hakapeszimaki Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Voltam gumit szereltetni két napja . A bal elsőben lement a nyomás 1.0bar-ra,visszavittem. Elkezdték mutogatni,hogy rozsdás a perem tömítőzni kell és nekem kellett volna szólni,hogy tömítőzzék le. Meg az lett volna jó ha megcsinálom magamnak és fizetek. Vagy inkább csak úgy fizetek. Nem akarok neveket mondani (MARSO szeged) de ekkora kókler dilettáns,szedett-vedett bandával ritkán találkozik az ember. Amikor ott voltam hozott egy ember fékbetétet cserélni. Ha széthullik a fék akkor mire hivatkoznak,miért nem szólt a tulaj,hogy szarul van összerakva? :lol: Szóval értelmes hangnemben leszarták a problémát. Inkább húztam a számat és fizettem. Viszont mindenkinek elmondom,hogy kerülje el messziről őket. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Akkor pontosabb a mérés ha nem áll azon a keréken az autó. ;):D Egyébként nincs akkora nyomáskülönbség meleg és hideg gumi nyomása közt max 0.1 bar. :lol: Pedig pont ezért kérdezem mert van! Egy nap állás után 2,1bárt mértem, autózás után (60km megtétel után) 2,4bát mutatott ugyan az az óra! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Pedig pont ezért kérdezem mert van! Egy nap állás után 2,1bárt mértem, autózás után (60km megtétel után) 2,4bát mutatott ugyan az az óra! Hidegen kell mérni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Hidegen kell mérni. :lol: Kösz, akkor így a jó! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December10, 2011 Megoszt Elküldve December10, 2011 Üdv. Tudja valaki hogy a keréknyomás hidegen vagy melegen kell mérni? Melyik mérés a jó? Köszi. Nehezen tudom elképzelni, hogy az Opelt minden keréknyomásmérés előtt "felvezető körön" kellene előmelegíteni! :lol: Főleg télen próbáld meg! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve December11, 2011 Megoszt Elküldve December11, 2011 Nehezen tudom elképzelni, hogy az Opelt minden keréknyomásmérés előtt "felvezető körön" kellene előmelegíteni! :lol: Főleg télen próbáld meg! ;) Vegyél egy hőmérőt és mérd meg! Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December11, 2011 Megoszt Elküldve December11, 2011 Vegyél egy hőmérőt és mérd meg! A legtöbb úrvezető még 0,5 bar nyomáshiányt sem vesz észre vezetés közben. Én 0,2-t már biztosan megérzek Akkor minek nekem hőmérő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December11, 2011 Megoszt Elküldve December11, 2011 A legtöbb úrvezető még 0,5 bar nyomáshiányt sem vesz észre vezetés közben. Én 0,2-t már biztosan megérzek Akkor minek nekem hőmérő? Arra azért kiváncsi lennék pl egy hátsónál ezt hogyan veszed észre. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve December11, 2011 Megoszt Elküldve December11, 2011 Arra azért kiváncsi lennék pl egy hátsónál ezt hogyan veszed észre. :lol: Aki profi az profi...... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Endre06 Elküldve December12, 2011 Megoszt Elküldve December12, 2011 Nem akarok neveket mondani (MARSO szeged) de ekkora kókler dilettáns,szedett-vedett bandával ritkán találkozik az Ez van a Bajai úton az a bazinagy gumis vagy ez másik? Mert a nevét azt nem tom. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December12, 2011 Megoszt Elküldve December12, 2011 Arra azért kiváncsi lennék pl egy hátsónál ezt hogyan veszed észre. :lol: A rugózás minőségén. De ha ott nem, akkor azért naponta ránézek a gumikra elölről és hátulról, és a gumi oldalfalának dudorodás megmutatja. Nem egyszer előfordult, hogy rászóltam valamelyik lányomra amikor látogatóba jöttek, hogy levegő kéne a gumikba! Aztán pont a saccolt 2-3 tized hiányzott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marek Elküldve December20, 2011 Megoszt Elküldve December20, 2011 Sziasztok! 185/65 R14 téli gumiba mi az ideális levegőnyomás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December21, 2011 Megoszt Elküldve December21, 2011 Sziasztok! 185/65 R14 téli gumiba mi az ideális levegőnyomás? Mondjuk ez a méret nem váltóméret, de nem is ez a fő probléma, hanem az, hogy milyen autóról van szó, hány személy és mennyi csomag van a kocsiban? Ezek a paraméterek határozzák meg a kezelési utasítás szerint a nyomást. A két szélső érték: 1,6 és 2,7 bar. Én körbe 2,4-el járok. (meg az egyenesben is! :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December21, 2011 Megoszt Elküldve December21, 2011 Ma megvolt az első latyakos tesztem az új (1 hónapos) Continental téli gumimmal. Nagyon elégedett vagyok vele. Ha nem durván váltok el egyből a kettőbe nincs kipörgés! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozo astra1.6 16v Elküldve December21, 2011 Megoszt Elküldve December21, 2011 Ma megvolt az első latyakos tesztem az új (1 hónapos) Continental téli gumimmal. Nagyon elégedett vagyok vele. Ha nem durván váltok el egyből a kettőbe nincs kipörgés! :lol: Na akkor jó gumikat vettél!Ma én is tesztelgettem a gumikat ebben latyakos havas időben!Remélem fog még esni,hogy nagyobb hóban hogy viselkedik! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraFcaravan Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet! Újra Opel tulajdonos lettem. Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan. Ő most a családunk "válság autó"-ja. Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14 vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való) Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet! Újra Opel tulajdonos lettem. Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan. Ő most a családunk "válság autó"-ja. Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14 vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való) Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is. Amikor én külön megvettem a téli gumikhoz a felniket egy gumisnál, ő mondta, hogy Vectra felniket ad el nekem, (Astra híjján) de ugyanúgy használható az F Astrán is. Azóta is ezek vannak, csak a felnilukak száma más. A gumid viszont kevésbé lesz "peres" tehát gyengül a kocsid, de csúszós úton ez nem lehet probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraFcaravan Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Amikor én külön megvettem a téli gumikhoz a felniket egy gumisnál, ő mondta, hogy Vectra felniket ad el nekem, (Astra híjján) de ugyanúgy használható az F Astrán is. Azóta is ezek vannak, csak a felnilukak száma más. A gumid viszont kevésbé lesz "peres" tehát gyengül a kocsid, de csúszós úton ez nem lehet probléma. Ez jó hír, hogy fel tudom tenni, azt mondjuk nem teljesen értem, hogy a "felnilukak száma más". Az biztos, hogy 4x100-as és a tehermentesítő is tudtommal kompatibilis. Ami inkább aggasztott az az, hogy befér-e ez a nagyobb gumi.. Persze egy kicsit furcsának tűnhetett a kérdésem - mert hiszen miért nem viszem oda és nézem meg.. Csak jelenleg a gumik tőlem 180km-re vannak otthon (maminál karácsonyozunk a családdal) amint hazamegyek az első dolgom, hogy rápróbálom. Azt egyébként sejtem, hogy így erőtlenebbnek fogom érezni az autót a nagyobb átmérő miatt, de szerintem a C18NZ-t éppen nem fogja érdekelni ez az átmérő változás. A km óra tévedése meg engem nem fog zavarni különösebben. Válság autó ez válság megoldásokkal. Egyébként köszönöm a gyors választ. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ypos Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Üdv és kelemes ünnepeket mindenkinek! Rendőrfelniket használok, amikkel nagyon elégedett vagyok. Ezekre speciális díszkupakot lehet szerelni, de nem nagyon lehet ilyet a használt piacon találni, a gyártótól pedig horribilis összegért (11.000 Ft/db) tudnék rendelni. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e "hagyományos" 15-ös dísztárcsát szerelni erre a felni típusra? Elég speciális a kialakítása, nem vagyok biztos benne, hogy felmegy rá a dísztárcsa. A válaszokat előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Üdv és kelemes ünnepeket mindenkinek! Rendőrfelniket használok, amikkel nagyon elégedett vagyok. Ezekre speciális díszkupakot lehet szerelni, de nem nagyon lehet ilyet a használt piacon találni, a gyártótól pedig horribilis összegért (11.000 Ft/db) tudnék rendelni. A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e "hagyományos" 15-ös dísztárcsát szerelni erre a felni típusra? Elég speciális a kialakítása, nem vagyok biztos benne, hogy felmegy rá a dísztárcsa. A válaszokat előre is köszi. Kérj kölcsön egyet, és próbáld ki. :lol: Én biztos nem raknék arra a felnire dísztárcsát :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet! Újra Opel tulajdonos lettem. Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan. Ő most a családunk "válság autó"-ja. Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14 vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való) Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is. Üdv! Nem válságautó az, max. kompromisszumos. Párom szülei egy három éves fullextrás Renault Thalia 1.5dCi Prestige-ből ültek át egy körpanorámás kilátást nyújtó 1991-es VW Golf 1.6GTD-be... Na az válságautó, a futásteljesítménye óra szerint 320.000Km, szerintem inkább 3.320.000Km... A kézikönyv 175/65 R14 méretet ír az X18XE motorkódú Caravan-hoz, gondolom a C18NZ-hez is ilyn "illik". Bár, ha 4x100-as az osztóköre és az ET száma is azonos, nemhiszem, hogy bajod lenne belőle, hogy 175/65 helyett 175/70 megy fel. Az "A" Vectra és az "F" Astra között nemhiszem, hogy akkora külömbségek lennének, hogy pont a felniket ne lehessen használni. Új tappancsokra nekem sem futotta, így jár aki októberben nyári gumikkal vesz kocsit. :lol: Ezért 2005. 35. heti gyártású használt 175/65 R14-es Kormoran Snowpro-k kerültek rá, kettő kb. 15-20%-os, kettő kb. 10%-os kopottságú. Ha töbebt nem, ezt a telet kiszolgálják. Bár az előéletüket nem ismerem, de dudor sehol sincs rajtuk, szálszakadásnak, padkázásnak nyomát nem látni, és a kocsi is egyenesen megy velük. :D Még jégbordán is elkóricált a kocsi, csak a fékkel kellett óvatosan bánni, de ez minden gumira érvényes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Sziasztok! Először is mindenkinek boldog új évet! Újra Opel tulajdonos lettem. Az autó egy sokat futott, jobb napokat látott 93-as (facelift előtti) kék F Astra Caravan. motor C18NZ. Képet is mellékelek hamarosan. Ő most a családunk "válság autó"-ja. Az lenne a kérdésem, hogy fel tudom-e rá tenni a régi "A" vectrám téligumijait (opel acélfelnin pihennek a padláson 4 éve) a gumik mérete: 175/70R14 vagy azokat inkább adjam el és vegyek konkrétan erre a típusra való téligumi szettet használtan (újra nincs pénz, mert az autón most sok a javítani/cserélni való) Tudom, hogy ez a gumi méret nagyobb mint a gyárilag javasolt, de hátha szerencsém van és egy telet kihúzok ezekkel a papucsokkal is. Ezek szerint aki F Astrával jár az válságban van? Én nem érzem, hogy válságban lennék, pedig "jobb" autókban is ültem már. A válság szerintem az, amikor elveszíted a hozzátartozódat, vagy viszik a fejed fölül a lakásod, vagy a házadat. Ez csak a körülményekhez való alkalmazkodás. Én is alkalmazkodtam, amikor nyugdíjba mentem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramiusz Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Ezek szerint aki F Astrával jár az válságban van? Én nem érzem, hogy válságban lennék, pedig "jobb" autókban is ültem már. A válság szerintem az, amikor elveszíted a hozzátartozódat, vagy viszik a fejed fölül a lakásod, vagy a házadat. Ez csak a körülményekhez való alkalmazkodás. Én is alkalmazkodtam, amikor nyugdíjba mentem. Tudod, szereotípiák. Számtalan fórumon, hírblogban olvastam már, hogy aki Opellal, különösképp F Astraval jár, az csóringer, identitászavaros komplexusos olcsójános... Azzal egyetértünk, hogy a válság az, ha meghal valaki a csládban, vagy ha a bank Való Világosat játszik. (Ő az aki mindent visz) Egyik kollégám autókereskedő volt, mielőtt közalkalmazott lett, elég meredek dolgokat mesélt abból az időből. Volt, hogy azon ment a vita, ki fizesse ki a 0% önrésszel 120 hónap CHF hitelre vett fullos 2.2-es dCi Laguna kombi regadóját, mert a vevőnek még annyi pénze se volt. De a majd 9MFt-os kocsi kellett, hogy adhassák a szomszédnak a sznobot. Egyébként mióta az öreglányban ülök - :lol: ezám a képzavar - mintha nyugodtabban, ráérősebben vezetnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraFcaravan Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Kedves barátaim! Nem az F astra a válság autó, hanem konkrétan a MI családunk F astra-ja. Higgyétek csak el, hogy ez egy igen erős kompromisszum most számunkra. Az órájában 291.000km. a hidrotőkék csattognak, opel hűtőventivel tuningolt lada hűtője van. Hengerfeje olajban úszik. és végtelen hosszú a javítandók sora. (váltójával nem találjuk a 2-est, stb, stb.) Akárhogyan is most költeni kell rá rengeteget. Legalábbis a jelen anyagi helyzetünkhöz képest sokat. Egyébként egy full-os S60 2.4t Volvóból szálltunk ki, amiben minden működött és az extra listája olyan hosszú volt mint a karom. Nem véletlenül választottam a kombi F astra-t. Olcsón fenntartható és NÉMET. A 8 szelepes motor sem véletlen, bár ennél azért szintén nem stimmel valami, mert 3 gyerekes teltházzal a minap autópályán 8 literes átlagot produkált ami szerintem nagyon sok. Ennél még a Volvóm is szerényebben fogyasztott a maga szerény 200LE fölötti teljesítményével. Az tempomatos 170-nél evett 8-at. Nosztalgiázva gondolok vissza a régi 8 szelepes 2.0i A vectramra ami úgy ment mint a golyó és az átlag fogyija pályán 6,3-volt. Teltházzal 6,5 liter.. városban "ha széttoltam a szemét" akkor evett 8-at. Valószínűleg sokat fogok itt fórumozni még tanácsokért, mire úgy ahogy rendbe teszem ezt a jobb sorsra érdemes astrat. Tényleg nem szeretném, ha félreértenétek. A "válság autó" jelzőmet. Mindössze kompromisszumot jelent számunkra és nem azt, hogy az F astra tulajdonosok "válságban" lennének. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December28, 2011 Megoszt Elküldve December28, 2011 Kedves barátaim! Nem az F astra a válság autó, hanem konkrétan a MI családunk F astra-ja. Higgyétek csak el, hogy ez egy igen erős kompromisszum most számunkra. Az órájában 291.000km. a hidrotőkék csattognak, opel hűtőventivel tuningolt lada hűtője van. Hengerfeje olajban úszik. és végtelen hosszú a javítandók sora. (váltójával nem találjuk a 2-est, stb, stb.) Akárhogyan is most költeni kell rá rengeteget. Legalábbis a jelen anyagi helyzetünkhöz képest sokat. Egyébként egy full-os S60 2.4t Volvóból szálltunk ki, amiben minden működött és az extra listája olyan hosszú volt mint a karom. Nem véletlenül választottam a kombi F astra-t. Olcsón fenntartható és NÉMET. A 8 szelepes motor sem véletlen, bár ennél azért szintén nem stimmel valami, mert 3 gyerekes teltházzal a minap autópályán 8 literes átlagot produkált ami szerintem nagyon sok. Ennél még a Volvóm is szerényebben fogyasztott a maga szerény 200LE fölötti teljesítményével. Az tempomatos 170-nél evett 8-at. Nosztalgiázva gondolok vissza a régi 8 szelepes 2.0i A vectramra ami úgy ment mint a golyó és az átlag fogyija pályán 6,3-volt. Teltházzal 6,5 liter.. városban "ha széttoltam a szemét" akkor evett 8-at. Valószínűleg sokat fogok itt fórumozni még tanácsokért, mire úgy ahogy rendbe teszem ezt a jobb sorsra érdemes astrat. Tényleg nem szeretném, ha félreértenétek. A "válság autó" jelzőmet. Mindössze kompromisszumot jelent számunkra és nem azt, hogy az F astra tulajdonosok "válságban" lennének. Nyugi, egy fórumon úgysem tudsz olyat írni, amire valakinek ne lenne egy másik értelmezési verziója :lol: Szerintem nem vészes amúgy az a 8 liter, de azért a "fogyasztásnövekedés lehetséges okai" részt lesd meg a GyiK-ban, lehet hogy találsz valamit :D (amúgy, nekem a tavalyi nyárik 185/70 14-esek voltak, és gyári futómű alatt bőven elfért :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts