Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

A célom az lenne, hogy egy szép és erős autó legyen belőle. Nekem így is teccik mert életem első kocsija. De ha körbe lenne spoilerezve meg egy kis gyöngyházfénnyel megbolondítva, belül szépen lebőrözve minden, a moci meg vagy 150le ős lenne, és a 17" felnik mögött ott piroslanának a brembo fékpofák elől hátul, aki mellett meg elmennék már csak a dupla csövű kipufogót látná utánam, nah akkor elégedett lennék.

Elképzelésed az van, ami jó. De az anyagi dolgokon túl vannak techológiai korlátok is. Például, ha ragaszkodsz ehhez a motorhoz és valahogy sikerül is kihozni belőle 150 lovat (ami ELVILEG nem elképzelhetetlen) az a minimum hogy nem lehet bevásárlókocsinak használni. És ekkora ráköltötted 1-2-3 gsi árát (csak a motorra). Ha pedig alapból veszel egy gsit, akkor azzal alapból megvan a 150 lovad. A kocsicserét meg megúszhatod +1-200ezerből. Aztán lehet a gsi-re is még pár másik gsi árát rákölteni, de legalább azt nem (feltétlen) a motorra kell. Nem beszélve arról hogy lesz mondjuk zöldkártyád is, ami egy 150 lovas 1.4-esnél lehetetlen. Létezik még a motorcsere is mint lehetőség, de azon kívül hogy nem lehet lepapírozni szinte az egész autót ki kell cserélned így megintcsak nagyon nem éri meg.

Én mégegyszer azt mondom, ha nem technológiai kihívást látsz benne, akkor ne kezdd el.

Link to comment
Megosztás:

Jelen esetben neked egy C14NZ v. X14NZ-d van.Ne feledd, hogy Astra F-ből murvasok rohangál, ezért elég derék pézt kell beleölni, hogy kitűnjön a tömegből.

ugyanmáááárrr....meg kell venni a legolcsóbb és legnagyobb sárkányos matricát meg a hasonló low cost dolgokat maikkel lehet pl a carstyling szerű helyen villantani és egy pillanat alatt ki fog tűnni a tömegből :) B) :)

szerintem ha ilyen igényeid vannak azonnal felejtsd el a motortuningot....és fordíts minden fillért a kasztnira, fényezésre, ültetésre meg felnire....azzal feltünő lesz...de ebből az autóbol ésszerű keretek között nem lehet szép, feltünő, gyors, tökömtudjamilyen, stbstb autót csinálni...

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek az előttem szólókkal: ha mindenképp ebből az autóból akarsz kiindulni, akkor optikailag csinálhatsz belőle szép gépet, de a motorral max a hengerenkénti injektorosra való átalakítást tudod megtenni, amivel úgy 20LE-t nyerhetsz, ha ehhez még szerzel fokolt vezérműtengelyt + chipet, kb. 100LE elérhető. Ha ennél menetteljesítményben többet szeretnél, inkább cseréld le a kocsit egy GSi-re, vagy akár egy sima C20NE, vagy C20XE motoros autóra, és azt kezdd el csinosítgatni. Ezt az autót arra tervezték, hogy kis fenntartási költséggel kevés benzinből megbízhatóan lehessen autózni vele két pont között. Ez pont az ellentéte annak, amit Te szeretnél, úgyhogy ha gyorsabb autót akarsz, keress nagyobb motorú gépet. Ezt max esztétikailag tudod szépre megcsinálni :)

Link to comment
Megosztás:

ha ehhez még szerzel fokolt vezérműtengelyt + chipet, kb. 100LE elérhető.

Viszont igy nem tudom mennyire lesz használható városban vagy alap (A-bol B-be közlekedésre), mennyit fog fogyasztani, milyen gyakran pusztul ki alóla ez-az (váltó? féltengelyek?) .

De mindegy, szerintem az a baj, hogy nem azt mondjuk amit hallani szeretne. Pedig csak tapasztalatból beszélünk :) A direksztszűrő meg az ordítós kipufogó meg a sárkányos matrica sem teljesítménynövekedést sem elismerő pillantásokat nem hoz...max a karsztajling bizonyos köreiben B)

Link to comment
Megosztás:

De mindegy, szerintem az a baj, hogy nem azt mondjuk amit hallani szeretne. Pedig csak tapasztalatból beszélünk :) A direksztszűrő meg az ordítós kipufogó meg a sárkányos matrica sem teljesítménynövekedést sem elismerő pillantásokat nem hoz...max a karsztajling bizonyos köreiben :)

Ez mennyire igaz! B)

Link to comment
Megosztás:

Viszont igy nem tudom mennyire lesz használható városban vagy alap (A-bol B-be közlekedésre), mennyit fog fogyasztani, milyen gyakran pusztul ki alóla ez-az (váltó? féltengelyek?) .

Na azért ne essünk már át a ló másik oldalára se. 100 ló még nem a világ vége. Az más kérdés, hogy mire elég, mennyibe kerül és hogy meg lehet csinálni sz*rul is.

Én is használom A-B-be, városban, mindenhol, nem fogyaszt sokat, és nem tördel semmit sem. (amúgy sem a ló tördel hanem a nyomaték, az meg feltöltés nélkül soha nem lesz túl sok)

Más mint egy gyári, ezért másképp is kell vele bánni, de bőven használható.

Link to comment
Megosztás:

Ezen kívül minden igaz. 1m semmire nem elég, főleg nem arra hogy szép is meg gyors is legyen.

én akkor tartottam ennyinél mikor a telifénynek még a gondolata se volt sehol....Ráadásul a motorra nem költöttem soha.Az 1 milka inkább 2 és onnantól már nem lesz bevásáró autó,sőt még A-ból B be se lesz mindíg használható. :) legalábbis ebben az országban.

Link to comment
Megosztás:

Szétkaptam a műszerfalat és kicseréltam az égőket ledekre...naon állat lett :) B) :)

Most a középkonzolt akarom szétszedni azt ahol a fűtésgombok vannak. Már szinte mindent kiszedtem de egyszerűen valami nem enged fent a fűtásnyilásoknál. Help kéne hogy azt hogy lehet kiszedni. thx a válszt előre is.

Link to comment
Megosztás:

Szétkaptam a műszerfalat és kicseréltam az égőket ledekre...naon állat lett :) B) :)

Most a középkonzolt akarom szétszedni azt ahol a fűtésgombok vannak. Már szinte mindent kiszedtem de egyszerűen valami nem enged fent a fűtásnyilásoknál. Help kéne hogy azt hogy lehet kiszedni. thx a válszt előre is.

Fent a szellőzőrostélyokat kiszedted? Azok mögött van egy menetes tengely, amit ki kell akasztani belülről.

Link to comment
Megosztás:

NAH leszedtem de most meg a fűtésgombokkal bajlódok. a két szélső lejött. de a hátsó szélvédő fűtésgombja amivel a levegő gyorsaságát is lehet változtatni nah az nen jön ki...valaki??????????

Link to comment
Megosztás:

NAH leszedtem de most meg a fűtésgombokkal bajlódok. a két szélső lejött. de a hátsó szélvédő fűtésgombja amivel a levegő gyorsaságát is lehet változtatni nah az nen jön ki...valaki??????????

Alulról van a kerek gombon egy lyuk, ott föl kell nyúlni majdnem a közepéig egy kis csavarhúzóval, vagy valami hasonlóval. Kicsit kell keresgélni, hogy hol is kell benyomni, de általában meg lehet találni. Ha megvan, akkor le lehet húzni a gombot.

Link to comment
Megosztás:

nah beraktam az összes ledet csak elfelejtettem hogy kéne elé ellenállás is :) ezért mikor ráduktam a dugót akkor kicsapta az összeset..help kéne hogy milyen ellenállást(okat) kössek rá.a feszkó 12V, áramot nem tok mérni mert a multiméter nem jelzi ki...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

áramot nem is fogsz tudni mérni ez az egyik, mert azt csak fogyasztón lehet mérni, párhuzamosan ráálva a fogyasztóra.

általában 1Kohm kell nekik, de gondolom te valami nagy fényerejűt tettél bele, és a számolgatásaimmbol én ugy 400-500 ohm ot tudok neked tanácsolni.

nekem csomiba van két led vagy féléve, és ezen számitgatásokon alapuló ellenállás értéket tettem bele.

egy nagy fényerejű led kb 25-30mA-t vesz fel, ha ezt 3 volttal beszámolod, és azzal hogy 13,8 volt körüli a feszkó akkor ki is jön nagyábol ez a 400-500 ohmocska:)

pontosan: 13,8-3=10,8 volt

R=U/I

10,8/0,03=360ohm

10,8/0,025=432 ohm

én 500at tanácsolok, hogy maradjn valami tartaléka, egy kis fesz ingadozástol ne purcanjon rögtön ki.

rem jol tudom, ewlőfordulhat hogy nem, de nekem a csomiba igy van legalább féléve, illetve a szivargyujtonál is és az egyfolytába ég!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.