Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Azért számolgassatok egy kicsit!

Mondjuk a téligumi szezon kezdetétől a végéig hány napot használjátok hóban az autót ...hmm?

Ha jól sejtem nagy többségben a hideg napok vannak, a jeget, letaposott havat nem érdemes belevenni, mert azon tökmindegy milyen széles a gumid.

Nekem 195-ös a téli szettem, igaz a fent emlegetett conti gumikkal. Az égvilágon semmi gondom nem volt velük az elmúlt szezonban, pedig teszteltem havon, jégen, letaposott havon. Semmivel sem volt se jobb, se rosszabb, mint az előző 165-ös, 175-ös vagy 185-ös gumikkal, igaz azok nem contik voltak. Hozzáteszem nálunk itt falun nem sóznak, legfeljebb az MTZ letolja a havat, majd a brazil gépsor a nagyobb kereszteződéseket leszórja homokkal (2 paraszt áll a homokkal megrakott ifa platón, és néha ledob 1-1 lapáttal)

Havon meg kell tanulni vezetni, és nem a gumikra fogni, ha nem megy.

Félreértés ne essék, tőlem mindenki azt tesz fel amit csak akar, de én maradok a széles continál, ha kanyarodni is szeretnék..... :lol: ez az első olyan téligumi szett az autómon, amit nem köpködve szedek le tavasszal ;) ha nem jön közbe semmi, holnap fel is szerelem őket, a nyári szett meg megy szépen alukálni tavaszig :lol:

:lol: :lol:

Zömében igazad van! Kevesebb a hó, mint a fagyos idő. Valójában a két időjárási formához 2 féle kerék kellene. Szélesebb a fagyhoz, míg keskenyebb a hó miatt. Csak ugye nem fogsz egy havas reggelen kereket cserélni... ;) Na meg nem is olcsó szórakozás...

Akárki akármennyire jó vezető, a keskenyebb gumival lehet csak normálisan autózni. Persze! El lehet lavírozni hóban a szélesebbel is, de az nagyobb szenvedés. Olyan, mintha kalapáccsal akarnál fát vágni. Nem lehetetlen, de én maradok a fejsze mellett! :lol: Tulajdonképpen laza hóban bevágja magát a kerék, és úgy éri el az aszfaltot. Ez az egyik érv a keskeny mellett...

Másik meg egy ennél egyszerűbb...

Tehát van egy 195/50 15-ös papucsod, amivel a felnid kb 3 centire van a talajtól. Ezzel szemben a 175/65 14 esetén 5-6 centire. Tehát van 2.5-3 centi plusszod... Mész a latyakos magyar utakon, és annyit látsz, hogy mindenhol latyak... majd egy kibaxott nagy ütés... megtaláltad a kátyút! Ha szerencséd volt a 195-ös gumid túlélte, ha nem, akkor kuka... valószínűleg a 175-ös-el is járhatsz így, de sokkal kisebb az esélyed. Ez ugye a falmagasságnak köszönhető előny. Ez persze csak 1 indok... de mondjuk ugyan ez az előny mentheti meg mondjuk a futóművedet is. Ha belegondolsz, a gumi rugalmassága akár többszörösen is gyengítheti a futóművedet ért ütés erejét... lehet pont ezért nem kell futóművet állíttatni, vagy mondjuk ezért nem szakadt szét a gömbfejed. Ha hó van, akkor mínuszok is, és sokkal ridegebb anyagok, amik hamarabb törnek.

A gumisok ezért tanácsolnak 15-ös helyett 14-es, de inkább 13-as átmérőt felnire, mert kevésbé veri szét az autódat. 13, és 14-es felni mérethez nem nagyon passzol a 195-ös szélesség, ezért már jobb a keskenyebb gumi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Zömében igazad van! Kevesebb a hó, mint a fagyos idő. Valójában a két időjárási formához 2 féle kerék kellene. Szélesebb a fagyhoz, míg keskenyebb a hó miatt. Csak ugye nem fogsz egy havas reggelen kereket cserélni... ;) Na meg nem is olcsó szórakozás...

Akárki akármennyire jó vezető, a keskenyebb gumival lehet csak normálisan autózni. Persze! El lehet lavírozni hóban a szélesebbel is, de az nagyobb szenvedés. Olyan, mintha kalapáccsal akarnál fát vágni. Nem lehetetlen, de én maradok a fejsze mellett! ;) Tulajdonképpen laza hóban bevágja magát a kerék, és úgy éri el az aszfaltot. Ez az egyik érv a keskeny mellett...

Másik meg egy ennél egyszerűbb...

Tehát van egy 195/50 15-ös papucsod, amivel a felnid kb 3 centire van a talajtól. Ezzel szemben a 175/65 14 esetén 5-6 centire. Tehát van 2.5-3 centi plusszod... Mész a latyakos magyar utakon, és annyit látsz, hogy mindenhol latyak... majd egy kibaxott nagy ütés... megtaláltad a kátyút! Ha szerencséd volt a 195-ös gumid túlélte, ha nem, akkor kuka... valószínűleg a 175-ös-el is járhatsz így, de sokkal kisebb az esélyed. Ez ugye a falmagasságnak köszönhető előny. Ez persze csak 1 indok... de mondjuk ugyan ez az előny mentheti meg mondjuk a futóművedet is. Ha belegondolsz, a gumi rugalmassága akár többszörösen is gyengítheti a futóművedet ért ütés erejét... lehet pont ezért nem kell futóművet állíttatni, vagy mondjuk ezért nem szakadt szét a gömbfejed. Ha hó van, akkor mínuszok is, és sokkal ridegebb anyagok, amik hamarabb törnek.

A gumisok ezért tanácsolnak 15-ös helyett 14-es, de inkább 13-as átmérőt felnire, mert kevésbé veri szét az autódat. 13, és 14-es felni mérethez nem nagyon passzol a 195-ös szélesség, ezért már jobb a keskenyebb gumi. :lol:

Nekem tavaly sem volt bajom a hóban sem. Simán mentem 15-20 centisben is. Nem számított a szélessége.

A számítgatásban akár igazad is lehetne, de.......ki mondta, hogy 15-ös tappancsaim vannak? :lol:

195/60 R14-ek. A nyárik meg 185/60 14, tehát a téli szett egy kicsit ballonosabb. Éppen annyival, hogy az órám csak 2-3 km/h-t csal vele, a nyárival többet. 13-asra esélyem sincs, mert nagy fékek vannak fenn.... :lol:

A gumis meg csak mondjon amit akar. Sok akkora spillernek érzi magát, osztja az észt, aztán ha odaviszem neki a kerekemet, hogy pörgesse már meg, nem üt-e, esetleg a súlyok jók-e. Felteszi, megforgatja, aztán: jó ez semmi baja. Csak 2 helyre kért + 5 grammot....nem baj jó lesz hátra....aha, anyádnak. ha már kiperkálok 500 pénzt darabjáért, hogy feltegye a nyűves gépére, legalább ne sajnálja már az ólmot róla. Olyan használt télit ajánlgatott anyósomnak a szutyukira, aminek köze nem volt a váltómérethez. Adta volna 25-ért szerelve a szettet az éppen 50%-os debicának.....folytassam?

Na, az ilyen ne mondja meg nekem, hogy mit rakjak fel. Ha fizetek érte, akkor tegye fel amit kérek, és csinálja meg rendesen. Ha lenne itthon megfelelő gépem a közelükbe sem mennék..... :lol:

Amúgy miért ne passzolna a 195 ? A felni szélessége lenne jobban meghatározó a dologban, nem az átmérője.

Még a 205 sem lóg le a felniről...... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem tavaly sem volt bajom a hóban sem. Simán mentem 15-20 centisben is. Nem számított a szélessége.

A számítgatásban akár igazad is lehetne, de.......ki mondta, hogy 15-ös tappancsaim vannak? ;)

195/60 R14-ek. A nyárik meg 185/60 14, tehát a téli szett egy kicsit ballonosabb. Éppen annyival, hogy az órám csak 2-3 km/h-t csal vele, a nyárival többet. 13-asra esélyem sincs, mert nagy fékek vannak fenn.... :lol:

A gumis meg csak mondjon amit akar. Sok akkora spillernek érzi magát, osztja az észt, aztán ha odaviszem neki a kerekemet, hogy pörgesse már meg, nem üt-e, esetleg a súlyok jók-e. Felteszi, megforgatja, aztán: jó ez semmi baja. Csak 2 helyre kért + 5 grammot....nem baj jó lesz hátra....aha, anyádnak. ha már kiperkálok 500 pénzt darabjáért, hogy feltegye a nyűves gépére, legalább ne sajnálja már az ólmot róla. Olyan használt télit ajánlgatott anyósomnak a szutyukira, aminek köze nem volt a váltómérethez. Adta volna 25-ért szerelve a szettet az éppen 50%-os debicának.....folytassam?

Na, az ilyen ne mondja meg nekem, hogy mit rakjak fel. Ha fizetek érte, akkor tegye fel amit kérek, és csinálja meg rendesen. Ha lenne itthon megfelelő gépem a közelükbe sem mennék..... ;)

Amúgy miért ne passzolna a 195 ? A felni szélessége lenne jobban meghatározó a dologban, nem az átmérője.

Még a 205 sem lóg le a felniről...... :lol:

astra -f ről beszéltél 195 -ös téli kerekkeket 15-20 cm hóban gond nélkül ,hegyen fölfelé vagy lefelé .

Link to comment
Megosztás:

Igen, astra f-ről beszéltem, viszont semmilyen hegyet nem emlegettem....ott megdöglik a virsli is ;)

Elnézésedet kérem , de a közlekedésbe bele tartozik ,hogy föl meg le megyünk a hegyen vagy parton vagy dombon vagy ahogyan tetszik ,csak kicsit fura ,hogy nyárid keskenyebb mint a télid meg úgye1-t nincsen az astra és fura hogyan kapaszkodik hóban meg latyakban ez a széles gumi . Mert én próbáltam 175-185-öst és nem igazán tettszet .Ha közeleb laknánk egymáshoz szívesen csinálnék 1 baráti tesz versenyt hóban 195 vs. 165 . ;)

Link to comment
Megosztás:

Elnézésedet kérem , de a közlekedésbe bele tartozik ,hogy föl meg le megyünk a hegyen vagy parton vagy dombon vagy ahogyan tetszik ,csak kicsit fura ,hogy nyárid keskenyebb mint a télid meg úgye1-t nincsen az astra és fura hogyan kapaszkodik hóban meg latyakban ez a széles gumi . Mert én próbáltam 175-185-öst és nem igazán tettszet .Ha közeleb laknánk egymáshoz szívesen csinálnék 1 baráti tesz versenyt hóban 195 vs. 165 . ;)

Annyi belefér. Simán vette az akadályokat.

Mivel használtan vettem, nem volt lehetőség méretet változtatni...... ;)

Én is próbáltam mindenfélét már, de még ez tetszik a legjobban.

Azért ne felejtsd el, hogy nekem nagyblokk van benn, a Te kicsiddel szemben. Nekem alapból van olyan ültetés az orrában, amiért mások sok pénzt kifizetnek :lol: :lol:

Állok elébe :lol:

Link to comment
Megosztás:

Annyi belefér. Simán vette az akadályokat.

Mivel használtan vettem, nem volt lehetőség méretet változtatni...... ;)

Én is próbáltam mindenfélét már, de még ez tetszik a legjobban.

Azért ne felejtsd el, hogy nekem nagyblokk van benn, a Te kicsiddel szemben. Nekem alapból van olyan ültetés az orrában, amiért mások sok pénzt kifizetnek :lol: ;)

Állok elébe :lol:

Cak az agáz ,hogy túl sok a km köztünk . Amúgy én baráti mint 2 cartárs hóban autózás aztán mindegy kinyer a végén egy kis forralt borozás . :lol:

Link to comment
Megosztás:

Keskeny ez a 195ös téli, mert mindig elkapar :lol: :lol:

Én mentem velük tükörjégen mogyoródról pest felé(ugye ott van kanyar is, meg fel is meg le is...) nem élveztem, de 165el meg alajáraton elkapartam volna... :lol:

Nincs a lábadban TC? ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a véleményem, hogy téli guminak mindig gyári méretet az adott felnire.

Se a keskenyebb, se a szélesebb nem jobb, másrészt a téligumi sem ment meg, ha nagyon barom vagy.

Én végig csináltam egy telet a corsán nyárival, de amikor a latyakos úton nem tudtam a lámpától elindul, mert elkapartam a legkisebb gázpedál érintésre is, kezdtem bánni, hogy nem vettem télit rá.

Szerintem gumin, féken és futóműalaktrészeken nem spórol, akinek kedves a saját élete.

Ja és még valami.

A céges verdára felrakattam a téli papucsokat és kiváncsiságból a pótkereket is megnéztem.

Kiderült, hogy az előző kollega KO-ra vágta a pótkereket és sosem csináltatta meg.

Vettem bontóban másik felnit, használható gumival és felfújtam 2.5-re.

A cégnél paranoiásnak hisznek emiatt, de inkább ez, mint valahol hajnalban dekkolni az út mellett, mert nincs a kocsiban használható pótkerék.

Minden hosszú út elött megnézem van-e benne nyomás. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a véleményem, hogy téli guminak mindig gyári méretet az adott felnire.

Se a keskenyebb, se a szélesebb nem jobb, másrészt a téligumi sem ment meg, ha nagyon barom vagy.

Én végig csináltam egy telet a corsán nyárival, de amikor a latyakos úton nem tudtam a lámpától elindul, mert elkapartam a legkisebb gázpedál érintésre is, kezdtem bánni, hogy nem vettem télit rá.

Szerintem gumin, féken és futóműalaktrészeken nem spórol, akinek kedves a saját élete.

Ja és még valami.

A céges verdára felrakattam a téli papucsokat és kiváncsiságból a pótkereket is megnéztem.

Kiderült, hogy az előző kollega KO-ra vágta a pótkereket és sosem csináltatta meg.

Vettem bontóban másik felnit, használható gumival és felfújtam 2.5-re.

A cégnél paranoiásnak hisznek emiatt, de inkább ez, mint valahol hajnalban dekkolni az út mellett, mert nincs a kocsiban használható pótkerék.

Minden hosszú út elött megnézem van-e benne nyomás. ;)

Ezt én is elvégzem mindig. A kútnál mindig árgus szemmel figyelnek, mikor a kis tartályt berakom a csomagtartóba... ;)

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a véleményem, hogy téli guminak mindig gyári méretet az adott felnire.

Se a keskenyebb, se a szélesebb nem jobb, másrészt a téligumi sem ment meg, ha nagyon barom vagy.

Én végig csináltam egy telet a corsán nyárival, de amikor a latyakos úton nem tudtam a lámpától elindul, mert elkapartam a legkisebb gázpedál érintésre is, kezdtem bánni, hogy nem vettem télit rá.

Szerintem gumin, féken és futóműalaktrészeken nem spórol, akinek kedves a saját élete.

Ja és még valami.

A céges verdára felrakattam a téli papucsokat és kiváncsiságból a pótkereket is megnéztem.

Kiderült, hogy az előző kollega KO-ra vágta a pótkereket és sosem csináltatta meg.

Vettem bontóban másik felnit, használható gumival és felfújtam 2.5-re.

A cégnél paranoiásnak hisznek emiatt, de inkább ez, mint valahol hajnalban dekkolni az út mellett, mert nincs a kocsiban használható pótkerék.

Minden hosszú út elött megnézem van-e benne nyomás. ;)

Szia!

Én pedig a nyáron vettem új gumit a pótkerékre, annyira vacak volt már a régi. Ráadásul a szelepnél engedett, mert szét volt esve az is. Mostmár elég havonta 1x megnézni benne a nyomást a biztonság kedvéért ;) A téligumim meg 175/65 R14-es. Nekem tökéletesen megfelel a gyári GM felnire :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg olyan pótkerekem van, ami levegő nélkül is megtartja az autót :lol: ;) Ruszki csoda, olyan hangja van, hogy az valami isszonyat, viszont az oldalfala mintha műanyagból lenne, nem gumiból ;) Tuti darab. Közlekedni borzalmas, de ha 2 évig nem fújok bele levegőt, akkor is elvisz a következő kútig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg olyan pótkerekem van, ami levegő nélkül is megtartja az autót :lol: ;) Ruszki csoda, olyan hangja van, hogy az valami isszonyat, viszont az oldalfala mintha műanyagból lenne, nem gumiból ;) Tuti darab. Közlekedni borzalmas, de ha 2 évig nem fújok bele levegőt, akkor is elvisz a következő kútig :lol:

Mert már annyira bekeményedett, hogy olyan mint a tömörkerék, levegő sem kell bele :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én pedig a nyáron vettem új gumit a pótkerékre, annyira vacak volt már a régi. Ráadásul a szelepnél engedett, mert szét volt esve az is. Mostmár elég havonta 1x megnézni benne a nyomást a biztonság kedvéért ;) A téligumim meg 175/65 R14-es. Nekem tökéletesen megfelel a gyári GM felnire :lol:

Múltkor megnéztem a pótkerekemet, annyi idős, mint a kocsi ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.