Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Szevasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a gyári kerék méretem: 175/70/13 Azt szeretném, hogy veszek 1 garnitúra 15 colos felnit. Az lenne a kérdés, hogy ha én ezt rárakom a 13as helyére, nem-e lesz belőle problémám? Úgy hallottam a gyári méretnél csak 1el szabad nagyobbat rakni a kocsira. A 15ös nem veri szét a futóművemet? (gyári futómű van alatta) 195/50/15 lenne a leendő gumiméret. A válaszokat előre is köszi :)

Üdv: Jimmy

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy a gyári kerék méretem: 175/70/13 Azt szeretném, hogy veszek 1 garnitúra 15 colos felnit. Az lenne a kérdés, hogy ha én ezt rárakom a 13as helyére, nem-e lesz belőle problémám? Úgy hallottam a gyári méretnél csak 1el szabad nagyobbat rakni a kocsira. A 15ös nem veri szét a futóművemet? (gyári futómű van alatta) 195/50/15 lenne a leendő gumiméret. A válaszokat előre is köszi :)

Üdv: Jimmy

Nem kell a Gumidoktort túl sokat olvasni a totalcaron, és akkor nem árt meg :D a 15-ös (195/50-es gumival) még gyári mérete az astrának. Nekem a 205/45-16 is csont nélkül elfér, és sok astrához képest még kis kerékkel járok... ET-re figyelj! Lehetőleg 30-49 között legyen valahol.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell a Gumidoktort túl sokat olvasni a totalcaron, és akkor nem árt meg :D a 15-ös (195/50-es gumival) még gyári mérete az astrának. Nekem a 205/45-16 is csont nélkül elfér, és sok astrához képest még kis kerékkel járok... ET-re figyelj! Lehetőleg 30-49 között legyen valahol.

Na igen. :icon1:

De még ha szót is fogad neki, a 14 is gyári méret. Annál csak eggyel nagyobb a 15. :D

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem és előkészítettem a téli kerekeimet. Az egyikbe pár kavics mellett találtam egy nagyon vékonyka szöget. Nem ez volt az első ilyen, de eddig amit kihúztam utána nem eresztett mert nem ment a profilnál mélyebbre. Ez most benyálazva a helyét bizony buborékolt. El is vittem itt egy közeli gumishoz. Még sosem voltam a csókánál de hihetetlen nagy arccal lebaszott, hogy miért húztam ki, nem kellett volna. Na ba*d meg honnan kellett volna tudom. Ezt nem tanítják a kresz tanfolyamon és szerencsére a több 100ekm alatt amit levezettem még ez volt a harmadik defektem és eddig nagy tárgyak okozták amiket eszembe sem jutott magam kihúzni.

Ezen túllépve elkezdte nézegetni a gumit. A gumi már 5.évét futja de még 5-6mm a profil ezért még ezt a telet használni tervezem. Az első telét úgy futotta hogy rossz volt a futómű beállításom ezért elkoptatta kicsit a belső élét. Azóta csak hozzákopott a többi rész, de még mindig kopottabb az az éle. Soha nem volt vele gondom nem ütött, nem rázott stb.

Erre csóka, hogy emiatt a féloldalas kopás miatt a fémszálai tönkrementek és ilyen gumit nem javít. Mindezt megállapította egy olyan sötét műhelyben (akarom mondani garázsban) ahol csak tapintásra érezni a gumi profilt de látni nem nagyon lehet. Hát ha ez neki megéri, hogy naphosszat ül az eldugott műhelyében kuncsaft nélkül és még a magam fajta oda tévedő embert is elüldözi a modorával...

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem és előkészítettem a téli kerekeimet. Az egyikbe pár kavics mellett találtam egy nagyon vékonyka szöget. Nem ez volt az első ilyen, de eddig amit kihúztam utána nem eresztett mert nem ment a profilnál mélyebbre. Ez most benyálazva a helyét bizony buborékolt. El is vittem itt egy közeli gumishoz. Még sosem voltam a csókánál de hihetetlen nagy arccal lebaszott, hogy miért húztam ki, nem kellett volna. Na ba*d meg honnan kellett volna tudom. Ezt nem tanítják a kresz tanfolyamon és szerencsére a több 100ekm alatt amit levezettem még ez volt a harmadik defektem és eddig nagy tárgyak okozták amiket eszembe sem jutott magam kihúzni.

Ezen túllépve elkezdte nézegetni a gumit. A gumi már 5.évét futja de még 5-6mm a profil ezért még ezt a telet használni tervezem. Az első telét úgy futotta hogy rossz volt a futómű beállításom ezért elkoptatta kicsit a belső élét. Azóta csak hozzákopott a többi rész, de még mindig kopottabb az az éle. Soha nem volt vele gondom nem ütött, nem rázott stb.

Erre csóka, hogy emiatt a féloldalas kopás miatt a fémszálai tönkrementek és ilyen gumit nem javít. Mindezt megállapította egy olyan sötét műhelyben (akarom mondani garázsban) ahol csak tapintásra érezni a gumi profilt de látni nem nagyon lehet. Hát ha ez neki megéri, hogy naphosszat ül az eldugott műhelyében kuncsaft nélkül és még a magam fajta oda tévedő embert is elüldözi a modorával...

Nekem anno a gumisom a 10 éves gumit is defektmentesítette. :D Kifizetem, megcsinálja, pedig neki is ilyen garázsműhelye van. Hozzá fogom vinni az új Contikat is felrakni, amik csütörtökön megérkeztek, csak még két felnire várok.

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem és előkészítettem a téli kerekeimet. Az egyikbe pár kavics mellett találtam egy nagyon vékonyka szöget. Nem ez volt az első ilyen, de eddig amit kihúztam utána nem eresztett mert nem ment a profilnál mélyebbre. Ez most benyálazva a helyét bizony buborékolt. El is vittem itt egy közeli gumishoz. Még sosem voltam a csókánál de hihetetlen nagy arccal lebaszott, hogy miért húztam ki, nem kellett volna. Na ba*d meg honnan kellett volna tudom. Ezt nem tanítják a kresz tanfolyamon és szerencsére a több 100ekm alatt amit levezettem még ez volt a harmadik defektem és eddig nagy tárgyak okozták amiket eszembe sem jutott magam kihúzni.

Ezen túllépve elkezdte nézegetni a gumit. A gumi már 5.évét futja de még 5-6mm a profil ezért még ezt a telet használni tervezem. Az első telét úgy futotta hogy rossz volt a futómű beállításom ezért elkoptatta kicsit a belső élét. Azóta csak hozzákopott a többi rész, de még mindig kopottabb az az éle. Soha nem volt vele gondom nem ütött, nem rázott stb.

Erre csóka, hogy emiatt a féloldalas kopás miatt a fémszálai tönkrementek és ilyen gumit nem javít. Mindezt megállapította egy olyan sötét műhelyben (akarom mondani garázsban) ahol csak tapintásra érezni a gumi profilt de látni nem nagyon lehet. Hát ha ez neki megéri, hogy naphosszat ül az eldugott műhelyében kuncsaft nélkül és még a magam fajta oda tévedő embert is elüldözi a modorával...

Ha csak lekopott az éle (előfordult már nálam is amikor egy futómű szerelés után későn vittem beállításra) még nem ok a fémszál szakadásra. Nem hiszem, hogy széles a határban csak az az egyedüli gumis. Menj másikhoz!

Különben ha csak egy vékony szög szúrta ki, elég egy flekni oda belülre a gumiba.

Link to comment
Megosztás:

Ugye a téli gumi kenődik mint állat melegben de szerintem nem olyan gáz mint a nyárival menni télen főleg hóban. A körforgókban majd csikorog szépen nagy gázra és tolja az orrát a sok nép meg néz ki ez az állat???? :D

Meg a téligumit a nyári használat után el is lehet dobni....

Link to comment
Megosztás:

Meg a téligumit a nyári használat után el is lehet dobni....

Én is ledaráltam a 6. szezont vele nyáron és még mindig maradt rajta 4 - 4,5 mm, amikor eldobtam volna. Aztán amikor a gumis 2000 forintot akart kérni azért, hogy ott hagyhassam nála a szettet, (környezetterhelési díj) inkább elhoztam és felajánlottam ingyen az interneten. 1 napon belül jött érte egy muksó aki a nővérének vitte el, akinek nincs pénze téli gumira és nyárival autózott volna télen is. Úgy gondolta, hogy annál még mindig jobb ez.

Legalább valakivel jót tettem.

Link to comment
Megosztás:

Én is ledaráltam a 6. szezont vele nyáron és még mindig maradt rajta 4 - 4,5 mm, amikor eldobtam volna. Aztán amikor a gumis 2000 forintot akart kérni azért, hogy ott hagyhassam nála a szettet, (környezetterhelési díj) inkább elhoztam és felajánlottam ingyen az interneten. 1 napon belül jött érte egy muksó aki a nővérének vitte el, akinek nincs pénze téli gumira és nyárival autózott volna télen is. Úgy gondolta, hogy annál még mindig jobb ez.

Legalább valakivel jót tettem.

2000ft??? Ez rablás. Nekem csak 260Ft-ot kértek volna guminként. De most azt sem kapják mert üres felnit viszek az asszony corsájára menő gumiknak :)

Link to comment
Megosztás:

Átnéztem és előkészítettem a téli kerekeimet. Az egyikbe pár kavics mellett találtam egy nagyon vékonyka szöget. Nem ez volt az első ilyen, de eddig amit kihúztam utána nem eresztett mert nem ment a profilnál mélyebbre. Ez most benyálazva a helyét bizony buborékolt. El is vittem itt egy közeli gumishoz. Még sosem voltam a csókánál de hihetetlen nagy arccal lebaszott, hogy miért húztam ki, nem kellett volna. Na ba*d meg honnan kellett volna tudom. Ezt nem tanítják a kresz tanfolyamon és szerencsére a több 100ekm alatt amit levezettem még ez volt a harmadik defektem és eddig nagy tárgyak okozták amiket eszembe sem jutott magam kihúzni.

Ezen túllépve elkezdte nézegetni a gumit. A gumi már 5.évét futja de még 5-6mm a profil ezért még ezt a telet használni tervezem. Az első telét úgy futotta hogy rossz volt a futómű beállításom ezért elkoptatta kicsit a belső élét. Azóta csak hozzákopott a többi rész, de még mindig kopottabb az az éle. Soha nem volt vele gondom nem ütött, nem rázott stb.

Erre csóka, hogy emiatt a féloldalas kopás miatt a fémszálai tönkrementek és ilyen gumit nem javít. Mindezt megállapította egy olyan sötét műhelyben (akarom mondani garázsban) ahol csak tapintásra érezni a gumi profilt de látni nem nagyon lehet. Hát ha ez neki megéri, hogy naphosszat ül az eldugott műhelyében kuncsaft nélkül és még a magam fajta oda tévedő embert is elüldözi a modorával...

A második gumis is visszadobta a gumit :( De ez legalább elfogadható indokot adott és mindezt kultúrált módon. A lényeg, hogy a futófelület szélén van a lyuk, ott ahol az oldalfal és a futófelület össze van dolgozva. Állítólag ott olyan mozgások vannak ami miatt hiába tesznek oda bármit nem fog tartósan ott maradni és leválik a folt. :( Nem tudom próbálkozzak-e a defektjavító trutyival, hogy még egy telet kibírjon vagy vegyek valami gumit. Mivel ilyen típust már nem találni így legalább kettőt kell cserélnem. :(

Link to comment
Megosztás:

175/65R14

Matador MP58. Ebből van most 3db amiben még lenne egy tél 2-3ekm, és az az egy darab amit nem javítanak :(

Figyelj! Amikor nekem is KO-s lett az egyik Eurotec téli gumim annó, vettem neten keresztül egy tök jó Goodyear használt téli gumit a pótlására. Hátra tettem és gond nélkül elhasználtam még két szezont. Még azonos gyártmánynak sem kell lennie, csak a szerkezete legyen azonos a meglévővel.

De hátha találsz használtban azonost...

2 - 3, esetleg 4 ezerért utánad dobják és még fel is szerelik azok akik ezzel foglalkoznak. Próbáld meg a neten: "használtgumi"

Link to comment
Megosztás:

175/65R14

Matador MP58. Ebből van most 3db amiben még lenne egy tél 2-3ekm, és az az egy darab amit nem javítanak :(

Srác

Most cseréltem le az öreg Bridgestone LM20-aimat, 14-esek

Tökéletes állapot, jó mély minta, csak már öreg (5-6 éves asszem)

Kell? Egy hátulütője van, Somogy megyében vannak a szüleimnél , és felnin vannak, tehát le kéne szedetni.

Link to comment
Megosztás:

Continental WinterContact Ts800 mellett döntöttem, mint új téli gumivásárlás. spzoli és epk kartársak ajánlásai miatt is. :)

Milyen méretben vetted?

Nekem felkerültek az új téli gumik (de a régiekkel is ez volt) hihetetlen rossz érzés. A nyári 185 széles bridgestone gumik után a téli és eggyel kisebb 175-ös gumik olyanok mintha puha párnákon gurulnék, körforgalomban tolja kifelé az orrát fékezésnél korán megszólal az abs stb. Ehhez képest az 5éves nyári tapad mint állat és stabil.

Most azon agyalok lehet jobb lenne téliben is a 185-ös. Tudom hóban a keskenyebb a jó, de őszintén hány nap az amit tényleg hóban kell megtenni, ellenben nedves úton annál többet.

Vagy törődjek bele a téli ilyen? :(

Ja végül mégis micheline A4-est vettem. Tudom itt negatív kritikát kapott, de másoktól legalább annyi jót is hallottam és ahol vettem épp nem volt rendelhető a TS800 :(. Az asszony Corsájára szántam első körben de végül az Astrára került, a matadorok plussz amivel kipótolom a defektes miatt pedig mennek a Corsára.

Srác

Most cseréltem le az öreg Bridgestone LM20-aimat, 14-esek

Tökéletes állapot, jó mély minta, csak már öreg (5-6 éves asszem)

Kell? Egy hátulütője van, Somogy megyében vannak a szüleimnél , és felnin vannak, tehát le kéne szedetni.

Kösz de úgy néz ki újakkal lesz pótolva.

Link to comment
Megosztás:

Milyen méretben vetted?

Nekem felkerültek az új téli gumik (de a régiekkel is ez volt) hihetetlen rossz érzés. A nyári 185 széles bridgestone gumik után a téli és eggyel kisebb 175-ös gumik olyanok mintha puha párnákon gurulnék, körforgalomban tolja kifelé az orrát fékezésnél korán megszólal az abs stb. Ehhez képest az 5éves nyári tapad mint állat és stabil.

Most azon agyalok lehet jobb lenne téliben is a 185-ös. Tudom hóban a keskenyebb a jó, de őszintén hány nap az amit tényleg hóban kell megtenni, ellenben nedves úton annál többet.

Vagy törődjek bele a téli ilyen? :(

Ja végül mégis micheline A4-est vettem. Tudom itt negatív kritikát kapott, de másoktól legalább annyi jót is hallottam és ahol vettem épp nem volt rendelhető a TS800 :(. Az asszony Corsájára szántam első körben de végül az Astrára került, a matadorok plussz amivel kipótolom a defektes miatt pedig mennek a Corsára.

Kösz de úgy néz ki újakkal lesz pótolva.

185/60 R14.

Az hogy a keskenyebb jobb vagy nem, azt csak akkor számítana, ha rally-znál. :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen méretben vetted?

Nekem felkerültek az új téli gumik (de a régiekkel is ez volt) hihetetlen rossz érzés. A nyári 185 széles bridgestone gumik után a téli és eggyel kisebb 175-ös gumik olyanok mintha puha párnákon gurulnék, körforgalomban tolja kifelé az orrát fékezésnél korán megszólal az abs stb. Ehhez képest az 5éves nyári tapad mint állat és stabil.

Most azon agyalok lehet jobb lenne téliben is a 185-ös. Tudom hóban a keskenyebb a jó, de őszintén hány nap az amit tényleg hóban kell megtenni, ellenben nedves úton annál többet.

Vagy törődjek bele a téli ilyen? :(

Ja végül mégis micheline A4-est vettem. Tudom itt negatív kritikát kapott, de másoktól legalább annyi jót is hallottam és ahol vettem épp nem volt rendelhető a TS800 :(. Az asszony Corsájára szántam első körben de végül az Astrára került, a matadorok plussz amivel kipótolom a defektes miatt pedig mennek a Corsára.

Kösz de úgy néz ki újakkal lesz pótolva.

Nekem a nyárim 175-ös, a télim, amit egyébként ma felraktam 155/80(!)-as, és nem sokkal csúszkál jobban a nyárinál, bár ez nyilván vezetési stílustól is függ.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.