Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

A Falken az elején jó volt, 2-3 évig mindenképp. Most meg olyan, mintha felkeményedett volna.. gázelvételre dobja a fenekét kanyarban, pedig még 4,5 mm minta van benne.

Nem ismerem a vezetési stílusodat, de nekem a második szett Falken kopik a kocsimon, de még ilyet nem tett.

Igaz, hogy én kanyarban sose veszem el a gázt, inkább taposom neki. :D Talán még a kocsim is erősebb, de nekem megfelel.

Nálam tapasztaltabbak szerint szárazon nagyon jó, vizesen nem annyira. Talán azért nem éreztem még, mert esőben örülök ha jól látok, nemhogy racsingoljak...

Ha a legjobbat akarod venni, akkor nézd meg az ADAC tesztet!

Link to comment
Megosztás:

Nem ismerem a vezetési stílusodat, de nekem a második szett Falken kopik a kocsimon, de még ilyet nem tett.

Igaz, hogy én kanyarban sose veszem el a gázt, inkább taposom neki. :D Talán még a kocsim is erősebb, de nekem megfelel.

Nálam tapasztaltabbak szerint szárazon nagyon jó, vizesen nem annyira. Talán azért nem éreztem még, mert esőben örülök ha jól látok, nemhogy racsingoljak...

Ha a legjobbat akarod venni, akkor nézd meg az ADAC tesztet!

Néztem már ADAC teszteket is. Egyébként én már többektől is hallottam ezt a felkeményedést a Falkeneknél, hasonlóan a Firestone-oknál is hasonló véleményeket hallani.

Kanyarban akkor veszem el, amikor már túrja az orrát. :) Érezhetően a 3-4. szezon körül kezdett mutatkozni a felkeményedés, azaz nagyjából innentől éreztem kisebbnek a tapadást a korábban megszokottnál. Sokféle gumival szerelt autót teszteltem már, de egyrészt a legjobban tetsző abroncsok az általam belőtt árnál magasabban kaphatóak, másrészt 195/50 R15 méretben egyre kevesebb típust kapni évről évre.

És ahogy te is írod, vízen hamar csúszik meg fékezéskor a Falken.

Link to comment
Megosztás:

Néztem már ADAC teszteket is. Egyébként én már többektől is hallottam ezt a felkeményedést a Falkeneknél, hasonlóan a Firestone-oknál is hasonló véleményeket hallani.

Kanyarban akkor veszem el, amikor már túrja az orrát. :) Érezhetően a 3-4. szezon körül kezdett mutatkozni a felkeményedés, azaz nagyjából innentől éreztem kisebbnek a tapadást a korábban megszokottnál. Sokféle gumival szerelt autót teszteltem már, de egyrészt a legjobban tetsző abroncsok az általam belőtt árnál magasabban kaphatóak, másrészt 195/50 R15 méretben egyre kevesebb típust kapni évről évre.

És ahogy te is írod, vízen hamar csúszik meg fékezéskor a Falken.

Nekem Vredestein T-trac volt és eleinte baromi jó tapadt, aztán 4 év után fokozatosan jött a tapadásvesztés. Főleg kanyarban meg vizes úton (ott nagyon). Azért ez valahol normális, ahogy kopik. Még bőven volt a mintájában több mm és nem volt félrekopva sem. Átlagos utcai használatra még jó (lett volna).

Azért majd ha végre kitavaszodik kíváncsi leszek a Contikra... :)

Link to comment
Megosztás:

Háát, nem lesz peremvédős, az tuti :D de föl. 155/55 így néz ki hat-fél szélesen. A 175 azért lájtosabb lesz, de a gumis attól még nem fog szeretni :lol:

http://tyrestretch.com/6.5_155_55_R14/6.5_155_55_R14_Nankang_NS2_12.jpg.php

175/65nek akkora oldalfala van...ill puha is h semmi gond nem lehet felrakasnal.

Bezzeg a 165/35nel 3an pajszeroltak xD

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Csak azért kérdezem mert ez a méret a "gyári". De ahogy én számoltam a 185/60 szintén jó(5,5mm-rel kisebb a 175/65-nél), de azt mégsem írják váltóméretnek. Műszakin mennyire nézik ezt komolyan?

Háát, nem lesz peremvédős, az tuti :D de föl. 155/55 így néz ki hat-fél szélesen. A 175 azért lájtosabb lesz, de a gumis attól még nem fog szeretni :lol:

http://tyrestretch.com/6.5_155_55_R14/6.5_155_55_R14_Nankang_NS2_12.jpg.php

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Csak azért kérdezem mert ez a méret a "gyári". De ahogy én számoltam a 185/60 szintén jó(5,5mm-rel kisebb a 175/65-nél), de azt mégsem írják váltóméretnek. Műszakin mennyire nézik ezt komolyan?

Annyira hogy 185/70 (!) 14-el műszakiztam a múltkor, most pedig 195/45 16-al megyek a hónap végén :D Kutyát nem érdekli amíg nem nagyon nagyon feltűnően más. Most állítólag a matrica szetegetésbe vannak beleb.zulva, kíváncsi leszek, mennyi igaz belőle.

Link to comment
Megosztás:

Annyira hogy 185/70 (!) 14-el műszakiztam a múltkor, most pedig 195/45 16-al megyek a hónap végén :D Kutyát nem érdekli amíg nem nagyon nagyon feltűnően más. Most állítólag a matrica szetegetésbe vannak beleb.zulva, kíváncsi leszek, mennyi igaz belőle.

Az szép, kb 3 centivel nagyobb az átmérő, a futóműnek nem lett baja? A195/45 az 16 collban váltóméret, én úgytudom.

Link to comment
Megosztás:

Annyira hogy 185/70 (!) 14-el műszakiztam a múltkor, most pedig 195/45 16-al megyek a hónap végén :D Kutyát nem érdekli amíg nem nagyon nagyon feltűnően más. Most állítólag a matrica szetegetésbe vannak beleb.zulva, kíváncsi leszek, mennyi igaz belőle.

Arra én is kíváncsi leszek, mert amit mesélt a srác lurdyban mekizés közben... és ha le kell vennem ezért az opelclub-os matricámat, eladom a kocsit. :D

Link to comment
Megosztás:

Az szép, kb 3 centivel nagyobb az átmérő, a futóműnek nem lett baja? A195/45 az 16 collban váltóméret, én úgytudom.

Nem műanyagból van a futómű. Ez csak a totalcaros gumidokinál jön le halálos ítéletként a futóműre, az összes védett kardfogú mocsári hangyára, meg úgy általában a fél világra nézve. Állítom, hogy a legjobb éveit kapta azokon a gumikon. Gyakorlatilag felütés nulla ami átjön rajta, olyan ballon. 4 centis csüccsel is gond nélkül elfért és nagyon kényelmes volt. Megjegyzem, az volt az egyetlen méret amivel pontosan mutatott a km-óra, GPS-el összenézve.

Link to comment
Megosztás:

Arra én is kíváncsi leszek, mert amit mesélt a srác lurdyban mekizés közben... és ha le kell vennem ezért az opelclub-os matricámat, eladom a kocsit. :D

Azt simán letakarom a g.cibe egy fekete lappal. A fölső 20 centire úgyis lehet napvédő csíkot tenni, hát nekem fekete papírból lesz :lol: De lesz mit alakítani addig... Kíváncsi leszek, hogy a hátsó ablaktörlőre mit szólnak majd. Lehet hogy ragasztani kell egyet... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azt simán letakarom a g.cibe egy fekete lappal. A fölső 20 centire úgyis lehet napvédő csíkot tenni, hát nekem fekete papírból lesz :lol: De lesz mit alakítani addig... Kíváncsi leszek, hogy a hátsó ablaktörlőre mit szólnak majd. Lehet hogy ragasztani kell egyet... :lol:

Hát ez szerintem nem gáz... :) Hátsó ablaktörlő, ha nem működik, akkor állítólag buktatnak, de ha nincsen benne... Pont mint a ködlámpa! Ha repedt, akkor bukás, ha kiveszed, akkor még ha ott a helye sem szólnak... Egyébként megkérdeztem a műszaki előtt, hogy mi van akkor, ha az elektromos ablak magától lemegy... Azzal bukik... Na lehúzott ablakkal mentem be! :D Vizsga után aztán jobb idő lett, így szétkaptam a kárpitot... 1 kábel leszakadt a 4-es kapcsoló panelről, és amikor becsuktam az ajtót hozzáért az érintkezőkhöz, és lehúzta az ablakomat... Összeforrasztottam, és azóta semmi gond! :) Előszö nem értettem miért bukta egy rohadt ablak... fószer elmondta... lehet benne rövidzár, ezért tűzveszélyes, tehát nem felel meg a kresz szabályoknak... Mondjuk ezért nem értem miért kell buktatni... bizti kivesz... Na meg a vizsgán azért nem volt olyan keménykedés. Még a visszajelzőmet sem nézték a futóhoz. Vonóhorgot agyon fotózták, minden irányból lett róla fotó, de be sem ültek, hogy legalább vészvillogóval megnézzék visszajelez-e... Az sem tűnt fel, hogy led sincsen! Pedig vártam a kérdést, hogy hol a visszajelző... Hát a helyén a műszerfalban! :D De nem jött a labda... CO-ra haraptak, de azt nem nézték, hogy a gyári helyett tárcsák vannak hátul... Pedig megvolt a szlovéniában ilyenek az autók szöveg (szlovén import autó)... Elmaradt a kötözködés, hogy a kocsin 3.5 centis ültetés van, és hol vannak a papírok... Nem kötöttek bele a vonóhorog papírján lévő xy cég bélyegzőjébe sem, pedig ott még az is látható volt, hogy szolgáltató, és nem autószerelő cég... Saját kézírással véstem rá az adatokat a műbizonylatra, és én magam tettem fel... Elvileg a saját KFT-m bélyegzője is jó lett volna, hogy elismerjem, hogy szakember tette fel a vonóhorgot. Nem volt kötözködés, hogy a gáz szetten 2 éves por volt... Semmi! CO nem jó, akkor bukás... Ennyi! Tök más az, hogy a fazonok hogy állnak hozzá... Ráadásul volt egy érdekes megjegyzése a vizsgáztatónak... A múltkor megbukott CO miatt! Gázra megkapta az engedélyt! Miért nem vitte máshova? Mondom azért, mert a gázt is buktatták a CO miatt... Erre megszólal... Hiba volt! Elvihette volna olyan helyre, ahol átmegy, ha a gázra megadjuk, és nincsen felesleges kiadása... Mondom jah... És mivel új katalizátort kapott 2. alkalommal már át is ment! :) Érdekes, hogy néha az utolsó csavarba is belekötnek, néha meg tök normálisak...

Link to comment
Megosztás:

Abszolút nincs hátsó törlö, egybe müanyag a zártakaró, semmi nyoma, hogy valaha is lett volna rajta. Tudom hogy nagyon "kedvfüggö" hogy mire akar éppen harapni, csak próbálok elöre rákészülni a dolgokra. Jah, meg teszek valami határolót a gázhoz, mert pár éve kitalálták, hogy egy 20éves dízelnek mi sem jobb, mint padlógázon járatni egy percig, zöldkártyázás címszóval... Nekem ne tapossa ki a szemét mert ott hajtogatom be a kocsi alá... majd 3000-nél lesz a vége, aztán állhat a gázon... levehetös vonóhorog, ha nincs rajta (nincs nálam a horog) akkor csinálhatok új, horog nélküli forgalmit?

Link to comment
Megosztás:

Abszolút nincs hátsó törlö, egybe müanyag a zártakaró, semmi nyoma, hogy valaha is lett volna rajta. Tudom hogy nagyon "kedvfüggö" hogy mire akar éppen harapni, csak próbálok elöre rákészülni a dolgokra. Jah, meg teszek valami határolót a gázhoz, mert pár éve kitalálták, hogy egy 20éves dízelnek mi sem jobb, mint padlógázon járatni egy percig, zöldkártyázás címszóval... Nekem ne tapossa ki a szemét mert ott hajtogatom be a kocsi alá... majd 3000-nél lesz a vége, aztán állhat a gázon... levehetös vonóhorog, ha nincs rajta (nincs nálam a horog) akkor csinálhatok új, horog nélküli forgalmit?

Enyémet is taposták mert nem indult be a katalizációs folyamat... rossz volt hallgatni... :S Mondjuk benzines 16V, de akkor is... Ha már le van papírozva a vonóhorog elvileg abba nem köthet bele, hogy ha levehető, és nincsen fent. Az első vizsga számít! Akkor látniuk kell. Az enyémen egyébként szintén levehetős, és vizsgán fent volt, de miután kijöttem, kitekertem a 2 csavart, és levettem a horgot, és a csatlakozót is. Úgy vettem a horgot, hogy minél kevesebbet lássanak belőle ha nincsen rajta. A kábelezés 9 pines csatival lett összedugva, és széthúzható, hogy ne kelljen fent hagyni a foglalatot, meg a gömböt. Rendőri ellenőrzéskor 2 napja egyből kérdezte, hogy hol a horog... mondom levehetős... a csomiban... és a dugasz? Mondtam, hogy az meg a futón kell, hogy legyen... Erre jötta ne szellemeskedjek, mert kell az autóra is... mondom az aljzat is a csomiban. Erre mutassam meg! Megmutattam... vakargatta a fejét, hogy milyen jó ötlet! Nem is látta, hogy vonóhorgos! Hol rakattam fel, mert neki is van egy Polo-ja, és kéne rá a horog, de nem szeretné elcsúfítani... mondom én raktam fel! :D Meglepődött, és nézte a kábelezést. Megnézte a visszajelzőt is, meg a klímát amit beraktam, meg mindent végig nézett, a kollégája meg csak állt, mint férfinemiszerv a bálban... Aztán búcsú, és gratulált, hogy szépen megoldottam. Mondta, hogy kevés hozzáértő ember van. Autószerelő volt, de példul így nem jutott volna eszébe elrejteni a horgot, meg a többi cumót. Átment bratyizásba, és már a végén tegeződésbe. Ekkor jöttem rá, hogy mind emberek vagyunk... csak van aki fazekasként dolgozik, és sok kötsöggel kerül kapcsolatba... :)

Link to comment
Megosztás:

Abszolút nincs hátsó törlö, egybe müanyag a zártakaró, semmi nyoma, hogy valaha is lett volna rajta. Tudom hogy nagyon "kedvfüggö" hogy mire akar éppen harapni, csak próbálok elöre rákészülni a dolgokra. Jah, meg teszek valami határolót a gázhoz, mert pár éve kitalálták, hogy egy 20éves dízelnek mi sem jobb, mint padlógázon járatni egy percig, zöldkártyázás címszóval... Nekem ne tapossa ki a szemét mert ott hajtogatom be a kocsi alá... majd 3000-nél lesz a vége, aztán állhat a gázon... levehetös vonóhorog, ha nincs rajta (nincs nálam a horog) akkor csinálhatok új, horog nélküli forgalmit?

Nekem is van vonóhorgom, eddig 3-szor vizsgáztattam, ebből egyszer a k.felügyeletnél, de még csak rá se néztek.

Link to comment
Megosztás:

Háát, nem lesz peremvédős, az tuti :D de föl. 155/55 így néz ki hat-fél szélesen. A 175 azért lájtosabb lesz, de a gumis attól még nem fog szeretni :lol:

http://tyrestretch.com/6.5_155_55_R14/6.5_155_55_R14_Nankang_NS2_12.jpg.php

Ma reggel elgurultam a gumishoz, hogy új gumi kéne, 185/60R14.

-Kérdezi, hogy az Astrára kéne.

-Mondom igen.

-Erre ő, de hát annak 175/65-ös a gyári mérete.

-Azt én is tudom, de 6,5 coll széles felnire kell

-Az nem számít tökéletes a 175/65 is.

Ennyit arról, hogy nem fog szeretni. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel elgurultam a gumishoz, hogy új gumi kéne, 185/60R14.

-Kérdezi, hogy az Astrára kéne.

-Mondom igen.

-Erre ő, de hát annak 175/65-ös a gyári mérete.

-Azt én is tudom, de 6,5 coll széles felnire kell

-Az nem számít tökéletes a 175/65 is.

Ennyit arról, hogy nem fog szeretni. :D

Sztem meg a gumis csak akkor szóljon bele kérdezés nélkül, ha irgalmatlan nagy baromságot akarsz csinálni, de a 185/60-nal nem csinálsz. Az más tészta, hogy a 175/65 is jó rá, de ha te 85/60-at akarsz, akkor ne pofázzon már bele. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel fel lettek rakva a nyári kerekek. Használt felnit vettem, Új gumik kerültek rá. Kiderült, hogy a 4-ből 3-at görgőzni kellett. Nem baj - mondom- legalább szép sima lesz a futása a kocsinak. Most délután hazafele jövet megnéztem, hogy mit bírnak az új kerekek, hát láss csodát 110-től elkezd rázni.

Lehet, hogy rosszul lettek kijavítva a felnik? Vagy azóta már újra megütöttem őket. Mert felénk olyan utak vannak, hogy aszfalt már csak elszórtan helyezkedik el.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.