Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Nem tudják úgy leesztergálni, hogy ne vegyenek le anyagot a tányérból, és akkor már

alátétezni kéne az új hegesztést, ott már neccesebb lenne tényleg megbízhatóan összehozni

a dolgokat szerintem. Márpedig ez nem egy olyan alkatrész, aminek elmehetünk a megbízhatósága

mellett :sowwy:

Kerék befordulásnál a kormányösszekötő rúd befelé mozdul ugye tengelyirányban. Ha útban lesz

neki a rugótányér széle, akkor nem lehet kitekerni teljesen a kormányt. Meg kell nézni, elmegy-e

még mellette.

Ok, megnézzük, lehet hogy kapok majd egy párat.

Link to comment
Megosztás:

Legalább olyanok a különbségek, hogy ne legyenek egymással kompatibilisek? :sowwy:

Mik az ismertetőjegyek?

Van olyan különbség, ami a rugótányérnál van. Magasság és asszem a rugóágy is más.

A másik pedig a csapágy.

De ne reménykedj, alacsonyabban asszem csak a nagycsapágyas gólyalábon van a tányér :lol:

Link to comment
Megosztás:

Van olyan különbség, ami a rugótányérnál van. Magasság és asszem a rugóágy is más.

A másik pedig a csapágy.

De ne reménykedj, alacsonyabban asszem csak a nagycsapágyas gólyalábon van a tányér :lol:

A toronycsapágyról beszélünk ugye? Végülis kasztni ugyanaz, akkor belemegy az is, nem? Max kicserélek még ezt-azt. :lol: Na így tényleg nem lesz olcsó. :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

De ne reménykedj, alacsonyabban asszem csak a nagycsapágyas gólyalábon van a tányér :lol:

Ezt ne is emlegesd nekem öregem!

A dízelben kivül nagy csapágy van,így nagy csapágyas gólyaláb kell bele...na ná,hogy Tomi barátom mást hozott hozzá :sowwy: :lol:

Szidtam is,aki kitalálta,hogy minek kellett kivülre nagy csapágy,nem olyan nagy a nyomaték különbség,hogy azt ne viselné el szerintem a kisebb csapágy.

Jah és ugye a nagy csapágyban is kétféle van,mert a mélysége is kétféle lehet.

Nagyon meg kell nézni milyen gólyalábat veszel Tápi.

Link to comment
Megosztás:

A toronycsapágyról beszélünk ugye? Végülis kasztni ugyanaz, akkor belemegy az is, nem? Max kicserélek még ezt-azt. :lol: Na így tényleg nem lesz olcsó. :sowwy:

Kerékcsapágy. 3 féle méretről tudok, ebből már mindegyik megfordult a kezemben :lol: Nekem speciel most egyik oldalon 72, másik oldalon 74

van a versenygépsasban. A gyárija asszem 65 körüli volt. A különbség nem csak a csapágy méretében van, hanem a kerékagyban is, ezért

kell más-más csapágy hozzá. Ugyanis van nagy féltengelycsukló, és kis féltengelycsukló.

Johnny! Neked is a nagy féltengelycsukló miatt kell a nagyobb csapágyas gólyaláb :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Nem veszek, kapok.

Kaptam. Már vagy két hete, de most volt időm megnézni alaposabban.

Így egy az egyben sokra nem megyek vele, mivel ez is ugyanolyan szinte, csak a távolság a belső felén kisebb mint a külsőn, ezért volt kicsit megtévesztő. Ezeken látszik:

gólyaláb1,gólyaláb2,gólyaláb3

Első öteltem a probléma megoldását illetően, hogy akkor az irányítókart meg kellene fordítani és az a trapéz alakú merevítő (az első képen látszik jól) lefelé kerülne, ezzel kb. 2-2,5 centit lehetne lejjebb hozni a rugótányért, úgy hogy a bekötés síkja maradna a helyén. Namert csak úgy ennek a ferdeségnek a tudatában nem is lehetne lejjebb tenni, mivel a belső felén már így is majdnem hozzáér.

Nade. Az irányítókar furatában, ami maga is kúpos ilyen kúpos-menetes szár van. Megfordítva pont fejjel lefelé lenne, tehát a furattal is kezdeni kellene valamit. Helyettesítő öltet: levágni a merevítő részt felülről és alulra hegeszteni ugyanezt, ilyet, vagy másmilyet. Előnye ennek, hogy nem kell levágni magát az irányítókart, így nem kerülhet el az eredeti helyéről, nem kell a kúpos furattal szórakozni, mert az is a helyén marad és további 0,5-1 centi nyerhető. B)

Rugótányér hegesztése így néz ki:

tányér felül,tányér alul

Szerintem le lehetne szépen szedni, mint látható csak felülről kellene. De ha mondjuk lehetne külön rugótányért kapni... Lehet? Nem tudja valaki? Csináltatni nem lenne egyszerű, mert elég bonyolult formája van.

A következő képekből meg lehet állapítani, hogy illeszkedik-e majd a féltengelyemhez? Persze szétszedés nélkül.

agy1,agy2

Ha vannak különböző csapágyméretek, akkor gondolom a külső átmérője is különbözik ezért nem fog illeszkedni az öntvénybe mindegyik fajta!?! Így már tényleg problémás lenne, ha különböző lenne.

Persze még mindig nem tudom ki csinálná meg, csak úgy elmélkedem.

Ja és egy gólyaláb ~7,5 +-0,5 kg. B)

Link to comment
Megosztás:

Ha vannak különböző csapágyméretek, akkor gondolom a külső átmérője is különbözik ezért nem fog illeszkedni az öntvénybe mindegyik fajta!?! Így már tényleg problémás lenne, ha különböző lenne.

Persze még mindig nem tudom ki csinálná meg, csak úgy elmélkedem.

A nagyobb csapágyas gólyaláb az Si és x16.. motoros,vagyis az erősebb Astrákban van.(2.kép)

Úgy tudom,a tiéd c14nz volt mielőtt átalakítottad.Ha nem cseréltél gólyalábat,akkor nagy valószínűséggel a kisebb csapágyas van most benne.

Link to comment
Megosztás:

A nagyobb csapágyas gólyaláb az Si és x16.. motoros,vagyis az erősebb Astrákban van.(2.kép)

Úgy tudom,a tiéd c14nz volt mielőtt átalakítottad.Ha nem cseréltél gólyalábat,akkor nagy valószínűséggel a kisebb csapágyas van most benne.

X14NZ volt. És ez a mostani 1.4SE-ből van állítólag.

Konkrét méreteket nem tudtok véletlenül?

És jól gondolom, hogy tökmindegy milyen csapágy, ha a féltengely belemegy? Abból pedig kétféle van, nem?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.