Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Oké persze csak én is a legideálisabbat szeretném kihozni a dologból pl ilyet nem vettem számításba, és ha már veszek nyárigumit 60ezerért akkor nem mindegy hogy 3év múlva kopott a belső fele vagy 5év után is még egyenletes kopással lenne. Erre gondoltam. <_<

Amúgy meg egyáltalán nem értek hozzá azért érdeklődöm itt ezekről a dolgokról!

Én 50ért vettem. Mégis elkopott a belső fele. De a télinek is. Tehát gondolom nem a nyári alufelni a ludas...

Link to comment
Megosztás:

Én 50ért vettem. Mégis elkopott a belső fele. De a télinek is. Tehát gondolom nem a nyári alufelni a ludas...

Az rossz futóműbeállítás lesz és semmi köze a gumi árához vagy a felnihez.

A felnicserével meg nem kell futóművet állítani, legalábbis én még ilyenről nem hallottam. <_<

Link to comment
Megosztás:

Oké persze csak én is a legideálisabbat szeretném kihozni a dologból pl ilyet nem vettem számításba, és ha már veszek nyárigumit 60ezerért akkor nem mindegy hogy 3év múlva kopott a belső fele vagy 5év után is még egyenletes kopással lenne. Erre gondoltam. <_<

Amúgy meg egyáltalán nem értek hozzá azért érdeklődöm itt ezekről a dolgokról!

5 éves gumi amúgy is kukába való.

Az Astra gólyalábai is kicsit befelé dőlnek, szal a belső kopás ennek is betudható.

Link to comment
Megosztás:

5 éves gumi amúgy is kukába való.

Az Astra gólyalábai is kicsit befelé dőlnek, szal a belső kopás ennek is betudható.

8éves gumival vettem a mintázatnak nem is volt semmi gondja mélysége is még jó volt ahoz képest hogy öreg gumi, viszont a széle az már repedezett volt eléggé persze azokat cseréltem is télire.

Télit feltetettem és másnap futóműállítás nem emlékszem pontosan már de -15Fokba állt aminek +15-be kellett volna állnia (vagy fordítva) mondta is a gumis, hogy első kettő belseje kopottabb.

Link to comment
Megosztás:

8éves gumival vettem a mintázatnak nem is volt semmi gondja mélysége is még jó volt ahoz képest hogy öreg gumi, viszont a széle az már repedezett volt eléggé persze azokat cseréltem is télire.

Télit feltetettem és másnap futóműállítás nem emlékszem pontosan már de -15Fokba állt aminek +15-be kellett volna állnia (vagy fordítva) mondta is a gumis, hogy első kettő belseje kopottabb.

Mondta? :D Nem kaptál semmi hasonlót? <_<

180451-20110222-yDOq7Z.jpg

Link to comment
Megosztás:

Azok a beállítás előtti értékek komolyak, vagy csak hasra beírtak vmit? Elég durvának tűnnek <_<

Nem csak tűntek. Azok is voltak :D Itt csak a gép írt, embör nem (én csináltam a futóműpad nyomtatóját, meg a kerékszenzorok közé a kábelt, és nézegettem ott egy darabig :D )

Link to comment
Megosztás:

Nem csak tűntek. Azok is voltak <_< Itt csak a gép írt, embör nem (én csináltam a futóműpad nyomtatóját, meg a kerékszenzorok közé a kábelt, és nézegettem ott egy darabig :D )

Én azért arra kíváncsi lennék, hogy ekkora kerékdőlést hogyan sikerült összehozni, meg pláne hogyan sikerült beállítani, mikor tudtommal nálunk csak a kerékösszetartást lehet állítani a többi fix (amig nem törik az autó). Vagy ez nem f astának a mérése?

Link to comment
Megosztás:

Én azért arra kíváncsi lennék, hogy ekkora kerékdőlést hogyan sikerült összehozni, meg pláne hogyan sikerült beállítani, mikor tudtommal nálunk csak a kerékösszetartást lehet állítani a többi fix (amig nem törik az autó). Vagy ez nem f astának a mérése?

Ezt a "feladatot" teljesítettem még tavaly. Onnantól kezdve kicsit érdekes lett az egész eleje. (kormányom beállt 10 fokkal balra, és az volt az egyenes. Illetve az egyenes-szerű kóválygás :D minden elmászott... A 30-al padkázásról nem is beszélve. (ez meg faterom volt...) Ott voltam az állításnál, a srácoknak már zsepit akartam dobni az aknába, annyira sírtak <_<

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "feladatot" teljesítettem még tavaly. Onnantól kezdve kicsit érdekes lett az egész eleje. (kormányom beállt 10 fokkal balra, és az volt az egyenes. Illetve az egyenes-szerű kóválygás :D minden elmászott... A 30-al padkázásról nem is beszélve. (ez meg faterom volt...) Ott voltam az állításnál, a srácoknak már zsepit akartam dobni az aknába, annyira sírtak <_<

Előző autómon lecseréltem új gumikra futóműállításon küzdött vele a csávó kb 1,5órát nem tudta megmozdítani kicsit lehet össze volt rohadva, mondta szedessem szét mással mert ezt ő nem tudja. Elvittem haveromhoz 10perc alatt szétkapta a cuccokat visszatette beolajozva, csak elszámolta a visszatekerés fordulatot csak saccra tette ugyan oda. Visszamentem futóműveshez rárakta a gépet mondta, hogy ez ingyen megszámítja mert ugye nem tudta beállítani előzőleg. Rárakta a gépet, aztán feljött az aknából csak ennyit mondott... nem tudja ki szedte szét meg rakta össze de arany keze van mert 1 cm-ert se kellett rajta kulccsal mozdítani!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Nokian nyárigumikról valakinek van valami tapasztalata?

Úgy olvastam téliben elég jók, és ADAC tesztje is különösen ajánlja, de azért megkérdem, hátha...

Lehet holnap elmegyek megvenni őket, jövő hét meg az utáni hét elég húzós, és még szerelőhöz is el kéne vinnem pár apróságért...

Tudom, hogy nincs igazán elég jó idő a nyáriakhoz, de most annyira nem használjuk a kocsit, hogy ebben az 1-2 hétben annyira mindegy min áll <_<

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Nokian nyárigumikról valakinek van valami tapasztalata?

Úgy olvastam téliben elég jók, és ADAC tesztje is különösen ajánlja, de azért megkérdem, hátha...

Lehet holnap elmegyek megvenni őket, jövő hét meg az utáni hét elég húzós, és még szerelőhöz is el kéne vinnem pár apróságért...

Tudom, hogy nincs igazán elég jó idő a nyáriakhoz, de most annyira nem használjuk a kocsit, hogy ebben az 1-2 hétben annyira mindegy min áll <_<

Nekem NOKIAN van NRT2-es, (vagyis volt mert idén másik lesz). Mivel ezek 2004 és 2005-ös gumik voltak már nem a legújabbak, de az elejétől kezdve esőben nem sokat értek. Ha esett, mindig kellett vigyázni elindulásnál, még az "ördögi 82 lóval" is. Ilyenkor kanyarodni sem szeretett igazán.

Azóta biztos változott a minőség, a mintázat stb., de az NRT2-t nem ajánlom. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek!

Mennyire lenne fura a kocsimon egy ilyen felni: 4x100 7x15" ET 35 , 195/60 R15-ös gumikkal?

Beverhetne valahova vagy simán felmegy rá?

ui.: Tudom, hogy nem megfelelő sebességet mutatna a km-óra...100-as mutató állásnál kb 106-tal menni a verda... :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekelne a véleményetek!

Mennyire lenne fura a kocsimon egy ilyen felni: 4x100 7x15" ET 35 , 195/60 R15-ös gumikkal?

Beverhetne valahova vagy simán felmegy rá?

ui.: Tudom, hogy nem megfelelő sebességet mutatna a km-óra...100-as mutató állásnál kb 106-tal menni a verda... :-)

Fel kell próbálni, nekem a 185/65 R14 Et 42 röhögve elfért, még 4 személy+ csomagokkal sem ért bele sehova.

Viszont érezhetően visszafogta az autót... Váltómérettel érezhetően fürgébb lett.

Link to comment
Megosztás:

Nem 7" csak 5,5 vagy 6 volt, már nem tudom.Azóta elpasszoltam azokat a felniket. :lol:

Amúgy volt 7*13-as felnim, Dezent.

Azért kérdezem, hogy volt akkor felnid ET42 5,5x14" 185-ös gumival? és visszafogta? mert épp ilyet akarok ill szélességre. szerinted a 185 fogta vissza vagy a 65 magas? :D

Mert 185/60/14-et szereték csak az most visszafogja vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

Azért kérdezem, hogy volt akkor felnid ET42 5,5x14" 185-ös gumival? és visszafogta? mert épp ilyet akarok ill szélességre. szerinted a 185 fogta vissza vagy a 65 magas? :D

Mert 185/60/14-et szereték csak az most visszafogja vagy nem?

Magasabb (ballonosabb volt), a visszafogást nem úgy kell elképzelni, hogy megáll vele az autó.

Érezni lehet, hogy 175/65 R 14- el fürgébb. A 185/60 teljesen jó lesz rá, semmi negatív változást nem fogsz érezni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak arra gondoltam hogy mivel magasabb kevesebbet kell neki fordúlni ugyan annyi erővel, ill. pl kevesebbet kell tekerni egy 28-as bicajjal mint egy campinggel! :lol:

70/13 meg a 60/14 a váltóméret csak a szélességet nem tom mennyire hogy, de pl a 60-as 5ezerrel olcsóbb mint a 65-ös magasságú. :D (visszafogja a pénztárcámat)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.