Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Nekem a nyárim 175-ös, a télim, amit egyébként ma felraktam 155/80(!)-as, és nem sokkal csúszkál jobban a nyárinál, bár ez nyilván vezetési stílustól is függ.

Az már elég virsli, nem? Trabikon szokott ilyen lenni. :icon1:

Nekem 195/50R15 télim van, és az úttartás sokat javult vele 185/60R14 nyárihoz képest. Hóban fagyban még nem próbáltam, de azt hiszem erre nem kell sokat várni.

Link to comment
Megosztás:

Az már elég virsli, nem? Trabikon szokott ilyen lenni. :icon1:

Nekem 195/50R15 télim van, és az úttartás sokat javult vele 185/60R14 nyárihoz képest. Hóban fagyban még nem próbáltam, de azt hiszem erre nem kell sokat várni.

Ne fenyegess, még nem vagyok kész a télre :lol:
Link to comment
Megosztás:

Nekem felkerültek az új téli gumik (de a régiekkel is ez volt) hihetetlen rossz érzés. A nyári 185 széles bridgestone gumik után a téli és eggyel kisebb 175-ös gumik olyanok mintha puha párnákon gurulnék, körforgalomban tolja kifelé az orrát fékezésnél korán megszólal az abs stb. Ehhez képest az 5éves nyári tapad mint állat és stabil.

Most azon agyalok lehet jobb lenne téliben is a 185-ös. Tudom hóban a keskenyebb a jó, de őszintén hány nap az amit tényleg hóban kell megtenni, ellenben nedves úton annál többet.

Vagy törődjek bele a téli ilyen? :(

Ja végül mégis micheline A4-est vettem. Tudom itt negatív kritikát kapott, de másoktól legalább annyi jót is hallottam és ahol vettem épp nem volt rendelhető a TS800 :(. Az asszony Corsájára szántam első körben de végül az Astrára került, a matadorok plussz amivel kipótolom a defektes miatt pedig mennek a Corsára.

Na talán mégis jó lesz. Lekoptattam a futófelületről a "szőrőket" és felnyomtam kicsit a nyomást elől 2.3->2.4 hátul 2.1->2.2. Így már egész jó lett :)

Link to comment
Megosztás:

Jöhet a tél. Becopattam magam mert az uccsó pillanatig vártam és mindenhonnan elhajtottak hogy előjegyzés van. Egy ismerőshöz mentem, és kimondtam a két varázsszót: Opelosfater, és új gumit vennék. De itt viszont csak Barum Polá

ris 3 -at tudtak adni az én méretemben hát ez van. 56 ezret fizettem a szereléssel együtt.

748863-20121028-LJSpqS.jpg

Link to comment
Megosztás:

Jöhet a tél. Becopattam magam mert az uccsó pillanatig vártam és mindenhonnan elhajtottak hogy előjegyzés van. Egy ismerőshöz mentem, és kimondtam a két varázsszót: Opelosfater, és új gumit vennék. De itt viszont csak Barum Polá

ris 3 -at tudtak adni az én méretemben hát ez van. 56 ezret fizettem a szereléssel együtt.

Nem rossz a Barum sztem, akkor gondolom már nem kell, amit tudtam volna.

Link to comment
Megosztás:

Jöhet a tél. Becopattam magam mert az uccsó pillanatig vártam és mindenhonnan elhajtottak hogy előjegyzés van. Egy ismerőshöz mentem, és kimondtam a két varázsszót: Opelosfater, és új gumit vennék. De itt viszont csak Barum Polá

ris 3 -at tudtak adni az én méretemben hát ez van. 56 ezret fizettem a szereléssel együtt.

Szépek a felnik.

Link to comment
Megosztás:

Milyen méretben vetted?

Nekem felkerültek az új téli gumik (de a régiekkel is ez volt) hihetetlen rossz érzés. A nyári 185 széles bridgestone gumik után a téli és eggyel kisebb 175-ös gumik olyanok mintha puha párnákon gurulnék, körforgalomban tolja kifelé az orrát fékezésnél korán megszólal az abs stb. Ehhez képest az 5éves nyári tapad mint állat és stabil.

Most azon agyalok lehet jobb lenne téliben is a 185-ös. Tudom hóban a keskenyebb a jó, de őszintén hány nap az amit tényleg hóban kell megtenni, ellenben nedves úton annál többet.

Vagy törődjek bele a téli ilyen? :(

Nekem is 185-ös a nyárim és 175-ös a télim, de télen az EMBER nem tart gyorsulási versenyt, hanem örül ha ott ahol más csak 40-el tud haladni én elmegyek 60-al! Ez a pláne benne! Illetve az, hogy a 10%-os emelkedőn ki tudok jönni a házam mögül ha fagy és havas. Hozzá kell szokni az átálláshoz, elvégre évszak váltás van.

No persze a guminyomás az fontos! Én 2,3-at tartok elől.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 185-ös a nyárim és 175-ös a télim, de télen az EMBER nem tart gyorsulási versenyt, hanem örül ha ott ahol más csak 40-el tud haladni én elmegyek 60-al! Ez a pláne benne! Illetve az, hogy a 10%-os emelkedőn ki tudok jönni a házam mögül ha fagy és havas. Hozzá kell szokni az átálláshoz, elvégre évszak váltás van.

No persze a guminyomás az fontos! Én 2,3-at tartok elől.

Így van, ennyi a lényeg.

A kolléga biztos először vezet téli gumis autót. :D

Link to comment
Megosztás:

Hát az tuti, rozsdamaró, drótkorong meg csiszpapír, de bővan maradt annyi hogy legyen honnan elindulnia...alufelni kéne....

Nekem nem.

Én is lecsiszoltam a vasat és adtam neki Hammerite-ot két rétegben. Azután jön rá a dísztárcsa!

Ha az erkély korlátunkon tízenegy éve bírja magát a Hammerite úgy, hogy csak kis foltokban (a hegesztéseknél) kell 2 - 3 évente javítani, akkor a felnin is kell bírnia! Nálam 3 éve bevált.

Az öcsém meg retteg, hogy a szép alufelnijén a lakk mikor és hol sérül meg, Állandóan suvickolja. Az csak parasztvakítás! :D

Aztán meg ott a következő problémája, hogy az alumínium felni és az acél agy érintkezésénél elektrokorrózió keletkezik a nedvesség hatására és rohad (korrodál) mindkét fém....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményt szeretnék kérni.

Kaptam egy elég jó ajánlatot legalább is szerintem: opel tigra gyári alufelni+ előre 2 db Hankook OPTIMO 4S H730 185/55/15 +hátra 2db Matador MP59 195/50/15 (téli). A gumik kiváló állapotban vannak kb90%. A felni se ütött-kopott. Az ár 42000ft (ja mind ez kisúlyozva szerelve).

Szerintetek meg éri ezekkel járnék a télen? (a gumikról elég jókat olvastam)

f astra kombi 94-es

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményt szeretnék kérni.

Kaptam egy elég jó ajánlatot legalább is szerintem: opel tigra gyári alufelni+ előre 2 db Hankook OPTIMO 4S H730 185/55/15 +hátra 2db Matador MP59 195/50/15 (téli). A gumik kiváló állapotban vannak kb90%. A felni se ütött-kopott. Az ár 42000ft (ja mind ez kisúlyozva szerelve).

Szerintetek meg éri ezekkel járnék a télen? (a gumikról elég jókat olvastam)

f astra kombi 94-es

Nem jó a különböző méretű gumikat keverni, még a rendőr is szólhat érte.

Link to comment
Megosztás:

Hát az tuti, rozsdamaró, drótkorong meg csiszpapír, de bővan maradt annyi hogy legyen honnan elindulnia...alufelni kéne....

Van eladó. ;) :D

Amúgy az alufelni is korrodál, egyik korábbi szett gyári alufelnimen volt ilyen. Felhólyagosodik a festék, és mikor leesik alatta fehér por van, a fémfelület meg érdes és mállik az egész. A megoldás rá ugyanaz volt, mint a lemezfelniken. Csiszolás, tisztítás, festés.

Link to comment
Megosztás:

Meg mondom őszintén egy autó klubos emberke ajánlata és a méret különbség engem is zavart de azt mondta hogy ez egymás váltója utána néztem és végül is igaza volt. Az alufelnit meg néztem még gumi nélkül, és nem láttam rajta hegesztés vagy más egyéb "szépészeti" beavatkozást (az biztos hogy van olyan nehéz minta a régi 14es lemezfelnim) . De ha azt mondjátok hogy ne akkor hallgatok rátok a tapasztalatotok még is csak több mint nekem

Link to comment
Megosztás:

Meg mondom őszintén egy autó klubos emberke ajánlata és a méret különbség engem is zavart de azt mondta hogy ez egymás váltója utána néztem és végül is igaza volt. Az alufelnit meg néztem még gumi nélkül, és nem láttam rajta hegesztés vagy más egyéb "szépészeti" beavatkozást (az biztos hogy van olyan nehéz minta a régi 14es lemezfelnim) . De ha azt mondjátok hogy ne akkor hallgatok rátok a tapasztalatotok még is csak több mint nekem

Azt hiszem úgy van a kreszben, hogy a gumi méret azonos kell legyen mind a 4 gumi esetében. Ráadásul tengelyenként azonos mintázatú is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.