz cserélve...az is jó játék! Tudod én maximalista vagyok az "új" váltó annyira szép állapotban volt, hogy vétek lett volna megbontani. Olajsárnak nyoma sem volt csak száraz por volt rajta. Szimeringeket, olajat cseréltem biztos ami biztos alapon. :lol:

Én tegnap kapargattam vagy fél óráig róla a sarat, így már kezd egész váltóformája lenni a dolognak. Már látszik a legtöbb csavar is. :lol:

Ezt nem bánom, hogy nem megy fel. :lol:

Neked mi van most benne?

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem CR váltó lett mivel olyat nem találtam anno és sürgős volt a csere. Viszont találtam egy kitűnő állapotú F13 WR 4.18 váltót. Nem gyorsul annyira mint a CR váltóval, de ez nálam nem probléma elegendő a WR nekem. jelenleg a klíma beépítésére készülök. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap szétszedtem a váltót. Bár kicsit össze volt gyógyulva itt-ott, összességében nem volt nehéz, főleg ha eltekintek attól hogy nyakig olajos lettem. :lol:

Nem tudom ez-e az általános de a fogaskerekek teljesen rendben vannak, kopást nem igazán látok rajtuk, pedig az egyik fedél tanúsága szerint 92-es a váltó.

gearbox1

gearbox2

gearbox4

gearbox6

gearbox7

gearbox8

A difiből még folyt ki egy kis olaj a szétszedéskor, szép tiszta piros volt. Eltekintve a fogaskerekre rakódott finom barna szmötyitől szép tiszta az egész. (belülről)

Kíváncsi leszek, ami kijön belőle milyen lesz majd.

Maga a ház viszont még mindig iszonyat mocskos. Valami ötlet hogy hol/hogyan lehetne szépen megtisztítani?

Link to comment
Megosztás:

Aki nem ismerné a működését, a kép alapján:

Az alsó hosszú tengely kapcsolódik a főtengelyhez, ez mindig forog amikor a kuplung nincs kinyomva és jár a motor.

Az ezen a tengelyen lévő fogaskerekek egy anyagból vannak magával a tengellyel, nem szerelhetőek. (Kivétel az 5-ös.) A felső tengely a hajott tengely.

Jobbról balra: a végáttétel kis fogaskereke, az 4-es, a 3-as, a 2-es, a hátramenet, az öntényben alig láthatóan az 1-es, és az öntvényen kívül az 5-ös. Az egyes fokozatok fogaskerekei párt alkotnak az alattuk lévő kerekekkel. A hátramenet 3 fogaskerékből áll, kettő az említett tengelyeken a harmadik a képen az alsó tengely felett. (hozzánk közelebb) A hátramenet fogaskerekei mind egyenesfogazásúak, a többi mind fedre. Jelen helyzetben a váltó üresben van. (A korábbi képeken 4-esben volt.) Így ha a végáttétel kis fogaskerekét megfogjuk az alsó tengely akkor is tud forogni, a felső tengelyen lévő kerekek pedig szabadon elforognak.

Fokozatot kapcsolni a kapcsológyűrűk segítségével tudunk, amit a kapcsolóvillákkal mozgatunk. Ilyen gyűrűből 4 db van. (3-4-es közt, 1-2-es közt a hátramenet egyik kereke mellett közvetlen, vele egyben, az 5-ösnél és a hátramenet különálló tengelyén) Amikor egy fokozatot kapcsolunk a kapcsológyűrű az adott fokozat kerekei felé mozdul és zárja a kapcsolókörmöket. Ekkor az a fogaskerék már nem tud szabadon elfordulni. Az fog hajtani.

az 5-ös

a kapcsolóvillák

itt látható a hajtó tengelyen a 1-es kis fogaskerekének egy része

a váltóház a végáttétel nagy fogaskereke még benne

a végáttétel nagy fogaskereke

(Rosszul írtam az előbb, javítva.)

Link to comment
Megosztás:

Aki nem ismerné a működését, a kép alapján:

Az alsó hosszú tengely kapcsolódik a főtengelyhez, ez mindig forog amikor a kuplung nincs kinyomva és jár a motor.

Az ezen a tengelyen lévő fogaskerekek egy anyagból vannak magával a tengellyel, nem szerelhetőek. (Kivétel az 5-ös.) A felső tengely a hajott tengely.

Jobbról balra: a végáttétel kis fogaskereke, az 1-es, a 2-es, a 3-as, a hátramenet, az öntényben alig láthatóan a 4-es, és az öntvényen kívül az 5-ös. Az egyes fokozatok fogaskerekei párt alkotnak az alattuk lévő kerekekkel. A hátramenet 3 fogaskerékből áll, kettő az említett tengelyeken a harmadik a képen az alsó tengely felett. (hozzánk közelebb) A hátramenet fogaskerekei mind egyenesfogazásúak, a többi mind fedre. Jelen helyzetben a váltó üresben van. (A korábbi képeken 1-esben volt.) Így ha a végáttétel kis fogaskerekét megfogjuk az alsó tengely akkor is tud forogni, a felső tengelyen lévő kerekek pedig szabadon elforognak.

Fokozatot kapcsolni a kapcsológyűrűk segítségével tudunk, amit a kapcsolóvillákkal mozgatunk. Ilyen gyűrűből 4 db van. (1-2-es közt, 3-4-es közt a hátramenet egyik kereke mellett közvetlen, vele egyben, az 5-ösnél és a hátramenet különálló tengelyén) Amikor egy fokozatot kapcsolunk a kapcsológyűrű az adott fokozat kerekei felé mozdul és zárja a kapcsolókörmöket. Ekkor az a fogaskerék már nem tud szabadon elfordulni. Az fog hajtani.

az 5-ös

a kapcsolóvillák

itt látható a hajtó tengelyen a 4-es kis fogaskerekének egy része

a váltóház a végáttétel nagy fogaskereke még benne

a végáttétel nagy fogaskereke

(Javítsatok, ha valamit nem jól írtam.)

Na ez az a része a kocsinak amihez soha a büdös életbe nem merek hozzányúlni!

Link to comment
Megosztás:

Ötletszintű: jó vastagon Brigéciollal bepermetezni, egy darabig állni hagyni aztán magasnyomású mosóval leveretni róla a koszt.

Igen, erre én is gondoltam. Ott akadtam meg hogy hova csapassam le a koszt. És a házban van még néhány csapágy, amit ha minden igaz nem egyszerű kiszedni, nem tudom mennyit ártana nekik a fenti eljárás.

Na ez az a része a kocsinak amihez soha a büdös életbe nem merek hozzányúlni!

Ha nincs rá szükséged nem kell piszkálni. Ez amúgy egy másik váltó, a kocsi még egyben van. Szétszedni egyszerű, összerakni meg nem én fogom. :lol: Bár mostmár csak pár szerszám kellene, valahogy megoldanám.

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi leszek, ami kijön belőle milyen lesz majd.

Maga a ház viszont még mindig iszonyat mocskos. Valami ötlet hogy hol/hogyan lehetne szépen megtisztítani?

A mágnest pucold ki, és a csapágyfészkeket kell méretre ellenőrizni. meg a csapágyakat is :lol:

Versenyváltó (kicsit több az egyenes fog :lol: ), és a háza :lol:

valto1.jpg

valto2.jpg

Link to comment
Megosztás:

A mágnest pucold ki, és a csapágyfészkeket kell méretre ellenőrizni. meg a csapágyakat is :lol:

Ezek mind a házban vannak, nem? Mert akkor nem tudom, hisz a régibe megy vissza, a cserét meg nem én csinálom.

Ja és a kapcsolóvillák végeit is ellenőrizd, nem-e kopottak nagyon. pont illeszkedniük kell a kerékbe.

Hangyányit mozog, de ahogy a tiédet nézem itt is megvan az a leheletnyi rés. Lehet könnyedén orvosolni ha nem jó? Láttam valami műanyag betétetek benne, lehet azt cserélni külön?

1, 2 miért nem egyenes?

Link to comment
Megosztás:

Ezek mind a házban vannak, nem? Mert akkor nem tudom, hisz a régibe megy vissza, a cserét meg nem én csinálom.

Hangyányit mozog, de ahogy a tiédet nézem itt is megvan az a leheletnyi rés. Lehet könnyedén orvosolni ha nem jó? Láttam valami műanyag betétetek benne, lehet azt cserélni külön?

1, 2 miért nem egyenes?

Mágnes abban az oldaldekniben van, amit kiszedtél. Aki csinálja a cserét, nézze meg ezeket a dolgokat mindenképpen.

Nekem akkor készült még ez a fénykép, amikor tényleg kopott volt a kapcsolóvilla, azóta már másikak vannak benne.

Meg azóta az egyes is egyenes lett, mivel hosszított került bele :D A kettes maradt, mert annak pont jó az áttétele. Vagyis

most éppen nincs kettes, szanaszét szaladtak a fogai esztergomban :lol:

Laikusként gondolkozva azért, mert 1, 2-ben még nagy a ráeső nyomaték, és a ferde fogakon mivel nagyobb az érintkező felület, ezért jobban bírják. Nem értek hozzá, úgyhogy jöhetnek a cáfolatok. :lol:

Khmmm... asszem ezt megcáfoltuk esztergomban. az egyetlen ferdefogazású áttétel ment szét teljesen. :lol:

Pedig elvileg úgy van, ahogy mondod :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.