Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

F Astra tuning


Tiv.

Recommended Posts

Nekem olyan nagyon kemény van,és 25-30ezer ft-be került(már nem emlékszem),de az szivességből lett megcsinálva.Nem biztos hogy megcsinálnák megint,de azért megkérdezem.Halkan megjegyezném hogy szerintem a gyári gátló ültetö rugó kombohoz elég a gyári toronyszilent is,de csak a gyári.Az talán még olcsóbb is.Most jutt eszembe hogy ahol keményebb szilenteket csinálnak ott talán ezt is megcsinálják,mert végülis nekem is a régiből lett megcsinálva.Jóval keményebb gumiból lett kiöntve a régi ház.Többek szerint viszont nem jó ez a keményebb cucc,de nekem bejön.

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan nagyon kemény van,és 25-30ezer ft-be került(már nem emlékszem),de az szivességből lett megcsinálva.Nem biztos hogy megcsinálnák megint,de azért megkérdezem.Halkan megjegyezném hogy szerintem a gyári gátló ültetö rugó kombohoz elég a gyári toronyszilent is,de csak a gyári.Az talán még olcsóbb is.Most jutt eszembe hogy ahol keményebb szilenteket csinálnak ott talán ezt is megcsinálják,mert végülis nekem is a régiből lett megcsinálva.Jóval keményebb gumiból lett kiöntve a régi ház.Többek szerint viszont nem jó ez a keményebb cucc,de nekem bejön.

Köszönöm.Holnap akkor megkérdezem, hogy mennyi is az annyi!! :unsure:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Visszapakoltam Gabi kompiját. (ugyanis ki volt véve) Így mostmár tudok számadatokat is gyorsulásról. Persze az adatok csak tájékoztató jellegűek.

Körülmények:

- Téligumi van fenn és indulni 3000 felett nem igazán tudok mert csak eltekeri, inkább olyan 2500ről lehet. Kuplungról nem ugrottam le még ígyse, de nem is csúsztatom sokáig. A technikámon még biztos van mit finomítani.

- Elváltások össze-vissza, de általában 6000-7000 körül. Még nem tudom hol lenne a legjobb.

- Kicsit melegebb volt a kelleténél 10-11 fok. 3-4-et jobban szereti az autó.

- Sok túlsúlyom viszont nem volt. Tank kifogyóban.

- Aszfaltminőség hát... ilyenis-olyanis, bőven lehetett volna jobb is az biztos.

Mérés:

0-100: 3-at mértem

- 9.6: tulajdonképpen ez volt az első igazi rajtom mióta kész lett az autó, nem tűnt rossznak a menet

- 9.8: magasról ugrottam le, nagyon tekerte a kereket, utána jó volt de az eleje úgylátszik ennyit számít

- 8.8: jól ment :unsure:, keveset nyekergett a gumi épp, ahogy jó szerintem

200m: 1-et mértem

- 11.0/113: valahogy neméreztem igazán jónak

400m: 2-t mértem

- 16.5/133: valami itt sem stimmelt

- 16.4/133: és itt sem, szerintem ezeken lehetne mit javítani

Utóbbi kettőnél a kerékelpörgés miatt inkább csak az idő/sebesség a valós a távolság az vagy annyi vagy nem.

Összehasonlításként: Régen 100-as időm 10.5-11.5-ig volt össze vissza. 400m-es pedig a legjobb azt hiszem 17.5/127.

Holnap meg megy veszteségmérésre, kíváncsi leszek arra is.

Link to comment
Megosztás:

Feltöltik levegővel a hengereket a gyertya furatnál ha jól emlékszem zárt szelep állásnál és megnézik ezzel mennyire zárnak is azok a szelepek ill. a hengerfal mennyire kopott. Tehát a nyomást meg tartja e a henger amit a levegő bejuttatásával idéztek elő. Régen tanították lehet nem így van majd Futó 16V Gábor kijavít.

Link to comment
Megosztás:

Jah, valahogy úgy mérik. :unsure:

Hallottam egy másikfajta mérésről is, bár annak nemtom mi a szakmai megnevezése.

Annak az a lényege, hogy a gyertyafuraton ugyanúgy mérik a levegő nyomását, a főtengelyt

forgatva nézik szívószelepzárástól a nyomást, és a felső holtponton mért nyomást összevetik

az elméleti (köbölt-kompressziós) értékkel.

Tsz!

Szerintem is jók ezek az adatok. ;) Pl 100-ra én sem hiszem hogy jobbat lépek az astrával. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Feltöltik levegővel a hengereket a gyertya furatnál ha jól emlékszem zárt szelep állásnál és megnézik ezzel mennyire zárnak is azok a szelepek ill. a hengerfal mennyire kopott. Tehát a nyomást meg tartja e a henger amit a levegő bejuttatásával idéztek elő. Régen tanították lehet nem így van majd Futó 16V Gábor kijavít.

Sűrített levegővel. :blink: De amúgy igaz. ;)

Szerintem is jók ezek az adatok. ;) Pl 100-ra én sem hiszem hogy jobbat lépek az astrával. :unsure:

Nem tudsz konkrét értékeket akár régebbről is? Úgy, hogy ismered az akkori lovak számát.

Link to comment
Megosztás:

És hol mérnek ilyet, és mennyibe kerül? :unsure:

Nekem 2500 meg 10 perc volt egy viszonylag kis műhelyben.

Egy normálisabb autószerelőnél biztos, hogy van ilyen készülék. Eddig még én sem láttam ilyet, de nem tűnt olyan nagyon komoly darabnak. (2 csatlakozó, meg egy mérőóra)

Teee! Nem is úgy gondoltam, hogy kiveszik a gyertyát és megvárják míg beszivárog az oxigén. Gondoltam akit ez érdekel az vágja a dolgot.

Tudtam hogy tudod, de hátha másnak nem volt egyértelmű. :blink:

Link to comment
Megosztás:

:unsure:

Nekem 2500 meg 10 perc volt egy viszonylag kis műhelyben.

Egy normálisabb autószerelőnél biztos, hogy van ilyen készülék. Eddig még én sem láttam ilyet, de nem tűnt olyan nagyon komoly darabnak. (2 csatlakozó, meg egy mérőóra)

Tudtam hogy tudod, de hátha másnak nem volt egyértelmű. :blink:

Okés de HOL?

Mert engem is érdekel...

valahogy nem tartom 100%osnak a vasam...

Ja és egy valóban jó kipuffogóst is ajánlhatnátok... át kellene nézni a rendszerem alaposan...

Privátban is mondhatjátok hova menjek, mert az megmarad.

;)

Link to comment
Megosztás:

:unsure:

Okés de HOL?

Mert engem is érdekel...

valahogy nem tartom 100%osnak a vasam...

Ja és egy valóban jó kipuffogóst is ajánlhatnátok... át kellene nézni a rendszerem alaposan...

Privátban is mondhatjátok hova menjek, mert az megmarad.

:blink:

Szentmártonkátán, de gondoltam a pestiek nem szivesen jönnek le vidékre egy olyan dologért ami biztos, hogy több helyen is megtalálható jóval közelebb is. Amúgy még egy számot sem tudok adni, mert egy haverom jelentett be.

Ha nagyon érdekel ez a hely valakit, akkor kerítek egy elérhetőséget. Továbbiakat püben.

Link to comment
Megosztás:

csak én keverem ezt a kompresszió méréssel vagy ez télleg ugyanaz?????

jobb autószerelőnek van ilyen szerkezete.....

Csak Te kevered :unsure:

Lényegében hasonlóan zajlik, csak itt nem az előállított sűrítési nyomást nézik (főleg mert sűrített levegővel felpumpálják a hengert), hanem azt, hogy ezt a nyomást adott ideig hány %-ban tartja meg; magyarán mennyi szivárog le a kopott henger-dugattyú páros és a szelepek mellett adott idő alatt.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.