invictus Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Ma feltettem a téli kerekeket, ezekkel nem jelentkezik a 100-110 körüli rázás. Viszont az aluk sem ütnek, mert tavasszal mikor feltettem és nyár közepén is centíroztam egyszer. Kérdés, hogy ez egyértelműen az alukerekek hibája vagy előfordulhat, hogy a nagy kerék csak felerősíti a rezgést, amit valami más okozhat?
Breki Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Szia a vas az f astra :) kicsit lomhább lett talán más különbséget én nem vettem észre. Tavaly bírta idén is fogja :) Bár állítólag így emelkedik a fogyasztásom de minden télen emelkedik és nem a gumi miatt. amúgy nekem jobban is tetszik így nagy lábon.Nem kopog nem pattog és nem ér bele semmibe. Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat Ma feltettem a téli kerekeket, ezekkel nem jelentkezik a 100-110 körüli rázás. Viszont az aluk sem ütnek, mert tavasszal mikor feltettem és nyár közepén is centíroztam egyszer. Kérdés, hogy ez egyértelműen az alukerekek hibája vagy előfordulhat, hogy a nagy kerék csak felerősíti a rezgést, amit valami más okozhat? Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e...
invictus Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... Tehát akkor mondhatni, hogy a nagyobb felni felerősít valamit, hiába van rendbetéve. Lehetséges, hogy a kisebb felnin a ballonosabb gumi elnyel rezgéseket, csillapítja, míg nagyobb felnin jobban átjön. Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :)
astrásgyerek Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... én cseréltettem azokat is, amikor futóműfelújításom volt B) nekem is rázott, azzal a szett nyári gumivan változatlanul ráz :) centíroztattam, és nekem is azt mondták, hogy abban nincs semmi.... de érdekes, hogy most a téliekkel nem ráz, és a másik nyári gumikkal sem :D erre varjatok gombot :) Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :lol: de nekem egyformák (méretre, ballonosságra, stb) a gumik, mind lemezfelnin van, mégis azt csinálja azza a nyári garnitúrával :lol:
zsoltifiu Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Azért nem árt odafigyelned a km órára, mert jócskán csalni fog és sajnos lefelé. Nekem sem váltóméret a téli szett (185/65 R14, 185/60 R14 helyett) és az útszéli sebességmérők szerint kb.5-8-al kevesebbet mutat a km óra, mint a normál mérettel. A te lufijaid jócskán becsaphatják az órádat Ugyanez van nálam is, de nekem a nyárik is 14-esek, mégis ráznak 110 körül. Szintén átestek egy centírozáson és elvileg nullásak. Mondjuk nálam nemártana kormánygömbfejeket cserélni, de hogy ettől lehet-e... Köszönöm hogy felhívtad erre a figyelmemet!!!
Breki Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Tehát akkor mondhatni, hogy a nagyobb felni felerősít valamit, hiába van rendbetéve. Lehetséges, hogy a kisebb felnin a ballonosabb gumi elnyel rezgéseket, csillapítja, míg nagyobb felnin jobban átjön. Lehetséges ám féktárcsa is, ha szépen hullámos, akkor az is rázhat, csak lehet, hogy a nagy gumi lecsillapítja. Nem tudom. :) A hullámos tárcsa sajnos nálam megvan, de most a lemezfelnikkel ez is csillapodott, sokkal kevésbé lehet észrevenni. Ez is okozhatja a rázást. Van egy olyan sejtésem, hogy a felnik ET-je is beleszámíthat, az aluk 38-asok, a lemez 49-es. Biztos van összefüggés ebben is
invictus Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 A hullámos tárcsa sajnos nálam megvan, de most a lemezfelnikkel ez is csillapodott, sokkal kevésbé lehet észrevenni. Ez is okozhatja a rázást. Van egy olyan sejtésem, hogy a felnik ET-je is beleszámíthat, az aluk 38-asok, a lemez 49-es. Biztos van összefüggés ebben is ET nem hinném.
invictus Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 LINK találtam ezt a TC-os írást, a kérdezőnél ugyanez a jelenség, de a válasz teljesen másról szól sajnos, semmi konkrétumot nem tartalmaz, csak félrebeszélés.
Tomy61 Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Üdvözlet a Társaságnak! A km-óra hamis értékét nálunk be lehet mérni a teljesítmény mérö padon, tachográf órák hitelesítésére is alkalmas, nyomtatásban is megadjuk a mért értékeket. Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőséget. A kerék rázkódással kapcsolatban a véleményem az, hogy a féktárcsa ütés inkább csak fékezéskor rázza meg a futóművet-kormányt, én inkább a gumi deformációjára, esetleg egy rejtett szálszakadásra gondolnék, ugyan is ettől még jó lehet a kerék centrírozása. Ahogy gördül a gumi a talajon, úgy már érezteti a hatását. Üdv:Tomy61
invictus Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Üdvözlet a Társaságnak! A km-óra hamis értékét nálunk be lehet mérni a teljesítmény mérö padon, tachográf órák hitelesítésére is alkalmas, nyomtatásban is megadjuk a mért értékeket. Ha valakit érdekel, megadom az elérhetőséget. A kerék rázkódással kapcsolatban a véleményem az, hogy a féktárcsa ütés inkább csak fékezéskor rázza meg a futóművet-kormányt, én inkább a gumi deformációjára, esetleg egy rejtett szálszakadásra gondolnék, ugyan is ettől még jó lehet a kerék centrírozása. Ahogy gördül a gumi a talajon, úgy már érezteti a hatását. Üdv:Tomy61 Túl sok embernél jelentkezik ahhoz, hogy csak szálszakadás legyen. Szerintem...
zsoltifiu Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 LINK találtam ezt a TC-os írást, a kérdezőnél ugyanez a jelenség, de a válasz teljesen másról szól sajnos, semmi konkrétumot nem tartalmaz, csak félrebeszélés. Szia! Sajnos én is találkoztam a morcos (céges) kadetnál A centirozást mi is eljátszottuk 3 vagy 4 helyen és jónak bizonyult. A gumi sem volt kagylos.Viszont egyszer 2 autoval mentünk egyszerre és láttam hogy a kadett segge kileng. Akkor döntöttünk egy abroncs csere mellet és azota nem jelentkezett a jelenség. A gumis aki szerelte azt mondta hogy a gumi "sz.r" orosz gyártmány de ezt lehet hogy minden 2 embernek elmondja.
Tomy61 Elküldve November7, 2009 Elküldve November7, 2009 Nem igazán a gumi gyártóját kívántam minösíteni,sajnos a "jó" útjainknak köszönhetjük. A rengeteg kátyú, gödör széle bizony marha nagy pofont ad a futófelületnek, ráadásul élesek a szélek. Látom nap-mint-nap, mert gumival is foglalkozunk.
astrásgyerek Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 Szia! Sajnos én is találkoztam a morcos (céges) kadetnál A centirozást mi is eljátszottuk 3 vagy 4 helyen és jónak bizonyult. A gumi sem volt kagylos.Viszont egyszer 2 autoval mentünk egyszerre és láttam hogy a kadett segge kileng. Akkor döntöttünk egy abroncs csere mellet és azota nem jelentkezett a jelenség. A gumis aki szerelte azt mondta hogy a gumi "sz.r" orosz gyártmány de ezt lehet hogy minden 2 embernek elmondja. lehet szálszakadás is, de mindenkinél az lenne??? de azért az már durva, ha rázza a seggét, azt csak észrevennénk :) nekem volt anno a wartburgnál, 1 héten belül adta meg magát mind a 4 db Matador MP12-es gumi :D nah az kegyetlenül rázott, de az már ment nállaunk 8 évet, és ki tudja még mennyit előtte :) , de kopva nem volt, igen kemény összetételű gumik voltak :lol: szerettem, mert a suli előtt ordítottak, mint állat :lol: B)
Alex0403 Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 Srácok! Mekkora a gyári F astra alufelninek az Et-je?
hening Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 Srácok! Mekkora a gyári F astra alufelninek az Et-je? 46, vagy 49 asszem.
Alex0403 Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 46, vagy 49 asszem. Hűűű de gyorsan jött a válasz :) Köszöntem!
gergolabs Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 Túl sok embernél jelentkezik ahhoz, hogy csak szálszakadás legyen. Szerintem... Sztem a lényeg, hogy gumitól van. Nekem is az előző téli gumik szépen ki lettek centírozva, de mindig ráztak 110 környékén. Amióta normális gumik vannak nem ráznak.
invictus Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 Sztem a lényeg, hogy gumitól van. Nekem is az előző téli gumik szépen ki lettek centírozva, de mindig ráztak 110 környékén. Amióta normális gumik vannak nem ráznak. A peresebb gumitól ráz akkor szerinted?
gergolabs Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 A peresebb gumitól ráz akkor szerinted? Én arra gondoltam, hogy "rejtett hibák" vannak a gumiban(sz.r). De ha legközelebb eljössz átdobjuk az én garnitúrámat, aztán akkor kiderül a tuti.
invictus Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 Én arra gondoltam, hogy "rejtett hibák" vannak a gumiban(sz.r). De ha legközelebb eljössz átdobjuk az én garnitúrámat, aztán akkor kiderül a tuti. De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa.
gergolabs Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa. Lehet, hogy másnál is ez a gond, lehet, hogy futómű. Gondoltam Nálad tuti rendben van a futómű, kerekek ki vannak centírozva.
brezsó Elküldve November8, 2009 Elküldve November8, 2009 De ennyi embernél van rejtett hiba? Ha csak nekem lenne rázás, akkor aszondom, jó. De itt túl sok a példa. ...mer'akinek nincs baja vele az nem is panaszkodik.. :lol: Ebből a néhány tucat emberkéből, akik a fórumot rendszeresen látogatják, még nem lehet objektiv felmérést csinálni...szerintem. Egyébként nekem is a nyári gumival lesz a gond - Blitzre menet vettem csak észre, hogy 110-től(óra szerint) egyre vadabbul beráz, mert felénk egyébként nem járok annyival. Most, amikor cseréltem, feltűnt, hogy a bal elsővel valami nincs rendben. Megfelelő szögből nézve látszik az oldalfalában egy hangyafingnyi hupli.. :D ..pedig az idei szezonra lettek véve, szinte még újak max.6000km van bennük.. :) :)
wzsolt_1.6_16V Elküldve November9, 2009 Elküldve November9, 2009 Észrevettem hogy csak én vagyok az az elvetemült aki 195/70R15 gumival készülök a térre :) Hát szerintem is bátor vagy. nem is a fogyasztás vagy a km óra csalás én inkább a nagy szélesség miatt aggódnék. Sokkal nagyobb az esélyed a felúszásra csúszásra hóban és latyakban a nagy felület miatt. nem hiába mennek a rally autók is virsli gumikon a hóban. Szóval csak óvatosan. (de lagalább szárazon biztos jobban tapad)
spzoli Elküldve November9, 2009 Elküldve November9, 2009 Hát szerintem is bátor vagy. nem is a fogyasztás vagy a km óra csalás én inkább a nagy szélesség miatt aggódnék. Sokkal nagyobb az esélyed a felúszásra csúszásra hóban és latyakban a nagy felület miatt. nem hiába mennek a rally autók is virsli gumikon a hóban. Szóval csak óvatosan. (de lagalább szárazon biztos jobban tapad) mert nálunk mindig nyakigérő hó van... :)
dani89rk Elküldve November9, 2009 Elküldve November9, 2009 Eresztő gumi! A bal elsőm ha felfújom egy két nap és 2,3bar-ról leenged 1,2-1,5közé. Vagy kéthete csinálja találtam is két gumis de még nem mentem be, mert nem esik útba :) Mennyit szoktak elkérni egy gumi vizsgálatra, gondolom vhol van benne vmi kis vacak (szeg, üveg...) javításra, foltozás?
Recommended Posts