Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nekem is elfosta magát a szervó-szivattyúm 3 éve, de nem volt ijesztő, és "nem vágta magát egyenesbe". Amint éreztem a hibát megálltam, megnéztem, hogy mi az ábra, aztán nagypapisan "hazabotorkáltam". Nagy ügy... A nagyobb ügy a javítás ára volt, de megérte mert óriási könnyebbség a parkolásnál. Az meg, hogy "nem érezni az utat" egyszerűen nem igaz. Ha necces az ügy, úgysem a kormány rángatásával próbálgatja az ember a csúszáshatárt, hanem a gázpedállal, esetleg a fékkel.

Régen jártam pözsó boxer kisbusszal annak az volt a hepje hogy kanyarban leállt a motor. Se kormány rásegítés se fékszervó. Volt pár meleg pillanat de nem véletlenül tanítják hogy nem vagányul kell tekerni-fogni a kormányt hanem normálisan két kézzel. Ezen a télen hol a saját fapadossal járok hol a céges szervóssal, én mindegyiknél észrevettem ha megcsúszott sokat járok havas mellékúton. Na meg azt is hogy a sajátomon vadi új Barum polaris van a cégesen meg lassan tűrésig kopott, ha már gumi topicban vagyunk.

Elküldve

Na meglestem, és a belső műanyag doblemezbe ér bele egy kicsikét... abbol lehet kivágni? vagy akár az egészet kivenni? Nem szivesen kokányolok de nem agyon szeretnék a felniktöl megválni... esetleg vimi tipp valakinek? egyébként a gumi külső széle ér bele egy picit csak... :/

Elküldve

Nekem is elfosta magát a szervó-szivattyúm 3 éve, de nem volt ijesztő, és "nem vágta magát egyenesbe". Amint éreztem a hibát megálltam, megnéztem, hogy mi az ábra, aztán nagypapisan "hazabotorkáltam". Nagy ügy... A nagyobb ügy a javítás ára volt, de megérte mert óriási könnyebbség a parkolásnál. Az meg, hogy "nem érezni az utat" egyszerűen nem igaz. Ha necces az ügy, úgysem a kormány rángatásával próbálgatja az ember a csúszáshatárt, hanem a gázpedállal, esetleg a fékkel.

:icon13:
Elküldve

Tény és való, hogy baromi kényelmes, de valahogy nem ért fülig a szám, amikor menet közben a céges punto kivettea ekezemből a kormányt, mert megszünt a city szervó és egyensebe vágta magát...

De azt ne feletsuk el, hogy a punto-e mar elektromos.

A mi Opeljeink meg hidraulikus.

Elküldve

nincs szeremcsém :( a mostani felni jo csak az et 30 miatt jobb oldalt hátul beleér a doblemezbe :/

Mármint az utólagos műanyagba? Nem lehet hőlégfúvóval alakítani rajta?

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv. Vettem alufelnit az astrámra, 15ös 195/55-ös gumival, és amikor feltettem a központi agyra kb 1 centire tudtam csak ráhúzni. Ez jó így? nem baj hogy ne megy rá rendesen mint a lemezfelni? az alufelni kialakítása miatt megy rá csak annyira.

Elküldve

Üdv. Vettem alufelnit az astrámra, 15ös 195/55-ös gumival, és amikor feltettem a központi agyra kb 1 centire tudtam csak ráhúzni. Ez jó így? nem baj hogy ne megy rá rendesen mint a lemezfelni? az alufelni kialakítása miatt megy rá csak annyira.

Ha felfekszik rendesen és nincs hézag az agy és a felni között szerintem jó.

Elküldve

Sziasztok!

Jó öreg Dezent felnijeimet áruba bocsátottam gumikkal együtt. Szeretnék venni egy szett nyári gumit, s ezen kérdésben érdekelne a véleményetek és a tapasztalatotok!

195/50 R15 méretben ahogy néztem, Toyo Proxes T1-R, Barum Bravuris2, Kumho ECSTA HM KH31, Falken Ziex ZE 912 (ilyen volt eddig), DUNLOP SP Sport Fastresponse és Semperit Speedlife abroncsokat találtam a nekem megfelelő árkategóriában.

Akinek valamelyikkel jó illetve rossz tapasztalata van, esős és száraz viszonyok között egyaránt, kérem, ossza meg velem. Köszi.

Elküldve

Sziasztok!

Volna egy felni amit tudnék cserélni...A méretek 4x100 viszont 8j széles 195/50-es gumikkal... Beférhet ez? ET szám holnapra derül ki. Ilyen szélességél milyen etszám kellene,h elférjen?

Elküldve

Sziasztok!

Jó öreg Dezent felnijeimet áruba bocsátottam gumikkal együtt. Szeretnék venni egy szett nyári gumit, s ezen kérdésben érdekelne a véleményetek és a tapasztalatotok!

195/50 R15 méretben ahogy néztem, Toyo Proxes T1-R, Barum Bravuris2, Kumho ECSTA HM KH31, Falken Ziex ZE 912 (ilyen volt eddig), DUNLOP SP Sport Fastresponse és Semperit Speedlife abroncsokat találtam a nekem megfelelő árkategóriában.

Akinek valamelyikkel jó illetve rossz tapasztalata van, esős és száraz viszonyok között egyaránt, kérem, ossza meg velem. Köszi.

Toyot felejtsd el, jól tapad, de gyorsan kopik.

Barum mindenből közepes...

Falken: nekem még sosem volt, de mindenki dicséri, én maradnék ennél a helyedben, ha nem volt vele bajod.

Dunlop: volt a corsámon, egy nagy szar! :D

Elküldve

Toyot felejtsd el, jól tapad, de gyorsan kopik.

Barum mindenből közepes...

Falken: nekem még sosem volt, de mindenki dicséri, én maradnék ennél a helyedben, ha nem volt vele bajod.

Dunlop: volt a corsámon, egy nagy szar! :D

A Falken az elején jó volt, 2-3 évig mindenképp. Most meg olyan, mintha felkeményedett volna.. gázelvételre dobja a fenekét kanyarban, pedig még 4,5 mm minta van benne.

Elküldve

Sziasztok!

Jó öreg Dezent felnijeimet áruba bocsátottam gumikkal együtt. Szeretnék venni egy szett nyári gumit, s ezen kérdésben érdekelne a véleményetek és a tapasztalatotok!

195/50 R15 méretben ahogy néztem, Toyo Proxes T1-R, Barum Bravuris2, Kumho ECSTA HM KH31, Falken Ziex ZE 912 (ilyen volt eddig), DUNLOP SP Sport Fastresponse és Semperit Speedlife abroncsokat találtam a nekem megfelelő árkategóriában.

Akinek valamelyikkel jó illetve rossz tapasztalata van, esős és száraz viszonyok között egyaránt, kérem, ossza meg velem. Köszi.

Nekem Firestone Firehawk Sz90-esem van. Ajánlott kategória volt az ADAC teszten, bár nem ezt a méretet nézték. Személyes tapasztalatom az, hogy fékezsnél még sosem csúsztam meg vele, pedig 1 éve már nyüstölöm. A komfortja kicsivel lehetne jobb, mert a merevített, és peremvédős oldala elég keményre sikeredett, de 15colos méretben még jónak mondható. Pont ebből adódóan a menetstabilitása tökéletes, és nem volt még olyan, hogy a gumi oldalán autóztam volna. Az asszimetrikus minta miatt féltem, hogy esőben rossz lesz, de eddig még nem úsztam fel sehol. Vizesen is tapad. Annak idején Fulda Carat Extremo-m volt vizes mintával, és attól sem maradt el a tapadás esőben. Állítólag zajos lesz idővel, nekem még szerencsére nem hangos. A gumiról menet teljesítményben csak jót mondhatok. Hirtelen rántásokra sem csúsztam még meg. Az igazi problémám azzal van, hogy sajnos a felijeim 6.5 szélesek, ezért a 195-ös méretű gumi fala ugyan tök egyenesen áll, nem hordós a gumi, mégis a felnik vékonynak tűnnek ehhez a gumihoz. Ez persze jó a felni védelme miatt, de bizonyos szögből furán hat... Ez a szokásosnál vastag oldal falnak köszönhető, meg a peremvédőnek. Valójában az erősített oldalfal egy szempontból nagyon jó. Optikailag úgy hat, mintha a gumi nem is lapulna. Ez persze csak optika. 14-15 ezer körül van a gumi, és a Bridgeston Potenza mintáját követi. Esetleg nézd meg Te is!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.