Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

én pl múlt hétvégén próbálgattam a télit és már 90-100-nál úgy csúszkált, mint a kisangyal, úgyhogy nem bíznám rá az életem

Elküldve

Estleg próbálj venni valami alig használtat ismerőstöl. azzal is jobban jársz. Lessz itt a fórumon elég. Itt remélhetőleg nem vágnak át.

Elküldve
Estleg próbálj venni valami alig használtat ismerőstöl. azzal is jobban jársz. Lessz itt a fórumon elég. Itt remélhetőleg nem vágnak át.

Sajnos nekem ez többe kerülne mint az új gumi :D

Szét kell nézzek a környékemen, hátha találok, de elég kevés az esély erre :P

Elküldve

igy is hamarabb meg fog öregedni a gumi mint elkopni! :roll:

Ha téli gumival jársz nyáron akkor elég gyorsan el fogod kenni őket a flaszteren ! :wink:

Megnövekedett fékútat már nem is említem.

Elküldve

Sajnos nekem ez többe kerülne mint az új gumi :D

Szét kell nézzek a környékemen, hátha találok, de elég kevés az esély erre :P

1t értek Aga46-al, a négyévszakos gumi semmire se jó.Télen lehet jó minőségű gumival nyugodtan járni, ezt én is addig gondoltam így, amíg idén télen fel nem rakattam a téli gumikat.Ég és föld.Szóval inkább tényleg keress valami olcsóbb árfekvésű nyárit, ha nem vezetsz túl sportosan, télre pedig télit.Nyáron amúgy jó a 185/60-14, de télre a 175/65-14 az igazi, mert az a géped gyári mérete.Sztem.

Elküldve
Köszi a gyors válaszokat! :D

Még volna egy kérdésem: nem igazán értem, hogy mi az előnye a széles gumiknak (kivéve száraz, sima úton). Mindenhol azt látom, hogy minél szélesebb gumit próbálnak feltenni az emberek, szerintem a 175-os elég széles az autómra, főleg, hogy nem akarok száguldozni vele.

Széles gumival hamarabb meg lehet állni egy zűrös helyzetben, vagy később kezdesz el csúszni.

Nekem ez a legfontosabb, már törtem meg kocsit, akkor fogadtam meg, hogy 195 alatt többet nem teszek gumit kocsira. És időben lecserélem a télit. :P

Arról nem beszélve, h x idő alatt megszoktál egy gumit, és most keskenyebbet teszel rá, ehhez is szoknod kell...

Elküldve
Ez csak száraz úton igaz. Vizes csúszós uton hátrány a széles gumi.

De ilyen úton nem is szabad száguldozni! :D :P

Sok függ a gumitól is, lásd. Dunlop pl.Sztem.Egy alsó kategóriás guminál persze nem kell csodákat várni, de a csúcsgumiktól sem kell elvárni, hogy megtanuljon velük úszni az autó!(legfeljebb felúszni)

Tudni kell a határokat.Más trükk sztem nincs.

Elküldve
Ez csak száraz úton igaz. Vizes csúszós uton hátrány a széles gumi.

-Vizes úton nem megyek, mint barom. Mondjuk C14NZ amúgy sem erről szól.

-Statisztikailag legalább 70% eséllyel mész száraz úton itthon.

-Gumitól is függhet a dolog, Dunlop Sport SP01-em pl iszonyú jó esőben is. :D

Elküldve

Nyáron nem ajánlom a télit használni, mert annyiból virsliket is csavarhatnál a felnire!

Ha csak egy garnitúra telik mindenképpen, akkor 4évszakos, de attól

meg ne várj semmit télen! Szal valszeg télen soxor fogsz anyázni, és

míg mások könnyedén közlekednek a téligumival, Te majd cammogsz

a 4évszakossal. :D

Hálisten kezd felfejlődni a magyar autóstársadalom, nagy része már

belátta hogy országunk időjárási viszonyaihoz KELL a két garnitúra

kerék, vagy csak két garnitúra gumi. :P

Elküldve

Nekem már volt 4 évszakos gumim, nyáron is rossz meg télen is.

Télen csúszik, nyáron nyúlik, szal nem ajánlott.

Tényleg gyüjts inkább őszig pénzt és akkor vegyél télit, most pedig nyárit, nem érdemes ezen spórolni.

Ha 5 évet kibírnak akkor meg már eleve nyertél rajta, de szerintem hamarabb el fog kopni minthogy leteljen ez az idő.

Elküldve
Nyáron nem ajánlom a télit használni, mert annyiból virsliket is csavarhatnál a felnire!

Ha csak egy garnitúra telik mindenképpen, akkor 4évszakos, de attól

meg ne várj semmit télen! Szal valszeg télen soxor fogsz anyázni, és

míg mások könnyedén közlekednek a téligumival, Te majd cammogsz

a 4évszakossal. :D

Nekem is 4évszakos van jelenleg ráadásul az egyik legjobb: Vredestein Quatrac 2 DE mégis igazat kell adnom a többieknek: télen tényleg nem az igazi, főként jégen, vagy ami még rosszabb: picit vizes jégen. Na ott simán elpörgeti 2-ben 30fölött a mocim :oops: :D :P és bizony jól lehet gyakorolni vele a 'féket fel kell engedni, hogy ne csússz tovább' leckét.

Mivel nem is volt olcsó mulatság ezért a mai fejemmel két olcsóbb garnitúrát vennék, ugyanis nem lenne sokkal drágább, szal megérné.

Mondjuk március elején megmentette a vasamat: ha téli lett volna fenn sicher hogy nekimegyek egy vonóhorognak, ugyanis hirtelen jött a meleg és legalább 15fokban kellett satuznom, ott jól jött, hogy nem olyan puha, mint az igazi téliek :wink:

No de lássuk be ez azért ritkán fordul elő, szal télre ha csak lehet veszek rendes gummát.

Elküldve

Kess!

Én is szeretek ám kötözködni! :D

Szal nem teljesen mindegy, mivel a mai téligumik keveréke tartalmaz

egy speciális szilíciumos homokot, ami arra hivatott hogy a jég felületén

növelje a tapadást. :P

Szal nyárigumival esélytelen vagy a jégen, télivel viszont kapsz egy

esélyt a megállásra. Persze ez csak minimális különbség nem kell

tőle aszfalttapadást várni. :D

Elküldve

Azért ha valaki látta a tavalyi miskolc rally összefoglalójában,hogy mennyien estek el egy jobbos kanyarban,ahol meglepetésszerüen volt egy jégfolt,akkor az tudja,hogy a téligumi nem életbiztositás jégen! :D

Vagy láttam már belsö kamerás felvételet Colin McRea-ről is,amint aqua-planing hatás következményeként szépen letért az útról,nem önszántából persze.De Solberg is járt már így,pedig ott aztán nem 10EFt-os kategóriából választják ki a gumit!

Szóval gumi ide vagy oda,szar útviszonyok között én nem bízom az életem csak a gumikra,lassan érünk messzire!

Tök olyan lett ez az irásom most,mintha én lennék RallysCsaj,nem? :oops: :smt003

Elküldve

Azon a Rallye-n senkinek sem téli gumi volt az autóján.

Puha keverékű intermédiát használtak általában. :P

Abban egyetértünk hogy nem a gumira kell bízni magad. :D

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Csak mert nagyon leült a topic :( : Debica Passio 175/70/R13 erröl mi a véleményetek? Van esetleg v.kinek tapasztalata a fent említett tipussal kapcsiban? Anyagi és egyébb okok miatt ilyet újítottam most, nyáriban. Eredetileg Dayton D100 volt a terv, az előző nyári garnitúrám is ilyen volt, de ez lett belőle.

Üdv. ujjzol

Ui.: a gumisom szerint ezek a gummák (Dayton, Debica, Matador, Barum, Kormoran...) egy kategória és minőség, nem éri meg az az árkülönbség ami van köztük. Persze ebben a méretben értendő.

Elküldve

Mit gondolotok ahol a 16''*7'' ET35 felni elfért 205/45-ös gumikkal ott a 17''*7'' ET35 felni elfér 205/40-es gumikkal ????

A Toyo Proxes T1-S gumikkal van valakinek tapasztalata ?

proxest1_sk.gif

Elküldve
A Toyo Proxes T1-S gumikkal van valakinek tapasztalata ?

Saját tapasztalatom nincs, de akikkel eddig beszéltem, azok jókat mondtak róla. :roll:

Elküldve

A kerék átmérője 295,5 mm-ről 297,9 mm-re fog nőni, és ami biztos hogy 0,8%-kal fog cslani az órád...(Tehát ha 100-at mutat, akkor igazából 100.8-al, tehát ez elhanyagolható mert ennél az órád úgyis sokkal többet csal...)

Ami még megfontolandó, hogy a gumi oldalfala 1.03 cm-rel lesz kisebb... :wink:

De ezekből még nem derül ki semmi, fel kéne próbálni... :wink:

Elküldve

Nekem T1 plusz van fenn( ez a T1 s elődje). Nagyon meg vagyok vele elégedve. ahhoz képest hogy 245/35- ös nagyon halkan fut, a peremvédője tökéletes pedig ha rajtam múlt volna, már lenne pár nyúzás az alufelnin. Nem is kopik vészesen gyorsan. Tehát csak ajánlani tudom.

Elküldve

Vannak vélemények a Good Year Hydra Grip-ről és a Michelin Pilot Primacy-ról? Tényleg jók, vagy csak a nevük nagy?

Esetleg tud valaki jó gumitesztes forrást? (internet, újság)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.