Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Felkerültek a Conti TS800 185/60 R14 új gumik. :D

Ahhoz képest hogy új, halkabb, mint az előző 13"-os szett és a kormány is könnyebben fordul. Szárazon tapad, de nagyon, kíváncsi leszek az esős, latyakos, havas időkre, hogy mit teljesít, de eddig maximálisan meg vagyok elégedve. Kicsit másképp viselkedik vele az autó, gondolom a kisebb ballonszám miatt.

Futómű ellenőrzésre azért elviszem, bár nem húz félre, de a kerékösszetartást azért illik megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Viszont múlt évben mikor felrakták a frissen fényezett felnikre akkor a legnagyobb centir súly 30g volt. Ez múlt évben hátra került értelem szerűen. Az idén viszont a hátsó tengelyen lévő kerekek előre az elsők hátra kerültek a kopás egyenletesség megőrzése érdekében.

Probléma hidegen jobbra húz, de 6-8km után (max 10km) nem mi okozhatja ezt? Guminyomás egyforma, semmit nem látok rajtuk, szerintem centírsúly se veszett el róla. Centír ellenőrzés mutathat ki valamit, van értelme elvinni vajon?

Szerintem ott a felnivel van valami. Én most mielőtt felkerültek az új télik megforgattattam a felniket gumi nélkül, hogy tuti jók-e. Így lett 10g-os a legnagyobb súly az új A4-esekkel a komplett kerekeken.

Felkerültek a Conti TS800 185/60 R14 új gumik. :D

Ahhoz képest hogy új, halkabb, mint az előző 13"-os szett és a kormány is könnyebben fordul. Szárazon tapad, de nagyon, kíváncsi leszek az esős, latyakos, havas időkre, hogy mit teljesít, de eddig maximálisan meg vagyok elégedve. Kicsit másképp viselkedik vele az autó, gondolom a kisebb ballonszám miatt.

Futómű ellenőrzésre azért elviszem, bár nem húz félre, de a kerékösszetartást azért illik megnézni.

A kezdeti csalódás után már nekem is jó a véleményem az A4-esekről. Már bekopott és jól tapad, mind az előző matadorhoz és a nyári bridgeston-hoz képest is halkabb és nem kenődik és tolja ki az orrát a körforgalomban mint a matador. Aztán hogy kikeményedik.e 3év után mint ahogyan mások tapasztalták azt majd meglátjuk...

Link to comment
Megosztás:

Úgy éreztem nálam is lejárt a nyárigumik szezonja. Ma feltetettem a téli tappancsokat.

Hátulra ment a tavalyi second hand sokéves Kormoran Snowpro-k közül az a kettő ami még elfogadható volt. A másik kettőt megkapta a gumis. Előre vettem 2 db Firestone Winterhawk 2 EVO-t. Ezek majd a következő télen vándorolnak hátra, előre meg két ugyanilyen kerül. Sajnos most nem ment a teljes garnitúra.

Van valakinek tapasztalata erről a mintáról? Volt már Firestone gumim még a Thalia-n, de az nyári volt. Eddig az Opel-en is, meg a Thalia-n is csak sokéves télik voltak. Utoljára a Thalia előtti Punto-mon volt új téli, Barum Polaris-ok. Azokat nagyon szerettem.

Link to comment
Megosztás:

Úgy éreztem nálam is lejárt a nyárigumik szezonja. Ma feltetettem a téli tappancsokat.

Hátulra ment a tavalyi second hand sokéves Kormoran Snowpro-k közül az a kettő ami még elfogadható volt. A másik kettőt megkapta a gumis. Előre vettem 2 db Firestone Winterhawk 2 EVO-t. Ezek majd a következő télen vándorolnak hátra, előre meg két ugyanilyen kerül. Sajnos most nem ment a teljes garnitúra.

Van valakinek tapasztalata erről a mintáról? Volt már Firestone gumim még a Thalia-n, de az nyári volt. Eddig az Opel-en is, meg a Thalia-n is csak sokéves télik voltak. Utoljára a Thalia előtti Punto-mon volt új téli, Barum Polaris-ok. Azokat nagyon szerettem.

Ha szerencséd lesz, mert szeretnek a gumigyártók típust váltani és akkor már a régit legfeljebb használtban kaphatod el.

Link to comment
Megosztás:

Ma végre lepucolva el tudtam tenni a nyárigumikat, téli már 1 hete rajta van. Nyáriakat átnézve egyik futófelületén van 1cm-es repedés a futófelületen olyan mintha anyaghiba lenne. Continentál Premiumcontact 2-es 1,5-éves gumi, a másiba meg találtam egy szöget, de inkább így viszem el és nem húzom ki. Remélem a teljes körü 2 éves gariba megcsinálják ezt is.

http://gumigarancia.hu/gumiszakerto

Itt meg olvastam érdekes dolgokat. Pl hogy gumi felnin való tárolásánál le kell engedni hogy alig legyen benne nyomás. Meg a téli gumi 0,2-bárral nagyobb nyomás kell bele mint a nyárigumiba. (Bár eddig téli is 2,2-esen volt mert valahol azt olvastam nem jó laposon mert nem pörög belőle ki a hó ha van) Vélemény? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Itt meg olvastam érdekes dolgokat. Pl hogy gumi felnin való tárolásánál le kell engedni hogy alig legyen benne nyomás. Meg a téli gumi 0,2-bárral nagyobb nyomás kell bele mint a nyárigumiba. (Bár eddig téli is 2,2-esen volt mert valahol azt olvastam nem jó laposon mert nem pörög belőle ki a hó ha van) Vélemény? :huh:

Szerintem meg fölösleges ilyeneken kattogni. Ha 20 évre konzerválsz gumikat, akkorra talán van jelentősége, folyamatosan használt autó mellett, párévente úgyis kukázva lesznek addig meg semmit nem veszel észre, ha felnin fölfújva tartod. Fektetve, normál nyomáson, semmi baja nem lesz pár hónap alatt.

No, én is felcuppantottam a télieket, immáron alufelnire, méghozzá gyárira. Szerintem jól áll az autónak, ráadásul a gyári ET miatt nem ráz 100-110 között, kifejezetten kellemes. Vélemény? :)

Még mindig magas :P (és még mindig pofás, de akkor is magas :D )

Link to comment
Megosztás:

Még mindig magas :P (és még mindig pofás, de akkor is magas :D )

És marad is magas, mert egy nagyobb bevásárlás után a középdob így is hozzáér a kapu határolójához. A garázsfeljáró meredekségében van egy törés, pont a törésvonalon van a kapuhatároló... de evvan.

Link to comment
Megosztás:

Ma végre lepucolva el tudtam tenni a nyárigumikat, téli már 1 hete rajta van. Nyáriakat átnézve egyik futófelületén van 1cm-es repedés a futófelületen olyan mintha anyaghiba lenne. Continentál Premiumcontact 2-es 1,5-éves gumi, a másiba meg találtam egy szöget, de inkább így viszem el és nem húzom ki. Remélem a teljes körü 2 éves gariba megcsinálják ezt is.

http://gumigarancia.hu/gumiszakerto

Itt meg olvastam érdekes dolgokat. Pl hogy gumi felnin való tárolásánál le kell engedni hogy alig legyen benne nyomás. Meg a téli gumi 0,2-bárral nagyobb nyomás kell bele mint a nyárigumiba. (Bár eddig téli is 2,2-esen volt mert valahol azt olvastam nem jó laposon mert nem pörög belőle ki a hó ha van) Vélemény? :huh:

Ha kiveszed a szöget, a gumis úgyis megnézi víz alatt, hogy hol ereszt, de jobb ha benne hagyod. Akkor látja.

Egyébként nem hiszem, hogy szögre is vonatkozna a garancia.

A nagykönyvben azt írják, hogy az eredeti nyomás felére kell leereszteni tároláskor a nyomást. Öcsém akkurátus ember - és van kompresszora - ezért minden télre leengedi a nyomást a gumikban, úgy teszi el.

Én egy trehány alak vagyok és csak "úgy" lemosva, befújva szilikonnal teszem be a műanyag zsákba a kerekeimet a pincébe, sötétben tárolva. Igaz, hogy most is amikor elővettem a téli kerekeket, mindegyikben 2,2 volt a nyomás... Csak 1 tizedet kellett hozzá nyomnom. Nekem így is jó, 6 év után, vagy hamarabb meg úgyis selejtezem.

Link to comment
Megosztás:

Ma végre lepucolva el tudtam tenni a nyárigumikat, téli már 1 hete rajta van. Nyáriakat átnézve egyik futófelületén van 1cm-es repedés a futófelületen olyan mintha anyaghiba lenne. Continentál Premiumcontact 2-es 1,5-éves gumi, a másiba meg találtam egy szöget, de inkább így viszem el és nem húzom ki. Remélem a teljes körü 2 éves gariba megcsinálják ezt is.

http://gumigarancia.hu/gumiszakerto

Itt meg olvastam érdekes dolgokat. Pl hogy gumi felnin való tárolásánál le kell engedni hogy alig legyen benne nyomás. Meg a téli gumi 0,2-bárral nagyobb nyomás kell bele mint a nyárigumiba. (Bár eddig téli is 2,2-esen volt mert valahol azt olvastam nem jó laposon mert nem pörög belőle ki a hó ha van) Vélemény? :huh:

Ha kiveszed a szöget, a gumis úgyis megnézi víz alatt, hogy hol ereszt, de jobb ha benne hagyod. Akkor látja.

Egyébként nem hiszem, hogy szögre is vonatkozna a garancia.

A nagykönyvben azt írják, hogy az eredeti nyomás felére kell leereszteni tároláskor a nyomást. Öcsém akkurátus ember - és van kompresszora - ezért minden télre leengedi a nyomást a gumikban, úgy teszi el.

Én egy trehány alak vagyok és csak "úgy" lemosva, befújva szilikonnal teszem be a műanyag zsákba a kerekeimet a pincébe, sötétben tárolva. Igaz, hogy most is amikor elővettem a téli kerekeket, mindegyikben 2,2 volt a nyomás... Csak 1 tizedet kellett hozzá nyomnom. Nekem így is jó, 6 év után, vagy hamarabb meg úgyis selejtezem.

Link to comment
Megosztás:

Ha kiveszed a szöget, a gumis úgyis megnézi víz alatt, hogy hol ereszt, de jobb ha benne hagyod. Akkor látja.

Egyébként nem hiszem, hogy szögre is vonatkozna a garancia.

Eredetileg kéne rá:

Miért előnyös nekem a Teljes Garancia® ?

Mert ez a pluszszolgáltatás 2 teljes éven át védelmet nyújt a sokszor silány minőségű magyarországi utakon a mindennapos használat során keletkezett gumiabroncs-károkra, mint pl.:

  • defekt,
  • padkának vagy kátyúba hajtáskor keletkezett sérülés (szövetszakadás, dudor)
  • szándékos rongálás, kiszúrás

A garanciaszolgáltatásból csak a nem rendeltetésszerű használatból vagy a jármű nem megfelelő üzemi állapotából adódó károk kizártak.

Nahh akkor asszem marad így nem eresztgetem én itt meg amúgy is tárolón vannak. Köfi! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Szemezek most egy nyári garnitúrával, de 4*98-as. Mennyire "kényszer" megoldás a mozgókúpos csavarral való felrakás?

Használ/használt esetleg valaki ilyet, tapasztalat?

Mi anno az egyik autót azzal vettük, és nem mozgókúpos csavarral, hanem a gyári csavarjaival volt felrakva. Sztem nem gáz, csak az agyméretet is ellenőrizd (ezek általában 58 vagy 59mm-esek).

Link to comment
Megosztás:

Mi anno az egyik autót azzal vettük, és nem mozgókúpos csavarral, hanem a gyári csavarjaival volt felrakva. Sztem nem gáz, csak az agyméretet is ellenőrizd (ezek általában 58 vagy 59mm-esek).

Ilyet halottam már én is, de nem akarom erőltetni a csavart, és kísérteni az ördögöt. Inkább 6-10 eft egy csavar szettért, csak nincs olyan ismerős akinek lett volna ilyen és hát számomra új dologként kicsit tartok tőle.

Talált 58mm a felni közép, így ok, mivel az astra 56,5, persze kell majd gyűrűt esztergáltatni/ venni, azzal már tisztába vagyok, de köszönöm a figyelmeztetést!

Link to comment
Megosztás:

Ilyet halottam már én is, de nem akarom erőltetni a csavart, és kísérteni az ördögöt. Inkább 6-10 eft egy csavar szettért, csak nincs olyan ismerős akinek lett volna ilyen és hát számomra új dologként kicsit tartok tőle.

Talált 58mm a felni közép, így ok, mivel az astra 56,5, persze kell majd gyűrűt esztergáltatni/ venni, azzal már tisztába vagyok, de köszönöm a figyelmeztetést!

Másik autómon használtam mozgókúpos csavart 4X100 volt a felni amit felraktam 4x98-as osztókörre,nem volt semmi gond vele

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulok hozzátok,tavaszra szeretnék venni alufelnit a kocsi alá.A kérdésem az lenne,hogy az Astra alá be fér e a 17" alufelni?

Illetve ha igen akkor milyen gumi mérettel.Találtam egy jó felnit,de 17" és nem tudom,hogy be lehet e tenni az Astra alá.Vagy hogy bele fog e érni valahol a kaszniba.

A kocsim nincsen leültetve tehát a gyári futómű van alatta.Valakinek van tapasztalata a 17" felnivel kapcsolatban?

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ilyet halottam már én is, de nem akarom erőltetni a csavart, és kísérteni az ördögöt. Inkább 6-10 eft egy csavar szettért, csak nincs olyan ismerős akinek lett volna ilyen és hát számomra új dologként kicsit tartok tőle.

Talált 58mm a felni közép, így ok, mivel az astra 56,5, persze kell majd gyűrűt esztergáltatni/ venni, azzal már tisztába vagyok, de köszönöm a figyelmeztetést!

Nem szoktam ezt a topikot olvasni talán még nem késő,hogy elmondjam az opelre fiat felnis tapasztalataimat.

Igen felmenni felmegy a 4X98-ra gyári csavarral is simán,ott is marad,CSAK

-100 felett az a 1.5mm agyméret lötyögés pont elég,hogy gusztustalanul rázzon.

-ET is tök más asszem 35-ös ennek eredményeképpen kis ívű kanyarodásnál érdekesen fordul az autó.

Eladásra boltoltam x14xe korzámra, mer jónézki,de családban maradt ezért inkább elcseréltem egy garnitúra acél 165/70 r13 télire,amivel nem ráz és normálisan kanyarodik.

A tehermentesítő gyűrűre is gondoltam,de 0.7mm-es lemezből készült nem létezik meg elég durva lenne teherviselő elemként.

Esetleg felforgácsolni 60-asra amire már lehet gyűrűt kapni. Értelme?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulok hozzátok,tavaszra szeretnék venni alufelnit a kocsi alá.A kérdésem az lenne,hogy az Astra alá be fér e a 17" alufelni?

Illetve ha igen akkor milyen gumi mérettel.Találtam egy jó felnit,de 17" és nem tudom,hogy be lehet e tenni az Astra alá.Vagy hogy bele fog e érni valahol a kaszniba.

A kocsim nincsen leültetve tehát a gyári futómű van alatta.Valakinek van tapasztalata a 17" felnivel kapcsolatban?

Válaszokat előre is köszönöm!

Az hogy 17 coll, az édeskevés. Milyen széles? Mekkora az et-je? Milyen gumival?

Egyébként 15-ösnél nagyobbat én nem javaslok egy ekkora autóra. Pláne a hazai utakra.

Link to comment
Megosztás:

Nem szoktam ezt a topikot olvasni talán még nem késő,hogy elmondjam az opelre fiat felnis tapasztalataimat.

Igen felmenni felmegy a 4X98-ra gyári csavarral is simán,ott is marad,CSAK

-100 felett az a 1.5mm agyméret lötyögés pont elég,hogy gusztustalanul rázzon.

-ET is tök más asszem 35-ös ennek eredményeképpen kis ívű kanyarodásnál érdekesen fordul az autó.

Eladásra boltoltam x14xe korzámra, mer jónézki,de családban maradt ezért inkább elcseréltem egy garnitúra acél 165/70 r13 télire,amivel nem ráz és normálisan kanyarodik.

A tehermentesítő gyűrűre is gondoltam,de 0.7mm-es lemezből készült nem létezik meg elég durva lenne teherviselő elemként.

Esetleg felforgácsolni 60-asra amire már lehet gyűrűt kapni. Értelme?

Tehermentesítőgyűrű kell hozzá 58,1ről-56,5 re, plusz mozgókúpos csavar
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulok hozzátok,tavaszra szeretnék venni alufelnit a kocsi alá.A kérdésem az lenne,hogy az Astra alá be fér e a 17" alufelni?

Illetve ha igen akkor milyen gumi mérettel.Találtam egy jó felnit,de 17" és nem tudom,hogy be lehet e tenni az Astra alá.Vagy hogy bele fog e érni valahol a kaszniba.

A kocsim nincsen leültetve tehát a gyári futómű van alatta.Valakinek van tapasztalata a 17" felnivel kapcsolatban?

Válaszokat előre is köszönöm!

Tegyél rá vonatkereket! Kb hasonló a hatása... 16-nál nagyobbat nem tennék rá, mert sajnos utána már olyan vékony gumit kéne rátenni, hogy a szalmaszálat is gerendaként éreznéd. Egyébként az autók komfortja-rugózása a gumikhoz van tervezve. Amint ráteszed a 17-es felnit, a rugózásod nagy százalékban elmegy, és egy suzukinál pattogósabb, szinte már trabant szintű kemény autód lesz, ami kirázza a fogadból a tömést. Mekkora motor van a kocsiban?

Link to comment
Megosztás:

Kozuletek hanyan hasznaltak 17es kereket effen? :D

Nálam próbaként volt egy polo-ról... Utána vettem 15-set! :D Nem volt túl jó érzés! :S Most hogy a 15-ös nyári helyett a 14-es téli van fent egész kényelmes... :) Azt ne mond, hogy Te a 17-essel nem érzed azt a különbséget, amit totál érezni.

Link to comment
Megosztás:

Kozuletek hanyan hasznaltak 17es kereket effen? :D

Nekem elég volt feltenni a 14-es gyári helyett a 15-ös rendőrfelnit, 185 helyett 195-ös gumival, és kapásból romlott a fékhatásom, a gyorsulásom, valamint a kormányon is érezni hogy et49 helyett et46-s a felni.

Na már most egy 17-es alu az még sok sok kilóval nehezebb mint egy akármilyen lemez, a gyárinál meg jóval, ráadásul peres gumival biztos nagyon szereti a kiváló magyar utakat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.