ivannorbi Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 jah, és ha már a fogyasztást felhozta az a cikk: egy nem egyértelmű forgalmi helyzet miatti felesleges fékezés / gyorsítás legalább annyi üzemanyagot elfüstöl mint egy tompított párszáz kilométeren... Szerintem nem a világítás nem-használatából adódik a legtöbb felesleges fékezés / gyorsítás. Gondolom nem véletlenül fontolgatják ezen jogszabály (mármint a világítás kötelező használatának) eltörlését. Lakott területen belül, jó látási viszonyok között szerintem is tényleg felesleges a lámpa használata. A cikkben szóba kerül a figyelemelvonó hatása is, ami mondjuk ellensúlyozza a "felesleges fékezés / gyorsítás"-t. Ha lakott területen is kötelező lenne a világítás, igencsak lerövidülne az izzók élettartama is (már csak a ki-be kapcsolgatás miatt is. Ez újabb pénzkidobás, és szemét. Az amerikai példa szerintem elég erős, ők a környezetvédelem terén sehol sincsenek (ha ezt az oldalát nézzük a dolgoknak) Tényleg ne ide írjunk, mert ez nem igazán tuning :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 nem az átlagos 100-al közlekedő városlakóval van a gond... pesten rengetegszer adódik olyan forgalmi helyzet a sűrűn beparkolt, dúgósodó kisutcákban, ahol bizony hiányzik az információ hogy az illető csak álldogál, vagy igényt tart az elsőbbségére... egymás hegyén-hátán, szabályosan/szabálytalanul parkoló autók, etc... A szabálytalanul parkoló és elinduló (index ugye) autók miatt ne kelljen már lámpát kapcsolni. :cry: Inkább a rendőrök tartassák be a szabályokat, és akkor nincs ilyen gond :( Én ellene vagyok a lámpakapcsolásnak napközben, hatalmas energiapocsékolás, ennyi :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Neked adott a lehetőség rákötni a fénykürtöt a hűtőrácsba épített lámpicsekbe :P Mit ajánlottak Neked pontosan? Ameg hogyan műkszik? :( Philips H4-2 xenon szettet ajánlottak 55/50W-os 40 eFt körül. A tompított az H.I.D. xenon a távolságihoz külön halogén izzószál van. Találtam róla képet a neten de nem ott veszem meg: http://www.autohifidebrecen.hu/upload/term...70705185057.jpg Köszi az ötletet lehet, hogy sima H4-es xenont veszek és átkötöm a távolságit... :cry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPeter Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Philips H4-2 xenon szettet ajánlottak 55/50W-os 40 eFt körül. A tompított az H.I.D. xenon a távolságihoz külön halogén izzószál van. Találtam róla képet a neten de nem ott veszem meg: http://www.autohifidebrecen.hu/upload/term...70705185057.jpg Köszi az ötletet lehet, hogy sima H4-es xenont veszek és átkötöm a távolságit... :P nekem is ilyenem van H7-esben, de kamu, nem philips! belenéztem, egy darab PhilipsSemi FET van benne, ettől nevezik filipsznek :( ugyanaz a kínai mint a legolcsóbb szett amit árulnak, csak ezt átdobozolják, átcímkézik, és hosszabb garanciával adják... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Philips H4-2 xenon szettet ajánlottak 55/50W-os 40 eFt körül. A tompított az H.I.D. xenon a távolságihoz külön halogén izzószál van. Találtam róla képet a neten de nem ott veszem meg: http://www.autohifidebrecen.hu/upload/term...70705185057.jpg Köszi az ötletet lehet, hogy sima H4-es xenont veszek és átkötöm a távolságit... :P Én arra gondoltam, hogy valódi bi-xenon, és csak a fénykürt menne a plusz lámpádba. Persze ez így egy kicsit húzosabb, de a refid nappali fényt árasztana :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November8, 2007 Megoszt Elküldve November8, 2007 Nem rossz gondolat...megnézem a kapcsolási rajzot. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November10, 2007 Megoszt Elküldve November10, 2007 ugy olvasam, hogy ha ilyet akarnak betenni, akkor a tompítotatt át kell kötni, mivel a xenonnak nem használ a sok ki be kapcsolás( távolságinál való váltás), ezt nekünk hogy lehet megoldani?? a bajuszkapcsolónál kell átkötni, vagy kint a lémpánál? gondolom ezt alalpbol relézni kell Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Hali. Xenon-ra visszatérve, remélem jól sejtem hogy a H4 az csak egy tompitott xenon, a H4-2 az pedig a xenon tompitott és halogén reflektor.? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Hali. Xenon-ra visszatérve, remélem jól sejtem hogy a H4 az csak egy tompitott xenon, a H4-2 az pedig a xenon tompitott és halogén reflektor.? Igen, valami ilyesmi :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 ugy olvasam, hogy ha ilyet akarnak betenni, akkor a tompítotatt át kell kötni, mivel a xenonnak nem használ a sok ki be kapcsolás( távolságinál való váltás), ezt nekünk hogy lehet megoldani?? a bajuszkapcsolónál kell átkötni, vagy kint a lémpánál? gondolom ezt alalpbol relézni kell F Astra-nál az én elképzelésem szerint, az alábbi xenonos lehetőségek vannak: 1. Igazi bi-xenon. Ebben az esetben beépíted a szettet, és így a tompított és a refi is xenon lesz. Szerintem ez a legjobb megoldás, ennek megfelelően a legdrágább is. Itt nem okoz gondot, hogy "ki-be" kapcsolgatod a refit, mert itt nem is ki-be kapcsolgatsz, hanem egy fényterelő bigyula irányítja a fényt az igénynek megfelelően (tompított vagy refi). 2. H4-2: Itt a tompított xenonként, a refi halogénként műxik. Ha beszarik a halogén, akkor mehet a kukába a xenon is. 3. Sima H4-es xenon. Ehhez kell egy pótfényszóró (lásd Udi kocsiján), amibe beraksz egy halogénizzót reflektornak. 4. Maradsz a normál halogénnél Ha xenon refit is akarsz, akkor mindenképpen bi-xenont kell berakni. Ha viszont a refi is xenon, akkor el lehet felejteni a fénykürt normális használatát, mert nem igazán tesz neki jót a villogtatás (hacsak nem bi-xenonról van szó, folyamatos tompított használat mellett). Több helyről is azt hallottam, hogy a xenon tompított mellé már nem is nagyon kell a halogén refi, mert a xenon tompítottal jobban látsz, mint a halogén refivel (ebben azért nem vagyok biztos). Viszont jogaszabályilag kötelező a refi is. Egyébiránt műszakira xenon ki, sima H4 vissza :P . Remélem nem írtam hülyeséget, viszonylag érthető is. Ui: javítani, kiegészíteni szabad, sőt kötelező, mert ezek csak az én elképzeléseim :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 F Astra-nál az én elképzelésem szerint, az alábbi xenonos lehetőségek vannak: 1. Igazi bi-xenon. Ebben az esetben beépíted a szettet, és így a tompított és a refi is xenon lesz. Szerintem ez a legjobb megoldás, ennek megfelelően a legdrágább is. Itt nem okoz gondot, hogy "ki-be" kapcsolgatod a refit, mert itt nem is ki-be kapcsolgatsz, hanem egy fényterelő bigyula irányítja a fényt az igénynek megfelelően (tompított vagy refi). 2. H4-2: Itt a tompított xenonként, a refi halogénként műxik. Ha beszarik a halogén, akkor mehet a kukába a xenon is. 3. Sima H4-es xenon. Ehhez kell egy pótfényszóró (lásd Udi kocsiján), amibe beraksz egy halogénizzót reflektornak. 4. Maradsz a normál halogénnél Ha xenon refit is akarsz, akkor mindenképpen bi-xenont kell berakni. Ha viszont a refi is xenon, akkor el lehet felejteni a fénykürt normális használatát, mert nem igazán tesz neki jót a villogtatás (hacsak nem bi-xenonról van szó, folyamatos tompított használat mellett). Több helyről is azt hallottam, hogy a xenon tompított mellé már nem is nagyon kell a halogén refi, mert a xenon tompítottal jobban látsz, mint a halogén refivel (ebben azért nem vagyok biztos). Viszont jogaszabályilag kötelező a refi is. Egyébiránt műszakira xenon ki, sima H4 vissza :( . Remélem nem írtam hülyeséget, viszonylag érthető is. Hali. Stimmel. Erre gondoltam én is, csak én azt hittem hogy a halogént ki lehet cserélni ha esetleg kiég. Köszi a választ Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 H4-2 "bi"-xenon Elég kókánynak tűnik :(, de ettől függetlenül nem hiszem, hogy cserélhető lenne külön a halogén része Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Itt meg egy H4 bi-xenon és egy halogén H4-es képe látható Azért az a bi-xenon elég komolynak néz ki :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 H4-2 "bi"-xenon Elég kókánynak tűnik :(, de ettől függetlenül nem hiszem, hogy cserélhető lenne külön a halogén része Hali. Mintha valahol azt olvastam volna hogy egy sima h1 vagy h7-es izzó adja a távolsági fényt. Köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Szerintem a legjobb az angel eyes. Ott nincsen ilyen problémák, projektoros a lámpa, jól néz ki és ráér később a távolságiba is xenont rakni, ha anyagilag úgy egyszerűbb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Szerintem a legjobb az angel eyes. Ott nincsen ilyen problémák, projektoros a lámpa, jól néz ki és ráér később a távolságiba is xenont rakni, ha anyagilag úgy egyszerűbb. Ja, csak maga az Angel Eyes lámpa nem egyszerű anyagilag :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ivannorbi Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Szerintem a legjobb az angel eyes. Ott nincsen ilyen problémák, projektoros a lámpa, jól néz ki és ráér később a távolságiba is xenont rakni, ha anyagilag úgy egyszerűbb. No, meg a távolságiban nem sokáig bírja a xenon a ki-be kapcsolgatást! SZVSZ. Vagy igen? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 No, meg a távolságiban nem sokáig bírja a xenon a ki-be kapcsolgatást! SZVSZ. Vagy igen? :( Ugy kell bekötni, ahogy az Omegában van. A tompitott állandoan ég, a refit plusz mellé kapcsolja.Ezt projektorossal meg lehet csinálni. Műszakira vissza kell alakitani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Ja, csak maga az Angel Eyes lámpa nem egyszerű anyagilag :( Olyan 35e.ft mire idehaza házhoz hozza a póstás bácsi! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Olyan 35e.ft mire idehaza házhoz hozza a póstás bácsi! :( Te hol láttál ennyiért? Mert én még 40 alatt sehol se láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Led (középen a gépkocsilámpa szekcióban) Ennyiért már megéri szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve November11, 2007 Megoszt Elküldve November11, 2007 Led (középen a gépkocsilámpa szekcióban) Ennyiért már megéri szerintem. Jól néz ki.Legalább is azokhoz képest, amiket eddig láttam/használtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November12, 2007 Megoszt Elküldve November12, 2007 _ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November12, 2007 Megoszt Elküldve November12, 2007 de ezek nekünk nemigazán jok foglalatokat tekintve... legalábbis se a helyzetjelzők, se a 3 polusu csatlakozos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November25, 2007 Megoszt Elküldve November25, 2007 na a furt fejü ledes középkonzol azota került megvalósításra?? kiváncsi lennék a végredményre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts