Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Nekem nem.

Én is lecsiszoltam a vasat és adtam neki Hammerite-ot két rétegben. Azután jön rá a dísztárcsa!

Ha az erkély korlátunkon tízenegy éve bírja magát a Hammerite úgy, hogy csak kis foltokban (a hegesztéseknél) kell 2 - 3 évente javítani, akkor a felnin is kell bírnia! Nálam 3 éve bevált.

Az öcsém meg retteg, hogy a szép alufelnijén a lakk mikor és hol sérül meg, Állandóan suvickolja. Az csak parasztvakítás! :D

Aztán meg ott a következő problémája, hogy az alumínium felni és az acél agy érintkezésénél elektrokorrózió keletkezik a nedvesség hatására és rohad (korrodál) mindkét fém....

Jójó, igaz....meg aztán az alufelni nem bírja annyira a padkázást....hemörájt...gondoltam rá, de aztán zárás előtt futottam el a tecsóba felniezüstért.....Hát meglátom majd meddíg bírja.

Link to comment
Megosztás:

Így van, ennyi a lényeg.

A kolléga biztos először vezet téli gumis autót. :D

A kolléga már jópár éve (2004-ben először) használ és vezet téli gumis autó(kat), de eddig olcsó téli gumikkal (matador és társai). Mindig is megvolt ez a váltás, átállás, de sosem tetszett. Most elvileg prémium kategóriás gumit raktam fel és ettől kicsit többet vártam. Ezért a panasz áradat. :) Amúgy minél jobban bekopik annál jobban tetszik. Most már érzek némi pluszt az előző matadorokhoz képest :)

Link to comment
Megosztás:

A kolléga már jópár éve (2004-ben először) használ és vezet téli gumis autó(kat), de eddig olcsó téli gumikkal (matador és társai). Mindig is megvolt ez a váltás, átállás, de sosem tetszett. Most elvileg prémium kategóriás gumit raktam fel és ettől kicsit többet vártam. Ezért a panasz áradat. :) Amúgy minél jobban bekopik annál jobban tetszik. Most már érzek némi pluszt az előző matadorokhoz képest :)

Nagy a különbség a márkák és mintázatok között.

Épp most néztem meg a kis okosomban, hogy ezen az autómon az első szett téli gumim Eurotech volt, és az első szezonban (2005) 8 ezer kilométer alatt kopott 0,5 mm-t.

A mostani Continentalom az első szezonban (2011) 5,5 ezer kilométer alatt 1 mm-t kopott, de a tapadása az Eurotechez képest ég és föld!!!

Az is igaz, hogy az induló minta mérete is 1mm-el nagyobb (9) mint az Euroteché, ami csak (8) mm volt.

Link to comment
Megosztás:

Ma érdekes jelenséget tapasztaltam. Lustaságom miatt még nem cseréltem télire a kerekeimet és mentem befelé a városba (főfaluba).

Nálunk +4 fokot mutatott a hőmérőm és ködös idő volt, az út nedves. A nyári gumimmal nyugiban mentem, fékeztem is ahogy szoktam, (motorfék és csak 40 alatt lábfék) de semmi különöset nem tapasztaltam. Aztán beértem a város szélére, a hőmérő már csak 3 fokot mutatott és a piros lámpa előtt, egész gyenge fékezésnél, kb. 20-as tempónál már megszólalt az ABS-em!!!

Aztán mentem tovább, melegedett a levegő, újra 4 fok volt és a fék már megint a megszokott módon dolgozott, az ABS kussolt.

Magyarán nyári gumival már +3 foknál és egész kis sebességnél is meg tud csúszni a Falken 185-ös gumi!

Az a másfél fok plusz hozott annyi tapadást, hogy már nem dolgozott az ABS.

Aztán most este előkészítettem a téli Continentalokat és holnap pakolom is már őket fel....

Link to comment
Megosztás:

Meg mondom őszintén egy autó klubos emberke ajánlata és a méret különbség engem is zavart de azt mondta hogy ez egymás váltója utána néztem és végül is igaza volt. Az alufelnit meg néztem még gumi nélkül, és nem láttam rajta hegesztés vagy más egyéb "szépészeti" beavatkozást (az biztos hogy van olyan nehéz minta a régi 14es lemezfelnim) . De ha azt mondjátok hogy ne akkor hallgatok rátok a tapasztalatotok még is csak több mint nekem

szerintem nyugodtan hozd el, ha tényleg jók. Ha bárki beleköt a gumiméretbe, kérdezd meg, látott -e már smart-ot. Van egy rakás autó aminek gyárilag más az elsö hátsó kerékmérete, ekkora méretkülönbség meg senkit nem érdekel. Szemre nem látszik, mindkét méret teljesen jó astrán. Keskenyebb elöl, szélesebb hátul, és semmi gond nem lesz. Ha a 15 éves szétrepedezett, kopásjelzö alatt futó műanyagkarikákba nem kötnek bele, akkor egy jó állapotú garnitúrába végképp nem.
Link to comment
Megosztás:

szerintem nyugodtan hozd el, ha tényleg jók. Ha bárki beleköt a gumiméretbe, kérdezd meg, látott -e már smart-ot. Van egy rakás autó aminek gyárilag más az elsö hátsó kerékmérete, ekkora méretkülönbség meg senkit nem érdekel. Szemre nem látszik, mindkét méret teljesen jó astrán. Keskenyebb elöl, szélesebb hátul, és semmi gond nem lesz. Ha a 15 éves szétrepedezett, kopásjelzö alatt futó műanyagkarikákba nem kötnek bele, akkor egy jó állapotú garnitúrába végképp nem.

Köszi! erre a válaszra vártam :).

Bocsánat a többiek válaszát is értékeltem természetesen.

Link to comment
Megosztás:

szerintem nyugodtan hozd el, ha tényleg jók. Ha bárki beleköt a gumiméretbe, kérdezd meg, látott -e már smart-ot. Van egy rakás autó aminek gyárilag más az elsö hátsó kerékmérete, ekkora méretkülönbség meg senkit nem érdekel. Szemre nem látszik, mindkét méret teljesen jó astrán. Keskenyebb elöl, szélesebb hátul, és semmi gond nem lesz. Ha a 15 éves szétrepedezett, kopásjelzö alatt futó műanyagkarikákba nem kötnek bele, akkor egy jó állapotú garnitúrába végképp nem.

A smart úgy lett vizsgáztatva. Hivatalosan engedélyezett!! Mérnökök tervezték úgy, és egy rakat hatósági engedélyt kaptak, hogy úgy mehessen forgalomba. Astra esetén nincsen ilyen engedélyeztetés. Ha a rendőr kötsög, még a rendszámodat is leveheti, és az autót fél-1 évre kivonathatja a forgalomból. Utána viheted műszakira, ahol még a seggedet is megvizsgálják. Egy ismerőst kopott gumikkal félreállítottak, és mivel a rendőr közúti közlekedésre veszélyesnek ítélte levette a rendszámot. Cetlizhetett haza...

1 hónapja a Gárdonyiak végig nézték a kocsit elég tüzetesen. Az új rendszám zavarta őket a 10 éves autón. Végül mivel új gumik, meg minden rendben volt, így korrekt módon elköszöntünk egymástól. Jelenleg pénzbehajtó szervezet a rendőrség, és elég durván tudják csinálni mostanában. Nem vállalnám be!

Link to comment
Megosztás:

A smart úgy lett vizsgáztatva. Hivatalosan engedélyezett!! Mérnökök tervezték úgy, és egy rakat hatósági engedélyt kaptak, hogy úgy mehessen forgalomba. Astra esetén nincsen ilyen engedélyeztetés. Ha a rendőr kötsög, még a rendszámodat is leveheti, és az autót fél-1 évre kivonathatja a forgalomból. Utána viheted műszakira, ahol még a seggedet is megvizsgálják. Egy ismerőst kopott gumikkal félreállítottak, és mivel a rendőr közúti közlekedésre veszélyesnek ítélte levette a rendszámot. Cetlizhetett haza...

1 hónapja a Gárdonyiak végig nézték a kocsit elég tüzetesen. Az új rendszám zavarta őket a 10 éves autón. Végül mivel új gumik, meg minden rendben volt, így korrekt módon elköszöntünk egymástól. Jelenleg pénzbehajtó szervezet a rendőrség, és elég durván tudják csinálni mostanában. Nem vállalnám be!

Mindig az volt!

Autópályán útépítésnél 60-as táblánál traffipaxolós, mentődoboz lejárati idejéért büntetős, mindensz*rba belekötős csekkosztogató banda.

Ki van adva nekik a kvóta, azt teljesíteni kell. Az a kapitányság nyer, aki többet tud behajtani.

A zemberek meg le vannak sz*va... (szavazva :D )

Link to comment
Megosztás:

A smart úgy lett vizsgáztatva. Hivatalosan engedélyezett!! Mérnökök tervezték úgy, és egy rakat hatósági engedélyt kaptak, hogy úgy mehessen forgalomba. Astra esetén nincsen ilyen engedélyeztetés. Ha a rendőr kötsög, még a rendszámodat is leveheti, és az autót fél-1 évre kivonathatja a forgalomból. Utána viheted műszakira, ahol még a seggedet is megvizsgálják. Egy ismerőst kopott gumikkal félreállítottak, és mivel a rendőr közúti közlekedésre veszélyesnek ítélte levette a rendszámot. Cetlizhetett haza...

1 hónapja a Gárdonyiak végig nézték a kocsit elég tüzetesen. Az új rendszám zavarta őket a 10 éves autón. Végül mivel új gumik, meg minden rendben volt, így korrekt módon elköszöntünk egymástól. Jelenleg pénzbehajtó szervezet a rendőrség, és elég durván tudják csinálni mostanában. Nem vállalnám be!

Te Gárdony környékén lax?

Link to comment
Megosztás:

Ma érdekes jelenséget tapasztaltam. Lustaságom miatt még nem cseréltem télire a kerekeimet és mentem befelé a városba (főfaluba).

Nálunk +4 fokot mutatott a hőmérőm és ködös idő volt, az út nedves. A nyári gumimmal nyugiban mentem, fékeztem is ahogy szoktam, (motorfék és csak 40 alatt lábfék) de semmi különöset nem tapasztaltam. Aztán beértem a város szélére, a hőmérő már csak 3 fokot mutatott és a piros lámpa előtt, egész gyenge fékezésnél, kb. 20-as tempónál már megszólalt az ABS-em!!!

Aztán mentem tovább, melegedett a levegő, újra 4 fok volt és a fék már megint a megszokott módon dolgozott, az ABS kussolt.

Magyarán nyári gumival már +3 foknál és egész kis sebességnél is meg tud csúszni a Falken 185-ös gumi!

Az a másfél fok plusz hozott annyi tapadást, hogy már nem dolgozott az ABS.

Aztán most este előkészítettem a téli Continentalokat és holnap pakolom is már őket fel....

Nem lehet, hogy csak az aszfalt minősége volt más a két helyszín között? Nem hiszem hogy csak az az 1fok különbség ekkora különbséget okozna fékezésben.

Tudok én is egy-két helyet ahol már olyan fényesre van kopva az aszfalt, hogy elég egy kis eső és olyan mint a jég.

Link to comment
Megosztás:

Csak úgy mellékesen átolvastam az ide vonatkozó szabályokat, és amit találtam aszerint a gumiknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűnek kell lennie, tengelyenként pedig azonos mintázatúnak. Az hogy a gumiméret ne térhetne el, nincs levésve. Visszatérve a Smarthoz. Ha lenne ilyen szabály nálunk, akkor nemes egyszerűséggel nem lehetne üzembe helyezni az autót, arra tesznek magasról, hogy gyári, vagy nem gyári. Olyan nincs, hogy autógyárra nem vonatkozik ugyan az a szabály... Legyen az autón jó gumi, és pont.

Link to comment
Megosztás:

A kolléga már jópár éve (2004-ben először) használ és vezet téli gumis autó(kat), de eddig olcsó téli gumikkal (matador és társai). Mindig is megvolt ez a váltás, átállás, de sosem tetszett. Most elvileg prémium kategóriás gumit raktam fel és ettől kicsit többet vártam. Ezért a panasz áradat. :) Amúgy minél jobban bekopik annál jobban tetszik. Most már érzek némi pluszt az előző matadorokhoz képest :)

Na igen, a formaleválasztót nem árt lekoptatni. :)

èn ezért szoktam nekimenni az új gumiknak egy kis smirglivel. :D

Link to comment
Megosztás:

Csak úgy mellékesen átolvastam az ide vonatkozó szabályokat, és amit találtam aszerint a gumiknak valamennyi tengelyen azonos szerkezetűnek kell lennie, tengelyenként pedig azonos mintázatúnak. Az hogy a gumiméret ne térhetne el, nincs levésve. Visszatérve a Smarthoz. Ha lenne ilyen szabály nálunk, akkor nemes egyszerűséggel nem lehetne üzembe helyezni az autót, arra tesznek magasról, hogy gyári, vagy nem gyári. Olyan nincs, hogy autógyárra nem vonatkozik ugyan az a szabály... Legyen az autón jó gumi, és pont.

A köhémben benne van, hogy azonos méretünek kell lennie, kivéve ha gyárilag is eltér. Na már most az opelon nem tér el.

Ha minden vizsga a szabályok szerint menne, az alufelnis autók 99%-át kivágnák a vizsgán, mert papírforma szerint nálunk is kellene mübizi, meg csak minimálisan térhetne el a méret, et szám, stb. is.

Bár mondjuk a rekordom is úgy ment át müszakin hogy elöl nyári 175-ös, hátul téli 185-ös gumik voltak. ès nem csókos vizsga volt. (az autót akkor vettem, egyébként nálam mindig mind a 4 gumi teljesen egyforma, allergiás vagyok rá ha nem)

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem kötözködésből, de érdekel hogy ez hol van, mert nem találtam.benne. Mielőtt leírtam volna bármit is, megnéztem :rolleyes:

Megjegyzem, hogy nem ez lenne az első olyan kijelentés, hogy olvasás nélkül lett valami kijelentve, hogy ez úgy van, pedig előtte lett belinkelve, hogy mi a szabály. :) (nappali menetfénynél hátsó helyzetjelző nem köll.)

Link to comment
Megosztás:

Na vééégre! Ma rászántam magamat a téli kerékre cserélésre.

RIMG4072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG4078_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

RIMG4077_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ugyanakkor mértem a leszerelt Falken nyári gumijaimat amik eddig (3 szezonban) összesen 20155 kilométert futottak.

Induló minta mélység 7,5 mm volt. Mindig a szelepnél, a középső mély árokban mérem.

Jelenleg:

JE 5,7

JH 6,5

BE 5,7

BH 6,4

Talán nem is rossz a futóművem! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem kötözködésből, de érdekel hogy ez hol van, mert nem találtam.benne. Mielőtt leírtam volna bármit is, megnéztem :rolleyes:

Az autó típusbizonyítványa szerint tengelyenként azonos méretűnek kell lennie. Ezt a gyártó engedélyeztette.Az engedélyezés során minden tengelyen azonos mérettel lett regisztrálva. A kresz szerint tengelyenként

-azonos méretűek

-azonos felhasználási kategóriájúak

-azonos felépítésűek

-azonos sebesség kategóriájúak

-azonos teherbíró képességűek

kell, hogy legyenek a gumik. Az azonos méretűek azért lett betéve, mert vannak típusok, ahol a hátsó, azaz hajtott kerék esetén (lásd sportautók) eltérő lehet a gumik mérete tengelyenként. Ezek a kivételek így lettek engedélyeztetve. Kérdés, hogy KPM-nél kérheted-e, hogy az autódra jegyezzenek be hátsó kerékre szélesebb gumikat, vagy azt is terveztetni kell... Egy biztos! A járműgyártók nem úgy tervezték ezt a kocsit, hogy szélesebb gumival szereljék hátul. Elvileg megváltozik a futása, hiszen a hátsó szélesebb kerék futó felülete kintebb kerül, mint alapesetben. Mivel a hátsó kerekek nyomtávja kisebb, mint az elsőké (Ezzel érik el az után húzást, stabilitást, hogy a segge nem akar mindenáron megindulni) ezt változtatod meg szélesebb hátsókkal, így az autó viselkedése változik.

A Smart kérdésére felvetve, azért van hátul "nagy" kereke, mert ott zörög felette a motor, ott kapja a hajtást, és mert könnyű autó, ami virslikkel hamar megpörögne, illetve a kis tengelytáv miatt kanyarban is hamar dobná a farát.

Link to comment
Megosztás:

Az autó típusbizonyítványa szerint tengelyenként azonos méretűnek kell lennie. Ezt a gyártó engedélyeztette.Az engedélyezés során minden tengelyen azonos mérettel lett regisztrálva. A kresz szerint tengelyenként

-azonos méretűek

-azonos felhasználási kategóriájúak

-azonos felépítésűek

-azonos sebesség kategóriájúak

-azonos teherbíró képességűek

kell, hogy legyenek a gumik. Az azonos méretűek azért lett betéve, mert vannak típusok, ahol a hátsó, azaz hajtott kerék esetén (lásd sportautók) eltérő lehet a gumik mérete tengelyenként. Ezek a kivételek így lettek engedélyeztetve. Kérdés, hogy KPM-nél kérheted-e, hogy az autódra jegyezzenek be hátsó kerékre szélesebb gumikat, vagy azt is terveztetni kell... Egy biztos! A járműgyártók nem úgy tervezték ezt a kocsit, hogy szélesebb gumival szereljék hátul. Elvileg megváltozik a futása, hiszen a hátsó szélesebb kerék futó felülete kintebb kerül, mint alapesetben. Mivel a hátsó kerekek nyomtávja kisebb, mint az elsőké (Ezzel érik el az után húzást, stabilitást, hogy a segge nem akar mindenáron megindulni) ezt változtatod meg szélesebb hátsókkal, így az autó viselkedése változik.

Ha most megmagyarázod nekem, hogy azért mert oldalanként 5 mm-el szélesebb lesz hátul, eldobja a seggét kanyarban, sírva fakadok :D Amit linkeltél, én is megtaláltam. Tengelyenként van megadva a méret. Az astrára regisztrált méret a 195/50 15 ? Igen. Regisztrált a 185/55-15? Igen. Miről beszélünk? Mindkét méret használható, gyári méret az autón, egymásnak váltóméretei, és tengelyenként azonosak. bár sosem jönne szembe szabálytalanabbul felszerelt autó :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az én gummáim teljesen egyformák, és nem biztos, hogy a tudatom vagy a szemem eltudná viselni a különböző méretet, mégha váltóméret is.

Ellenben például a kinntről behozott e46-osok többségén (amikkel találkozok) hátul egy 20assal szélesebb gumik vannak, és merem mondani hogy jól áll nekik.

Ja írtátok itt a rendszámlevételt stb... Tájékozódni szeretnék mert van egy barátom aki bla bla... szóval mivan akkor ha odacsöppent egy kis szélvédőragasztó és a rendszám nincs levehető állapotban. Olyankor mit csinálnak a rendezők? Ne adja ég, hogy legyen bármi gixer, ez csupán természetes érdeklődés.

Link to comment
Megosztás:

Ha most megmagyarázod nekem, hogy azért mert oldalanként 5 mm-el szélesebb lesz hátul, eldobja a seggét kanyarban, sírva fakadok :D Amit linkeltél, én is megtaláltam. Tengelyenként van megadva a méret. Az astrára regisztrált méret a 195/50 15 ? Igen. Regisztrált a 185/55-15? Igen. Miről beszélünk? Mindkét méret használható, gyári méret az autón, egymásnak váltóméretei, és tengelyenként azonosak. bár sosem jönne szembe szabálytalanabbul felszerelt autó :rolleyes:

Azt nem mondom, hogy eldobja a seggét, de egy olyan helyzetben, amikor mondjuk baleset okoz, mert irányíthatatlan, egyből ellenőrzik a gumik állapotát, és ha az jön le, hogy nem szabályos, akkor bármi legyen az oka, Te veszélyeztetted a másikat, vagy Te okoztad a halálát azzal, hogy nem a szabályoknak megfelelő gépjárművel közlekedtél. Igazából amit az emberek nem fognak fel, hogy a baj, hamar bekövetkezik, és csak akkor úszod meg büntetlenül, ha te mindent megtettél annak érdekében, hogy mondjuk a veszélyes üzem (gépjármű vezetés veszélyes üzem)minden baleseti lehetőségét elhárítsd. Nem az számít, hogy az 5 mm-el szélesebb futófelületű gumival Te hogy tudsz vezetni, hanem, ha halálos balesetet okozol, akkor Te mindent szabályosan csináltál, és rajtad kívül álló okból következett be. Ne legyen az, hogy a bíró azt mondja, hogy te nem tettél meg mindent a baleset elhárítására. Az autó akár hogy nézzük nem játék. Nem örülnék, ha valaki egy agyon tuningolt autóval törné össze valamelyik családtagomat, de szerintem Te sem. Valószínűleg helyben lőném fejbe... Tehát nem magyarázom meg, hogy az 5mm miatt a kocsi segge kifordul, de ha a kocsi segge kifordul, és a műszaki vizsgálatok során kiderül, hogy nem volt megfelelő a gumi méret, akkor Téged baxnak meg... Függetlenül attól, hogy most mondjuk lehet, hogy a gumid szöget kapott, vagy rámentél egy békára...

Link to comment
Megosztás:

Megjegyzem, hogy nem ez lenne az első olyan kijelentés, hogy olvasás nélkül lett valami kijelentve, hogy ez úgy van, pedig előtte lett belinkelve, hogy mi a szabály. :) (nappali menetfénynél hátsó helyzetjelző nem köll.)

Megjegyzem, még jogsim sem volt, de minden hónapban olvasgattam a rendeleteket mit lehet és mit nem, mert szeretem tudni ha megvágnak valamiért az jogos e.

S bár a kollega feljebb már kifejtette, azért hogy ne csak a levegőbe beszéljek bemásolom ide:

"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

(2)<a class=labj" href="http://net.jogtar.hu...bj111param">111 A járműre felszerelt gumiabroncs méretének, terhelhetőségének és sebességhatárának meg kell felelnie a jármű vonatkozó adatainak."

Magyarul annak kell fent lenni, ami az autó típusbizonyítványában szerepel. Abban pedig négy egyforma gumi van. (az mellékes, hogy van több különböző méret, ezeket nem lehet keverni)

Régebben még másképp volt benne, én arra emlékeztem. kb 1 éve még konkrétan benne volt hogy mind a 4 keréknek azonos méretűnek kell lennie. CSak pont a sok smart, bmw, meg hasonló autók miatt modernizálták a szöveget.

Az megint más kérdés, hogy amikor megvettem a rekordomat, és ment műszakira, akkor elől 175-ös nyári, hátul 185-ös téli gumik voltak rajta, (ráadásul nem is lehetne rá gyári méretet tenni, mert az 175, simán, per nélkül, olyat meg sehol nem láttam már újonnan) és mégis átment. Azonban ha a jogszabályok felöl nézzük, az összes keréknek egyformának kell lennie. Szóval ha a rendőr vagy a vizsgabiztos megszól, még csak meg sem lehetünk sértődve.

A gyakorlatban persze nem sokat befolyásol ha hátul szélesebbek a gumik, bár pont egy elsőkerekes autónál nem sok értelme van.

Én speciel allergiás vagyok rá ha nem egyforma mind a 4 gumi, minden szempontból.

Amúgy meg addig örüljünk, itt kint a németeknél ugye a forgalmiban benne van az első-hátsó tengely gumimérete is, szóval még csak egy váltóméretet se nagyon lehet feltenni, ha nincs külön bejegyezve, mint ahogy természetesen a felnik is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.