Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos dizájn (LEDek, neonok, xenon és társai)


ScatMan

Recommended Posts

jah, és ha már a fogyasztást felhozta az a cikk: egy nem egyértelmű forgalmi helyzet miatti felesleges fékezés / gyorsítás legalább annyi üzemanyagot elfüstöl mint egy tompított párszáz kilométeren...

Szerintem nem a világítás nem-használatából adódik a legtöbb felesleges fékezés / gyorsítás. Gondolom nem véletlenül fontolgatják ezen jogszabály (mármint a világítás kötelező használatának) eltörlését. Lakott területen belül, jó látási viszonyok között szerintem is tényleg felesleges a lámpa használata.

A cikkben szóba kerül a figyelemelvonó hatása is, ami mondjuk ellensúlyozza a "felesleges fékezés / gyorsítás"-t.

Ha lakott területen is kötelező lenne a világítás, igencsak lerövidülne az izzók élettartama is (már csak a ki-be kapcsolgatás miatt is. Ez újabb pénzkidobás, és szemét.

Az amerikai példa szerintem elég erős, ők a környezetvédelem terén sehol sincsenek (ha ezt az oldalát nézzük a dolgoknak)

Tényleg ne ide írjunk, mert ez nem igazán tuning :(

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 1,6k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

nem az átlagos 100-al közlekedő városlakóval van a gond... pesten rengetegszer adódik olyan forgalmi helyzet a sűrűn beparkolt, dúgósodó kisutcákban, ahol bizony hiányzik az információ hogy az illető csak álldogál, vagy igényt tart az elsőbbségére... egymás hegyén-hátán, szabályosan/szabálytalanul parkoló autók, etc...

A szabálytalanul parkoló és elinduló (index ugye) autók miatt ne kelljen már lámpát kapcsolni. :cry:

Inkább a rendőrök tartassák be a szabályokat, és akkor nincs ilyen gond :(

Én ellene vagyok a lámpakapcsolásnak napközben, hatalmas energiapocsékolás, ennyi :P

Link to comment
Megosztás:

Neked adott a lehetőség rákötni a fénykürtöt a hűtőrácsba épített lámpicsekbe :P

Mit ajánlottak Neked pontosan? Ameg hogyan műkszik? :(

Philips H4-2 xenon szettet ajánlottak 55/50W-os 40 eFt körül. A tompított az H.I.D. xenon a távolságihoz külön halogén izzószál van.

Találtam róla képet a neten de nem ott veszem meg:

http://www.autohifidebrecen.hu/upload/term...70705185057.jpg

Köszi az ötletet lehet, hogy sima H4-es xenont veszek és átkötöm a távolságit... :cry:

Link to comment
Megosztás:

Philips H4-2 xenon szettet ajánlottak 55/50W-os 40 eFt körül. A tompított az H.I.D. xenon a távolságihoz külön halogén izzószál van.

Találtam róla képet a neten de nem ott veszem meg:

http://www.autohifidebrecen.hu/upload/term...70705185057.jpg

Köszi az ötletet lehet, hogy sima H4-es xenont veszek és átkötöm a távolságit... :P

nekem is ilyenem van H7-esben, de kamu, nem philips! belenéztem, egy darab PhilipsSemi FET van benne, ettől nevezik filipsznek :( ugyanaz a kínai mint a legolcsóbb szett amit árulnak, csak ezt átdobozolják, átcímkézik, és hosszabb garanciával adják...

Link to comment
Megosztás:

Philips H4-2 xenon szettet ajánlottak 55/50W-os 40 eFt körül. A tompított az H.I.D. xenon a távolságihoz külön halogén izzószál van.

Találtam róla képet a neten de nem ott veszem meg:

http://www.autohifidebrecen.hu/upload/term...70705185057.jpg

Köszi az ötletet lehet, hogy sima H4-es xenont veszek és átkötöm a távolságit... :P

Én arra gondoltam, hogy valódi bi-xenon, és csak a fénykürt menne a plusz lámpádba. Persze ez így egy kicsit húzosabb, de a refid nappali fényt árasztana :(

Link to comment
Megosztás:

ugy olvasam, hogy ha ilyet akarnak betenni, akkor a tompítotatt át kell kötni, mivel a xenonnak nem használ a sok ki be kapcsolás( távolságinál való váltás), ezt nekünk hogy lehet megoldani??

a bajuszkapcsolónál kell átkötni, vagy kint a lémpánál?

gondolom ezt alalpbol relézni kell

Link to comment
Megosztás:

ugy olvasam, hogy ha ilyet akarnak betenni, akkor a tompítotatt át kell kötni, mivel a xenonnak nem használ a sok ki be kapcsolás( távolságinál való váltás), ezt nekünk hogy lehet megoldani??

a bajuszkapcsolónál kell átkötni, vagy kint a lémpánál?

gondolom ezt alalpbol relézni kell

F Astra-nál az én elképzelésem szerint, az alábbi xenonos lehetőségek vannak:

1. Igazi bi-xenon. Ebben az esetben beépíted a szettet, és így a tompított és a refi is xenon lesz. Szerintem ez a legjobb megoldás, ennek megfelelően a legdrágább is. Itt nem okoz gondot, hogy "ki-be" kapcsolgatod a refit, mert itt nem is ki-be kapcsolgatsz, hanem egy fényterelő bigyula irányítja a fényt az igénynek megfelelően (tompított vagy refi).

2. H4-2: Itt a tompított xenonként, a refi halogénként műxik. Ha beszarik a halogén, akkor mehet a kukába a xenon is.

3. Sima H4-es xenon. Ehhez kell egy pótfényszóró (lásd Udi kocsiján), amibe beraksz egy halogénizzót reflektornak.

4. Maradsz a normál halogénnél

Ha xenon refit is akarsz, akkor mindenképpen bi-xenont kell berakni.

Ha viszont a refi is xenon, akkor el lehet felejteni a fénykürt normális használatát, mert nem igazán tesz neki jót a villogtatás (hacsak nem bi-xenonról van szó, folyamatos tompított használat mellett).

Több helyről is azt hallottam, hogy a xenon tompított mellé már nem is nagyon kell a halogén refi, mert a xenon tompítottal jobban látsz, mint a halogén refivel (ebben azért nem vagyok biztos). Viszont jogaszabályilag kötelező a refi is.

Egyébiránt műszakira xenon ki, sima H4 vissza :P .

Remélem nem írtam hülyeséget, viszonylag érthető is.

Ui: javítani, kiegészíteni szabad, sőt kötelező, mert ezek csak az én elképzeléseim :(

Link to comment
Megosztás:

F Astra-nál az én elképzelésem szerint, az alábbi xenonos lehetőségek vannak:

1. Igazi bi-xenon. Ebben az esetben beépíted a szettet, és így a tompított és a refi is xenon lesz. Szerintem ez a legjobb megoldás, ennek megfelelően a legdrágább is. Itt nem okoz gondot, hogy "ki-be" kapcsolgatod a refit, mert itt nem is ki-be kapcsolgatsz, hanem egy fényterelő bigyula irányítja a fényt az igénynek megfelelően (tompított vagy refi).

2. H4-2: Itt a tompított xenonként, a refi halogénként műxik. Ha beszarik a halogén, akkor mehet a kukába a xenon is.

3. Sima H4-es xenon. Ehhez kell egy pótfényszóró (lásd Udi kocsiján), amibe beraksz egy halogénizzót reflektornak.

4. Maradsz a normál halogénnél

Ha xenon refit is akarsz, akkor mindenképpen bi-xenont kell berakni.

Ha viszont a refi is xenon, akkor el lehet felejteni a fénykürt normális használatát, mert nem igazán tesz neki jót a villogtatás (hacsak nem bi-xenonról van szó, folyamatos tompított használat mellett).

Több helyről is azt hallottam, hogy a xenon tompított mellé már nem is nagyon kell a halogén refi, mert a xenon tompítottal jobban látsz, mint a halogén refivel (ebben azért nem vagyok biztos). Viszont jogaszabályilag kötelező a refi is.

Egyébiránt műszakira xenon ki, sima H4 vissza :( .

Remélem nem írtam hülyeséget, viszonylag érthető is.

Hali.

Stimmel.

Erre gondoltam én is, csak én azt hittem hogy a halogént ki lehet cserélni ha esetleg kiég.

Köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

No, meg a távolságiban nem sokáig bírja a xenon a ki-be kapcsolgatást! SZVSZ. Vagy igen? :(

Ugy kell bekötni, ahogy az Omegában van. A tompitott állandoan ég, a refit plusz mellé kapcsolja.Ezt projektorossal meg lehet csinálni. Műszakira vissza kell alakitani.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.