Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!!!Olyan kérdésem volna h van egy 1.4-es f astrám és most venni szeretnék rá egy 195/50/15-ös felnit a gyári 175/60/13....Kérdés:Mennyivel fog többet enni???Mennyit bírnak az alkatrészek???pl:gömbcsukló féltengely és stb???Előre is köszönöm a választ
Szia!

Nekem 195/50 R15-ös gumik vannak feltéve 6,5-es ET40-es felnikre. De majd tervezem, hogy 195/55-ösöket rakok fel, ha ezek elkopnak. 15 év után lett cserélve 1db talpas a jobb oldalon, a balon még a gyári van. Csak a szilenteket cserélték műszaki előtt, de azok nem kerékméret függők :)

Elküldve
Nekem talán egy fél literrel eszik többet. Az alkatrészeket én még nem cseréltem semmit. Kb 4 éve használom a 195/50/15-ös kerekeket. Mondjuk hátul 205-ös van.

Minden keréknek egyforma méretűnek kell lenni az autón :) A szabály szerint :D

Elküldve
Minden keréknek egyforma méretűnek kell lenni az autón :D A szabály szerint :D

Mondjuk azért van pár autó, aminek ez már gyárilag gondot okozna :) egyezünk meg egy tengelyenkéntiben jó? :D

Elküldve
Mondjuk azért van pár autó, aminek ez már gyárilag gondot okozna :) egyezünk meg egy tengelyenkéntiben jó? :D

Ezt aláírom, vannak olyan autók, amiken más méretűek a gumik-felnik elől és hátul. Az F Astra nem tartozik ebbe a kategóriába. Viszont jó pénzért bele írathatod a forgalmiba mellékelve az átalakítási engedélyt :D Ezt arra találták ki, hogy megkopasszák a bérből-fizetésből élő autós társadalmat :D

Elküldve
Minden keréknek egyforma méretűnek kell lenni az autón :) A szabály szerint :D

Én is úgy tudom, hogy tengelyenként kell egyformának lennie. De lehet hogy én tudom rosszul. Eddig nem szóltak érte. Azért se szóltak még, hogy a kerék kilóg a sárvédő ív alól. Mert állítólag az se szabályos.

Elküldve
Én is úgy tudom, hogy tengelyenként kell egyformának lennie. De lehet hogy én tudom rosszul. Eddig nem szóltak érte. Azért se szóltak még, hogy a kerék kilóg a sárvédő ív alól. Mert állítólag az se szabályos.

Tengelyenként egyforma mintázatúnak, de méretre sztem mind a 4-nek meg kell egyeznie.

Elküldve
Tengelyenként egyforma mintázatúnak, de méretre sztem mind a 4-nek meg kell egyeznie.

Lehet, hogy neked van igazad. Az biztos hogy azért nem fogok két gumit venni, hogy a méretek egyezzenek. Eddig jó volt így ezután is jó lesz.

Elküldve
Tengelyenként egyforma mintázatúnak, de méretre sztem mind a 4-nek meg kell egyeznie.

Én is így tudom!

Havert 30.000-re büntették meg, mert hátul 185-ös, elől meg 175-ös gumik voltak! (mind a négy 14-es volt! 5-6 mm-es profillal...)

Méretekben egyező kell legyen mind a négy, tengelyenként pedig egyező mintázatú. :D

Azért meg hogy kilóg a gumi a kasztni alól, egyenesen bevonják a forgalmit (mifelénk!) :) .

Elküldve
Én is így tudom!

Havert 30.000-re büntették meg, mert hátul 185-ös, elől meg 175-ös gumik voltak! (mind a négy 14-es volt! 5-6 mm-es profillal...)

Méretekben egyező kell legyen mind a négy, tengelyenként pedig egyező mintázatú. :D

Azért meg hogy kilóg a gumi a kasztni alól, egyenesen bevonják a forgalmit (mifelénk!) :) .

Nekem a kilógásért se szóltak még. Vagyis egyszer amikor műszakizott az autó, és onnan felhívtak telefonon, hogy vigyek négy kereket az autóra, mert ezzel a kerékkel nem fog átmenni. Mert állítólag lefényképezik, és a képeket felküldik pestre.

Elküldve

És még egy olyan kérdésem volna h akinek nem szervós az autója és a 195/50/15-ös kerekekkel jár....nehéz-e vele parkolni vagy menetközbe kormányozni???

Elküldve
És még egy olyan kérdésem volna h akinek nem szervós az autója és a 195/50/15-ös kerekekkel jár....nehéz-e vele parkolni vagy menetközbe kormányozni???

Nem olyan nehéz azért! :)

Haveromnak ilyen van 1.4 SE-n, kicsit azért nehezebb mint az enyémmel, de az enyém szervós!

Elküldve
És még egy olyan kérdésem volna h akinek nem szervós az autója és a 195/50/15-ös kerekekkel jár....nehéz-e vele parkolni vagy menetközbe kormányozni???

Fogod érezni, hogy szélesebbek a kerekek, de azért fog menni a parkolás. Pár nap és megszokod, és fel se fog tünni. Még az lesz fura, hogy a buszok és a teherautók miatt vályús uton ott fogja majd egy picit húzni a kormányt. Nem kell megijedni, nem lesz semmi nehéz a dologba. Nekem sincs szervóm. Egy-két napig fogod érezni, hogy nehezebb egy picit a kormányzás, de utána amikor megszokod semmit nem fogsz érezni belőle. Majd télen fogod érezni amikor felrakod a téli kereket, mert gondolom, hogy az gyári méretű lesz. És akkor egy-két napig úgy fogod érezni, hogy szervós az autó.

Elküldve
Én is úgy tudom, hogy tengelyenként kell egyformának lennie. De lehet hogy én tudom rosszul. Eddig nem szóltak érte. Azért se szóltak még, hogy a kerék kilóg a sárvédő ív alól. Mert állítólag az se szabályos.

Lehet, hogy az elnéző fajtával találkoztál és azért nem bűntetett meg. Vagy neki is olyan van a sajátján :)

Elküldve
És még egy olyan kérdésem volna h akinek nem szervós az autója és a 195/50/15-ös kerekekkel jár....nehéz-e vele parkolni vagy menetközbe kormányozni???

Nem álló helyzetben kell a kormányt tekergetni, gurulva könnyebb :)

Elküldve
Én is így tudom!

Havert 30.000-re büntették meg, mert hátul 185-ös, elől meg 175-ös gumik voltak! (mind a négy 14-es volt! 5-6 mm-es profillal...)

Méretekben egyező kell legyen mind a négy, tengelyenként pedig egyező mintázatú. :D

Azért meg hogy kilóg a gumi a kasztni alól, egyenesen bevonják a forgalmit (mifelénk!) :) .

Szerintem mi tudjuk a frankót :D

Elküldve

Köszönöm a válaszokat!!!Meg vettem a felniket és tényleg nem olyan nehéz kormányozni másabb de nem olyan vészes!!!!csak egy dolgot vettem észre mikor fölrakattam h mikor megyek 60-al le lassítok 40-re és a környékére akkor rázza a kormányt meg a féket...most vagy görgözés vagy gumi csere.Tapasztalat valakinek??? :)

Elküldve
Köszönöm a válaszokat!!!Meg vettem a felniket és tényleg nem olyan nehéz kormányozni másabb de nem olyan vészes!!!!csak egy dolgot vettem észre mikor fölrakattam h mikor megyek 60-al le lassítok 40-re és a környékére akkor rázza a kormányt meg a féket...most vagy görgözés vagy gumi csere.Tapasztalat valakinek??? :)

Gumissal nézesd meg. Nekem amikor fölraktam az alufelnit, 90-110 km/h között rázott a kormány. Nekem az volt a gond, hogy a kerékagy mérete és a felni középső lyuk mérete nem egyezett. a kerékagy mérete kisebb volt azt hiszem 0.7 mm-el, és amiatt rázott a kormány.

Elküldve
Köszönöm a válaszokat!!!Meg vettem a felniket és tényleg nem olyan nehéz kormányozni másabb de nem olyan vészes!!!!csak egy dolgot vettem észre mikor fölrakattam h mikor megyek 60-al le lassítok 40-re és a környékére akkor rázza a kormányt meg a féket...most vagy görgözés vagy gumi csere.Tapasztalat valakinek??? :)

Felni központosító van a középfúratban? Az is lehet a rázkódás oka. A gumisnak ezt tudnia kell...

Elküldve

Szerintetek a Kumho ECSTA SPT KU31 gumi milyen? Valahoyg a Kumho márkanévről nem a legjobb minőség jut eszembe, de lehet csak le vagyok maradva.

Illetve mennyire használható a /50-es gumi BP-n? Vagy inkább maradjak a /55-nél?

jah és még vmi, mi a különbség a V és a H jelölés között? pl Falken ZE 912 82 H -> 13ezer darabja, de 82 V MFS 15ezer darabja ?

Elküldve
De ha veszek ráá akkor nem hiszem h ráá birom rakni a felnit....nagyon pontos a felni közepe ezen a fém színü valamin nem tudom mi..:-)

http://www.google.hu/imgres?q=felni+k%C3%B...280&bih=821

Az a valami a központosító! :)

Szerintetek a Kumho ECSTA SPT KU31 gumi milyen? Valahoyg a Kumho márkanévről nem a legjobb minőség jut eszembe, de lehet csak le vagyok maradva.

Illetve mennyire használható a /50-es gumi BP-n? Vagy inkább maradjak a /55-nél?

jah és még vmi, mi a különbség a V és a H jelölés között? pl Falken ZE 912 82 H -> 13ezer darabja, de 82 V MFS 15ezer darabja ?

Az, hogy /50 vagy /55 attól is függ, hogy milyen széles a gumid.

A jelöléseken a 82 a terhelési indexet jelenti ( 82= 475 kg terhelhetőség)

A "H" és a "V" a sebességindex,ami a megengedett legnagyobb sebességet jelöli. H esetén 210km/h, a V esetén 240km/h.

Olvass egy kicsit!

Elküldve
Az a valami a központosító! :D

Az, hogy /50 vagy /55 attól is függ, hogy milyen széles a gumid.

A jelöléseken a 82 a terhelési indexet jelenti ( 82= 475 kg terhelhetőség)

A "H" és a "V" a sebességindex,ami a megengedett legnagyobb sebességet jelöli. H esetén 210km/h, a V esetén 240km/h.

Olvass egy kicsit!

Wow ty a linket, 195ös gumikban gondolkozom egyébként. És szomorúan konstatálom hogy gsire 85 ös gumi kell, olyat meg /50-ben nem találtam csak /55-ben, úgyhogy a válasz adott :) Ugrott a 13ezres gumi, helószia 19-20ezres gumik *sadface*

Elküldve
Wow ty a linket, 195ös gumikban gondolkozom egyébként. És szomorúan konstatálom hogy gsire 85 ös gumi kell, olyat meg /50-ben nem találtam csak /55-ben, úgyhogy a válasz adott :) Ugrott a 13ezres gumi, helószia 19-20ezres gumik *sadface*

Gsire gyári méret a 205 50 15 is... miért kéne rá 185? Kaparászni akarsz állandóan? :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.