Soma01 Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 Ez kicsit sok elvárás egyszerre asszem :D Akkor mik az alternatívák? 3-ból 2-t választhatok, az? :D
Soma01 Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 akkor rólad beszélt. :D hétfőn mikor mész? (hátha összefutunk, mert nekem meg komolyan kéne beszélnem velük egy középdobtól eredő rendszer cserén... sajna egyre hangosabb a gép) Dél előtt mennék. Szivesen megkérdeznélek Téged is, a kocsival kapcsolatban, úgyhogy jó lenne ott találkozni. Én reggel viszem a kocsit vezérműszíj, vízpumpa, generátor szíj és pár szimering cserére. Aztán egy fehér Nissannal leszek aznap. De megyek oda. Megbeszélhetünk egy időpontot nyugodtan. kb. 10 vagy 10 utánra. (9re viszem az én kocsimat)
mackosajt Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 Dél előtt mennék. Szivesen megkérdeznélek Téged is, a kocsival kapcsolatban, úgyhogy jó lenne ott találkozni. Én reggel viszem a kocsit vezérműszíj, vízpumpa, generátor szíj és pár szimering cserére. Aztán egy fehér Nissannal leszek aznap. De megyek oda. Megbeszélhetünk egy időpontot nyugodtan. kb. 10 vagy 10 utánra. (9re viszem az én kocsimat) eddig okés. itt is folytathatjuk a sima csevegést. :D
opel16v Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 Egy új fejlesztésű tuning, ami egyedileg "megtanulja" a motor tulajdonságait és ahhoz képest állítja a befecskendezést, gyújtást, benzin nyomást... (nem tudom pontosan még mit). Ezt egy haverom fejleszti és az ő segítségével jutok hozzá, ha összejön. Kereskedelmi forgalomban még nincs, csak tesztelik. Tudni fog majd valószínűleg E85-öt is, meg mindent ami re csak igény van. Pl keverék szegényítés ha egy bizonyos fordulaton hosszú ideig megy a moci. Erről lesz majd bővebb infó is? Mert ez így most nem jött le nekem. Első nekifutásra akkor úgy tűnik, egy komplett motorvezérlő komputert alkot meg a haverod, amiben kicsit szkeptikus vagyok :D
mélykék76 Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 Erről lesz majd bővebb infó is? Mert ez így most nem jött le nekem. Első nekifutásra akkor úgy tűnik, egy komplett motorvezérlő komputert alkot meg a haverod, amiben kicsit szkeptikus vagyok :D Jó azért ha valamit nem tudsz megcsinálni 3 diplomával sem, akkor az attól még létezhet :D
Soma01 Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 Computer az van benne, nem csak 1 vacak ellenállás, ami módosítja pl. a légtömegmérő adatait. Motorvezérlőt is csinál, de nekem nem az lesz. Nekem olyan lesz ami jópár érzékelőt figyel és a motorvezérlőbe menő jeleket módosítja, de nem 1 féle képpen 1-et, hanem egyszerre többet és mindig a megfelelő, optimális irányba minden fordulatszámon. Na és EZ a módosított jel megy a motor vezérlőbe. De annyira nem vagyok benne a dologban, én sem értem 100%ban, mert az injektor nyitást is tudja szabályozni, úgyhogy ez bonyolultabb azért. De majd leírom ha megértettem 1x. :D
opel16v Elküldve Május31, 2008 Elküldve Május31, 2008 Ilyen jelmódosító áramkörök léteznek már régóta, jópár fajta. De ezekkel nem sokat lehet nyerni, mivel a gyári motorvezérlők programja a szűk keresztmetszet. ezeket leginkább csak turbós motorokhoz szokták alkalmazni, mert ott van értelme. majd rájön ő is az első tesztek után :D Píísta! Azért nem ma kezdtem én se ezt a dolgot, ezeket jelmódosítós cuccokat pl már vagy 6 éve felejtősre vettem, mert nem sok szart lehetett vele elérni ;) ha nyertem valahol valamennyit, akkor legalább annyit vesztettem vele máshol :P Szívónál sajnos ez van, turbós motornál lehet variálni inkább eredményesen :D Az általános tapasztalat az, hogy szívónál chipátírással a vas váltzoztatása nélkül +10% érhető el átlagban, ilyen jelmódosító kütyüvel alig pár % B) És jön vele hátrány is.
Tápiószecső Elküldve Június1, 2008 Elküldve Június1, 2008 Amúgy csak olasmit akarok a motorral csinálni, ami nem csökkenti az élettartamát drasztikusan és a fogyasztást sem növeli nagyon. Meg hát egy vagyont sem szeretnék költeni rá! Amúgy változó szelepvezérlés lenne a legjobb, mint a Hondákban. Ezt nem lehet belerakni valahogy? Vezérmű tengelyt nem cserélnék ha nem muszáj, max csak a nagyon profi cucc és soka "tud". A feltételeknek teljes mértékben megfelel, ha nem csinálsz az autóval semmit. :D A változó szelepvezérlésben pont a vezérműtengely a lényeg. Egyébként gyakorlatilag lehetetlen berakni.
Soma01 Elküldve Június1, 2008 Elküldve Június1, 2008 Ok. Akkor úgy érzem marad az eredeti. Amúgy egy sportosabb vezérmű tengely mit változtat? Tovább van nyitva valamelyik szelep, vagy mi a lényege?
invictus Elküldve Június1, 2008 Elküldve Június1, 2008 Ok. Akkor úgy érzem marad az eredeti. Amúgy egy sportosabb vezérmű tengely mit változtat? Tovább van nyitva valamelyik szelep, vagy mi a lényege? Lényegében a szelepnyitás paraméterei változnak (nyitás ideje, hossza, kiemelés mértéke). Egy hegyesebb vezérműtengely csak akkor ér igazán valamit, ha maga a chip is hozzá van állítva.
Soma01 Elküldve Június1, 2008 Elküldve Június1, 2008 Mennyibe kerül kb. egy sport vezérműtengely pár a kocsimhoz? x20xev
Tápiószecső Elküldve Június2, 2008 Elküldve Június2, 2008 Mennyibe kerül kb. egy sport vezérműtengely pár a kocsimhoz? x20xev Olyan 100-150 között, ha újat veszel. Ha köszörültetsz, akkor valamivel olcsóbb, de nem is lesz olyan jó. És természetesen kell a program még hozzá. Persze ilyenkor már majdnem hülyeség kihagyni a hengerfejet. Egyebekkel olyan 300. 10-15-20% nyerhető.
Tápiószecső Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Régi téma, még mindig vadászom az F13C3.74-es váltómat. :lol: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html Most tűnt fel, hogy ezt Agilán keresztül C Corsán át sok más mellett még Tigra B-be is bepakolták. Ezek a váltók tényleg milliméterre egyeznek, ha mind F13CR?
mackosajt Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Ha kívül nem is, de belsőben elképzelhető. :lol: Szerintem ha tudsz, beszélj Patyi Lacival. Mert ugye azt tudjuk, hogy az F20 -> F18 illetve F18 -> F20 konverzió működik. Így elképzelhető, hogy F13-nál is, ha más nem, komplett belső kicserélésre is van lehetőség. Már ha gondolod, persze.
Tápiószecső Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Ha kívül nem is, de belsőben elképzelhető. :lol: Szerintem ha tudsz, beszélj Patyi Lacival. Mert ugye azt tudjuk, hogy az F20 -> F18 illetve F18 -> F20 konverzió működik. Így elképzelhető, hogy F13-nál is, ha más nem, komplett belső kicserélésre is van lehetőség. Már ha gondolod, persze. Nem akarok belsőcserével vacakolni, de pont ez érdekelne hogy kívülről megegyezik-e, mert ha ugyanúgy felcsavarozható, akkor sokkal nagyobb a mozgástér a vásárlásnál.
mackosajt Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 szerintem akadhatnak problémák. Nekem is ezért volt belső cs.
Tápiószecső Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 szerintem akadhatnak problémák. Nekem is ezért volt belső cs. De neked miértis nem ugyanolyan került fel?
opel16v Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Nem akarok belsőcserével vacakolni, de pont ez érdekelne hogy kívülről megegyezik-e, mert ha ugyanúgy felcsavarozható, akkor sokkal nagyobb a mozgástér a vásárlásnál. Nem mindenben egyformák. Nagyon sok verziója volt. De a belseje tényleg kompatibilis. És azt nem nagy meló áttolni egyik házból a másikba, könnyebb, mintha leszeded a váltóházat, mert ahhoz még a bölcsőt is le kell engedni :lol:
josh_ Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Régi téma, még mindig vadászom az F13C3.74-es váltómat. :lol: http://www.opel-infos.de/getriebe/gf5.html Most tűnt fel, hogy ezt Agilán keresztül C Corsán át sok más mellett még Tigra B-be is bepakolták. Ezek a váltók tényleg milliméterre egyeznek, ha mind F13CR? Daewwo lanos 1.6 16v d16cr váltó. Végáttétel 3,722. I. 3,545 II. 2,158 III. 1,478 IV. 1,129 V. 0,886 R 3,333 Ez nem lenne jó?
mackosajt Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 De neked miértis nem ugyanolyan került fel? mert 85-ért akarták adni csak a váltót... így meg 25 volt. Jó erre rájött még pár plusz dolog. Nem mindenben egyformák. Nagyon sok verziója volt. De a belseje tényleg kompatibilis. És azt nem nagy meló áttolni egyik házból a másikba, könnyebb, mintha leszeded a váltóházat, mert ahhoz még a bölcsőt is le kell engedni :lol: a difi-t ki lehet szedni a váltó leszedése nélkül is? ugye? lefelé
Tápiószecső Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Nem mindenben egyformák. Nagyon sok verziója volt. De a belseje tényleg kompatibilis. És azt nem nagy meló áttolni egyik házból a másikba, könnyebb, mintha leszeded a váltóházat, mert ahhoz még a bölcsőt is le kell engedni :lol: Tehát a komplett bele kicserélhető úgy is, hogy nincs leszedve a ház? :lol: Ezt nem tudtam. Bár a teljes leszedésnek is lennének előnyei.
Tápiószecső Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 Daewwo lanos 1.6 16v d16cr váltó. Végáttétel 3,722. ... Ez nem lenne jó? Számok alapján szinte ugyanaz tehát így jó, de hogy ez passzol-e azt nem tudom. Netán éppen van egy ilyened feleslegben? :lol:
opel16v Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 a difi-t ki lehet szedni a váltó leszedése nélkül is? ugye? lefelé jaja, így azon is lehet cserélgetni a végáttételt. Tehát a komplett bele kicserélhető úgy is, hogy nincs leszedve a ház? :lol: Ezt nem tudtam. Bár a teljes leszedésnek is lennének előnyei. így van. Mindenhez hozzáférsz a ház leszedése nélkül is, így ha a kuplunggal nincs bajod, akkor nincs haszna :lol: Mi is így cserélgetjük a versenygépsasban a váltókat, csak a belét. Most is lesz egy csere, a széria megy a verseny helyére, mert szétment az Esztergom ralin :lol:
Tápiószecső Elküldve Július23, 2008 Elküldve Július23, 2008 így van. Mindenhez hozzáférsz a ház leszedése nélkül is, így ha a kuplunggal nincs bajod, akkor nincs haszna :lol: Mi is így cserélgetjük a versenygépsasban a váltókat, csak a belét. Most is lesz egy csere, a széria megy a verseny helyére, mert szétment az Esztergom ralin :lol: Az egyenesfogas ment szét? Oda a hosszú egyes? :lol: Legalább valami komoly? Az előny pusztán annyi, hogy ha le lenne szedve akkor könnyen lehetne tisztítani, és jól hozzáférhető lenne a rudazatmechanika is.
Recommended Posts