invictus Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Ma feltettem a téli kerekeket, ezekkel nem jelentkezik a 100-110 körüli rázás. Viszont az aluk sem ütnek, mert tavasszal mikor feltettem és nyár közepén is centíroztam egyszer. Kérdés, hogy ez egyértelműen az alukerekek hibája vagy előfordulhat, hogy a nagy kerék csak felerősíti a rezgést, amit valami más okozhat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Szia a vas az f astra :) kicsit lomhább lett talán más különbséget én nem vettem észre. Tavaly bírta idén is fogja :) Bár állítólag így emelkedik a fogyasztásom de minden télen emelkedik és nem a gumi miatt. amúgy nekem jobban is tetszik így nagy lábon.Nem kopog nem pattog és nem ér bele semmibe. Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat Ma feltettem a téli kerekeket, ezekkel nem jelentkezik a 100-110 körüli rázás. Viszont az aluk sem ütnek, mert tavasszal mikor feltettem és nyár közepén is centíroztam egyszer. Kérdés, hogy ez egyértelműen az alukerekek hibája vagy előfordulhat, hogy a nagy kerék csak felerősíti a rezgést, amit valami más okozhat? Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... Tehát akkor mondhatni, hogy a nagyobb felni felerősít valamit, hiába van rendbetéve. Lehetséges, hogy a kisebb felnin a ballonosabb gumi elnyel rezgéseket, csillapítja, míg nagyobb felnin jobban átjön. Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... én cseréltettem azokat is, amikor futóműfelújításom volt B) nekem is rázott, azzal a szett nyári gumivan változatlanul ráz :) centíroztattam, és nekem is azt mondták, hogy abban nincs semmi.... de érdekes, hogy most a téliekkel nem ráz, és a másik nyári gumikkal sem :D erre varjatok gombot :) Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :lol: de nekem egyformák (méretre, ballonosságra, stb) a gumik, mind lemezfelnin van, mégis azt csinálja azza a nyári garnitúrával :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoltifiu Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... Köszönöm hogy felhívtad erre a figyelmemet!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Tehát akkor mondhatni, hogy a nagyobb felni felerősít valamit, hiába van rendbetéve. Lehetséges, hogy a kisebb felnin a ballonosabb gumi elnyel rezgéseket, csillapítja, míg nagyobb felnin jobban átjön. Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :) A hullámos tárcsa sajnos nálam megvan, de most a lemezfelnikkel ez is csillapodott, sokkal kevésbé lehet észrevenni. Ez is okozhatja a rázást. Van egy olyan sejtésem, hogy a felnik ET-je is beleszámíthat, az aluk 38-asok, a lemez 49-es. Biztos van összefüggés ebben is Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 A hullámos tárcsa sajnos nálam megvan, de most a lemezfelnikkel ez is csillapodott, sokkal kevésbé lehet észrevenni. Ez is okozhatja a rázást. Van egy olyan sejtésem, hogy a felnik ET-je is beleszámíthat, az aluk 38-asok, a lemez 49-es. Biztos van összefüggés ebben is ET nem hinném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 LINK találtam ezt a TC-os írást, a kérdezőnél ugyanez a jelenség, de a válasz teljesen másról szól sajnos, semmi konkrétumot nem tartalmaz, csak félrebeszélés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomy61 Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Üdvözlet a Társaságnak! A km-óra hamis értékét nálunk be lehet mérni a teljesítmény mérö padon, tachográf órák hitelesítésére is alkalmas, nyomtatásban is megadjuk a mért értékeket. Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőséget. A kerék rázkódással kapcsolatban a véleményem az, hogy a féktárcsa ütés inkább csak fékezéskor rázza meg a futóművet-kormányt, én inkább a gumi deformációjára, esetleg egy rejtett szálszakadásra gondolnék, ugyan is ettől még jó lehet a kerék centrírozása. Ahogy gördül a gumi a talajon, úgy már érezteti a hatását. Üdv:Tomy61 Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Üdvözlet a Társaságnak! A km-óra hamis értékét nálunk be lehet mérni a teljesítmény mérö padon, tachográf órák hitelesítésére is alkalmas, nyomtatásban is megadjuk a mért értékeket. Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőséget. A kerék rázkódással kapcsolatban a véleményem az, hogy a féktárcsa ütés inkább csak fékezéskor rázza meg a futóművet-kormányt, én inkább a gumi deformációjára, esetleg egy rejtett szálszakadásra gondolnék, ugyan is ettől még jó lehet a kerék centrírozása. Ahogy gördül a gumi a talajon, úgy már érezteti a hatását. Üdv:Tomy61 Túl sok embernél jelentkezik ahhoz, hogy csak szálszakadás legyen. Szerintem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsoltifiu Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 LINK találtam ezt a TC-os írást, a kérdezőnél ugyanez a jelenség, de a válasz teljesen másról szól sajnos, semmi konkrétumot nem tartalmaz, csak félrebeszélés. Szia! Sajnos én is találkoztam a morcos (céges) kadetnál A centirozást mi is eljátszottuk 3 vagy 4 helyen és jónak bizonyult. A gumi sem volt kagylos.Viszont egyszer 2 autoval mentünk egyszerre és láttam hogy a kadett segge kileng. Akkor döntöttünk egy abroncs csere mellet és azota nem jelentkezett a jelenség. A gumis aki szerelte azt mondta hogy a gumi "sz.r" orosz gyártmány de ezt lehet hogy minden 2 embernek elmondja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomy61 Elküldve November7, 2009 Megoszt Elküldve November7, 2009 Nem igazán a gumi gyártóját kívántam minösíteni,sajnos a "jó" útjainknak köszönhetjük. A rengeteg kátyú, gödör széle bizony marha nagy pofont ad a futófelületnek, ráadásul élesek a szélek. Látom nap-mint-nap, mert gumival is foglalkozunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Szia! Sajnos én is találkoztam a morcos (céges) kadetnál A centirozást mi is eljátszottuk 3 vagy 4 helyen és jónak bizonyult. A gumi sem volt kagylos.Viszont egyszer 2 autoval mentünk egyszerre és láttam hogy a kadett segge kileng. Akkor döntöttünk egy abroncs csere mellet és azota nem jelentkezett a jelenség. A gumis aki szerelte azt mondta hogy a gumi "sz.r" orosz gyártmány de ezt lehet hogy minden 2 embernek elmondja. lehet szálszakadás is, de mindenkinél az lenne??? de azért az már durva, ha rázza a seggét, azt csak észrevennénk :) nekem volt anno a wartburgnál, 1 héten belül adta meg magát mind a 4 db Matador MP12-es gumi :D nah az kegyetlenül rázott, de az már ment nállaunk 8 évet, és ki tudja még mennyit előtte :) , de kopva nem volt, igen kemény összetételű gumik voltak :lol: szerettem, mert a suli előtt ordítottak, mint állat :lol: B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Srácok! Mekkora a gyári F astra alufelninek az Et-je? Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Srácok! Mekkora a gyári F astra alufelninek az Et-je? 46, vagy 49 asszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex0403 Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 46, vagy 49 asszem. Hűűű de gyorsan jött a válasz :) Köszöntem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Túl sok embernél jelentkezik ahhoz, hogy csak szálszakadás legyen. Szerintem... Sztem a lényeg, hogy gumitól van. Nekem is az előző téli gumik szépen ki lettek centírozva, de mindig ráztak 110 környékén. Amióta normális gumik vannak nem ráznak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Sztem a lényeg, hogy gumitól van. Nekem is az előző téli gumik szépen ki lettek centírozva, de mindig ráztak 110 környékén. Amióta normális gumik vannak nem ráznak. A peresebb gumitól ráz akkor szerinted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 A peresebb gumitól ráz akkor szerinted? Én arra gondoltam, hogy "rejtett hibák" vannak a gumiban(sz.r). De ha legközelebb eljössz átdobjuk az én garnitúrámat, aztán akkor kiderül a tuti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 Én arra gondoltam, hogy "rejtett hibák" vannak a gumiban(sz.r). De ha legközelebb eljössz átdobjuk az én garnitúrámat, aztán akkor kiderül a tuti. De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa. Lehet, hogy másnál is ez a gond, lehet, hogy futómű. Gondoltam Nálad tuti rendben van a futómű, kerekek ki vannak centírozva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve November8, 2009 Megoszt Elküldve November8, 2009 De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa. ...mer'akinek nincs baja vele az nem is panaszkodik.. :lol: Ebből a néhány tucat emberkéből, akik a fórumot rendszeresen látogatják, még nem lehet objektiv felmérést csinálni...szerintem. Egyébként nekem is a nyári gumival lesz a gond - Blitzre menet vettem csak észre, hogy 110-től(óra szerint) egyre vadabbul beráz, mert felénk egyébként nem járok annyival. Most, amikor cseréltem, feltűnt, hogy a bal elsővel valami nincs rendben. Megfelelő szögből nézve látszik az oldalfalában egy hangyafingnyi hupli.. :D ..pedig az idei szezonra lettek véve, szinte még újak max.6000km van bennük.. :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Észrevettem hogy csak én vagyok az az elvetemült aki 195/70R15 gumival készülök a térre :) Hát szerintem is bátor vagy. nem is a fogyasztás vagy a km óra csalás én inkább a nagy szélesség miatt aggódnék. Sokkal nagyobb az esélyed a felúszásra csúszásra hóban és latyakban a nagy felület miatt. nem hiába mennek a rally autók is virsli gumikon a hóban. Szóval csak óvatosan. (de lagalább szárazon biztos jobban tapad) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Hát szerintem is bátor vagy. nem is a fogyasztás vagy a km óra csalás én inkább a nagy szélesség miatt aggódnék. Sokkal nagyobb az esélyed a felúszásra csúszásra hóban és latyakban a nagy felület miatt. nem hiába mennek a rally autók is virsli gumikon a hóban. Szóval csak óvatosan. (de lagalább szárazon biztos jobban tapad) mert nálunk mindig nyakigérő hó van... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve November9, 2009 Megoszt Elküldve November9, 2009 Eresztő gumi! A bal elsőm ha felfújom egy két nap és 2,3bar-ról leenged 1,2-1,5közé. Vagy kéthete csinálja találtam is két gumis de még nem mentem be, mert nem esik útba :) Mennyit szoktak elkérni egy gumi vizsgálatra, gondolom vhol van benne vmi kis vacak (szeg, üveg...) javításra, foltozás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts