Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Rá van írva krétával: BE, JE, JH, BH ;)

Az nem jó :P felnire alkoholos filccel :) az nem kopik le olyan hamar.. ;)

4 éve ott vigyorog a kupak általi takarásban a piros grafittim, immáron szemmel is jól láthatóan.. :D

Elküldve
Az nem jó ;) felnire alkoholos filccel :) az nem kopik le olyan hamar.. ;)

4 éve ott vigyorog a kupak általi takarásban a piros grafittim, immáron szemmel is jól láthatóan.. :D

Mé' nem a felni belsejére írtad? ;) :P ;)

Elküldve

Amúgy, ha a forgásirány megvan, akkor nem kell nagyon helyszínelőzni a kopás fajtájával (kerék helye meghatározásának szempontjából), hanem csak egyszerűen a kevésbé kopottat kell elölre rakni.

Ha meg feltűnően asszimetrikus a kopás, akkor el kell vinni futóműveshez.

Elküldve
Mé' nem a felni belsejére írtad? ;) :P ;)

Adott pillanatban szedtem volna mindet le érte? :D Praktikusabb volt így.. :)

Elküldve
Amúgy, ha a forgásirány megvan, akkor nem kell nagyon helyszínelőzni a kopás fajtájával (kerék helye meghatározásának szempontjából), hanem csak egyszerűen a kevésbé kopottat kell elölre rakni.

Ha meg feltűnően asszimetrikus a kopás, akkor el kell vinni futóműveshez.

Én jártam futóművesnél, megmérték, hogy a jobb első kerekem 1.5°-ot dől befelé (ez a max megengedett), a bal első meg 3°-ot. Mivel ezeken az autókon ez nem állítható paraméter, így nem sokat lehet kezdeni vele, vagy a torony van elmenve, vagy a gólyaláb görbült. Viszont emiatt nem tudom eljátszani az első-hátsó kerekek cseréjét sem, mert amint nem a megfelelő kerekek vannak a megszokott helyükön, húz oldalra a kormány, mint állat.

Az agyra "BE helye" :)

:D

Elküldve
Ebből a forgásirányt még nem találod ki. ;) :)

A futófelületen kell keresni. A lamellák éle picit kopottabb a menetiránynak hátrafelé. Értelemszerűen a kerék alján. Ahogy kapaszkodik a gumi, abbol jön ez a kis kopás.

Onna 1 kicsit recésnek kell lennie jól értem? Csak mert azt látni rajt akkor viszont megszívtam mert egyformán vannak akkor a felnin akkor vihetem gumishoz :D Köszi a segítséget!

Elküldve
Ebből a szögből fényképetve pont az nem látszik, hogy mennyire lóg ki. A gumi egyébként váltóméret? Az nem nagyobb átmérőben kicsit?

határeset, nem lóg pont ki de az ív bele érne ha 3an beülnének cuccokkal a csomiban:)

Elküldve
Szerintem csak azért kell a földön meglazítani a csavarolat, mert a levegőben elpörög a kerék, mondjuk az első. A gumisnak mindegy, mert a légkulcs lelövi úgy is, de amelyik olyan, bár nem sok, az nyomatékkulcsal húz utánna. Amúgy is rá kell szorulnia, mert ugye az agy kúpos, meg a felni is, hogy ne kottyanjon. Meg is illik kenni, mondjuk rézpasztával.

ez így van, egyesbe téve is úgy lötyögött, hogy rémes volt.

Jól megrángattam még direkt ráhúz

Ha rá van írva. :) :D ;) ;)

Nekem 2 db JE volt, fa**a kis szerelő volt akinek 2 bal keze van.

Ami felment a padlásra téli, azokból kb egy lett feliratozva a többin látszott még belül, hogy melyik hol volt.Mélységileg igen jó állapotúak, csak repedeznek a 0214 DOT szám miatt oldalt picit

A futóművem meg gyári értéken belül van elől, akkor én cserélgethetem a 4 db egymás között?

Végigolvastam, hogy miket írtok a nem forgásirányos gumikról, hogy nem szabad átfordítani, vagy sem.

A nejem 4 gumijából(175/70/R13as mint igen gyakori méret) van ugye szálszakadásos, meg az eléggé félrekopott, ezek hátul vannak. A félrekopottnál a több futófelület belül van.

Na ugye ezt jó lenne kívülre fordítani, de ugye itt vannak páran,meg akikkel személyesen beszéltem, hogy ez nem jó mert....nem jó ötlet.

Most még a jobb elsőn egy ragasztott lyuk is van, következő műszakira meg kell vennie egy jó garnitúrát. Igen ám határozott asszony ő most venne inkább 2 db-ot,

de addig meg ugye tél lesz, (Február 15.) 2 kopott félig jó, félig elmegy, meg egy pár majdnem elmegy van fent a tengelyeken. Nem lehet rotálni őket, mert egy tengelyen azonos mint legyen, kivétel ha defekt van addig pótgumi, amig a gumis javít. Ennél még a 4 db Tesco Gazdaságos gumi is jobb ötlet, mert ok nem valami jó gumi a Minerva, de újonnan jobb mintha van 2 igen sz-r, meg egy javított és egy elmegy még egy évet.

Elküldve

Hi!

Kéredezném, hogy tutira csak 14-es felnivel lehet-e föltenni a 236-os hűtött tárcsához való féknyerget? Egy ismerősömnek dízel astraja van amin elöl 236-os hűtött tárcsa van és a téli felnije 13-as. Van esetleg többféle 236-os hűtött nyereg? Vagy szerencsés 13-as felnije van?

Köszi!

Elküldve
Hi!

Kéredezném, hogy tutira csak 14-es felnivel lehet-e föltenni a 236-os hűtött tárcsához való féknyerget? Egy ismerősömnek dízel astraja van amin elöl 236-os hűtött tárcsa van és a téli felnije 13-as. Van esetleg többféle 236-os hűtött nyereg? Vagy szerencsés 13-as felnije van?

Köszi!

236oshoz jó a 13as. 256oshoz kell min. 14es.

Elküldve

Köszönöm a gyors választ.

Elmés ötletnek tűnhet, de van nekem 2 ilyen teli tárcsám. Esetleg vennék előre hűtött szettet. Van valakinek előre jutányos áron eladó 236-os hűtött tárcsához nyereg? Az elmés ötlet második része: hátra föl lehetne tenni tömör 236-os(brembo) tárcsát nyerggel? olvastam gyiket, az érdekel valaki megkísérelte-e már, vagy ha elvileg nem lehetséges röviden miért nem?

köszi:

Elküldve
Köszönöm a gyors választ.

Elmés ötletnek tűnhet, de van nekem 2 ilyen teli tárcsám. Esetleg vennék előre hűtött szettet. Van valakinek előre jutányos áron eladó 236-os hűtött tárcsához nyereg? Az elmés ötlet második része: hátra föl lehetne tenni tömör 236-os(brembo) tárcsát nyerggel? olvastam gyiket, az érdekel valaki megkísérelte-e már, vagy ha elvileg nem lehetséges röviden miért nem?

köszi:

Sztem biztos találsz olcsón nyerget. Hátra más megoldás létezik, ezért nem is kísérleteznek ezzel.

Elküldve
Üdv! Nemtom min volt. A ferde kopásból mit lehetne megállapítani? Mármint gondolom a forgásirányt de hogy?

Ha bal oldalról nézve azt látod, hogy a blokk bal eleje jobban meg van kopva, mint a jobb oldala akkor az hátul volt egy elsőkerekes autón. Ha 2őn van ilyen, akkor azok voltak hátul és a másik 2 meg a hajtott keréken.

De ez csak "extrém" esetben látszik (pl. 5 évig egy helyre van felrakva a gumi és nincs fordítva).

Ha van közelről képed, küld el bátran :)

Amúgy, ha a forgásirány megvan, akkor nem kell nagyon helyszínelőzni a kopás fajtájával (kerék helye meghatározásának szempontjából), hanem csak egyszerűen a kevésbé kopottat kell elölre rakni.

Ha meg feltűnően asszimetrikus a kopás, akkor el kell vinni futóműveshez.

Pontosan :)

Elküldve
Gondolom a futómű beállítással lehet valami, összetartás, dőlés, vagy valami ilyesmi, el kell vinni beállíttatni. Olyan 6-8 ezer forint.

Voltam ma. Azt mondta a gyerek minden érték gyári. És most ? :)

Elküldve
Nekem ma. Csak akkor nem értem a félrekopást.

Ha még a gumi is félrekopik akkor viszont szerintem hülyeséget beszélt :) ha láthatóan félrekopik, akkor az a dőlés nem jó. :)

Elküldve
Ha még a gumi is félrekopik akkor viszont szerintem hülyeséget beszélt :) ha láthatóan félrekopik, akkor az a dőlés nem jó. :)

Az is lehet, de az összetartás hibájából jobban kopik :D

Elküldve
Az is lehet, de az összetartás hibájából jobban kopik :D

A végeredmény akkor is az hogy sz.rul áll a futómű. :) Annyira nem kéne neki összetartani hogy meg-egye a gumit nem? :)

Elküldve

Ha a belső fele kopik mindkét guminak, akkor inkább széttart a két kerék, mint össze. Legalábbis amikor kísérleteztem a Polski futóművel pályára, akkor ezeket vettem észre.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.