Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Azt nem mondom, hogy eldobja a seggét, de egy olyan helyzetben, amikor mondjuk baleset okoz, mert irányíthatatlan, egyből ellenőrzik a gumik állapotát, és ha az jön le, hogy nem szabályos, akkor bármi legyen az oka, Te veszélyeztetted a másikat, vagy Te okoztad a halálát azzal, hogy nem a szabályoknak megfelelő gépjárművel közlekedtél. Igazából amit az emberek nem fognak fel, hogy a baj, hamar bekövetkezik, és csak akkor úszod meg büntetlenül, ha te mindent megtettél annak érdekében, hogy mondjuk a veszélyes üzem (gépjármű vezetés veszélyes üzem)minden baleseti lehetőségét elhárítsd. Nem az számít, hogy az 5 mm-el szélesebb futófelületű gumival Te hogy tudsz vezetni, hanem, ha halálos balesetet okozol, akkor Te mindent szabályosan csináltál, és rajtad kívül álló okból következett be. Ne legyen az, hogy a bíró azt mondja, hogy te nem tettél meg mindent a baleset elhárítására. Az autó akár hogy nézzük nem játék. Nem örülnék, ha valaki egy agyon tuningolt autóval törné össze valamelyik családtagomat, de szerintem Te sem. Valószínűleg helyben lőném fejbe... Tehát nem magyarázom meg, hogy az 5mm miatt a kocsi segge kifordul, de ha a kocsi segge kifordul, és a műszaki vizsgálatok során kiderül, hogy nem volt megfelelő a gumi méret, akkor Téged baxnak meg... Függetlenül attól, hogy most mondjuk lehet, hogy a gumid szöget kapott, vagy rámentél egy békára...

...és ha reggel kimegyek az utcára, valszeg egy meteor fejbe kólint....

Ne essünk már fordítva a ló túloldalára! :D

Link to comment
Megosztás:

...és ha reggel kimegyek az utcára, valszeg egy meteor fejbe kólint....

Ne essünk már fordítva a ló túloldalára! :D

nézegesd őket... :)

http://ru-chp.livejournal.com

Mindenki úgy indul, hogy vele nem történhet baj! Ismerősöm volt így, hogy velem azért történt eddig 3 baleset, mert túl gyorsan hajtok, holott ebből a 3 balesetből 1 esetén múlt rajtam a dolog... az hogy a kamion rám húz, már nem az én hibám, és az sem, hogy megállok 40-ről a zebránál, és belém jönnek... Aztán a csúcsvezető haverommal szembe jött egy kamion, amit hirtelen be akart előzni egy Vectra, és a haver végig szántotta az árkot... A különbség köztem, és közte, hogy én napi 2-300 km-t vezetek, és a nagy számok törvénye, hogy bármikor történhet baleset, míg ő max napi 10 km-t... bemegy melózni, meg elgurul a boltba.

Szerintem nem az a jó sofőr, aki megússza baleset nélkül, az inkább szerencsés, hanem aki mindig mindent megtesz azért, hogy elkerülje a baleseteket, és ha megtörténik, akkor is megfelelően tudja kezelni a helyzetet. Az pedig, hogy nem keverem a gumikat, mint a kártyapaklit, az a baleset elkerülés egyik eszköze. Felelősségtudat, hogy az autó biztosan, minden körülmények közt megáll, egyenesen halad, és megbízható. El lehet bagatelizálni, meg poénkodni, de az tény, hogy az autóval ölni is lehet... innentől már szerintem nem annyira vicces.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy hülye kérdésem, de nem értek a témához ezért felteszem :)

Amikor centíroznak, akkor a gumit centírozzák, vagy a felnit?

Tegnap lecseréltettem a nyári papucsokat, majd hazafelé menve 110-nél erősen vibrált az autó feneke, nagyon zavaró volt, arra gyanakszom, hogy a gumisnál elhanyagolták a centírozást, elvileg ugyanarra a felnire tették fel a gumit, amin a nyári volt. Enyhe vibráció korábban is volt hátul, lehet, hogy a csapágyakkal is lehet valami?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy hülye kérdésem, de nem értek a témához ezért felteszem :)

Amikor centíroznak, akkor a gumit centírozzák, vagy a felnit?

Tegnap lecseréltettem a nyári papucsokat, majd hazafelé menve 110-nél erősen vibrált az autó feneke, nagyon zavaró volt, arra gyanakszom, hogy a gumisnál elhanyagolták a centírozást, elvileg ugyanarra a felnire tették fel a gumit, amin a nyári volt. Enyhe vibráció korábban is volt hátul, lehet, hogy a csapágyakkal is lehet valami?

Igazából a teljes kereket. Tedd elöre a hátsókat és akkor megtudod hogy a kerék ráz, vagy a futóművel van a probléma.
Link to comment
Megosztás:

Igazából a teljes kereket. Tedd elöre a hátsókat és akkor megtudod hogy a kerék ráz, vagy a futóművel van a probléma.

Köszi. Annyi történt, hogy lementünk Miskolcra, minden rendben volt, lecseréltük a gumikat és vissza már rázott, de csak 110 felett volt erős. Ami változott az a gumi, lehet, hogy a gumi miatt rázzon így? Igazad van, ez ugye könnyen kideríthető a kerekek cserélésével, igazából majdnem biztos, hogy a gumikkal lehet valami, csak nem tudom egy centírozás megoldja-e, vagy venni kell másikat.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Annyi történt, hogy lementünk Miskolcra, minden rendben volt, lecseréltük a gumikat és vissza már rázott, de csak 110 felett volt erős. Ami változott az a gumi, lehet, hogy a gumi miatt rázzon így? Igazad van, ez ugye könnyen kideríthető a kerekek cserélésével, igazából majdnem biztos, hogy a gumikkal lehet valami, csak nem tudom egy centírozás megoldja-e, vagy venni kell másikat.

Körbe kell nézni, nincs -e rajta valami sérülés, púposodás, illetve a felnin, fönt vannak -e a súlyok. El tudom képzelni, hogy lepattintgatta őket gumizás közben, aztán nem centírozott, és lefelejtette róla. Guminál is elő tud fordulni, hogy egy csúnya elfékezés után kockás lesz, és akkor az ráz.

Link to comment
Megosztás:

Tavaly az ADAC teszt alapján választottam a Continental TS 800-as téli gumit, amivel nagyon is elégedett vagyok. Idén már itthon is teszteltek téli gumikat és csak megerősítettek az érzésemben az eredmények. Ami számomra meglepő az eredményekben, hogy a tévében, rádióban agyon reklámozott Hankook mennyire leszerepelt!

Itt a cikk és a végén van egy nagyon ügyes játék, amiben mindenki beállíthatja, hogy az abroncs melyik tulajdonsága az ő részére mennyire fontos, Pl: nedves úton való fékhatás, és úgy is átrendezi a besorolási listát. Tehát mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbb abroncsot.

Nagyon jó.

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/teligumi_teszt_-_14_garniturat_vallattunk_a_hungaroringen-8749

Link to comment
Megosztás:

Tavaly az ADAC teszt alapján választottam a Continental TS 800-as téli gumit, amivel nagyon is elégedett vagyok. Idén már itthon is teszteltek téli gumikat és csak megerősítettek az érzésemben az eredmények. Ami számomra meglepő az eredményekben, hogy a tévében, rádióban agyon reklámozott Hankook mennyire leszerepelt!

Itt a cikk és a végén van egy nagyon ügyes játék, amiben mindenki beállíthatja, hogy az abroncs melyik tulajdonsága az ő részére mennyire fontos, Pl: nedves úton való fékhatás, és úgy is átrendezi a besorolási listát. Tehát mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbb abroncsot.

Nagyon jó.

http://www.autonavig...garoringen-8749

Ja tényleg jó,nekem a Barum meg a Conti jött ki első kettőnek

Érdekes a Pirelli meg a Hankok általános gyengesége

Amúgy Én Semperittel járok 2 éves általánosságban jónak mondom az Én igényeimnek teljesen megfelel

Jár még vagy járt még valaki Semperittel?Tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Ja tényleg jó,nekem a Barum meg a Conti jött ki első kettőnek

Érdekes a Pirelli meg a Hankok általános gyengesége

Pedig egyszerű. Az összes többi majd nyakig érő hóban fog átlagos teljesítményt mutatni, ezek meg lehet hogy pont ott virítanak. Nem lehet olyan gumit csinálni ami mindenre jó. Ha valaminek hóban kell kapaszkodnia, olyan lamellái lesznek, és olyan mintája, amivel pl.: zajszintmérést el se érdemes kezdeni, mert kiakasztja a műszert. Ugyan ezek például vízen sem biztos hogy annyira jók, szárazon meg csak kenődnek mint a takony. Ami szárazon jó, vizesen pedig kinyomja a vizet maga alól, az valószínűleg a hóban nem tud annyira megkapaszkodni, mint egy randa, hangos, bütykös valami. Mindenkinek el kell döntenie, hogy amire ő használja, mi felel meg. Az hogy egy teszten, a műgyantán hogy viselkedik, nem hatja meg a rendszeresen földúton dagonyázó autóst, ahogy az sem, hogy mennyire halk. Viszont a város közepén lakó, vidékre szinte sosem járó autós sem hozza lázba, hogy föl tud -e menni a sírámpán vele, ha közben a száraz úton csak szenved. Én megvárnám, amíg hóban latyakban is kipróbálják mindet :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na ha már így elkezdtétek. Tekintve ,hogy nem vagyok miller , nálam Kumho-k a téli gumik, 2010-es gyártmányok. Tudom ,hogy koreai márka de már sok éve vannak piacon és elég sok gumit is adnak el. Eddig nem volt velük gondom, nemcsikorog , nem csúszik. Nyárinak pedig elől Yokohama hátul meg Debica van/volt. Az egyik Debicám futófelületen szálszakadt lett. Rázta is a kocsi seggét mint ha muszáj volna. De most néztem 9140ft/db ért van Barum teljesen új , valszeg azt veszek kettőt.

Csak hogy kérdés is legyen. Olvastam ,hogy itten mindenféle gumiméreteket akartok feltenni Astrára. Kérdésem az lenne ,hogy melyikeket lehet feltenni büntetlenül és szabályosan ? Természetesen 4 egyformára gondolok.

Link to comment
Megosztás:

Simán. 205/45-16-al járok ültetve. Nagyobb is befér, de hogy 15-ös gyári méret a 195/50 az tuti. Nem tudom holt találta Bandi a 205-öt :rolleyes:

Kérlek szépen a Kezelési és karbantartási utasítások - Opel Astra című könyv 84. oldalán. :D

Kicsit én is meglepődtem rajta, lehet, hogy nem jól írták. De a kérdés ugye a gyárilag előírt gumiméretek voltak, a könyv szerint pedig ezek.

Link to comment
Megosztás:

Kérlek szépen a Kezelési és karbantartási utasítások - Opel Astra című könyv 84. oldalán. :D

Kicsit én is meglepődtem rajta, lehet, hogy nem jól írták. De a kérdés ugye a gyárilag előírt gumiméretek voltak, a könyv szerint pedig ezek.

Megnéztem az Etzold-féle könyvben is. Ugyanezeket írja, csak van még egy: 205/55R15

Amúgy az R15 ugye gyárilag csak a GSi-hez van, 6x15-ös felnivel, és valamiért nincs hozzá 195-ös méret...

Link to comment
Megosztás:

Körbe kell nézni, nincs -e rajta valami sérülés, púposodás, illetve a felnin, fönt vannak -e a súlyok. El tudom képzelni, hogy lepattintgatta őket gumizás közben, aztán nem centírozott, és lefelejtette róla. Guminál is elő tud fordulni, hogy egy csúnya elfékezés után kockás lesz, és akkor az ráz.

Megnéztem a kerekeket, az rögtön látszódott, hogy a súlyok nem mai darabok, ergo nem volt itt semmiféle centírozás, elvittem egy gumishoz, az egyikbe 30, a másikba 40 gramm eltérést javítottak. Nem tudom ez nagy eltérés-e, de az arcukon úgy tűnt, hogy az :)

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a kerekeket, az rögtön látszódott, hogy a súlyok nem mai darabok, ergo nem volt itt semmiféle centírozás, elvittem egy gumishoz, az egyikbe 30, a másikba 40 gramm eltérést javítottak. Nem tudom ez nagy eltérés-e, de az arcukon úgy tűnt, hogy az :)

Hát, ez viszonylag nagy mennyiség.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem a kerekeket, az rögtön látszódott, hogy a súlyok nem mai darabok, ergo nem volt itt semmiféle centírozás, elvittem egy gumishoz, az egyikbe 30, a másikba 40 gramm eltérést javítottak. Nem tudom ez nagy eltérés-e, de az arcukon úgy tűnt, hogy az :)

Nagy.

Én már a 10g-ot szoktam érezni a kormányon. Van hogy már ilyenkor elviszem centíroztatni (pl nyaralás/autópályázás előtt) van hogy hagyom még, de 20g már annyira szokott zavarni, hogy akkor mindenképpen viszem.

Link to comment
Megosztás:

Én nem adtam alább a múlt évben és Conti TS800 175/65 r14 méretben került fel az autóra, és csakis dicsérni tudom továbbra is! Kapott már havat, esőt, jeges esőt, csurom vizes gátoldalt, sarat, de nem volt még jobb gumim!

Viszont múlt évben mikor felrakták a frissen fényezett felnikre akkor a legnagyobb centir súly 30g volt. Ez múlt évben hátra került értelem szerűen. Az idén viszont a hátsó tengelyen lévő kerekek előre az elsők hátra kerültek a kopás egyenletesség megőrzése érdekében.

Probléma hidegen jobbra húz, de 6-8km után (max 10km) nem mi okozhatja ezt? Guminyomás egyforma, semmit nem látok rajtuk, szerintem centírsúly se veszett el róla. Centír ellenőrzés mutathat ki valamit, van értelme elvinni vajon?

Másik, találtam most Continental ContiPremiumContact 2 E 175/65 R14 82 T TL típusú gumikat 13380ft/db áron új 1 évnél fiatalabb. Érdemes megvennem most, vagy inkább tavasszal szerintetek? Mert ennyiért tavasszal szerintem nem fogok kapni ilyen gumit. (Adac 2011 első) Szállítása ingyenes 4db esetén, és ugyan úgy érvényes rá a 2 év garancia. Ha nem jön közbe semmi nem szándékozom 4 évnél tovább megtartani az autót.

:unsure:?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.