Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Ma feltettem a téli kerekeket, ezekkel nem jelentkezik a 100-110 körüli rázás. Viszont az aluk sem ütnek, mert tavasszal mikor feltettem és nyár közepén is centíroztam egyszer. Kérdés, hogy ez egyértelműen az alukerekek hibája vagy előfordulhat, hogy a nagy kerék csak felerősíti a rezgést, amit valami más okozhat?

Link to comment
Megosztás:

Szia a vas az f astra :)

kicsit lomhább lett talán más különbséget én nem vettem észre.

Tavaly bírta idén is fogja :)

Bár állítólag így emelkedik a fogyasztásom de minden télen emelkedik és nem a gumi miatt.

amúgy nekem jobban is tetszik így nagy lábon.Nem kopog nem pattog és nem ér bele semmibe.

Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat

Ma feltettem a téli kerekeket, ezekkel nem jelentkezik a 100-110 körüli rázás. Viszont az aluk sem ütnek, mert tavasszal mikor feltettem és nyár közepén is centíroztam egyszer. Kérdés, hogy ez egyértelműen az alukerekek hibája vagy előfordulhat, hogy a nagy kerék csak felerősíti a rezgést, amit valami más okozhat?

Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e...

Link to comment
Megosztás:

Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat

Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e...

Tehát akkor mondhatni, hogy a nagyobb felni felerősít valamit, hiába van rendbetéve.

Lehetséges, hogy a kisebb felnin a ballonosabb gumi elnyel rezgéseket, csillapítja, míg nagyobb felnin jobban átjön. Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :)

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e...

én cseréltettem azokat is, amikor futóműfelújításom volt B)

nekem is rázott, azzal a szett nyári gumivan változatlanul ráz :) centíroztattam, és nekem is azt mondták, hogy abban nincs semmi....

de érdekes, hogy most a téliekkel nem ráz, és a másik nyári gumikkal sem :D

erre varjatok gombot :)

Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :lol:

de nekem egyformák (méretre, ballonosságra, stb) a gumik, mind lemezfelnin van, mégis azt csinálja azza a nyári garnitúrával :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat

Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e...

Köszönöm hogy felhívtad erre a figyelmemet!!!

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor mondhatni, hogy a nagyobb felni felerősít valamit, hiába van rendbetéve.

Lehetséges, hogy a kisebb felnin a ballonosabb gumi elnyel rezgéseket, csillapítja, míg nagyobb felnin jobban átjön. Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :)

A hullámos tárcsa sajnos nálam megvan, de most a lemezfelnikkel ez is csillapodott, sokkal kevésbé lehet észrevenni. Ez is okozhatja a rázást. Van egy olyan sejtésem, hogy a felnik ET-je is beleszámíthat, az aluk 38-asok, a lemez 49-es. Biztos van összefüggés ebben is

Link to comment
Megosztás:

A hullámos tárcsa sajnos nálam megvan, de most a lemezfelnikkel ez is csillapodott, sokkal kevésbé lehet észrevenni. Ez is okozhatja a rázást. Van egy olyan sejtésem, hogy a felnik ET-je is beleszámíthat, az aluk 38-asok, a lemez 49-es. Biztos van összefüggés ebben is

ET nem hinném.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet a Társaságnak!

A km-óra hamis értékét nálunk be lehet mérni a teljesítmény mérö padon, tachográf órák hitelesítésére is alkalmas, nyomtatásban is megadjuk a mért értékeket. Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőséget.

A kerék rázkódással kapcsolatban a véleményem az, hogy a féktárcsa ütés inkább csak fékezéskor rázza meg a futóművet-kormányt, én inkább a gumi deformációjára, esetleg egy rejtett szálszakadásra gondolnék, ugyan is ettől még jó lehet a kerék centrírozása. Ahogy gördül a gumi a talajon, úgy már érezteti a hatását.

Üdv:Tomy61

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet a Társaságnak!

A km-óra hamis értékét nálunk be lehet mérni a teljesítmény mérö padon, tachográf órák hitelesítésére is alkalmas, nyomtatásban is megadjuk a mért értékeket. Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőséget.

A kerék rázkódással kapcsolatban a véleményem az, hogy a féktárcsa ütés inkább csak fékezéskor rázza meg a futóművet-kormányt, én inkább a gumi deformációjára, esetleg egy rejtett szálszakadásra gondolnék, ugyan is ettől még jó lehet a kerék centrírozása. Ahogy gördül a gumi a talajon, úgy már érezteti a hatását.

Üdv:Tomy61

Túl sok embernél jelentkezik ahhoz, hogy csak szálszakadás legyen. Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

LINK találtam ezt a TC-os írást, a kérdezőnél ugyanez a jelenség, de a válasz teljesen másról szól sajnos, semmi konkrétumot nem tartalmaz, csak félrebeszélés.

Szia!

Sajnos én is találkoztam a morcos (céges) kadetnál

A centirozást mi is eljátszottuk 3 vagy 4 helyen és jónak bizonyult.

A gumi sem volt kagylos.Viszont egyszer 2 autoval mentünk egyszerre és láttam hogy a kadett segge kileng.

Akkor döntöttünk egy abroncs csere mellet és azota nem jelentkezett a jelenség.

A gumis aki szerelte azt mondta hogy a gumi "sz.r" orosz gyártmány de ezt lehet hogy minden 2 embernek elmondja.

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán a gumi gyártóját kívántam minösíteni,sajnos a "jó" útjainknak köszönhetjük. A rengeteg kátyú, gödör széle bizony marha nagy pofont ad a futófelületnek, ráadásul élesek a szélek. Látom nap-mint-nap, mert gumival is foglalkozunk.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sajnos én is találkoztam a morcos (céges) kadetnál

A centirozást mi is eljátszottuk 3 vagy 4 helyen és jónak bizonyult.

A gumi sem volt kagylos.Viszont egyszer 2 autoval mentünk egyszerre és láttam hogy a kadett segge kileng.

Akkor döntöttünk egy abroncs csere mellet és azota nem jelentkezett a jelenség.

A gumis aki szerelte azt mondta hogy a gumi "sz.r" orosz gyártmány de ezt lehet hogy minden 2 embernek elmondja.

lehet szálszakadás is, de mindenkinél az lenne???

de azért az már durva, ha rázza a seggét, azt csak észrevennénk :)

nekem volt anno a wartburgnál, 1 héten belül adta meg magát mind a 4 db Matador MP12-es gumi :D nah az kegyetlenül rázott, de az már ment nállaunk 8 évet, és ki tudja még mennyit előtte :) , de kopva nem volt, igen kemény összetételű gumik voltak :lol: szerettem, mert a suli előtt ordítottak, mint állat :lol: B)

Link to comment
Megosztás:

De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa.

...mer'akinek nincs baja vele az nem is panaszkodik.. :lol:

Ebből a néhány tucat emberkéből, akik a fórumot rendszeresen látogatják, még nem lehet objektiv felmérést csinálni...szerintem.

Egyébként nekem is a nyári gumival lesz a gond - Blitzre menet vettem csak észre, hogy 110-től(óra szerint) egyre vadabbul beráz, mert felénk egyébként nem járok annyival. Most, amikor cseréltem, feltűnt, hogy a bal elsővel valami nincs rendben. Megfelelő szögből nézve látszik az oldalfalában egy hangyafingnyi hupli.. :D ..pedig az idei szezonra lettek véve, szinte még újak max.6000km van bennük.. :) :)

Link to comment
Megosztás:

Észrevettem hogy csak én vagyok az az elvetemült aki 195/70R15 gumival készülök a térre :)

Hát szerintem is bátor vagy. nem is a fogyasztás vagy a km óra csalás én inkább a nagy szélesség miatt aggódnék. Sokkal nagyobb az esélyed a felúszásra csúszásra hóban és latyakban a nagy felület miatt. nem hiába mennek a rally autók is virsli gumikon a hóban. Szóval csak óvatosan. (de lagalább szárazon biztos jobban tapad)

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem is bátor vagy. nem is a fogyasztás vagy a km óra csalás én inkább a nagy szélesség miatt aggódnék. Sokkal nagyobb az esélyed a felúszásra csúszásra hóban és latyakban a nagy felület miatt. nem hiába mennek a rally autók is virsli gumikon a hóban. Szóval csak óvatosan. (de lagalább szárazon biztos jobban tapad)

mert nálunk mindig nyakigérő hó van... :)

Link to comment
Megosztás:

Eresztő gumi!

A bal elsőm ha felfújom egy két nap és 2,3bar-ról leenged 1,2-1,5közé. Vagy kéthete csinálja találtam is két gumis de még nem mentem be, mert nem esik útba :)

Mennyit szoktak elkérni egy gumi vizsgálatra, gondolom vhol van benne vmi kis vacak (szeg, üveg...) javításra, foltozás?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.