Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Ez egy rezonátordoboz. Az lenne a feladata, hogy a motor szívászaját csökkentse. Sztem felesleges volt kiszedni, mert ha netán úgy döntesz, hogy visszateszed egyszer a légszűrődobozt, akkor teheted vissza ezt is.

Valójában nem akartam én azt a dobozt kiszedni csak hamarosan(tavasszal) le akarom cserélni a lököst valami szépre meg tuningosra B) és miután kiszedtem a légszűrő dobozt elkezdtem a lökháritót is leszedni. de emiatt nem lehetett egy csavart kicsavarozni és le kellett bontani a keréknél is a műanyagot egy kicsit, hogy hozzáférjek. :)

Az idióta kutyám meg végig a fülemet nyalta, meg piszkált, hogy játszak vele. Gondolhatod hogy mikor tizedszer mászol be a kocsi alá és még minidg tart valami de nem tudod mi, akkor egy lihegő, nyáladzó szőrkupac már igazán nem hiányzik. :)

Link to comment
Megosztás:

Ellenérv a rezonátorboxra: szebb hangja van anélkül B)

Nekem sincs bent a Caliban, a sima légszűrőház az igen, de annak nem feltétele hogy a rezonátorbox meglegyen.

Az enyémnek meg le van félig esve az alja. Szép turbós hangja van tőle az autónak olyan 3000 körüli fordszámnál :)

Link to comment
Megosztás:

Nah kikaptam a lészűrő dobozát! Az még egyszerű volt, de alatta volt egy lyuk amiben meg volt egy másik doboz...nem tudtam mi az ezért mondom kiszedem megnézem....hát kiszedtem :)

http://kepfeltoltes.hu/view/070806/HPIM185...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/070806/HPIM185...ltoltes.hu_.jpg

Ez lett belőle....egy pár órát igénybe vett meg néhány horzsolást beszereztem, de kijött....amugy még mindig nem tom mi az...tippeket kérek...

http://kepfeltoltes.hu/view/070806/HPIM186...ltoltes.hu_.jpg

Hát... ettől rosszabb Direktszűrő felszerelést ritkán látni. Már bocs, de ez abszolút meleget fog szívni, ha így hagyod.

Ja, és ennek köszönhetően lehet szép hangja lesz, de igencsak gyenge...

Link to comment
Megosztás:

Hát... ettől rosszabb Direktszűrő felszerelést ritkán látni. Már bocs, de ez abszolút meleget fog szívni, ha így hagyod.

Ja, és ennek köszönhetően lehet szép hangja lesz, de igencsak gyenge...

És mit tanácsolsz??? Hogy szereljem fel??? Az a hejzet hogy nem vagyok egy autószerelő és sok mindennel nem vagyok tisztában, de olvasgatok keresgetek és tanulgatok de ez nem egy kis téma (mármint a tuningolás) és van mit olvasgatni meg kérdezősködni. Amúgy meg nem én szereltem fel a pali rakta bele akitől vettem az üzletben. Azt mondta így faca. Ezek szerint nem.

Link to comment
Megosztás:

És mit tanácsolsz??? Hogy szereljem fel??? Az a hejzet hogy nem vagyok egy autószerelő és sok mindennel nem vagyok tisztában, de olvasgatok keresgetek és tanulgatok de ez nem egy kis téma (mármint a tuningolás) és van mit olvasgatni meg kérdezősködni. Amúgy meg nem én szereltem fel a pali rakta bele akitől vettem az üzletben. Azt mondta így faca. Ezek szerint nem.

Ennél az autónál (a képek alapján C14NZ vagy X14NZ lehet) az egyetlen teljesítménynövelő hatású dolog a hengerenkénti injektorossá való alakítás, amivel lehet úgy 20LE-t nyerni. A direktszűrő max a hangján javít (bár az is relatív, én jobban szeretem, ha valami szép csendesen műxik), ráadásul mivel rosszabb a szűrés hatásfoka, több port enged be a motorba, amitől az jobban kopik... ráadásul, ahogy Gabi írta erősebb nem lesz tőle. A levegőcső a légszűrődobozzal meg a rezonátorral egy pontosan megtervezett, kikísérletezett hangolt rendszer, amin csak rontani tudsz.

Link to comment
Megosztás:

Így van, a légszűrő egyedül hangban jelent pluszt, amikor elmondták a hátrányait, én is rögtön kiszórtam az autóból. Pontosítok: versenyautókban használják, mert ha megfelelően van berakva és hideg levegőt szív, nem pedig meleget a motortérből, akkor valóban több levegőt enged át, de ezzel együtt több koszt is, és a versenyautók motorját soha nem hosszútávra tervezik. A sportbetétszűrő annyit javít a helyzeten hogy mivel a gyári szűrőházba passzol bele, így már nem fog meleg levegőt szívni, de mivel szerkezetre ugyanaz mint a direktszűrő, a szennyeződéseket még ugyanúgy beengedi. Egyszer valaki mutatott egy képet (sajna most nem találom) amin illusztrálta ezt a légáteresztő/szűrőképességet: rétegeire szétszedett egy hagyományos papírszűrőt meg egy sportbetétszűrőt, és míg az előbbi olyan 20m hosszú lett széthajtogatva, addíg a sportbetétszűrő alig 4m.

Link to comment
Megosztás:

Tuningolni? Az nem szokott egyet jelenteni a teljesítménycsökkentéssel B)

Mert egy ilyen direktszűrő install ezt vonja maga után :o

Rakd vissza inkább a szűrődobozt, és vegyél bele sportbetétet.

Hát valahogy nem is az a célom hogy lassabb legyen a verda. :)

Nah jó lehet akkor repül de akkor amit szenvedtem vasárnap az ugrik. Bár mégsem. Tudom hogy kell a lököst leszedni. :)

Van egy elvetemült haverom neki a 120s skodába nincs légszűrő ezért egy szúnyoghálót rakott rá...nem komplett... :omg:

http://kepfeltoltes.hu/view/070806/K_p020_...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Adott fordulatszám tartományban gyorsítja a levegő áramlását is! :)

Mégis hogy? Szerintem meg lassítja. Bár nekem csak elméleteim vannak, amik nem biztos hogy fedik a valóságot.

Rakd vissza inkább a szűrődobozt, és vegyél bele sportbetétet.

Költsön mégtöbbet a semmire? B)

Amúgy meg nem én szereltem fel a pali rakta bele akitől vettem az üzletben.

Kérdezd meg hol tanult áramlástant. De legalább annyit, hogy milyen szempontok szerint van ott jó helye? (komolyan kíváncsi lennék)

Link to comment
Megosztás:

Amugy amit eddig néztem mit lenne jó kicserélni és mi kellene bele pluszba az már úgy 2perc után hazavágta a pénztárcám tartalmát és még a végére sem értem. :) Majd szépen lassan. De asszem menni fog. Van időm rá. Majd meglátjátok. Szép lessz nagyon. Az idei Blitz weekenden még nem leszek ott de majd jövőre lenézek. Ha beengedtek. Addig változik majd a kicsike. És beszámolok minden fejleményről. Remélem ha kérdésem lessz kapok valami választ (ha másnem nevelő célzattal B) ) Holnap kezdem is a ledes témával már asszem abban képben vaok. De holnap kiderül. Majd jelentkezem. Az eddigieket meg köcce :)

Link to comment
Megosztás:

Amugy amit eddig néztem mit lenne jó kicserélni és mi kellene bele pluszba az már úgy 2perc után hazavágta a pénztárcám tartalmát és még a végére sem értem. :o Majd szépen lassan. De asszem menni fog.

NEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!

Vagy fogadd meg a Tápi tanácsát és alakíttasd át hengerenkénti befecskendezősre (az 82 LE-t jelent kb ha visszaolvasol a fórumban, vagy rákeresel pontosan le vannak írva mit kell beszerezned és kb mibe került aki eddig megcsináltatta), vagy inkább eliszod azt a pénzt :) Hakell tudok segíteni :) B)

De komolyan. Elköltesz egy halom pénzt mindenféle kacatra amivel _TALÁN_ (tehát nem 100%) nyersz pár LE-t.......remek lesz...érezni max annyit fog, hogy jobban szól az autó és bebeszéled magadnak, hogy jobban megy...persze, hogy jobban megy mert 4000 fölött szép hangja lesz és jobban tolod neki....de valójában nemsok változás lesz.

Vagy szerezz egy nagyobb motort, vagy nagyobb motorral szerelt autót.

Tudom, most kicsit elszomorít vagy feldühít amit írtam de sztem vegyél nagy levegőt és gondold át. Csak segíteni akartunk neked :omg:

Link to comment
Megosztás:

Az idei Blitz weekenden még nem leszek ott de majd jövőre lenézek. Ha beengedtek. Addig változik majd a kicsike. És beszámolok minden fejleményről.

A bltiz weekend-nek nem az a célja hogy összegyüjtse a tuning opeleket,hanem az hogy összehozza az opel tulajdonosokat.Szóval akárhogy néz ki a kocsid el kell rá jönni :) B)

Link to comment
Megosztás:

De ha nem vagy hajlandó többszázezret kiadni CSAK teljesítménynövelésre, akkor felejtsd el. (mármint ezt a részét) De végülis ez az autó bármely részére igaz. Gagyizni lehet nem olyan sokból is, de az nem jó semmire.

Ha lennének millióim (de nincsenek :) )hogy mindenből a legjobbat és a legszebbet megvegyem akkor hamar zsír lenne az autó de akkor a feeling elmaradna (pl.: utánajárni, kinézni, megvenni, alkudni, eltörni, kicserélni, letolni a szerelőt hogy nem ilyet akartam, stb. de asszem ezt ti jobban tudjátok)

Tudom, hogy a gagyizásnak nincs értelme ezért mondtam hogy szépen lassan ahogy lessz lóvé úgy kerülnek majd be az új cuccok. B) (lehet a szűrő volt az első hibám és lessz több is de saját kárán tanul az ember)

És nemcsak azért nem megyek el a blitz weekendre mert nem full csili vili az autó hanem mert akkor éppen pihenni fogok...a nyarat ki kell pihenni a suli előtt :) .

Link to comment
Megosztás:

Amire szerintem te gondolsz, hogy majd szépen lassan kerülnek bele, az leginkább csak

optikailag és mentálisan lesz jó. Ilyenek pl a sportgyertya (nem ajánlott kategória), sportdob,

direktszűrő, stb... ha plusz erőt szeretnél, akkor az ott kezdődik, amit mondtak is, átalakítás

SE motorra, azaz hengerenkénti befecskendezősre. Ez legalább 150e huf, és egy csomó

utánajárás, probléma, de a végén érezhető és fix eredménye lesz.

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy a gagyizásnak nincs értelme ezért mondtam hogy szépen lassan ahogy lessz lóvé úgy kerülnek majd be az új cuccok. :) (lehet a szűrő volt az első hibám és lessz több is de saját kárán tanul az ember)

Akkor szépen lassan dobod ki az összegyűjtögetett pénzed fölösleges dolgokra B)

Tedd inkább félre és vegyél egy erősebb autót...mert így apránként belecsöpögtetsz egy halom pénzt és nemigazán leszel előrébb.....

Link to comment
Megosztás:

Ha lennének millióim (de nincsenek B) )hogy mindenből a legjobbat és a legszebbet megvegyem akkor hamar zsír lenne az autó de akkor a feeling elmaradna (pl.: utánajárni, kinézni, megvenni, alkudni, eltörni, kicserélni, letolni a szerelőt hogy nem ilyet akartam, stb. de asszem ezt ti jobban tudjátok)

Én már elég régóta járom azt az utat, amit te most kezdesz. Az utánajárós kicserélős dolog pedig egy idő után nem olyan nagy poén. :)

Ha a kihívásért csinálod, akkor rajta (én örülnék neki, de egy kicsit szkeptikus vagyok), de ha egy olyan autót akarsz ami megy is és ki is néz valahogy, akkor vegyél mondjuk egy gsit.

Máshogyan fogalmazva, ha elcserélnéd egy gsire, akkor kár beleölni a pénzt.

Az autó pedig egy elég komplex rendszer, minél több dolgot alakítasz át rajta egyre több kompromisszumot kell kötnöd. Mellesleg nem mindent lehet külön-külön rá/bele-pakolni, és ha nem egyszerre csinálja az ember akkor az mégtöbbe kerül.

Egyébként mi a célod vele?

Link to comment
Megosztás:

Én már elég régóta járom azt az utat, amit te most kezdesz. Az utánajárós kicserélős dolog pedig egy idő után nem olyan nagy poén. B)

Ha a kihívásért csinálod, akkor rajta (én örülnék neki, de egy kicsit szkeptikus vagyok), de ha egy olyan autót akarsz ami megy is és ki is néz valahogy, akkor vegyél mondjuk egy gsit.

Máshogyan fogalmazva, ha elcserélnéd egy gsire, akkor kár beleölni a pénzt.

Az autó pedig egy elég komplex rendszer, minél több dolgot alakítasz át rajta egyre több kompromisszumot kell kötnöd. Mellesleg nem mindent lehet külön-külön rá/bele-pakolni, és ha nem egyszerre csinálja az ember akkor az mégtöbbe kerül.

Ezt a gondolatmenetet csak megerősíteni tudom. :)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként mi a célod vele?

A célom az lenne, hogy egy szép és erős autó legyen belőle. Nekem így is teccik mert életem első kocsija. De ha körbe lenne spoilerezve meg egy kis gyöngyházfénnyel megbolondítva, belül szépen lebőrözve minden, a moci meg vagy 150le ős lenne, és a 17" felnik mögött ott piroslanának a brembo fékpofák elől hátul, aki mellett meg elmennék már csak a dupla csövű kipufogót látná utánam, nah akkor elégedett lennék.

Nem azért kéne a tuning kocsi, hogy garázsban álljon éjjel nappal a és kétóránként polírozzam, meg tréleren vitessem ide oda(kiállításokra),m eg gondolom ti sem így csináljátok.Én használni akarom, elmenni bevásárolni, rokonokat meglátogatni, csajjal a hátsó ülésen... :) ,stb...stb...stb.

Most jöhet az ,hogy amit ráköltenék abból már lehetne venni egy igen jó autót (tök mindegy pl. A4-est) ezekre a célokra meg így is megfelel.....lehet.......sőt.......nagyon is. DE. Erre azt tom mondtani amit az egyik (meg nem mondom melyik) Tuning & Stereoban olvastam, volt benne egy kék trabi és a gazdája. A pali ráköltött 2milliót aszzem és megkérdezte az újságíró, hogy : Huh 2milla az nem semmi,de ebből már tudtál volna venni egy jó középkategóriás autót nem? erre a válasz Igen! Tudtam volna venni! De azt nem nézi meg az utcán senki ezt meg igen!

És szerintem itt a lényeg. Mert csak ezért vágnak bele az emberek nem? Vagyis ha megállsz a parkolóban és valaki arra jár megnézi tuti azt mondja : Huh nem semmi verda! Biztos sokat költött rá! De megérte! Facán néz ki!(És itt nem arra gondolok hogy villogni mások előtt, meg beszolni hogy Mit akarsz itt k...cs...g? Haggyámá, nekem ilyen meg ilyen a motorom alig fogyaszt 1decit, -1 méterre van leültetve,és úgy fel van spoilerezve hogy kénytelen voltam lambo ajtokat felszerelni mert amugy nem nyilna ki az ajtó, úgyhogy húzzá innen a Suzuki Swifteddel nigga!!!)

Link to comment
Megosztás:

A pali ráköltött 2milliót aszzem és megkérdezte az újságíró, hogy : Huh 2milla az nem semmi,de ebből már tudtál volna venni egy jó középkategóriás autót nem? erre a válasz Igen! Tudtam volna venni! De azt nem nézi meg az utcán senki ezt meg igen!

Jelen esetben neked egy C14NZ v. X14NZ-d van.Ne feledd, hogy Astra F-ből murvasok rohangál, ezért elég derék pézt kell beleölni, hogy kitűnjön a tömegből.

Amit pedig rá akarnál költeni, az közel lesz az 1M-hez, mire szép is, és gyors is lesz.S, akkor még nem beszélünk extrém dolgokról, turbó motorról, meg flipp-flopp-ról.

Az én gépem murvaszépen meg volt csinálva, nagyon bejövős volt, kitűnt a tömegből.Nem volt kivülről 100-as még, és benne volt 5K-ba minimum.

S, akkor még a motorról nem volt szó, ami minimum 250e.ft lett volna, és akkor még csak egy sallangok nélkli C20XE-ről beszélünk.

Átépítés után meg jöhetett volna a milliókba kerülő szop@s a műszakival, és zöldkarival, és az okoskodó KPM-mel, és mégokosabb rendőrökkel.

Eleinte nagyon lelkes voltam én is, aztán rájöttem, hogy annak van inkább igaza, aki alapból egy ilyen autót vesz, ami v. már megépített, v. pedig alapól C20XE.

Lényegesen olcsóbb, és problémáktól mentesebb az egész eljárás.

De a te pénzed, a te időd.Tégy belátásod szerint.

De ÉN is végig jártam ezt az utat, és még1X nem vágnék bele, és nem ölnék pénzt az 1.6-ba.Inkább egy GSi-be.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.