Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Az Astra gyári gumimérete 175/70R13. De szerelték gyárilag 175/65R14-el is. A 195/50R15 az előbbi pontos váltómérete, úgyhogy a gumis helyesen járt el.

A GSi-ket viszont tudtommal 195/55R15-el szerelték gyárilag.

Szép és jó, de akkor is 5 km-t csal az óra <_< Megnézted az ajtót amit a karosszéria topicba írtam, vagy már tárgytalan?

Elküldve
Szép és jó, de akkor is 5 km-t csal az óra :P Megnézted az ajtót amit a karosszéria topicba írtam, vagy már tárgytalan?

és ez ekkora trauma? akkor menj el és lövesd be ahoz a kerékhez amelyik a legszimpibb. nekem a télivel kevesebbet mutat a nyárival meg többet, nabumm <_< :angry:

Elküldve
és ez ekkora trauma? akkor menj el és lövesd be ahoz a kerékhez amelyik a legszimpibb. nekem a télivel kevesebbet mutat a nyárival meg többet, nabumm <_< :angry:

Csinálnak olyat , hogy sebeségmérő kalibrálása gumimérethez? :P

Elküldve
Szép és jó, de akkor is 5 km-t csal az óra <_< Megnézted az ajtót amit a karosszéria topicba írtam, vagy már tárgytalan?

Megnéztem, köszi, majd lehet rátelefonálok.

Hogy ne legyek teljesen OFF, tegnap felraktam a nyárikerekeket.

Elküldve
Csinálnak olyat , hogy sebeségmérő kalibrálása gumimérethez? :angry:

Majd a következő garnitúra már /55-ös lesz. :P Az óra meg marad ahogy van. Minek bolygatni ami jó <_<

Elküldve
Majd a következő garnitúra már /55-ös lesz. :angry: Az óra meg marad ahogy van. Minek bolygatni ami jó <_<

Jó a lóf.ct. Gyárilag többet mutat 5-el :P

Elküldve

Ha már gumi, vettem egy garnitúra alut.

Kérdés az lenne milyen csavar van az astrán gyárilag, milyen menetemelkedésű és hosszú csavart vegyek hozzá?

Egyébként van értelme az alu csavarnak tapasztalataitok alapján? Mert apám sose cserél csavart, téli lemez nyári alu gyári opel mind két garnitúra, és sose volt semmi gondja ebből hogy ugyan azzal a csavarral teszi fel mindkettőt! Avagy van olyan alu amihez nem is kellene külön? Ha igen ezt honnan tudom megnézni?

Elküldve
Ha már gumi, vettem egy garnitúra alut.

Kérdés az lenne milyen csavar van az astrán gyárilag, milyen menetemelkedésű és hosszú csavart vegyek hozzá?

Egyébként van értelme az alu csavarnak tapasztalataitok alapján? Mert apám sose cserél csavart, téli lemez nyári alu gyári opel mind két garnitúra, és sose volt semmi gondja ebből hogy ugyan azzal a csavarral teszi fel mindkettőt! Avagy van olyan alu amihez nem is kellene külön? Ha igen ezt honnan tudom megnézni?

M12x1.5, a hosszát nem tudom. Én ugyanazt a csavart használom az aluhoz is.

Elküldve
M12x1.5, a hosszát nem tudom. Én ugyanazt a csavart használom az aluhoz is.

én is szintén ugyanazt a csavart használom, bár mikor vettem az alukereket vettem hozzá kerékőrt is amit hátul kicsit le kellett rövidíteni a gyári csavarok hosszára mert beleértek a fékpofa összehúzó rugójába, semmi baja nem lesz az alufelninek a gyári csavaroktól...

Elküldve
én is szintén ugyanazt a csavart használom, bár mikor vettem az alukereket vettem hozzá kerékőrt is amit hátul kicsit le kellett rövidíteni a gyári csavarok hosszára mert beleértek a fékpofa összehúzó rugójába, semmi baja nem lesz az alufelninek a gyári csavaroktól...

Én egyszerű okból cserélem a csavarokat.......a gyári rövid az aluhoz :P :angry:

Amúgy mi baja lenne a gyári csavartól? Az enyémben is meg asszonyéban is bronzszerű perselyek vannak az aluk furataiban <_<

Elküldve
Egy másik helyen azt olvastam, hogy a 96-os F Astra Caravan gumi mérete 195/55 R15. A gumis nekem anno 195/50-est rakott fel. Mondván, mert olcsóbb. Viszont ezzel 5 km-t csal az óra. Ha a "gyári" felnim van feltéve téligumival ami 175/65 R14, azzal is ugyanúgy 5 km-rel többet mutat a valósnál. Akkor nem a 175/70-est kellett volna feltenni? Biztos elakarta nyomni a gumit :angry:

Nekem most 195/60 R15-ös gummák vannak fenn és GPS szerint 130 óraállásnál 129-el megyek. 50-nél 47-tel... <_<

Szal egész pontos lett! :P

Elküldve
Ha már gumi, vettem egy garnitúra alut.

Kérdés az lenne milyen csavar van az astrán gyárilag, milyen menetemelkedésű és hosszú csavart vegyek hozzá?

Egyébként van értelme az alu csavarnak tapasztalataitok alapján? Mert apám sose cserél csavart, téli lemez nyári alu gyári opel mind két garnitúra, és sose volt semmi gondja ebből hogy ugyan azzal a csavarral teszi fel mindkettőt! Avagy van olyan alu amihez nem is kellene külön? Ha igen ezt honnan tudom megnézni?

Én mikor új alufelnit vettem, a gumis adta hozzá a csavarokat is. Nekem kicsivel hosszabb kellett és a kerékőrt is adta hozzá. Persze nem ingyé <_<

Elküldve
Nekem most 195/60 R15-ös gummák vannak fenn és GPS szerint 130 óraállásnál 129-el megyek. 50-nél 47-tel... <_<

Szal egész pontos lett! :angry:

Érdekes, pedig az nem is gyári méret... Nálunk van telepített sebesség kontrol panel a városban. Azzal mértem be az enyémet. A 195/50 R15-ös gumival az órám szerint 50 km-nél 45-öt mér a panel. És a 175/65 R14-gyel dettó :P

Elküldve
Én egyszerű okból cserélem a csavarokat.......a gyári rövid az aluhoz :P :P

Amúgy mi baja lenne a gyári csavartól? Az enyémben is meg asszonyéban is bronz perselyek vannak az aluk furataiban :angry:

Acél az, csak galvanizált, nem? <_< :P

Elküldve
Acél az, csak galvanizált, nem? <_< :P

Passz. Csak a színe miatt gondoltam..... :angry: :P

Meg mikor takarítottam meg kellett egy picit kapargatni....puhának tűnt :P

Elküldve
Passz. Csak a színe miatt gondoltam..... <_< :P

Meg mikor takarítottam meg kellett egy picit kapargatni....puhának tűnt :P

Nem hinném, hogy alu lenne, hacsak nem repülőgéped van? Én még nem láttam kerékcsavart csokipapírból :angry: Egyébként is az aluminium nem szereti az acélt...

Elküldve
Passz. Csak a színe miatt gondoltam..... <_< :P

Meg mikor takarítottam meg kellett egy picit kapargatni....puhának tűnt :P

Acélpersely az, csak horganyzott a felülete és az puha. :P

Nem hinném, hogy alu lenne, hacsak nem repülőgéped van? Én még nem láttam kerékcsavart csokipapírból :angry: Egyébként is az aluminium nem szereti az acélt...

A perselyről volt szó, de arról, hogy valami alu lenne nem. :D :P

Elküldve
Nem hinném, hogy alu lenne, hacsak nem repülőgéped van? Én még nem láttam kerékcsavart csokipapírból :P Egyébként is az aluminium nem szereti az acélt...

Ja, meg a rezet sem! Ezért van, hogy a barom összesodorja a réz vezetéket az aluval, és néhány hónap múlva csodálkozik, hogy füstöl a madzag, ha bekapcsolja a mikrót..... :P

:P Miről beszélsz? Acél csavarokat használok én is, csak az alufelnik rögzítő furataiban vannak peselyek, amit én a színe és "puhasága" miatt bronznak gondoltam. Ettől még lehet galvanizált acél persely :P Ki beszélt itt alu csavarokról? :angry:

SZerk.: Tiu megelőzött <_<

Elküldve
Ja, meg a rezet sem! Ezért van, hogy a barom összesodorja a réz vezetéket az aluval, és néhány hónap múlva csodálkozik, hogy füstöl a madzag, ha bekapcsolja a mikrót..... :P

:P Miről beszélsz? Acél csavarokat használok én is, csak az alufelnik rögzítő furataiban vannak peselyek, amit én a színe és "puhasága" miatt bronznak gondoltam. Ettől még lehet galvanizált acél persely :P Ki beszélt itt alu csavarokról? :angry:

SZerk.: Tiu megelőzött <_<

Rövidebb volt 1 órával az éjszaka :P

Elküldve
Érdekes, pedig az nem is gyári méret... Nálunk van telepített sebesség kontrol panel a városban. Azzal mértem be az enyémet. A 195/50 R15-ös gumival az órám szerint 50 km-nél 45-öt mér a panel. És a 175/65 R14-gyel dettó :P

Tudom. A gyári gumikkal(175/70R13) meg durván túl lőtt a km-óra...50-et mutatott és közben majdnem negyvennel mentem...kb 38-cal...<_<

De most legalább tudom mennyivel megyek és nem csak saccolok! :angry:

Elküldve

Srácok!

Erről a kerékőr dologról mi a véleményetek? Beszéltem egy gumissal, aki Alufelniket, meg kerékőrt is árul, és ő mondta hogy bár saját maga ellen beszél, de annyit ér mint sivatagba a locsolókocsi! <_< Elmondása szerint aki a felniért megy, az el is viszi....rakhatok én rá akármit!! Arról ne is beszéljen, hogy ha szerelni kell a kereket, soha nincs meg a speckó kulcs.

Elküldve
Srácok!

Erről a kerékőr dologról mi a véleményetek? Beszéltem egy gumissal, aki Alufelniket, meg kerékőrt is árul, és ő mondta hogy bár saját maga ellen beszél, de annyit ér mint sivatagba a locsolókocsi! <_< Elmondása szerint aki a felniért megy, az el is viszi....rakhatok én rá akármit!! Arról ne is beszéljen, hogy ha szerelni kell a kereket, soha nincs meg a speckó kulcs.

Ha olyan felnin van, amelyikből kilóg a csavar feje (plö ats cup) akkor simán rároppant egy nagy fogóval, és már tekeri is. Ha a felni olyan amiben bent van a csavar feje, akkor marad a kulcs (a legáltalánosabb kulcsokból van nála egy hátizsáknyi, úgyis talál olyat ami nyitja. Ha nem, akkor beleüt a közepébe egy laposvésőt 2x, és ütve-csavarozóval meglazítja. Neki nem érdeke az hogy a csavarok, kerékőr ép maradjon, letépi, leüti, levágja, ahogy tudja, neki csak a felni kell. Ez a kerékőr dolog is olyan mint a riasztó-immob és társaik. Ha el akarja vinni, akkor el is fogja, inkább csak a kedvét lehet megpróbálni elvenni tőle, hogy több legyen a macera, mint amennyit megér neki. (meg aztán inkább a szomszédét válassza, ha neki nincs fönt őr, mint a sajátot amin van)

Kulcs meg tök jó a kesztyűtartóban, vagy a hátsó ülés alatt, maximum a felni tolvaj is arra számít hogy benne van a kulcs hozzá, és akkor az ablakot is beveri :angry:

Elküldve

Ha netán végre lenne valami felnim én ilyet keresnék hozzá ha találok. Nekem pl bonyolultabbnak tűnik mint a többi. Nekem is úgy mondták hogy akarják úgyis viszik, max 5 percel többet kell vele szenvednie és hátha meggondolja a dolgot.

Elküldve
Ha olyan felnin van, amelyikből kilóg a csavar feje (plö ats cup) akkor simán rároppant egy nagy fogóval, és már tekeri is. Ha a felni olyan amiben bent van a csavar feje, akkor marad a kulcs (a legáltalánosabb kulcsokból van nála egy hátizsáknyi, úgyis talál olyat ami nyitja. Ha nem, akkor beleüt a közepébe egy laposvésőt 2x, és ütve-csavarozóval meglazítja. Neki nem érdeke az hogy a csavarok, kerékőr ép maradjon, letépi, leüti, levágja, ahogy tudja, neki csak a felni kell. Ez a kerékőr dolog is olyan mint a riasztó-immob és társaik. Ha el akarja vinni, akkor el is fogja, inkább csak a kedvét lehet megpróbálni elvenni tőle, hogy több legyen a macera, mint amennyit megér neki. (meg aztán inkább a szomszédét válassza, ha neki nincs fönt őr, mint a sajátot amin van)

Kulcs meg tök jó a kesztyűtartóban, vagy a hátsó ülés alatt, maximum a felni tolvaj is arra számít hogy benne van a kulcs hozzá, és akkor az ablakot is beveri <_<

Ha netán végre lenne valami felnim én ilyet keresnék hozzá ha találok. Nekem pl bonyolultabbnak tűnik mint a többi. Nekem is úgy mondták hogy akarják úgyis viszik, max 5 percel többet kell vele szenvednie és hátha meggondolja a dolgot.

Ahha...értem! Akkor ez csak az amatőrök ellen jó! Gondolok most a Brazil gépsorra, és a testvéreire :P A profik ellen, aki már célszerszámmal mennek (komplett Beta kocsival) azok ellen szart se ér...Hmm én is így képzelem el a dolgot! Hasonló mint a riasztó...a szomszéd elkényeztetett hülye kölyke ellen véd, de a profinak csak pár percel vagy másodperccel tart tovább! :angry:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.