Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos dizájn (LEDek, neonok, xenon és társai)


ScatMan

Recommended Posts

  • Hozzászólások 1,6k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok! Mivel ezen a téren totális analfabéta vagyok, ezért a segítségeteket szeretném kérni. Olyan műszerfalat hogyan lehet ledesíteni, ami ezeréves lámpákkal megvilágított, és nem világít át a számlap? Ötletem van, csak megerősítés kellene. Tehát én úgy gondolom, hogy vékony plexire fóliát ráragasztani, ami a számoknál ki van vágva. Nagyjából jól gondolom? A ledek elhelyezését, bekötést, meg ilyeneket pedig egy villamosmérnök haver csinálná meg. Segítséget előre is kösz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mivel ezen a téren totális analfabéta vagyok, ezért a segítségeteket szeretném kérni. Olyan műszerfalat hogyan lehet ledesíteni, ami ezeréves lámpákkal megvilágított, és nem világít át a számlap? Ötletem van, csak megerősítés kellene. Tehát én úgy gondolom, hogy vékony plexire fóliát ráragasztani, ami a számoknál ki van vágva. Nagyjából jól gondolom? A ledek elhelyezését, bekötést, meg ilyeneket pedig egy villamosmérnök haver csinálná meg. Segítséget előre is kösz.

Valami hasonlót kell csinálni.

Egész pontosan az 1mm-es opál plexi (tejfehér) az, ami a mögötte levő fényforrások fényét szépen elosztja, és átengedi egyenletesen. Erre kell ragasztani azt a bizonyos fóliát. Erre legjobb megoldás egy tintasugaras nyomtató és egy nyomtatható fólia. Öntapadó, vagy sima írásvetítő. Erre rányomtatod a műszerfal pontos rajzolatát, a számokat kihagyva, a többit feketével kitakarva. Ezeket jöl összeszorítod, és mögé rakod a fényeket. Ez az a megoldás, amikor a "számok" világítanak a lapokon.

A másik, hogy oldalról/elölről világítod meg a régi műszerfalad (általában ez van az autóknál, ha jól tudom. Ilyenkor a gyári izzókat kicseréled a kívánt színre.

Plusz még a mutatókkal is lehet játszadozni.

Link to comment
Megosztás:

Tehát én úgy gondolom, hogy vékony plexire fóliát ráragasztani, ami a számoknál ki van vágva. Nagyjából jól gondolom?

N agyjábol igen.

Pontosabban: eredeti számlap beszkennel,nyomtatható fóliára kinyomtat (hogy öntapadós vagy nem szabadon választott,lényeg,hogy az órában ne tudjon ficánkolni)

Így a számokat nem kell kivágni,mert ugyi az átlag nyomtató fehéret nem nyomtat,cserébe a plexinek tej színűnek kell lennie (persze ha fehér számokat akarsz nappal/többi színt lehet nyomtatni/.Tej szín a fényeloszlásra is jótékony , más színü számnál is))

megint megelőztek,bár nem értem miért kéne a "számokat kihagyni" Jánoska?

Link to comment
Megosztás:

Kösz a gyors reagálást!

Szívesen! Itt tök jó, mert mindig mindenki segít egymásnak :P

Amúgy érdemes a neten körülnézni, mert nagyon soxor találni előre megtervezett letölthető képeket a számlapokról. Ezek méretpontosak, és nagyon jó minőségűek. Vektorosak, vagy raszteresek (de nagy felbontásban).

Milyen kocsiról van szó?

Link to comment
Megosztás:

Az a kár, hogy életembe sose martam panelt. :P Majd az univerzálissal kell bohóckodnom...

Én sem rajongok a maratásért, főleg, ha csak egyet kell csinálni.

de ha megnézed [url=http://kep.tar.hu/gpont/50127833/15378890#2]ezt, akkor láthatod, hogy én hogyan szoktam panelt "maratni". Egész egyszerű: kell egy kis köszörű (én Triplex/Miniplex modellezőköszörűt használok, de jó a Dremel, stb is). Fogorvos felkeres, használt fúrókat kunyerál :-D

Iszonyat anyagból vannak, fémet lehet velük vágni! A panelon felrajzolom a vezetősávok közötti hézagokat, és végigvágom. Egyszerű, és bár nem túl szép, de működik.

Link to comment
Megosztás:

Én sem rajongok a maratásért, főleg, ha csak egyet kell csinálni.

de ha megnézed [url=http://kep.tar.hu/gpont/50127833/15378890#2]ezt, akkor láthatod, hogy én hogyan szoktam panelt "maratni". Egész egyszerű: kell egy kis köszörű (én Triplex/Miniplex modellezőköszörűt használok, de jó a Dremel, stb is). Fogorvos felkeres, használt fúrókat kunyerál :-D

Iszonyat anyagból vannak, fémet lehet velük vágni! A panelon felrajzolom a vezetősávok közötti hézagokat, és végigvágom. Egyszerű, és bár nem túl szép, de működik.

Na ez nem rossz megoldás :P Van két fogorvos ismerősöm is :D Meg még gyökérkezelés után kaptam egy kis fúrót tisztítani a lyukat... Mondanom se kell, hogy nem használtam, de az is valami brutál erős, és éles... fúrni pont jó :D

Link to comment
Megosztás:

Én sem rajongok a maratásért, főleg, ha csak egyet kell csinálni.

de ha megnézed [url=http://kep.tar.hu/gpont/50127833/15378890#2]ezt, akkor láthatod, hogy én hogyan szoktam panelt "maratni". Egész egyszerű: kell egy kis köszörű (én Triplex/Miniplex modellezőköszörűt használok, de jó a Dremel, stb is). Fogorvos felkeres, használt fúrókat kunyerál :-D

Iszonyat anyagból vannak, fémet lehet velük vágni! A panelon felrajzolom a vezetősávok közötti hézagokat, és végigvágom. Egyszerű, és bár nem túl szép, de működik.

Ezek mekkora ellenállások, ha szabad kérdezni ? :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Mivel ezen a téren totális analfabéta vagyok, ezért a segítségeteket szeretném kérni. Olyan műszerfalat hogyan lehet ledesíteni, ami ezeréves lámpákkal megvilágított, és nem világít át a számlap? Ötletem van, csak megerősítés kellene. Tehát én úgy gondolom, hogy vékony plexire fóliát ráragasztani, ami a számoknál ki van vágva. Nagyjából jól gondolom? A ledek elhelyezését, bekötést, meg ilyeneket pedig egy villamosmérnök haver csinálná meg. Segítséget előre is kösz.

Van smd LED-m és ellenállásom olcsón ha érdekel valakit szóljon. :P :D :D

Link to comment
Megosztás:

Loree ha eljutok odáig, akkor rögtön szólok! De akkor már rögtön két autóra valót vennék ha lesz annyi (hogy mennyi az annyi, az majd kiderül). Köszi!

Annyi van amennyit csak akarsz. :P :D

Haverom 1500-s műszerfalba rakott ledeket, qrva jól nézett ki. 8)

Ha érdekel meghérdezhetem hogy csinálta? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Nektek milyen tapasztalataitok vannak a ledekkel kapcsolatban?

hallottam itt már olyat, hogy nem elég a gyári izzóknak megfelelő db-ot berakni, mert foltos lesz.

Nekem akkor valamit sikerül jól elszúrnom...... mert mindössze pont ugyanannyit tettem be(TID: 2 db, műszeregység 4 db, középkonzol....következik), csakhogy én 1200-2700 mcandelás extrafényes kék ledet használtam 430, ill 470-es(ezeket a műszeregységbe) ellenállatokkal( tudom, lehet kevesek, de ezt a boltban számolták ki, mikor vettem, valszeg tudják milyen teljesítményen és feszültségen mennek a ledek. A lényeg, nincs sötét folt, csak a piros zónák nem látszanak este(majd megpróbálok + piros ledeket berakni(térben elválasztva)), meg hát az az egyetlen kék(vízhőfoknál) beleolvad az egészbe. Ja, 3 mm-es ledeket használtam, igyekezve úgy bebarkácsolni a kis foglalatba őket, hogy kb. annyira álljanak ki, mint a rizsszem izzók, vagy ha lehet, még annyira se. Nem csiszolgattam őket. csak forrasztottam, forrasztottam, lábat szigeteltem(zsugorcsővel).

Tegyek róla képet?

ui: nem vagyok elektromos szaki, sőt, szakmailag vegyész vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Tehát a képek:

http://kepfeltoltes.hu/view/051104/DSC00186.JPG

http://kepfeltoltes.hu/view/051104/DSC00183.JPG

http://kepfeltoltes.hu/view/051104/DSC00180.JPG

vagy ha valakinek a tar.hu szimpibb:

képek a ledesítés kezdeti eredményéről

A képek este készültek, mindössze egy SonyEriccson D750i-vel(igaz 2 MP).

Majd a piros zónákon dolgozok...piros ledek már megvannak.. csak kevés időm van.

Link to comment
Megosztás:

Tehát a képek:

http://kepfeltoltes.hu/view/051104/DSC00186.JPG

http://kepfeltoltes.hu/view/051104/DSC00183.JPG

http://kepfeltoltes.hu/view/051104/DSC00180.JPG

vagy ha valakinek a tar.hu szimpibb:

képek a ledesítés kezdeti eredményéről

A képek este készültek, mindössze egy SonyEriccson D750i-vel(igaz 2 MP).

Majd a piros zónákon dolgozok...piros ledek már megvannak.. csak kevés időm van.

Ezek nagyon érdekesek :P

Vagyishát jók... Nappal látszik a TID rendesen?

hogy raktad be a ledeket? simán telibevilágítják a plexit? vagy oldalra?

Én vettem a Conradban gyári izzófoglalatos LED-eket, de szinte semmi... Nem is látszott a kijelző...

Szóval hogy tudtad így elcseszni? :D Belsejéről nincs véletlenül kép?

Link to comment
Megosztás:

1. Nappal is látszik a TID. ma pont volt egy olyan szitu, amikor a nap oldalról rásütött, még akkor is láttam, mi van rajta.

2. a LED-eket csak simán igyekeztem úgy berakni, mintha rizsszem izzó lenne, vagy még attól is kissebbre, hogy minél távolabb essenek a megvilágítandó felülettől. Nem forgattam őket. Nem csiszoltam őket.

3. 1200-2700 mCD-ás 3 mm-es kék ledek mentek eddig mindenhová, gyári db-nak megf. TID-ben 430, műszerben 470 az ellenállat. De ezt már lehet írtam.

4. ha megint szétszedem, hogy pirosítsak a piros zónákon, igyekszek fényképet csinálni a belsőről is.

Ja, valaki írta, hogy zavarta a kék szín, folyt a szeme este. ma mentem sötétben is vele, szerintem annyira tetszett neki, hogy csak azt nézte. Ha rendesen az utat figyeled, szinte észre sem veszed(na jó, azért látszik). Nekem nem folyt a szemem...pedig a napfény is képes rá. Érzékeny a szemem.

Link to comment
Megosztás:

Jók a képek Msajt! Este le tudod venni a fényerőt a szabályzóval rendesen?

Ja és aranyosak a lurkók. Tiedék?

sajna a ledek miatt nem műkszik a szabalyzás...majd próbálgatok...olvasgatok, megpróbálok valamit kitalálni, vagy valaki majd kitalálja mit kell tenni.

A lurkók mind saját, egyedi készítés, nem sorozattermékek.... :P

azóta dolgoztam a középkonzolon is...majd még javítok rajta, az kicsit foltos + a műszerbe majd rakok be piros ledeket a pirosításhoz. Ha haladok, rakok fel majd még képet (kocsiról... gyereket egyenlőre nem áll szándékomban "gyártani")

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.