Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Volt o9lyan ami tetszett, de akkor még másként gondoltam a témára.

Meg lóvér' sem volt rá. :P

Nem tudom,nekem mind olyan "médinkínai" olcsó gagyinak tünik! :wub:

  • 3 weeks later...
Elküldve

Nemrég megtörtént a C14NZ ----> C14SE átalakítás könnyebben ment mint gondoltam a legnagyobb gondot a 2 csöves leömlő okozta. Jól megy még a régi F10-es váltóval is de érezni lehet, hogy túl hosszú neki igazából csak 4000-es fordulat után kezd el éledni a motor. :lol:

Mai napon történt egy kis fékhatásnövelés: elől 256-os, hátul 260-as féktárcsák vannak és kicsit kevésnek bizonyult a fékrásegítés ezért Vectra fékrásegítőt és 22-es főfékmunkahengert kapott. A változás brutális lassulni már nagyon jól tudok. :lol:

Elküldve
Mennyországi valutában volt,de a C20XE-re ez a HF nem jó Redi! :lol:

még mindig nem adtam fel, hogy vaditok a jóanyám 1.4es astráján, mert ma reggel is azzal jöttem és enyhén hiányoltam belőle pár lovat :lol:

Hogy alakul most a fogyid a másik BC-vel?

praktiker -> kötél -> fa

Elküldve
még mindig nem adtam fel, hogy vaditok a jóanyám 1.4es astráján, mert ma reggel is azzal jöttem és enyhén hiányoltam belőle pár lovat :lol:

Majd egyszer mehetsz az én 1,4-esemmel :D

Abban megvan még mind a 60 ló :lol: :D

Elküldve
... A változás brutális lassulni már nagyon jól tudok. :lol:

Hogy miért nem te jöttél mögöttem múlt vasárnap... :lol:

Tényleg Udi. ABS-en gondolkozol? vagy az már tényleg nagyon nagy munka?

Elküldve
...Tényleg Udi. ABS-en gondolkozol? vagy az már tényleg nagyon nagy munka?

Valahol olvastam, hogy ABS-t utólag nem lehet beépíteni autókba, de sztem ez csak arra vonatkozik, hogy hivatalosan nem (vizsgán nem engedélyeznék). De titeket ez ugyebár nem fenyeget... :lol:

Udi: írj lécci valami tapasztalatokat az NZ->SE átalakítással kapcsolatban: érezhető-e a teljesítménynövekedés, érdemes-e vacakolni vele, ilyesmit. Ha vannak az átalakításról képeid (mármint munka közben) az is érdekelne, különösen az a jeladó, ami a főtengely ékszíjtárcsájánál van (ha jól tudom), mert nekem még az hiányzik a projekthez, egyébként már beszereztem a legtöbb cuccot a dologhoz, és szerelőt is találtam, aki segítene benne.

Köszi!

Elküldve
Valahol olvastam, hogy ABS-t utólag nem lehet beépíteni autókba, de sztem ez csak arra vonatkozik, hogy hivatalosan nem (vizsgán nem engedélyeznék). De titeket ez ugyebár nem fenyeget... :lol:

Udi: írj lécci valami tapasztalatokat az NZ->SE átalakítással kapcsolatban: érezhető-e a teljesítménynövekedés, érdemes-e vacakolni vele, ilyesmit. Ha vannak az átalakításról képeid (mármint munka közben) az is érdekelne, különösen az a jeladó, ami a főtengely ékszíjtárcsájánál van (ha jól tudom), mert nekem még az hiányzik a projekthez, egyébként már beszereztem a legtöbb cuccot a dologhoz, és szerelőt is találtam, aki segítene benne.

Köszi!

Tudom apró infó, de lazán tudta velem tartani az iramot, mikor mentünk. :lol: Nagyon komoly mély morgó hangja lett az Astrának, és piszokul megy! :D

Elküldve
Udi mennyibe került a cucc?

Szerencsémre találtam egy bontót ahol 2 db C14SE motor közül választhattam az egyik 96-os évjáratú csupa olaj, nagyon leharcolt állapotú volt a másik 93-as semmi olajnyom teljesen száraz és már szemre is jobban nézett ki. A régebbit választottam és megengedtték, hogy mi bontsuk le a hengerfejet, kábelköteget, jeladókat stb. Garanciát is kaptunk rá ha valami nem jó kicserélik 55 eFt-ot fizettem érte. Feri autószerelő haverom ingyen vállalta a hengerfej síkoltatást, szelepek becsiszolását, felújítást, átépítést stb. Nagybátyám meg minden alkatrészt nagyker nettó áron adott pl: tömítések, szimeringek, hidrotőkék, AC pumpa, termosztát, olaj, olajszűrő, fagyálló stb. anyagár összesen 34 eFt lett.

C14NZ ---> C14SE átalakítás összesen 89 eFt. :lol:

Féktuningot már régebben elkezdtem tehát a 256-os féktárcsákat, féknyereggel, fékbetéttel, 22-es főfékhengerrel ami ABS-hez való, fékrásegítőt egy 25e km-t futott Astrából vettem 23 eFt-ért. Tárcsafékes ABS-es hátsóhídat, 260-as féktárcsákat, fékbetéteket 46 eFt-ért sikerült szereznem hozzá. Amikor kicseréltem a fékeket lassan 1 éve a C14NZ motorhoz még elegendő volt a régi fékrásegítő....C14SE-hez már kevésnek bizonyult ezért elmentem a bontóba és vettem egy 22-es sima azaz nem ABS-es főfékmunkahengert 5 eFt-ért.

Féktuning (jelenleg) összesen: 74 eFt. (Tudom olcsóbban is lehetett volna hátsóhídat venni, de így alakult.)

Mackosajt!

Mindent egybevéve nagyon brutális lett a fék!!! Annyira, hogy most már ABS-t is kellene szerezni hozzá...annyira nem nagy munka csak sok dolgot cserélni kell, szerencsére a hátsóhíd eleve ABS-es ezzel már nem lesz probléma csak a kábelt kell elvezetni a jeladóhoz, 22-es ABS-es főfékmunkahenger van "csak" ABS motor+vezérlő, kábelkötegek, ABS-es gólyalábak előre jeladóval és kész is. :lol:

Elküldve

Amikor voltam a bontóban, egy Vectra A-hoz vittek ABS kockát, 35e.-ért.Megjegyezném, nem a Feri volt ott.De a használtautón van fent egy rakás Calibra pl................

Elküldve

FPepe!

A teljesítménynövekedés érezhető mivel 22 paci többlet van minimum igaz nekem sikerült kifognom egy tuningolt vezérműtengelyes, chip-elt mocivezérlőset. A C14NZ mocival 188 km/h volt a maximum ezzel jelenleg 195 km/h. Gyorsulás is jobb a C14NZ inkább alsó tartományban "dolgozott" a C14SE 4000-es fordulat után kezd el éledni és egészen 6600-ig kőkemény. Először kicsit szokatlan a NZ-hez képest, de pörgetni kell és utánna minden ok. :lol:

Sajna átépítésről nincsenek képeim mivel siettünk vele és ha nem lett volna gond a 2 leömlős kipuffal akkor a Pályanapra már azzal mentem volna. A főtengely jeladónak szerencsére megvan a helye a motorblokkban egy csavar van behajtva oda kitekertük és szépen helyére ment minden. Ha lesz időm majd csinálok pár képet a fontosabb dolgokról pl: főtengely jeladó, szívósoron a csövek bekötése stb.

Elküldve
Amikor voltam a bontóban, egy Vectra A-hoz vittek ABS kockát, 35e.-ért.

ABS kocka az az ABS vezérlő? Mert az általában 5e forintért szokott menni. :lol:

Elküldve
...Ha lesz időm majd csinálok pár képet a fontosabb dolgokról pl: főtengely jeladó, szívósoron a csövek bekötése stb.

Azt megköszönném, lehet, hogy a tél folyamán megoldjuk az átépítést. Azt a bizonyos főtengely-jeladót kb. mennyiért lehet beszerezni újonnan, ill. bontottan? :lol:

Elküldve
Ezt kifejtenéd bővebben?

Ha valóban 5e. fekete bontásból az ára, akkor kicsit sokért adták nemde?Tehát emberünk nem nézett utána, hogy hol-mennyi............ én is jártam már így........... :lol:

Egy kérdés cartársak:

Hol, és mennyiért lehet venni keményített toronyszilentet?A gyárit az ültett futúmű jobb oldalon hamarosan kivégzi.

Elküldve

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy mennyiért lehet kapni gsi lököst elöre,hátra és gsi hátsó szárnyat ami a csomi ajtón van???

És a csomagtér ajtó lefalazás kor hogy,lehet megcsinálni ohgy kilehessen nyitni,az tudom hogy van egy szerkezett hozzá :lol: de bonyolult beszerelni?

A gsi astra fordulatszámmérős km óráját utólag bele lehet szerelni,honnan veszi le a fordulatott?

A kocsi c16nz motorkódos. :D

Remélem jó helyre irtam a kérdéseimet!!

De még lesz is!!!! :D ;) ;) :D

THX!!!! :D :D

U.i.:felakarom "spécizni" a kicsikét!!! :P :lol:

Elküldve
Ha valóban 5e. fekete bontásból az ára, akkor kicsit sokért adták nemde?

Én sem tudom mennyi az ára egy ilyennek, azért kérdeztem.

Főleg, hogy az 5000 ma már nem nagy összeg egy kocsinál.

Igaz sok kicsi........

Elküldve

Az órát valszeg be lehet kötni, jó eséllyel már a csatlakozón is ott a kész hely neki és akkor csak 1 kábelt kell áthúzni a komputer mellől. Órát általában 10-20 között adnak. Használd a keresőt a fórumban mert van itt sok hasznos infó. De figyelj arra, hogy 7000-ig és 220-ig legyen skálázva az óra amit megveszel!

Lököst lehet venni...annyiért amennyiért találsz :lol: duen-en érdemes nézelődni a multkor is volt egy egész jó állapotban. Szárnyat sztem külön nehezen fogsz találni, leginkább csomagtérajtóval együtt adják (vagy magában de a csomagtérajto árát is ki kell fizetni :D :lol: )

Elküldve
...És a csomagtér ajtó lefalazás kor hogy,lehet megcsinálni ohgy kilehessen nyitni,az tudom hogy van egy szerkezett hozzá :lol: de bonyolult beszerelni?

A gsi astra fordulatszámmérős km óráját utólag bele lehet szerelni,honnan veszi le a fordulatott?

A kocsi c16nz motorkódos. :lol:

Hi!

A fordszámmérős km-órához valszeg semmit sem kell kötögetned, mivel '93-as autóról van szó, jó eséllyel be van kábelezve. Csak kiveszed a régit, beteszed a fordszámmérőset, és már megy is :D Vásárlásnál arra figyelj, amit Redi is írt, tehát 7000-ig menjen a fordszámmérő skálája (a 6000-es a dieseleké, a 8000-es a GSi-é), 220km/h-ig a sebességmérő, és figyelj a km-óra alsó részén található W=.... számra is (pl. 1111, 1102), hogy ugyanolyat vegyél, különben csalni fog a km-órád (többet, mint egyébként :D )!

A lefalazott csomitérajtónál a nyitást elektromosan szokták megoldani, valami erősebb elektromágnessel (pl. valamilyen 12V-os indítómotor bendix-ével), de láttam már bowdenes megoldást is (pl. Alfánál).

Erről majd mondanak többet a hozzáértő cartársak ;)

A Te motorodból egyébként aránylag egyszerűen lehet 100LE-t kihozni, C16SE motor hengerfejét és a hozzá tartozó sallangokat kell beszerezni hozzá a motorvezérlő elektronikával, kábelköteggel, AC-pumpával együtt. Erről (pontosabban a C14NZ-C14SE átalakításról, de az elv ugyanaz) volt már szó, érdemes itt és az Astra F fórumban visszaolvasni, találhatsz hasznos infókat ;)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.