Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ahha...értem! Akkor ez csak az amatőrök ellen jó! Gondolok most a Brazil gépsorra, és a testvéreire :angry: A profik ellen, aki már célszerszámmal mennek (komplett Beta kocsival) azok ellen szart se ér...Hmm én is így képzelem el a dolgot! Hasonló mint a riasztó...a szomszéd elkényeztetett hülye kölyke ellen véd, de a profinak csak pár percel vagy másodperccel tart tovább! <_<

És ha még vicces is amellett hogy köccsög, visszatekeri a kerékőröket, miután lelopta a felnit... http://belsoseg.blog.hu/2008/11/08/a_trabant_visszatert

Elküldve

Sziasztok!

Mivel közeledik a jó idő, eljött a nyári gumi vásárlás ideje. Múltkor voltam fűtóművesnél, és megmérték, hogy a két első kerék 1mm-t szét vagy össze (erre most nem emlékszem pontosan) tart. Azt mondták, ha új gumi kerül fel az autóra, akkor ezt érdemes beállíttatni. A kérdésem annyi lenne, hogy tényleg érdemes beállítani, vagy csak saját magának szeretett volna egy kis többletforgalmat generálni?

Előre is köszönöm szépen a válasz(oka)t.

Ui.: Astra (1996.12), Sedan, 1.4

Elküldve
Sziasztok!

Mivel közeledik a jó idő, eljött a nyári gumi vásárlás ideje. Múltkor voltam fűtóművesnél, és megmérték, hogy a két első kerék 1mm-t szét vagy össze (erre most nem emlékszem pontosan) tart. Azt mondták, ha új gumi kerül fel az autóra, akkor ezt érdemes beállíttatni. A kérdésem annyi lenne, hogy tényleg érdemes beállítani, vagy csak saját magának szeretett volna egy kis többletforgalmat generálni?

Előre is köszönöm szépen a válasz(oka)t.

Ui.: Astra (1996.12), Sedan, 1.4

Futóművet állítani mindenképp érdemes, ha új gumit teszel rá. A gumi hozzá fog kopni a futómű beállításhoz, és ha az a beállítás rossz, akkor a gumi is rosszul fog bekopni. Ha pedig már bekopott, akkor utána jó futóművel fog elhúzni valamerre. Ha már nagyon sz.rul áll a futómű, akkor meg rövid idő alatt meg is eheti a gumit. Azt az 1 mm-t mondjuk kíváncsi vagyok hogy állítja, és hova, mert futómű állítás után szoktak 1 mm körüli értékek lenni <_<

Elküldve
Sziasztok!

Mivel közeledik a jó idő, eljött a nyári gumi vásárlás ideje. Múltkor voltam fűtóművesnél, és megmérték, hogy a két első kerék 1mm-t szét vagy össze (erre most nem emlékszem pontosan) tart. Azt mondták, ha új gumi kerül fel az autóra, akkor ezt érdemes beállíttatni. A kérdésem annyi lenne, hogy tényleg érdemes beállítani, vagy csak saját magának szeretett volna egy kis többletforgalmat generálni?

Előre is köszönöm szépen a válasz(oka)t.

Ui.: Astra (1996.12), Sedan, 1.4

Ha már új gumit veszel akkor ne azon a 3-4ezer Ft-on spórolj! Mert visszajön az ára ha egyenletesen kopik és min. fél évvel tovább tudod majd használni! <_<

Elküldve
Futóművet állítani mindenképp érdemes, ha új gumit teszel rá. A gumi hozzá fog kopni a futómű beállításhoz, és ha az a beállítás rossz, akkor a gumi is rosszul fog bekopni. Ha pedig már bekopott, akkor utána jó futóművel fog elhúzni valamerre. Ha már nagyon sz.rul áll a futómű, akkor meg rövid idő alatt meg is eheti a gumit. Azt az 1 mm-t mondjuk kíváncsi vagyok hogy állítja, és hova, mert futómű állítás után szoktak 1 mm körüli értékek lenni :angry:

Köszi a gyors választ.

Engem is ez az 1 mm érdekelne. Meg kellett nézetni a futóművet, mert az asszony elé ugrott egy padka, és sajna már nem tudta kikerülni. A felni az elfáradt, ezért elvittem egy futóműveshez, a biztonság kedvéért. Ott derült ki ez az 1mm. A többi az határértéken belül volt. A fickó még valami olyasmit is említett, hogy lehet, hogy csak melegítéssel lehet beállítani majd, mert a csavar annyira bele van "szorulva". Nyilván ez több időt is vesz igénybe, tehát több pénzbe kerül.

Az utolsó mondatodból azt szűröm le, hogy Te nem biztos, hogy beállíttatnád... vagy rosszul értelmezem? <_<

Elküldve
Ha már új gumit veszel akkor ne azon a 3-4ezer Ft-on spórolj! Mert visszajön az ára ha egyenletesen kopik és min. fél évvel tovább tudod majd használni! :P

Kajára és autóra soha nem spórolok <_< De feleslegesen nyilván nem szeretek pénzt kiadni. Köszönöm a válaszod. :angry:

Elküldve
Köszi a gyors választ.

Engem is ez az 1 mm érdekelne. Meg kellett nézetni a futóművet, mert az asszony elé ugrott egy padka, és sajna már nem tudta kikerülni. A felni az elfáradt, ezért elvittem egy futóműveshez, a biztonság kedvéért. Ott derült ki ez az 1mm. A többi az határértéken belül volt. A fickó még valami olyasmit is említett, hogy lehet, hogy csak melegítéssel lehet beállítani majd, mert a csavar annyira bele van "szorulva". Nyilván ez több időt is vesz igénybe, tehát több pénzbe kerül.

Az utolsó mondatodból azt szűröm le, hogy Te nem biztos, hogy beállíttatnád... vagy rosszul értelmezem? :angry:

Utóbbi. Új gumi előtt beállíttatnám, csak egy másik futóművessel nézetném meg <_<

Elküldve
Kajára és autóra soha nem spórolok <_< De feleslegesen nyilván nem szeretek pénzt kiadni. Köszönöm a válaszod. :angry:

Az a baj hogy feleslegesen én se szeretek kiadni semmire pénzt ezért 3x meggondolom, de egy jó futóművel más alkatrészeket megspórolhatsz, ill nekem ezért is tanácsolták! :P

Amúgy ha olyan helyen vagy akkor kérdezz körbe nagyon a futóműveseket, mert pl ahol lakom 3500-5000+Áfáig (számla nélkül 5ezer....) állítanak. Haverom autószerelő ő mondta akit néztem legdrágábban nahh az nagyon kontár melót csinál. Viszont a legolcsóbb volt elvileg a legújabb technikás. :P

Elküldve
Köszi a gyors választ.

Engem is ez az 1 mm érdekelne. Meg kellett nézetni a futóművet, mert az asszony elé ugrott egy padka, és sajna már nem tudta kikerülni. A felni az elfáradt, ezért elvittem egy futóműveshez, a biztonság kedvéért. Ott derült ki ez az 1mm. A többi az határértéken belül volt. A fickó még valami olyasmit is említett, hogy lehet, hogy csak melegítéssel lehet beállítani majd, mert a csavar annyira bele van "szorulva". Nyilván ez több időt is vesz igénybe, tehát több pénzbe kerül.

Az utolsó mondatodból azt szűröm le, hogy Te nem biztos, hogy beállíttatnád... vagy rosszul értelmezem? :angry:

Nekem is most volt futóműállítás, ami úgy kezdődött, hogy a kormányösszekötőt először kivette a szerelő, bekente rézpasztával, és tette vissza.

Na, ez a jobb oldalon sikerült is, a bal oldaliba viszont beletörött a csavar. Na, akkor jött a melegítés, kiszedés, mindenféle, végül egy 3000 Ft-os kormányösszekötővel lettem gazdagabb :P

Csak ez után kötötte rá a gépre, mondta is, Opelokon máshogy nincs értelme nekiállni.

Viszont most kicsikét tart jobbra az autó, mintha amikor elhoztam volna tőle nem így lett volna.

Már nem annyira megy átlósan, mint a régi kerekekkel, állítás előtt, de ha elengedem a kormányt, azért érezni. <_<

Elküldve
Nekem is most volt futóműállítás, ami úgy kezdődött, hogy a kormányösszekötőt először kivette a szerelő, bekente rézpasztával, és tette vissza.

Na, ez a jobb oldalon sikerült is, a bal oldaliba viszont beletörött a csavar. Na, akkor jött a melegítés, kiszedés, mindenféle, végül egy 3000 Ft-os kormányösszekötővel lettem gazdagabb :angry:

Csak ez után kötötte rá a gépre, mondta is, Opelokon máshogy nincs értelme nekiállni.

Viszont most kicsikét tart jobbra az autó, mintha amikor elhoztam volna tőle nem így lett volna.

Már nem annyira megy átlósan, mint a régi kerekekkel, állítás előtt, de ha elengedem a kormányt, azért érezni. <_<

Sajna a hétfői futóműállításom is hasonló élményekkel ment...az egyik oldali rúdfejet ki kellett cserélni, mert beletörött a csavar.

Ezzel együtt 10000-be fájt a dolog. De az tuti, hogy oda már nem viszem többet. Flegmáztak, nem tudták hol a kocsikulcsom, egymásra mutogattak, aztán csak előkerült. Hiába mondtam, hogy a kéziféket be ne húzzák, csak sikerült nekik... :P (A debrecenieknek mondom, hogy ez a Diószegi úti nagy csuda vizsgabázisos-szervízes telep, a benzinkút mellett!)

De most legalább egyenesen megy a kocsi! :P

Elküldve

Egész jó leírás itt oké tudom nem Opel de ne azt nézzétek! :angry:

"A 195/60R15 azaz 615 mm, a 185/65R14 azaz 596 mm" ez hogy jött ki neki vagy hogy kell kiszámolni? <_<

Elküldve
Egész jó leírás itt oké tudom nem Opel de ne azt nézzétek! :angry:

"A 195/60R15 azaz 615 mm, a 185/65R14 azaz 596 mm" ez hogy jött ki neki vagy hogy kell kiszámolni? <_<

A számítás menete:

1 coll = 25,4 mm

Egy 15"-os felni átmérője 15*25,4mm = 381 mm

Ehhez jön a gumi falmagassága kétszer. Ezt az értéket úgy kapjuk, hogy a gumiról leolvassuk a keresztmetszeti viszonyszámot, pl. 195/60. Ez ugye a fentiek értelmében azt jelenti, hogy a gumi futófelülete 195 mm, a falmagassága pedig ennek a 60%-a, vagyis 117 mm.

Tehát a felni átmérőjéhez kétszer hozzáadva a gumi falmagasságát ( 381 + 2*117 ) kapjuk meg a kerék átmérőjét : 615 mm. :P

Elküldve
A számítás menete:

1 coll = 25,4 mm

Egy 15"-os felni átmérője 15*25,4mm = 381 mm

Ehhez jön a gumi falmagassága kétszer. Ezt az értéket úgy kapjuk, hogy a gumiról leolvassuk a keresztmetszeti viszonyszámot, pl. 195/60. Ez ugye a fentiek értelmében azt jelenti, hogy a gumi futófelülete 195 mm, a falmagassága pedig ennek a 60%-a, vagyis 117 mm.

Tehát a felni átmérőjéhez kétszer hozzáadva a gumi falmagasságát ( 381 + 2*117 ) kapjuk meg a kerék átmérőjét : 615 mm. :angry:

Áhh köszi, így már érthetőbb, már ki is számoltam! :P

2,4mm-er eltérés az még belefér! <_<

Elküldve
A számítás menete:

1 coll = 25,4 mm

Egy 15"-os felni átmérője 15*25,4mm = 381 mm

Ehhez jön a gumi falmagassága kétszer. Ezt az értéket úgy kapjuk, hogy a gumiról leolvassuk a keresztmetszeti viszonyszámot, pl. 195/60. Ez ugye a fentiek értelmében azt jelenti, hogy a gumi futófelülete 195 mm, a falmagassága pedig ennek a 60%-a, vagyis 117 mm.

Tehát a felni átmérőjéhez kétszer hozzáadva a gumi falmagasságát ( 381 + 2*117 ) kapjuk meg a kerék átmérőjét : 615 mm. :angry:

http://www.goodgumi.hu/index.php?page=stat...eret_kalkulator <_<

Elküldve
A számítás menete:

1 coll = 25,4 mm

Egy 15"-os felni átmérője 15*25,4mm = 381 mm

Ehhez jön a gumi falmagassága kétszer. Ezt az értéket úgy kapjuk, hogy a gumiról leolvassuk a keresztmetszeti viszonyszámot, pl. 195/60. Ez ugye a fentiek értelmében azt jelenti, hogy a gumi futófelülete 195 mm, a falmagassága pedig ennek a 60%-a, vagyis 117 mm.

Tehát a felni átmérőjéhez kétszer hozzáadva a gumi falmagasságát ( 381 + 2*117 ) kapjuk meg a kerék átmérőjét : 615 mm. <_<

én tudok egy egyszerűbbet: google / tire size callculator

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.