Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Nem akarok hülyeséget mondani, szóval azt nem tudom megmondani :) rendesen tart, gumis és én is szoktam cserélni.

De ez egy gyári gm alufelni, amivel adták pl a cabriókat is.

na mind1 majd lessz vimi csak nem akarom,h a gumis rámsozzon valami felesleges csavart :/

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Ma jártam futóművesnél, mert a bal első rugótörésem és a jobb első talpas gömbfej csere után KELLETT.

Természetesen a 20 ezret futott Falken nyári gumijaimat is egyúttal kiegyensúlyoztattam. Ekkor ért a lórugás.

Kiderült, hogy mind a 4 gumim tojásra hasonlít inkább mint kerékre és ezért rázott a szokásos 110-nél. A felnik hibátlanok.

Mivel ez már a második garnitúra nyári Falken amit használok és az elsővel is meg voltam elégedve, ezért most másra nem tudok gondolni mint, hogy a kiváló magyar utak tesznek be nekik. Különösen itt, Érd környékén katasztrofális állapotok uralkodnak, úton útfélen felbontott utak, azután úgy ahogy sóderral betömve, jó esetben egy kis aszfaltnak hazudott kulimájsszal bekenve. Ha az embernek sikerül az egyik kátyút kikerülni, máris beleesik a következőbe... Reménytelen eset.

Szomorú vagyok, de jelenleg nincs a fiókban 70 ezer forintom új gumikra. Matadort, vagy hasonlót meg nem vagyok hajlandó a kerekeimre tetetni!

Link to comment
Megosztás:

Ma jártam futóművesnél, mert a bal első rugótörésem és a jobb első talpas gömbfej csere után KELLETT.

Természetesen a 20 ezret futott Falken nyári gumijaimat is egyúttal kiegyensúlyoztattam. Ekkor ért a lórugás.

Kiderült, hogy mind a 4 gumim tojásra hasonlít inkább mint kerékre és ezért rázott a szokásos 110-nél. A felnik hibátlanok.

Mivel ez már a második garnitúra nyári Falken amit használok és az elsővel is meg voltam elégedve, ezért most másra nem tudok gondolni mint, hogy a kiváló magyar utak tesznek be nekik. Különösen itt, Érd környékén katasztrofális állapotok uralkodnak, úton útfélen felbontott utak, azután úgy ahogy sóderral betömve, jó esetben egy kis aszfaltnak hazudott kulimájsszal bekenve. Ha az embernek sikerül az egyik kátyút kikerülni, máris beleesik a következőbe... Reménytelen eset.

Szomorú vagyok, de jelenleg nincs a fiókban 70 ezer forintom új gumikra. Matadort, vagy hasonlót meg nem vagyok hajlandó a kerekeimre tetetni!

nekem azt "hazudták" vhol, hogy talpas után(meg toronycsapágy) nem kell állítani futóművet.......hogy mik vannak

elég fura, hogy az úttól mentek tönkre, tojás alakú akkor szokott lenni a gumi (főleg mind a 4, meg persze ha a felni ok), ha rosszul tárolják, pl felnin a lábain, ha úgy áll egy a téli szezont, akkor el deformálódhat

ha jól tudom vassal fektetve kell tárolni(vagy tartón), vas nélkül meg állítva

vagy fordítva :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Akarok venni alufelnit a kocsira és az lenne a kérdésem, hogy 195/60 r15 gumis 4*100, et 51 es felnit rászabad tenni astrára??

szélességet nem írtál, de valszeg az ET 51 szörnyen mélyen lesz. Rámegy, de úgy fog kinézni mint egy mágnesvasút...mintha lebegne az autó :D pogit kívánós.
Link to comment
Megosztás:

Hát a gumi szélessége 195. Akkor ha nagyon mélyen lessz akkor tönkretehet valamit a futóművön?

a felni szélessége kell ahhoz, hogy az ET számnak értelme legyen. 9J- re is fölmegy a 195, meg 5.5-re is. Az már formafüggō, hogy pl.: a féknyereg elfér -e mögötte vagy pont nem, de hogy f.szul fog kinézni, az tuti. Be tudsz majd állni a kerék széle, meg a sárvédō belsō pereme közé. Elölrōl, hátulról az se látszik, hogy van -e rajta kerék egyáltalán. Álló helyben fölborul feeling. :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

a felni szélessége kell ahhoz, hogy az ET számnak értelme legyen. 9J- re is fölmegy a 195, meg 5.5-re is. Az már formafüggō, hogy pl.: a féknyereg elfér -e mögötte vagy pont nem, de hogy f.szul fog kinézni, az tuti. Be tudsz majd állni a kerék széle, meg a sárvédō belsō pereme közé. Elölrōl, hátulról az se látszik, hogy van -e rajta kerék egyáltalán. Álló helyben fölborul feeling. :rolleyes:

Bocsi elnéztem valamit nem Et 51 hanem Et 38 és 7 széles a felni. Az úgy jó rá?

Link to comment
Megosztás:

Bocsi elnéztem valamit nem Et 51 hanem Et 38 és 7 széles a felni. Az úgy jó rá?

A gumira nagyon figyelj. Ilyen szélességnél és ET számnál már esélyes, hogy hátul beleérjen a sárvédőperembe...

Ha 195/60-as gumit teszel fel, tuti befog karmolni... tapasztalat...bár nekem ET35-ös felni van és csak 6J-s. 60-as gumi bekarmolt. :unsure:

Viszont cserébe pontos volt km óra... :D

Link to comment
Megosztás:

A gumira nagyon figyelj. Ilyen szélességnél és ET számnál már esélyes, hogy hátul beleérjen a sárvédőperembe...

Ha 195/60-as gumit teszel fel, tuti befog karmolni... tapasztalat...bár nekem ET35-ös felni van és csak 6J-s. 60-as gumi bekarmolt. :unsure:

Viszont cserébe pontos volt km óra... :D

Fent vannak már a kocsin, és szerencsére nem ér bele semmibe. A km óra viszont tényleg pontosabb lett.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Már többször volt szó a 17-es felni dologról. A kocsim 96-os irmscher gsi kiadás(c20xe). Ahogy tudom ezekre az autókra 195/55 r15(596mm) a gyári gumi méret. A felni gyári alu, 5.5x15 et46. A váltója 205/40 r17(596mm). Kinéztem egy felnit 7x17 et38. Szeretnék rá egy 205/45 r17-es szettet(616mm), mivel a /40 oldalfalát kevésnek gondolom hétköznapra. Ahogy számoltam ezzel a gumival (és et-vel) 13mm-el kerülne kijjebb a gumi oldalsíkja(ez még elfér a peremig alapállapotban) és sugárban 10mm-el lenne nagyobb a kerék a gyáritól(kb a peremmel lenne egy szintben a teteje). Ez persze csak számolgatás, viszonyítgatás(mivel a gumi máshogy feszül egy 5.5-ös és egy 7-es felnin). Arra kérnélek benneteket, hogy ha van valakinek tapasztalata ezzel a mérettel(vagy hallott már ilyenről) segítsen abban, hogy hogyan viselkedik ez a gumiméret üzem közben - rugózáskor beér-e, stb. (A kocsi-nekem-új nincs tapasztalatom vele.Rugóút stb.) Még annyi, hogy az EPC-ben a hátsó kerékdob az enyémhez(96-tól) más mint a korábbiak, így nem tudom nem-e változott valami hely szempontjából...

Segítségeteket előre is köszönöm(jó lenne nem beleszaladni vmi használhatatlan dologba)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már többször volt szó a 17-es felni dologról. A kocsim 96-os irmscher gsi kiadás(c20xe). Ahogy tudom ezekre az autókra 195/55 r15(596mm) a gyári gumi méret. A felni gyári alu, 5.5x15 et46. A váltója 205/40 r17(596mm). Kinéztem egy felnit 7x17 et38. Szeretnék rá egy 205/45 r17-es szettet(616mm), mivel a /40 oldalfalát kevésnek gondolom hétköznapra. Ahogy számoltam ezzel a gumival (és et-vel) 13mm-el kerülne kijjebb a gumi oldalsíkja(ez még elfér a peremig alapállapotban) és sugárban 10mm-el lenne nagyobb a kerék a gyáritól(kb a peremmel lenne egy szintben a teteje). Ez persze csak számolgatás, viszonyítgatás(mivel a gumi máshogy feszül egy 5.5-ös és egy 7-es felnin). Arra kérnélek benneteket, hogy ha van valakinek tapasztalata ezzel a mérettel(vagy hallott már ilyenről) segítsen abban, hogy hogyan viselkedik ez a gumiméret üzem közben - rugózáskor beér-e, stb. (A kocsi-nekem-új nincs tapasztalatom vele.Rugóút stb.) Még annyi, hogy az EPC-ben a hátsó kerékdob az enyémhez(96-tól) más mint a korábbiak, így nem tudom nem-e változott valami hely szempontjából...

Segítségeteket előre is köszönöm(jó lenne nem beleszaladni vmi használhatatlan dologba)

a hátsó dobbetét bukós, de amúgy elfér 60-as ültetéssel is. Az, hogy mennyire van elpuhulva a futóműved és mennzyire hintázik le, azt csak te tudod, de akkor sem a kerék a probléma, normális feszességű cuccal nem ér bele.
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.