Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Én raktam fel régen Wareszra kifordítva a kereket. ;) Nagyon durván nézett ki, de nem mertem elindulni vele. :) :D

Haver waresza óta rájöttünk hogy annak az autónak minden jól áll. Bármilyen sz.rt ráakaszt az ember, bármit talál ki, az jól néz ki rajta. Miért pont ez ne :P ;) nyomtáv megvan növelve pogácsa nélkül is. Hibátlan. Nálunk ez vót a sportosítás ;)

Link to comment
Megosztás:

De ha használtak a gumik nem mennek tönkre ha most másik irányba forognak mint eddig? Egyszer valahol halottam valamit erről. :) Állítólag a gumiba lévő cuccok beállnak 1 irányba és ha utána másfele megy szövethibás lesz. Nemot h ez igaz-e.

Ezt be kell vállalni. De egy profi gumis, a kopásából talán ki tudja következtetni merre forgott. Amugy nem tudsz mit tenni, fel kel tenni aztán go.

Link to comment
Megosztás:

Ezt be kell vállalni. De egy profi gumis, a kopásából talán ki tudja következtetni merre forgott. Amugy nem tudsz mit tenni, fel kel tenni aztán go.

Az lesz sztem csak kár lenne érte mert egész jók még Hankook made in hungary van rajt. :)

Köszöntem a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a futómű beállítással lehet valami, összetartás, dőlés, vagy valami ilyesmi, el kell vinni beállíttatni. Olyan 6-8 ezer forint.

Szóval az asszony kocsijával szoptunk be egy szöget. A feje van belül, leszerelés nélkül kiszúrtam hogy hol van a kis g>*i, kréta jelölés. Mentem is vele pár km-t, lassan ereszt csak le, 10-12 óra. Na mondtuk, hogy már csak ez hiányzott. (Bal hátsó szálszakis, jobb hátsó félrekopott, kb 4 mm futó van rajtuk )

Két meglepetés is ért, a Dai-ban van egy normális emelő, na akkor vegyük le, kézifék egyes, hátra ékek bekalapál, jah és a tüzelőből tuskók, meg féltéglás bakolás alá, amolyan biztosra menjünk alapon. Áhhh koszos a felni belül, olyan zsíros ,hogy az már ha fél birkanyájon való áthajtás esetén sem lehet ennyire rémes.

Mosásra előregurítottam, meg a pótot kivettem 144es Semperit - szóval nem raknám fel még 50 méterre sem. A saját nyári garnitúrámat is előkotortam, nagnyomású mosózás

félhomályban, fejlámpával.

Drága nejem : ugye előbb a földön lazítod meg meg picit, aztán emeled fel??? Tényleg rászorulna a levegőben a kerék a feszes csavarok miatt az agyra?

Nem gugliztam még, de csak az átlósan egyenlő nyomatékkal húzzuk meg, és megpörgetjük dolgot véstem az eszembe.

BTW: A nejem pótgumija GM felnis!!!!!!! Pontosabban F Astra ET 46 os, 13 as felni, a poén hogy nem tom az 5,5 és 5 coll az mekkora eltérés ?

4,5Jx13" 4x100x56 ET45 gyári méretekvannak a japánnál, Opelnál meg 5,5Jx13; 4x100 okés!!! 56,5 mm.

Ezek majdnem egyező méretek. Szerintetek is vegyek rá Astra felniket télivel együtt ha majd lesz sok pénzem?

Link to comment
Megosztás:

Szóval az asszony kocsijával szoptunk be egy szöget. A feje van belül, leszerelés nélkül kiszúrtam hogy hol van a kis g>*i, kréta jelölés. Mentem is vele pár km-t, lassan ereszt csak le, 10-12 óra. Na mondtuk, hogy már csak ez hiányzott. (Bal hátsó szálszakis, jobb hátsó félrekopott, kb 4 mm futó van rajtuk )

Két meglepetés is ért, a Dai-ban van egy normális emelő, na akkor vegyük le, kézifék egyes, hátra ékek bekalapál, jah és a tüzelőből tuskók, meg féltéglás bakolás alá, amolyan biztosra menjünk alapon. Áhhh koszos a felni belül, olyan zsíros ,hogy az már ha fél birkanyájon való áthajtás esetén sem lehet ennyire rémes.

Mosásra előregurítottam, meg a pótot kivettem 144es Semperit - szóval nem raknám fel még 50 méterre sem. A saját nyári garnitúrámat is előkotortam, nagnyomású mosózás

félhomályban, fejlámpával.

Drága nejem : ugye előbb a földön lazítod meg meg picit, aztán emeled fel??? Tényleg rászorulna a levegőben a kerék a feszes csavarok miatt az agyra?

Nem gugliztam még, de csak az átlósan egyenlő nyomatékkal húzzuk meg, és megpörgetjük dolgot véstem az eszembe.

BTW: A nejem pótgumija GM felnis!!!!!!! Pontosabban F Astra ET 46 os, 13 as felni, a poén hogy nem tom az 5,5 és 5 coll az mekkora eltérés ?

4,5Jx13" 4x100x56 ET45 gyári méretekvannak a japánnál, Opelnál meg 5,5Jx13; 4x100 okés!!! 56,5 mm.

Ezek majdnem egyező méretek. Szerintetek is vegyek rá Astra felniket télivel együtt ha majd lesz sok pénzem?

Szerintem csak azért kell a földön meglazítani a csavarolat, mert a levegőben elpörög a kerék, mondjuk az első. A gumisnak mindegy, mert a légkulcs lelövi úgy is, de amelyik olyan, bár nem sok, az nyomatékkulcsal húz utánna. Amúgy is rá kell szorulnia, mert ugye az agy kúpos, meg a felni is, hogy ne kottyanjon. Meg is illik kenni, mondjuk rézpasztával.

Link to comment
Megosztás:

De ha használtak a gumik nem mennek tönkre ha most másik irányba forognak mint eddig? Egyszer valahol halottam valamit erről. :) Állítólag a gumiba lévő cuccok beállnak 1 irányba és ha utána másfele megy szövethibás lesz. Nemot h ez igaz-e.

Ezt én is így tudom, hogy használat közben beállnak egy írányba és onnantól kezdve elvileg nem kéne változtatgatni a forgásírányt, mert talán szálszakadás lesz a vége! :D

Link to comment
Megosztás:

szerintetek az A vekim megeszi az 195/50 ET35 7JX15 ös kereket? Tartok tőle, hogy hátul bele érne az ívbe. Ma raktam fel egy 205/55 R16 J7,5 ET35öt próbának és hát az bele érne, ha megpakolom, lehet nagyobb ET kellene vagy egy 6-7 " széles jó lenne ET35el?

Link to comment
Megosztás:

szerintetek az A vekim megeszi az 195/50 ET35 7JX15 ös kereket? Tartok tőle, hogy hátul bele érne az ívbe. Ma raktam fel egy 205/55 R16 J7,5 ET35öt próbának és hát az bele érne, ha megpakolom, lehet nagyobb ET kellene vagy egy 6-7 " széles jó lenne ET35el?

Amit először írtál, az simán el fog férni. Amit meg felpróbáltál, az 3számmal, nagyobb mint ami kellene rá, nem csoda hogy beleért. :)

Link to comment
Megosztás:

Amit először írtál, az simán el fog férni. Amit meg felpróbáltál, az 3számmal, nagyobb mint ami kellene rá, nem csoda hogy beleért. :)

Az jó volna, ha elférne, találtam egy ILYEN OLDALT az ET-t lehet számolni, úgy tudom a gyári az 14" ET49 J5,5 széles, ha felteszem amit írtam, akkor azt írja 33 mm-el kintebb lesz az eredetihez képest a kerék külső szélének helyzete.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Nemtom min volt. A ferde kopásból mit lehetne megállapítani? Mármint gondolom a forgásirányt de hogy?

Általában a kerekek néhány fokkal befele dőlnek. Így a gumik belső felei is jobban kopottak. De ez nem jelenti azt, hogy mindegyik autón. Pl astrán csak az elsők ferdék egy picit, a hátsók nem.

Link to comment
Megosztás:

Általában a kerekek néhány fokkal befele dőlnek. Így a gumik belső felei is jobban kopottak. De ez nem jelenti azt, hogy mindegyik autón. Pl astrán csak az elsők ferdék egy picit, a hátsók nem.

Ebből a forgásirányt még nem találod ki. :D :)

A futófelületen kell keresni. A lamellák éle picit kopottabb a menetiránynak hátrafelé. Értelemszerűen a kerék alján. Ahogy kapaszkodik a gumi, abbol jön ez a kis kopás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.