Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Forditott felni nem lehet, annak a szélessége a beavatkozás során nem nő, csak kijjebb lesz a kasztni alól. (kis ET)

Ez kiszélesitve van, azaz be van toldva egy bizonyos szélességű (nem kicsi :lol: ) darab.

Inkább a méreteit lenne jó tudni, hátha nektek jobb a szemmértéketek.

Nem tudom eldönteni, nekem inkább tűnik 14-nek, de lehet, hogy csak a peres gumi miatt.

Elküldve

üdv!

aki jó felnifelismerésben annak most kikérném a véleményét, mert azonosítani kellene egy felnit márka szerint :lol:

íme a felni:

várom az ötleteket ;)

köszöntem

MEGOLDÓDOTT!

Elküldve

Kb. egy hónapja vettem 4 új Continental télit és írtam, hogy az akkori meleg időben úgy éreztem mintha kanyarban "kenődne" a gumi. Nem csikorgott, nem csúszott, csak úgy puhán "kenődős" érzetem volt.

Jelentem, hogy most a száraz hidegben helyreállt a rend. Ködös száraz aszfalton, ahol már látszanak a páralecsapódás nyomai, próbáltam a kanyarokat és 90 - 100-as tempónál is baromira tapad! Eddig bevált.

Majd beszámolok ha a hó is megjön! :lol:

Elküldve
Kb. egy hónapja vettem 4 új Continental télit és írtam, hogy az akkori meleg időben úgy éreztem mintha kanyarban "kenődne" a gumi. Nem csikorgott, nem csúszott, csak úgy puhán "kenődős" érzetem volt.

Jelentem, hogy most a száraz hidegben helyreállt a rend. Ködös száraz aszfalton, ahol már látszanak a páralecsapódás nyomai, próbáltam a kanyarokat és 90 - 100-as tempónál is baromira tapad! Eddig bevált.

Majd beszámolok ha a hó is megjön! ;)

Ez tök normális. Melegben a téligumik pont így viselkednek, kanyarban a hátulja olyan bizonytalan.. Jártam már én is így. :lol:

Elküldve
Kb. egy hónapja vettem 4 új Continental télit és írtam, hogy az akkori meleg időben úgy éreztem mintha kanyarban "kenődne" a gumi. Nem csikorgott, nem csúszott, csak úgy puhán "kenődős" érzetem volt.

Jelentem, hogy most a száraz hidegben helyreállt a rend. Ködös száraz aszfalton, ahol már látszanak a páralecsapódás nyomai, próbáltam a kanyarokat és 90 - 100-as tempónál is baromira tapad! Eddig bevált.

Majd beszámolok ha a hó is megjön! ;)

Hát örülök hogy neked is magához tért a hideg hatására, mert kicsit parás lettem mikor írtad a dolgot :lol: Kipróbáltam és valóban olyannak tűnt, sőt lehet még rosszabbnak is, miután biztosan tudat alatt ez erősödött is bennem...

De jött egy alkalom hogy egyedül mentem az autóval ismert úton és nem voltam megpakolva sem (nah ez az igazán ritka alkalom nálam) gondoltam adjunk az érzésnek és próbáljuk hát ki!

A belátható kanyarokba úgy mentem bele 110-120-al ahogy sose tenném egyébként, 1-2 alkalommal szándékosan nyomatékosan indultam, intenzíven fékeztem, szóval minden amit tudtam kipróbáltam...

És sehol nem jött zavarba a gumi! Kanyarban sehol sem csúszott meg, túlzás nélkül alig lehet elkapartatni, fékezéssel csak egyszer sikerül megcsúsztatni, de az satuzás volt már, szóval nekem szárazon csillagos ötösre vizsgázott a CONTINENTAL TS800

Úgy várom a havat mint gyerek a nyarat és a fagyit csak kipróbálhassam már végre a gumit hóban is!

Elküldve
Ez tök normális. Melegben a téligumik pont így viselkednek, kanyarban a hátulja olyan bizonytalan.. Jártam már én is így. :lol:

Ez azért nem ennyire egyértelmű! Én ugyanis idén nyáron végig az előző garnitúra téli gumival jártam, mert el akartam koptatni. Volt még 5 mm minta rajta tavasszal, de 6. éves volt. Az bizony nem kenődött nyáron a 30+ fokokban sem, inkább sodródott.

Szóval gumi és gumi között bizony nagy különbségek lehetnek. Már aki érzi ezt. Ismerek sofőrt aki soha nem vezet úgy, hogy ezek a különbségek kijöjjenek.

Elküldve
Ez azért nem ennyire egyértelmű! Én ugyanis idén nyáron végig az előző garnitúra téli gumival jártam, mert el akartam koptatni. Volt még 5 mm minta rajta tavasszal, de 6. éves volt. Az bizony nem kenődött nyáron a 30+ fokokban sem, inkább sodródott.

Szóval gumi és gumi között bizony nagy különbségek lehetnek. Már aki érzi ezt. Ismerek sofőrt aki soha nem vezet úgy, hogy ezek a különbségek kiőjjenek.

Lehet h azért em kenődött mert pár egy picit öreg volt és keményedett. Nekem 1-2 szezonos téligumijaim viselkedtek így. De ha jobban belegondolok, nem kenődés volt , hanem olyan mintha taknyon csuszkált volna a hátulja :lol:

Elküldve

Kenődés, taknyolás stb... Ez az anyagából jön inkább! Mivel pár márkát végig tapiztam az idén, mire megvettem, bizony azt kell mondjam hatalmas nagy különbség van keménységben új állapotban is!

Így gondolom ez a viselkedést is nagyban befolyásolja az utakon.

Egyébként ezt a kenődést én úgy jellemezném, hogy a felnin kör keresztmetszető abroncsok lennének, amely kanyarban tengellyel azonos irányban is elforogna, de nem csúszik le a felniről.

Ennek ellenére gyakorlatba azt hogy odébb is menne azt nem láttam, csak olyan érzésem volt mintha...

Szó mint száz essen végre a hó :lol:

És balesetmenteset mindenkinek (aki még nem készült fel, ne halassza most már tovább)!

ui.; egy fazon épp ma vett a tecsóban két debicát... Gondoltam magamban abból már gumit is vehetett volna gumisnál, nem beszélve arról, hogy télen nyáron mikor megkapja a multi onnantól az udvaron van tárolva...

(Szóval ha valaki netalán onnan vesz gumit, csak friss DOT-al vegye meg, mertkülönben egy évet napon húzott le...)

Elküldve

Sziasztok!

Ha valaki festett már alu felnit, az megosztaná a tapasztalatait?Vettem most egy felnit, de le kéne csiszolni, és le kéne festeni.Van néhány pici bemélyedés rajta, minta ráesett volna egy csavarhúzó vagy valami kis tárgy.Gondolom ezt a festés eltakarja.Azt nem tudom, hogy csiszoljam le a festéket, vagy marassam le valamivel.Festékből mi a jó?Valami keményebb strapabíró lakkot tudtok ajánlani?

Elküldve
Sziasztok!

Ha valaki festett már alu felnit, az megosztaná a tapasztalatait?Vettem most egy felnit, de le kéne csiszolni, és le kéne festeni.Van néhány pici bemélyedés rajta, minta ráesett volna egy csavarhúzó vagy valami kis tárgy.Gondolom ezt a festés eltakarja.Azt nem tudom, hogy csiszoljam le a festéket, vagy marassam le valamivel.Festékből mi a jó?Valami keményebb strapabíró lakkot tudtok ajánlani?

Lekaparás helyett inkább homokfúvatni kellene...a festéshez nem tok hozzászólni, de a fényezés topikban biztos segítenek a skacok! :lol:

Elküldve
Sziasztok!

Ha valaki festett már alu felnit, az megosztaná a tapasztalatait?Vettem most egy felnit, de le kéne csiszolni, és le kéne festeni.Van néhány pici bemélyedés rajta, minta ráesett volna egy csavarhúzó vagy valami kis tárgy.Gondolom ezt a festés eltakarja.Azt nem tudom, hogy csiszoljam le a festéket, vagy marassam le valamivel.Festékből mi a jó?Valami keményebb strapabíró lakkot tudtok ajánlani?

Hát alut nem nagyon illik homok fúvatni ahogy olvastam, inkább azt valami üveg gyönggyel szórjak vagy mifene. Sok infót találsz róla a neten, googl a barátod :lol:

Festéshez ha nincs kompresszorod, és nem akarsz nagy-beruházni, nekem maradt meg 4 flakon bontatlan hőálló ezüst festékem, nemrég vettem szintén felni felújítás okán, de végül idő hiányában illetve hogy találtam olyat aki olcsón megcsinálja jó minőségben vele csináltattam meg.

A festék ha kell írj mailt!

Elküldve
Hát alut nem nagyon illik homok fúvatni ahogy olvastam, inkább azt valami üveg gyönggyel szórjak vagy mifene. Sok infót találsz róla a neten, googl a barátod :lol:

Festéshez ha nincs kompresszorod, és nem akarsz nagy-beruházni, nekem maradt meg 4 flakon bontatlan hőálló ezüst festékem, nemrég vettem szintén felni felújítás okán, de végül idő hiányában illetve hogy találtam olyat aki olcsón megcsinálja jó minőségben vele csináltattam meg.

A festék ha kell írj mailt!

Köszi az ajánlatot, de hosszas töprengés után végül elvittem egy műhelybe a felniket.Már csak azt nem tudom hogy jól tettem-e hogy festetem mert lehet hogy inkább porfestékkel kellett volna lefujatni.Mondjuk most már mind1.

Elküldve
Köszi az ajánlatot, de hosszas töprengés után végül elvittem egy műhelybe a felniket.Már csak azt nem tudom hogy jól tettem-e hogy festetem mert lehet hogy inkább porfestékkel kellett volna lefujatni.Mondjuk most már mind1.

Ha szépen meg csinállják akkor nem para. A porfestésbe is lehet hibázni. AZ én felnimbe volt is..... Szóval. :lol: én így utólag a festést támogatom. De viszont láttam szép porfestést is ami az enyémet mérföldekre lehagyta....

Elküldve

Sziasztok.

Nincs véletlenül valakinek használható 14"-os lemezfelni gumival együtt?? Pótkeréknek kellene.

Esetleg 13"-os komplett kereket tudok cserébe adni.

Gödöllő.

06305946994

Előre is köszi.

Elküldve
Sziasztok.

Nincs véletlenül valakinek használható 14"-os lemezfelni gumival együtt?? Pótkeréknek kellene.

Esetleg 13"-os komplett kereket tudok cserébe adni.

Gödöllő.

06305946994

Előre is köszi.

szia

ajánlom figyelmedbe:

http://www.teszvesz.hu/auto_motor_alkatres...1514489936.html

1000 + postaköltséget szerintem megér, én is érdeklődtem iránta és mondta is az eladó hogy megoldható a posta.. :lol:

Elküldve
Fulda Kristall Supremo ról tapasztalat? :lol:

Azzal nincs ;) , de a testvérével, a Montero-val nekem jó tapasztalataim voltak, főleg nedves, latyakos utakon. Mint márka, a Fulda stabil, korrekt minőség.

Esetleg ITT olvass utána.

Elküldve
Mennyire problémás a 4x100 ról 5x110-ra osztókör módosítás? Biztonságos?

Miért lenne veszélyes? :lol: Alakítsd át a fútómüvet 5lyukasra vektra, calibra, saab alkatrészekbőől. ;) És akkor nem kell modosító. :)

Elküldve
Miért lenne veszélyes? ;) Alakítsd át a fútómüvet 5lyukasra vektra, calibra, saab alkatrészekbőől. :) És akkor nem kell modosító. :)

Mondjuk azért mert osztókör módosítónál két lyuk is egymásba esik? :lol:

Elküldve
Üdv.

Tudja valaki hogy a keréknyomás hidegen vagy melegen kell mérni? Melyik mérés a jó? Köszi.

Akkor pontosabb a mérés ha nem áll azon a keréken az autó. ;):D Egyébként nincs akkora nyomáskülönbség meleg és hideg gumi nyomása közt max 0.1 bar. :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.