Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!! 13" fölött életveszélyes! :D

Sajnos a 14-es keréken nagyon rossz a fékhatás, alig tudok megállni a 256-os fékkekel és kurvára huzza a kormányt is az ET49-es felni, mert hozzászokott a kezem a téli ET48-as húzásához.

Adjatok tanácsot, mert a fizika órán mást mondtak.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a 14-es keréken nagyon rossz a fékhatás, alig tudok megállni a 256-os fékkekel és kurvára huzza a kormányt is az ET49-es felni, mert hozzászokott a kezem a téli ET48-as húzásához.

Adjatok tanácsot, mert a fizika órán mást mondtak.

Ez azért van, mert nem kérdezted meg, milyen olajat öntsél bele. Legközelebb előbb kérdezz, aztán akarj kanyarodni, meg fékezni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

2 hete a céges skodát odavágtam egy kátyúba. Felni nem sérült, de a gumi igen. Nem rajtam múlt... A 2 centis vízben nem látszott a 10 centi mély gödör... Szóval lehet óvatoskodni, de a legtöbb ilyen malőr még a rutinos óvatosakkal is kibaxik... Jah! 30-al gurultam a pocsolyába, de a kátyú pont akkora volt a víz alatt, hogy majdnem kiszakadt a futómű is...

Aztán egyszer tömör tégla esett elém éjfélkor, amit nem tudtam sehogyan elkerülni... nem rajtam múlt, de a felni ismét megúszta... 165/70R14... ez mondjuk 16-17-es alu esetén felni kukázás... és nem rajtam múlt egyik sem!!!

A rutinos ember nem hajt bele a tocsaba, mert tudja,hogy nem latja az aljat...

Link to comment
Megosztás:

A rutinos ember nem hajt bele a tocsaba, mert tudja,hogy nem latja az aljat...

A rutinos ember mit csinál egy akkora tócsánál, ami árokból indul, és árokig ér?? :) Kihúzza a kormányt, és átrepül?? Lehetsz rutinos... Magyarországon szarok az utak. Van amikor az én sávomban van tócsa, a másikban autó, és zöttyenek egy rohadt nagyot... Nem rutin kérdése, hogy szerencséd van-e...

Egyébként rengeteg okos, és rutinos ember jár pórul... Velem ez nem történhet meg, mert magam vagyok az óvatosság!!! Aztán leamortizálja a szuper felnit.

Link to comment
Megosztás:

A rutinos ember mit csinál egy akkora tócsánál, ami árokból indul, és árokig ér?? :) Kihúzza a kormányt, és átrepül?? Lehetsz rutinos... Magyarországon szarok az utak. Van amikor az én sávomban van tócsa, a másikban autó, és zöttyenek egy rohadt nagyot... Nem rutin kérdése, hogy szerencséd van-e...

Egyébként rengeteg okos, és rutinos ember jár pórul... Velem ez nem történhet meg, mert magam vagyok az óvatosság!!! Aztán leamortizálja a szuper felnit.

Elméletekkel dobálózol olyanoknak, akik évek óta használnak (nem elmélkednek, nem láttak már, nem hallottak már olyanról hogy... stb) hanem használnak olyan felnit amivel szerinted nem lehet járni. Értem hogy óckodsz tőle, értem hogy Neked nem ér annyit hogy ilyet használj, mert mást fontosabbnak tartasz, de kérlek, ne akard megmagyarázni hogy használhatatlan, annak, aki vele él. :rolleyes: Szarok a magyar utak? Igen. Ettől függetlenül ültetjük, keményítjük a futóművet? Igen. Föltesszük a /45-ös gumit a 16-ra? Föl, mert le van sz.rva. Meg lehet tanulni használni. ;)
Link to comment
Megosztás:

Elméletekkel dobálózol olyanoknak, akik évek óta használnak (nem elmélkednek, nem láttak már, nem hallottak már olyanról hogy... stb) hanem használnak olyan felnit amivel szerinted nem lehet járni. Értem hogy óckodsz tőle, értem hogy Neked nem ér annyit hogy ilyet használj, mert mást fontosabbnak tartasz, de kérlek, ne akard megmagyarázni hogy használhatatlan, annak, aki vele él. :rolleyes: Szarok a magyar utak? Igen. Ettől függetlenül ültetjük, keményítjük a futóművet? Igen. Föltesszük a /45-ös gumit a 16-ra? Föl, mert le van sz.rva. Meg lehet tanulni használni. ;)

Erre mondom mindig azt... hogy lehet óvatosan is közlekedni... persze! De nehogy már egy szar felni miatt kelljen 50-el mennem, ha esik... :) A profiknak nem kell nagy kerék, meg kemény futómű, mert tudják, hogy lehet a határon járni... ;) Mondjuk kicsit előbb kell csúsztatni a kocsit, meg másként fékezni. A peres gumis felni csak lelki tuning... 316-os BMW peres gumival simán nem merte úgy bevenni azt a kanyart, amit a 195/50R15-el bevettem... Hozzá teszem lágyabb futóművel is lehet csodákat csinálni... Nézd meg Senna-t! A mai forma1-es kocsik olyanok, mint a betonágy... semmi dőlés, csak pattog... Senna felvételeket elnézve eléggé imbolygott a puhább futóművön az autó. Na meg a kedvencem az a mondás... Előre nagy gázzal ész nélkül is lehet menni! Na de hátra! 2 tengelyessel... Az már tudás! :)

Link to comment
Megosztás:

Erre mondom mindig azt... hogy lehet óvatosan is közlekedni... persze! De nehogy már egy szar felni miatt kelljen 50-el mennem, ha esik... :) A profiknak nem kell nagy kerék, meg kemény futómű, mert tudják, hogy lehet a határon járni... ;) Mondjuk kicsit előbb kell csúsztatni a kocsit, meg másként fékezni. A peres gumis felni csak lelki tuning... 316-os BMW peres gumival simán nem merte úgy bevenni azt a kanyart, amit a 195/50R15-el bevettem... Hozzá teszem lágyabb futóművel is lehet csodákat csinálni... Nézd meg Senna-t! A mai forma1-es kocsik olyanok, mint a betonágy... semmi dőlés, csak pattog... Senna felvételeket elnézve eléggé imbolygott a puhább futóművön az autó. Na meg a kedvencem az a mondás... Előre nagy gázzal ész nélkül is lehet menni! Na de hátra! 2 tengelyessel... Az már tudás! :)

Megint másról beszélsz. Nem kell 50-el menni azért mert esik. Azon is van gumi, annak is van profilja, és az is elvezeti a vizet. Ha a vasúti átjárók jönnek, akkor /65-el is ugyanúgy egyesben megyek át, mert azt is kockára b.ssza, mint az enyémet. Mennék én 90-nel is, mert akkor sem üt föl, de állandóan föltartanak... A határonautózásról annyit, hogy amikor 185/70-14-el jártam, mert padkaföl-padkale ment egésznap, akkor is tudtam a határon autózni, meg most is tudok, csak egy másfél-két fényévnyi különbség van a határok között. Az hogy egy 316-os "nem merte" bevenni azt a kanyart, amit te igen elég komoly összehasonlítási alap :lol: Sennát meg megint nem értem... De hagyjuk a p.csába az egészet. Tényleg nem lehet járni vele, mi repülünk, te meg érted.

Link to comment
Megosztás:

Megint másról beszélsz. Nem kell 50-el menni azért mert esik. Azon is van gumi, annak is van profilja, és az is elvezeti a vizet. Ha a vasúti átjárók jönnek, akkor /65-el is ugyanúgy egyesben megyek át, mert azt is kockára b.ssza, mint az enyémet. Mennék én 90-nel is, mert akkor sem üt föl, de állandóan föltartanak... A határonautózásról annyit, hogy amikor 185/70-14-el jártam, mert padkaföl-padkale ment egésznap, akkor is tudtam a határon autózni, meg most is tudok, csak egy másfél-két fényévnyi különbség van a határok között. Az hogy egy 316-os "nem merte" bevenni azt a kanyart, amit te igen elég komoly összehasonlítási alap :lol: Sennát meg megint nem értem... De hagyjuk a p.csába az egészet. Tényleg nem lehet járni vele, mi repülünk, te meg érted.

De az esőben nem látod a kátyút! :)

A Senna típusú elemzés arról szólt, hogy annak idején sokkal billegősebb autókkal versenyeztek... Tök mindegy volt. Egyébként a Forma1ben sem a peres gumikkal rohangálnak. Széles, de magas. Azzal érik el rugózást.

Tényleg hagyjuk... Ha Te vonatkeréken akar kocsikázni a Te dolgod. Én azért a kényelmet előnyben részesítem.

Link to comment
Megosztás:

Nyári gumikat nézegetek mostanában, amíg még akciósak.

Ezekről van valakinek tapasztalata? Használt ilyeneket valaki?

Pirelli P Zero Nero

Yokohama Parada PA-01

Yokohama S.drive AS-01

Egyéb tipp? :huh:

köszi!

Pirelli jóféle, de nézzél utána neten az ADAC teszteknek. Az alapján választottam én is a Contikat (meg pár fórumtárs ajánlása miatt is) és nem bántam meg az árát. 20 ezer forint / darab.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.