Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem olyan nagyon kemény van,és 25-30ezer ft-be került(már nem emlékszem),de az szivességből lett megcsinálva.Nem biztos hogy megcsinálnák megint,de azért megkérdezem.Halkan megjegyezném hogy szerintem a gyári gátló ültetö rugó kombohoz elég a gyári toronyszilent is,de csak a gyári.Az talán még olcsóbb is.Most jutt eszembe hogy ahol keményebb szilenteket csinálnak ott talán ezt is megcsinálják,mert végülis nekem is a régiből lett megcsinálva.Jóval keményebb gumiból lett kiöntve a régi ház.Többek szerint viszont nem jó ez a keményebb cucc,de nekem bejön.

Elküldve
Nekem olyan nagyon kemény van,és 25-30ezer ft-be került(már nem emlékszem),de az szivességből lett megcsinálva.Nem biztos hogy megcsinálnák megint,de azért megkérdezem.Halkan megjegyezném hogy szerintem a gyári gátló ültetö rugó kombohoz elég a gyári toronyszilent is,de csak a gyári.Az talán még olcsóbb is.Most jutt eszembe hogy ahol keményebb szilenteket csinálnak ott talán ezt is megcsinálják,mert végülis nekem is a régiből lett megcsinálva.Jóval keményebb gumiból lett kiöntve a régi ház.Többek szerint viszont nem jó ez a keményebb cucc,de nekem bejön.

Köszönöm.Holnap akkor megkérdezem, hogy mennyi is az annyi!! :unsure:

Elküldve
A szemöldök már smafu? :unsure: :blink:

Aláírom, az is megfogott. Szép barokk ívek vannak benne. ;)

De lökhárító gyári rácsainak a kivágásához azért nem ér fel. Az igényes és szinte észrevétlen munka. ;)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Visszapakoltam Gabi kompiját. (ugyanis ki volt véve) Így mostmár tudok számadatokat is gyorsulásról. Persze az adatok csak tájékoztató jellegűek.

Körülmények:

- Téligumi van fenn és indulni 3000 felett nem igazán tudok mert csak eltekeri, inkább olyan 2500ről lehet. Kuplungról nem ugrottam le még ígyse, de nem is csúsztatom sokáig. A technikámon még biztos van mit finomítani.

- Elváltások össze-vissza, de általában 6000-7000 körül. Még nem tudom hol lenne a legjobb.

- Kicsit melegebb volt a kelleténél 10-11 fok. 3-4-et jobban szereti az autó.

- Sok túlsúlyom viszont nem volt. Tank kifogyóban.

- Aszfaltminőség hát... ilyenis-olyanis, bőven lehetett volna jobb is az biztos.

Mérés:

0-100: 3-at mértem

- 9.6: tulajdonképpen ez volt az első igazi rajtom mióta kész lett az autó, nem tűnt rossznak a menet

- 9.8: magasról ugrottam le, nagyon tekerte a kereket, utána jó volt de az eleje úgylátszik ennyit számít

- 8.8: jól ment :unsure:, keveset nyekergett a gumi épp, ahogy jó szerintem

200m: 1-et mértem

- 11.0/113: valahogy neméreztem igazán jónak

400m: 2-t mértem

- 16.5/133: valami itt sem stimmelt

- 16.4/133: és itt sem, szerintem ezeken lehetne mit javítani

Utóbbi kettőnél a kerékelpörgés miatt inkább csak az idő/sebesség a valós a távolság az vagy annyi vagy nem.

Összehasonlításként: Régen 100-as időm 10.5-11.5-ig volt össze vissza. 400m-es pedig a legjobb azt hiszem 17.5/127.

Holnap meg megy veszteségmérésre, kíváncsi leszek arra is.

Elküldve
Ezek az értékek elég komolyak. Kb. ennyit megy egy C20NE GSi is.

Kb. ez tartom reálisnak. Lóban és nyomatékban még elmaradok, de azt talán visszahozom súlyban és váltóáttételben.

Ja és meg lett mérve a veszteség.

Minden hengerben 5% alatti. Azaz elég jó. :unsure:

Elküldve
Ezt hogy mérik? :unsure:

Beledobnak egy marék homokot és megnézik, hogy mennyi jön ki belőle. Ha a 95%-a, akkor 5% a veszteség. :blink:

Te is meg tudod csinálni otthon, próbáld ki nyugodtan. ;)

Elküldve

Feltöltik levegővel a hengereket a gyertya furatnál ha jól emlékszem zárt szelep állásnál és megnézik ezzel mennyire zárnak is azok a szelepek ill. a hengerfal mennyire kopott. Tehát a nyomást meg tartja e a henger amit a levegő bejuttatásával idéztek elő. Régen tanították lehet nem így van majd Futó 16V Gábor kijavít.

Elküldve

Jah, valahogy úgy mérik. :unsure:

Hallottam egy másikfajta mérésről is, bár annak nemtom mi a szakmai megnevezése.

Annak az a lényege, hogy a gyertyafuraton ugyanúgy mérik a levegő nyomását, a főtengelyt

forgatva nézik szívószelepzárástól a nyomást, és a felső holtponton mért nyomást összevetik

az elméleti (köbölt-kompressziós) értékkel.

Tsz!

Szerintem is jók ezek az adatok. ;) Pl 100-ra én sem hiszem hogy jobbat lépek az astrával. :blink:

Elküldve
Feltöltik levegővel a hengereket a gyertya furatnál ha jól emlékszem zárt szelep állásnál és megnézik ezzel mennyire zárnak is azok a szelepek ill. a hengerfal mennyire kopott. Tehát a nyomást meg tartja e a henger amit a levegő bejuttatásával idéztek elő. Régen tanították lehet nem így van majd Futó 16V Gábor kijavít.

Sűrített levegővel. :blink: De amúgy igaz. ;)

Szerintem is jók ezek az adatok. ;) Pl 100-ra én sem hiszem hogy jobbat lépek az astrával. :unsure:

Nem tudsz konkrét értékeket akár régebbről is? Úgy, hogy ismered az akkori lovak számát.

Elküldve
Nem tudsz konkrét értékeket akár régebbről is? Úgy, hogy ismered az akkori lovak számát.

Sajna nem. :blink:

De majd Voszival meg a Dyno-val mérünk egyet ha sikerült megcsinálni a két hátsó defektet... :unsure:

Elküldve
És hol mérnek ilyet, és mennyibe kerül? :unsure:

Nekem 2500 meg 10 perc volt egy viszonylag kis műhelyben.

Egy normálisabb autószerelőnél biztos, hogy van ilyen készülék. Eddig még én sem láttam ilyet, de nem tűnt olyan nagyon komoly darabnak. (2 csatlakozó, meg egy mérőóra)

Teee! Nem is úgy gondoltam, hogy kiveszik a gyertyát és megvárják míg beszivárog az oxigén. Gondoltam akit ez érdekel az vágja a dolgot.

Tudtam hogy tudod, de hátha másnak nem volt egyértelmű. :blink:

Elküldve

:unsure:

Nekem 2500 meg 10 perc volt egy viszonylag kis műhelyben.

Egy normálisabb autószerelőnél biztos, hogy van ilyen készülék. Eddig még én sem láttam ilyet, de nem tűnt olyan nagyon komoly darabnak. (2 csatlakozó, meg egy mérőóra)

Tudtam hogy tudod, de hátha másnak nem volt egyértelmű. :blink:

Okés de HOL?

Mert engem is érdekel...

valahogy nem tartom 100%osnak a vasam...

Ja és egy valóban jó kipuffogóst is ajánlhatnátok... át kellene nézni a rendszerem alaposan...

Privátban is mondhatjátok hova menjek, mert az megmarad.

;)

Elküldve
:unsure:

Okés de HOL?

Mert engem is érdekel...

valahogy nem tartom 100%osnak a vasam...

Ja és egy valóban jó kipuffogóst is ajánlhatnátok... át kellene nézni a rendszerem alaposan...

Privátban is mondhatjátok hova menjek, mert az megmarad.

:blink:

Szentmártonkátán, de gondoltam a pestiek nem szivesen jönnek le vidékre egy olyan dologért ami biztos, hogy több helyen is megtalálható jóval közelebb is. Amúgy még egy számot sem tudok adni, mert egy haverom jelentett be.

Ha nagyon érdekel ez a hely valakit, akkor kerítek egy elérhetőséget. Továbbiakat püben.

Elküldve
És hol mérnek ilyet, és mennyibe kerül? :unsure:

csak én keverem ezt a kompresszió méréssel vagy ez télleg ugyanaz?????

jobb autószerelőnek van ilyen szerkezete.....

Elküldve
csak én keverem ezt a kompresszió méréssel vagy ez télleg ugyanaz?????

jobb autószerelőnek van ilyen szerkezete.....

Csak Te kevered :unsure:

Lényegében hasonlóan zajlik, csak itt nem az előállított sűrítési nyomást nézik (főleg mert sűrített levegővel felpumpálják a hengert), hanem azt, hogy ezt a nyomást adott ideig hány %-ban tartja meg; magyarán mennyi szivárog le a kopott henger-dugattyú páros és a szelepek mellett adott idő alatt.

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.