Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Ültetésnél nem elég rugókat cserézni, célszerű gátlókat is.Nem extrém, max. 40mm-nél még bőven jó a normál, de lehetőleg gázos gátló, pl. SACHS.

Ennek cseréje nélkül az elhasználódott gátlóval bizony imbolyogni fog a gép.Amúgy saját tapasztalat.

Semmi plusz extra?

A gátlócserén már túl vagyok mind a négy új gázos LIP. Rugóba segíts! Azt hogy érted hogy semmi plusz extra?

Link to comment
Megosztás:

Ennél rosszabb már talán csak a monroe lett volna... ezen lehet nem kellett volna spórolni.

Meg mondom nektek őszintén, hogy nekem autósboltom van, most már ötödik éve árulom a különböző gátlókat, tömegesen a lipet viszik az ára miatt, és nem nagyon van velük gond. Arányaiban nem rosszabb mint az említett többi márka. Viszont ha mégis van valami gebasz nagyon rugalmasan intézik a garit. Míg a sachs elég furcsán áll a dolgokhoz mikor valami gond merülne fel! Racionálisan gondolkodva egyszerűen nem éri meg azt a nagyjából dupla árat. Legalábbis nekem nem... Még azt hozzá kell tenni hogy a sachs és a monroe egy-két éve igencsak levitte az árait de mintha a minőséget is.. Úgy gondolom hogy erősen a nevükből élnek. Bocs a sok okoskodásért :lol: !!

Link to comment
Megosztás:

Meg mondom nektek őszintén, hogy nekem autósboltom van, most már ötödik éve árulom a különböző gátlókat, tömegesen a lipet viszik az ára miatt, és nem nagyon van velük gond. Arányaiban nem rosszabb mint az említett többi márka. Viszont ha mégis van valami gebasz nagyon rugalmasan intézik a garit. Míg a sachs elég furcsán áll a dolgokhoz mikor valami gond merülne fel! Racionálisan gondolkodva egyszerűen nem éri meg azt a nagyjából dupla árat. Legalábbis nekem nem... Még azt hozzá kell tenni hogy a sachs és a monroe egy-két éve igencsak levitte az árait de mintha a minőséget is.. Úgy gondolom hogy erősen a nevükből élnek. Bocs a sok okoskodásért :lol: !!

A lip és a sachs közti minőségi és tartósságbeli szakadékot nem ecsetelném most... :lol:

Az én racionális gondolkodásom szerint igenis megéri az árát :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet! És az Fk be is vált? Esetleg tudjátok a legolcsóbb fellelhetőségét?

Atommanó forgalmazta anno őket, de sztem az Ebayről is be lehet kedvező áron szerezni.Itthon leginkább tuningboltok fogalkoznak vele, gondolom.

Piros FK rugó volt, és igen, nagyon jó volt........

Gondolom rallizás közben elég gyorsan kijönnek a hibák :lol:

Nem is beszélve az állandóan eltörő lökhárítókról......... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mindkét gátlót több éves tartóstesztnek vetetted alá?

Hát nem éppen. :lol:

A lipnek nem kellett több év :lol:

Anno amikor az astrát megvettem, 80e km-rel, azt hittem hogy a gyári gátlók

lettek ilyen szarok, aztán amikor szétszedtük, kiderült hogy vadi új lip

gátlókat raktak bele nemrég. De ki is lettek dobva belőle, mert magától is

összecsúsztak az elsők, nem kellett neki nyomás sem :lol: Akkoriban került bele

a Koni szett, arról meg asszem nem is kell mondanom semmit :P

Amúgy pl az omegámban sachs van most, és elég sok km után is még 60%-osak,

és ami lényeges: egyformán vannak elhasználódva ;)

De a sachs nekem már bizonyított máskor más autóban is.

De ha utánaolvasol itt a fórumban, találsz hozzászólást, miszerint nem csak én

szívtam meg ezzel a lip gátlóval :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Piros FK rugó volt, és igen, nagyon jó volt........

Pedig az FK szetteknek nincs túl jó híre itthon (próbáltam objektív lenni mert amúgy nekem is az van a Caliban), nekem ugyan nincs vele bajom, tehát akár azt is írhatnám hogy bevált, bár tény hogy a rugó 6 menetéből 4 össze van ülve, pedig ehhez az autóhoz való a rugó... Ettől függetlenül bajom nincs vele semmi...

Link to comment
Megosztás:

... a rugó 6 menetéből 4 össze van ülve, pedig ehhez az autóhoz való a rugó...

Ez baj? Mert nekem is hátul összeér 1-2 menet. Pedig nem túl nehéz a hátulja, úgyhogy sokat nem tudok vele csinálni.

Amúgy én nem értem azokat, akik ültetni akarnak és nem kit-ben gondolkoznak. Tökmindegy, hogy lip, sachs vagy bármi más, ha azt az eredeti rugóra tervezték, nem lesz jó. Innentől meg csak annyi a kérdés, hogy mennyire nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Eljutottam az 1213-ig hsz.ig, és ott egyelőre meguntam.Majd folyt.köv.......... :lol:

Beírtam az url-be hasraütésszerűen 2000-et aztán 2400-at majd 2900-at, utána visszalapoztam 10 oldalt és hopplá. Lehet volt 3 perc is. De lényegében az egész őszi idényen végigmentem, tehát nem az volt hogy tudtam hol van.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=59&st=2720

még jó hogy új usereknek is ajánljuk a keresést

Link to comment
Megosztás:

Beírtam az url-be hasraütésszerűen 2000-et aztán 2400-at majd 2900-at, utána visszalapoztam 10 oldalt és hopplá. Lehet volt 3 perc is. De lényegében az egész őszi idényen végigmentem, tehát nem az volt hogy tudtam hol van.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=59&st=2720

még jó hogy új usereknek is ajánljuk a keresést

Akkor nem voltam már messze!Amúgy ezen én is végig futottam, de konkrét alkatrészleírást nem találtam, de azért thx! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez baj? Mert nekem is hátul összeér 1-2 menet. Pedig nem túl nehéz a hátulja, úgyhogy sokat nem tudok vele csinálni.

Amúgy én nem értem azokat, akik ültetni akarnak és nem kit-ben gondolkoznak. Tökmindegy, hogy lip, sachs vagy bármi más, ha azt az eredeti rugóra tervezték, nem lesz jó. Innentől meg csak annyi a kérdés, hogy mennyire nem jó.

Hát nemtom hogy baj-e, én úgy okoskodtam hogy nem feltétlenül használ a rugónak ha az eredetileg tervezett 6 menet helyett a teljes terhelést csak kettő veszi fel, mert esetleg hajlamosabb lesz a törésre emiatt. Ráadásul az az érdekes hogy én szettben vettem, tehát a hozzá való lengéscsillapító van mellette.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtom hogy baj-e, én úgy okoskodtam hogy nem feltétlenül használ a rugónak ha az eredetileg tervezett 6 menet helyett a teljes terhelést csak kettő veszi fel, mert esetleg hajlamosabb lesz a törésre emiatt. Ráadásul az az érdekes hogy én szettben vettem, tehát a hozzá való lengéscsillapító van mellette.

Én is gondoltam erre is, meg arra is hogy kirugózásnál talán jobban le tudja követni az utat, ha így elő van feszítve.

Nekem is szettben van, végülis jól viselkedik, úgyhogy nagyon nem izgatom magam miatta.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is így van hátul,de hozzá értők azt mondták hogy ilyen az ültető rugó.

Engem azér' oltanak vele mindig, mert itt a városban van egy másik Cali amiben Irmscher ültetőszett van (Irmscher rugók és a hozzá adott Bilstein gátlók), és ott érdekes módon nem ül össze egy menet se, bár az is igaz hogy az csak 20mm-t ültet, nem 40-et. Akkor lehet hogy az nem is jó? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.