Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
akkor rólad beszélt. :D

hétfőn mikor mész? (hátha összefutunk, mert nekem meg komolyan kéne beszélnem velük egy középdobtól eredő rendszer cserén... sajna egyre hangosabb a gép)

Dél előtt mennék. Szivesen megkérdeznélek Téged is, a kocsival kapcsolatban, úgyhogy jó lenne ott találkozni.

Én reggel viszem a kocsit vezérműszíj, vízpumpa, generátor szíj és pár szimering cserére. Aztán egy fehér Nissannal leszek aznap. De megyek oda. Megbeszélhetünk egy időpontot nyugodtan. kb. 10 vagy 10 utánra. (9re viszem az én kocsimat)

Elküldve
Dél előtt mennék. Szivesen megkérdeznélek Téged is, a kocsival kapcsolatban, úgyhogy jó lenne ott találkozni.

Én reggel viszem a kocsit vezérműszíj, vízpumpa, generátor szíj és pár szimering cserére. Aztán egy fehér Nissannal leszek aznap. De megyek oda. Megbeszélhetünk egy időpontot nyugodtan. kb. 10 vagy 10 utánra. (9re viszem az én kocsimat)

eddig okés. itt is folytathatjuk a sima csevegést. :D

Elküldve
Egy új fejlesztésű tuning, ami egyedileg "megtanulja" a motor tulajdonságait és ahhoz képest állítja a befecskendezést, gyújtást, benzin nyomást... (nem tudom pontosan még mit). Ezt egy haverom fejleszti és az ő segítségével jutok hozzá, ha összejön. Kereskedelmi forgalomban még nincs, csak tesztelik. Tudni fog majd valószínűleg E85-öt is, meg mindent ami re csak igény van. Pl keverék szegényítés ha egy bizonyos fordulaton hosszú ideig megy a moci.

Erről lesz majd bővebb infó is? Mert ez így most nem jött le nekem. Első nekifutásra akkor úgy tűnik, egy komplett motorvezérlő

komputert alkot meg a haverod, amiben kicsit szkeptikus vagyok :D

Elküldve
Erről lesz majd bővebb infó is? Mert ez így most nem jött le nekem. Első nekifutásra akkor úgy tűnik, egy komplett motorvezérlő

komputert alkot meg a haverod, amiben kicsit szkeptikus vagyok :D

Jó azért ha valamit nem tudsz megcsinálni 3 diplomával sem, akkor az attól még létezhet :D

Elküldve

Computer az van benne, nem csak 1 vacak ellenállás, ami módosítja pl. a légtömegmérő adatait.

Motorvezérlőt is csinál, de nekem nem az lesz. Nekem olyan lesz ami jópár érzékelőt figyel és a motorvezérlőbe menő jeleket módosítja, de nem 1 féle képpen 1-et, hanem egyszerre többet és mindig a megfelelő, optimális irányba minden fordulatszámon. Na és EZ a módosított jel megy a motor vezérlőbe. De annyira nem vagyok benne a dologban, én sem értem 100%ban, mert az injektor nyitást is tudja szabályozni, úgyhogy ez bonyolultabb azért.

De majd leírom ha megértettem 1x. :D

Elküldve

Ilyen jelmódosító áramkörök léteznek már régóta, jópár fajta. De ezekkel nem sokat lehet nyerni, mivel

a gyári motorvezérlők programja a szűk keresztmetszet. ezeket leginkább csak turbós motorokhoz

szokták alkalmazni, mert ott van értelme. majd rájön ő is az első tesztek után :D

Píísta! Azért nem ma kezdtem én se ezt a dolgot, ezeket jelmódosítós cuccokat pl már vagy 6 éve

felejtősre vettem, mert nem sok szart lehetett vele elérni ;) ha nyertem valahol valamennyit, akkor

legalább annyit vesztettem vele máshol :P Szívónál sajnos ez van, turbós motornál lehet variálni

inkább eredményesen :D

Az általános tapasztalat az, hogy szívónál chipátírással a vas váltzoztatása nélkül +10% érhető el átlagban, ilyen

jelmódosító kütyüvel alig pár % B) És jön vele hátrány is.

Elküldve
Amúgy csak olasmit akarok a motorral csinálni, ami nem csökkenti az élettartamát drasztikusan és a fogyasztást sem növeli nagyon. Meg hát egy vagyont sem szeretnék költeni rá! Amúgy változó szelepvezérlés lenne a legjobb, mint a Hondákban. Ezt nem lehet belerakni valahogy? Vezérmű tengelyt nem cserélnék ha nem muszáj, max csak a nagyon profi cucc és soka "tud".

A feltételeknek teljes mértékben megfelel, ha nem csinálsz az autóval semmit. :D

A változó szelepvezérlésben pont a vezérműtengely a lényeg. Egyébként gyakorlatilag lehetetlen berakni.

Elküldve

Ok. Akkor úgy érzem marad az eredeti.

Amúgy egy sportosabb vezérmű tengely mit változtat? Tovább van nyitva valamelyik szelep, vagy mi a lényege?

Elküldve
Ok. Akkor úgy érzem marad az eredeti.

Amúgy egy sportosabb vezérmű tengely mit változtat? Tovább van nyitva valamelyik szelep, vagy mi a lényege?

Lényegében a szelepnyitás paraméterei változnak (nyitás ideje, hossza, kiemelés mértéke).

Egy hegyesebb vezérműtengely csak akkor ér igazán valamit, ha maga a chip is hozzá van állítva.

Elküldve
Mennyibe kerül kb. egy sport vezérműtengely pár a kocsimhoz?

x20xev

Olyan 100-150 között, ha újat veszel. Ha köszörültetsz, akkor valamivel olcsóbb, de nem is lesz olyan jó.

És természetesen kell a program még hozzá. Persze ilyenkor már majdnem hülyeség kihagyni a hengerfejet. Egyebekkel olyan 300.

10-15-20% nyerhető.

  • 1 month later...
Elküldve

Ha kívül nem is, de belsőben elképzelhető. :lol:

Szerintem ha tudsz, beszélj Patyi Lacival.

Mert ugye azt tudjuk, hogy az F20 -> F18 illetve F18 -> F20 konverzió működik. Így elképzelhető, hogy F13-nál is, ha más nem, komplett belső kicserélésre is van lehetőség. Már ha gondolod, persze.

Elküldve
Ha kívül nem is, de belsőben elképzelhető. :lol:

Szerintem ha tudsz, beszélj Patyi Lacival.

Mert ugye azt tudjuk, hogy az F20 -> F18 illetve F18 -> F20 konverzió működik. Így elképzelhető, hogy F13-nál is, ha más nem, komplett belső kicserélésre is van lehetőség. Már ha gondolod, persze.

Nem akarok belsőcserével vacakolni, de pont ez érdekelne hogy kívülről megegyezik-e, mert ha ugyanúgy felcsavarozható, akkor sokkal nagyobb a mozgástér a vásárlásnál.

Elküldve
Nem akarok belsőcserével vacakolni, de pont ez érdekelne hogy kívülről megegyezik-e, mert ha ugyanúgy felcsavarozható, akkor sokkal nagyobb a mozgástér a vásárlásnál.

Nem mindenben egyformák. Nagyon sok verziója volt. De a belseje tényleg kompatibilis. És azt nem nagy meló áttolni

egyik házból a másikba, könnyebb, mintha leszeded a váltóházat, mert ahhoz még a bölcsőt is le kell engedni :lol:

Elküldve
Régi téma, még mindig vadászom az F13C3.74-es váltómat. :lol:

http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html

Most tűnt fel, hogy ezt Agilán keresztül C Corsán át sok más mellett még Tigra B-be is bepakolták. Ezek a váltók tényleg milliméterre egyeznek, ha mind F13CR?

Daewwo lanos 1.6 16v d16cr váltó. Végáttétel 3,722.

I. 3,545

II. 2,158

III. 1,478

IV. 1,129

V. 0,886

R 3,333

Ez nem lenne jó?

Elküldve
De neked miértis nem ugyanolyan került fel?

mert 85-ért akarták adni csak a váltót...

így meg 25 volt. Jó erre rájött még pár plusz dolog.

Nem mindenben egyformák. Nagyon sok verziója volt. De a belseje tényleg kompatibilis. És azt nem nagy meló áttolni

egyik házból a másikba, könnyebb, mintha leszeded a váltóházat, mert ahhoz még a bölcsőt is le kell engedni :lol:

a difi-t ki lehet szedni a váltó leszedése nélkül is? ugye? lefelé

Elküldve
Nem mindenben egyformák. Nagyon sok verziója volt. De a belseje tényleg kompatibilis. És azt nem nagy meló áttolni

egyik házból a másikba, könnyebb, mintha leszeded a váltóházat, mert ahhoz még a bölcsőt is le kell engedni :lol:

Tehát a komplett bele kicserélhető úgy is, hogy nincs leszedve a ház? :lol: Ezt nem tudtam.

Bár a teljes leszedésnek is lennének előnyei.

Elküldve
Daewwo lanos 1.6 16v d16cr váltó. Végáttétel 3,722.

...

Ez nem lenne jó?

Számok alapján szinte ugyanaz tehát így jó, de hogy ez passzol-e azt nem tudom. Netán éppen van egy ilyened feleslegben? :lol:

Elküldve
a difi-t ki lehet szedni a váltó leszedése nélkül is? ugye? lefelé

jaja, így azon is lehet cserélgetni a végáttételt.

Tehát a komplett bele kicserélhető úgy is, hogy nincs leszedve a ház? :lol: Ezt nem tudtam.

Bár a teljes leszedésnek is lennének előnyei.

így van. Mindenhez hozzáférsz a ház leszedése nélkül is, így ha a kuplunggal nincs

bajod, akkor nincs haszna :lol: Mi is így cserélgetjük a versenygépsasban a váltókat,

csak a belét. Most is lesz egy csere, a széria megy a verseny helyére, mert szétment

az Esztergom ralin :lol:

Elküldve
így van. Mindenhez hozzáférsz a ház leszedése nélkül is, így ha a kuplunggal nincs

bajod, akkor nincs haszna :lol: Mi is így cserélgetjük a versenygépsasban a váltókat,

csak a belét. Most is lesz egy csere, a széria megy a verseny helyére, mert szétment

az Esztergom ralin :lol:

Az egyenesfogas ment szét? Oda a hosszú egyes? :lol:

Legalább valami komoly?

Az előny pusztán annyi, hogy ha le lenne szedve akkor könnyen lehetne tisztítani, és jól hozzáférhető lenne a rudazatmechanika is.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.