Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Lassan itt a téligumi szezon. Van valakinek tapasztalat interneten rendelt gumival?

Kicsit szkeptikus vagyok: túltárolás, újrafútózás stb

175/65 R14-es méretben jöhetnek márka/típus tippek is!

Személy szerint gumit nem veszek neten, mert ha előfordulnak ezek a problémák, akkor macerás a visszacsere....Gumit mindig a gumisnál veszek(nagyon kicsi az árkülönbség), ő fel is rakja, és válalja is érte a felelőséget, persze csak arra a gumira amit nála veszel. A gumisom becsületes ember, amit egyátalán nem bánok, elvégre a tyúkszaros életem is múlhat rajta :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ma levittem gumishoz a repedt, enyhén púpos gumit. Azt mondta, hogy macskák dobálására még használható. :D Tehát szerválnom kell még kettő darab 175/70R14 gumit, vagy egy ilyen méretű és típusú Fuldát, ilyen kopottsággal. -_- Mind a négy fulda és három évesek még. Gyári GM felnin. 185/65R14-es gumikat tudok szerezni autószerelőmtől, esetleg rakjam azokat? Megnéztük, pont ugyanakkorák magasságra, mint a Fuldák csak szélesebbek. :rolleyes: Amúgy Michelin Alpin a kettő 185-ös és végülis jobb állapotban vannak, mint az egyik pár Fulda. <_<

Link to comment
Megosztás:

Személy szerint gumit nem veszek neten, mert ha előfordulnak ezek a problémák, akkor macerás a visszacsere....Gumit mindig a gumisnál veszek(nagyon kicsi az árkülönbség), ő fel is rakja, és válalja is érte a felelőséget, persze csak arra a gumira amit nála veszel. A gumisom becsületes ember, amit egyátalán nem bánok, elvégre a tyúkszaros életem is múlhat rajta :rolleyes:

Ma beugrottam 1 gumishoz és kérdezgettem, hogy mennyiért, meg minden. Mondta, hogy 3 év garit vállal az általa felszerelt(+ott vásárolt) gumira. Mondom ez korrekt.

Link to comment
Megosztás:

A túlfújt abroncsok fogyasztásban mennyit hoznak? Érdemes túlfújni vagy inkább ne?

Hát én semmit nem vettem észre, inkább csak rögeszméből fújom túl őket, de szerintem max.3-5 deci a nyereség. Amúgy érdekes a tecsós kúton fújom őket 2.3-ra, most az unixos kamionnál meg 2.5-őt mértek.

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem a kocsit az első volt a 4+felni, új nyári gumi, összel meg a téli gumi csere, mert lefutott téliekel vettem. Nem volt kérdés, bele lett kalkuláva a szükséges pénzbe. És ugye 8 gumi kétszer annyi ideig tart, mint a 4, otthon cserélem a kerkeket, ehhez jön most majd a kiagyensúlyozás. Persze sokan mondják hogy régen se volt, mégis jó volt, én úgy vettem észre van értelme, nem is filóztam rajta.

lassan itt téli gumi szezon! Volt már aki felrak(at)ta a gépére? Elvégre tyúkszaros életünk múli rajta, a hőmérséklet meg inkább alkalmas a téli gumira ,mint a nyárira.

Van akkor 4 szép acélfelni, ebből 2 rozsdás volt, 1 közepesen koszos nyúzott, egy szépen fújva. Gnodoltam, jó lesz a trinát feketében, aztán mégis vettem egy fekete huligán/máv vagonra való festékszórót, mert azzal mégis egyenletesen lehet dolgozni, az ecset meg úgyis csak szépen összes-vissza hordja fel, rozsdátlanítás volt, illetve nem lett tökéletes:

ahol a RO55 szépen belefogott, hát ott a fehéres árnyalatot nehéz volt lenyomni a feketével. Tudom, le kelett volna zsíralanítani, mosni. Most száradnak, illetve majd meglátom mennyire lesz szép, ha nem akkor marad az ecset. Szinterezésre nem akarok költeni, a szemcse/homokfújásra sem, úgy már új felnit is vehettem volna.

Érdemes túlfújni vagy inkább ne?

Egy picit igen, a defektek inkább túl alacsony nyomásnál történnek meg.

Mivel a kombira hátul akár 3,2-t is javasol (a gumi meg max 3,0 maxot enged)- full loadnál, amúgy 2,4 vagy 2,8 .. hadd ne menjek már tankfedelet nézegetni. Szóval egészséges egy picit többet rakni, főleg hűvösben, esőben viszont én vennék le belőle, . Más vélemény?

ja ezt találtam:

http://www.vredestein.hu/Onlineadvies_Advi...sionID=33798945

Link to comment
Megosztás:

lassan itt téli gumi szezon! Volt már aki felrak(at)ta a gépére? Elvégre tyúkszaros életünk múli rajta, a hőmérséklet meg inkább alkalmas a téli gumira ,mint a nyárira.

Van akkor 4 szép acélfelni, ebből 2 rozsdás volt, 1 közepesen koszos nyúzott, egy szépen fújva. Gnodoltam, jó lesz a trinát feketében, aztán mégis vettem egy fekete huligán/máv vagonra való festékszórót, mert azzal mégis egyenletesen lehet dolgozni, az ecset meg úgyis csak szépen összes-vissza hordja fel, rozsdátlanítás volt, illetve nem lett tökéletes:

ahol a RO55 szépen belefogott, hát ott a fehéres árnyalatot nehéz volt lenyomni a feketével. Tudom, le kelett volna zsíralanítani, mosni. Most száradnak, illetve majd meglátom mennyire lesz szép, ha nem akkor marad az ecset. Szinterezésre nem akarok költeni, a szemcse/homokfújásra sem, úgy már új felnit is vehettem volna.

Egy picit igen, a defektek inkább túl alacsony nyomásnál történnek meg.

Mivel a kombira hátul akár 3,2-t is javasol (a gumi meg max 3,0 maxot enged)- full loadnál, amúgy 2,4 vagy 2,8 .. hadd ne menjek már tankfedelet nézegetni. Szóval egészséges egy picit többet rakni, főleg hűvösben, esőben viszont én vennék le belőle, . Más vélemény?

ja ezt találtam:

http://www.vredestein.hu/Onlineadvies_Advi...sionID=33798945

Én még nem raktam fel a télit, ugye 7-fok alatt kell, itt meg reggel is volt vagy 12. Majd ha nem megy 15-fölé akkor feldobom őket, szerintem most még a téli kopna mint állat, még meleg van.

Én úgy emlékszem a tankfedélen elöl 2.0, hátul meg 1.8-van pakolva 2.0 de nem tuti. Én mind a 4-et 2.3-ra fújom a tecsós óra szerint. Az unixosok meg 2.5-őt mértek. Ahány óra annyi érték.

Link to comment
Megosztás:

Egy picit igen, a defektek inkább túl alacsony nyomásnál történnek meg.

Mivel a kombira hátul akár 3,2-t is javasol (a gumi meg max 3,0 maxot enged)- full loadnál, amúgy 2,4 vagy 2,8 .. hadd ne menjek már tankfedelet nézegetni. Szóval egészséges egy picit többet rakni, főleg hűvösben, esőben viszont én vennék le belőle, . Más vélemény?

ja ezt találtam:

http://www.vredestein.hu/Onlineadvies_Advi...sionID=33798945

Szerintem (ahogy Zotya írta) 2,0-2,2, vagy 2,3. Többet ne tegyél bele. Menet közben a gumiban a rugalmas benyomódással arányosan hővé alakul a deformációs munka, ami növeli a gumiabroncs nyomását.

Link to comment
Megosztás:

Én még nem raktam fel a télit, ugye 7-fok alatt kell, itt meg reggel is volt vagy 12. Majd ha nem megy 15-fölé akkor feldobom őket, szerintem most még a téli kopna mint állat, még meleg van.

Én úgy emlékszem a tankfedélen elöl 2.0, hátul meg 1.8-van pakolva 2.0 de nem tuti. Én mind a 4-et 2.3-ra fújom a tecsós óra szerint. Az unixosok meg 2.5-őt mértek. Ahány óra annyi érték.

Én le se cseréltem a télit tavasszal, aztán olyan keveset kopott, hogy jövő őszig még bírná ez a szett. :rolleyes: <_<

Hátul üresen 1.9, telipakolva 3.0. Az tankajtón ez van írva. Elől mindig 2.1-t ír. Amúgy én nyáron 2.5-re nyomom fel.

Link to comment
Megosztás:

Én le se cseréltem a télit tavasszal, aztán olyan keveset kopott, hogy jövő őszig még bírná ez a szett. <_< :D

Hátul üresen 1.9, telipakolva 3.0. Az tankajtón ez van írva. Elől mindig 2.1-t ír. Amúgy én nyáron 2.5-re nyomom fel.

Hát azért a téli se olyan jó a meleg asztfalton szerintem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mint például? :rolleyes:

Hát hogy túlfújt gumikkal el lehet érni a maximális fogyasztáscsökkentést s ilyenek. Van a tanksapkán egy olyan matrinya amin van ECO és COMFORT érték megadva. Kiváncsi voltam s kipróbáltam de olyan volt az autó mint egy merev felfügesztéses lószekér. <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát hogy túlfújt gumikkal el lehet érni a maximális fogyasztáscsökkentést s ilyenek. Van a tanksapkán egy olyan matrinya amin van ECO és COMFORT érték megadva. Kiváncsi voltam s kipróbáltam de olyan volt az autó mint egy merev felfügesztéses lószekér. :rolleyes:

Ezek szerintem nem a mi úthálózatainkra vannak feltüntetve, bár nem tudom felétek milyenek az utak, de nekem még a /70-essel is ráz mint állat 2,2-nél. Közben nyugat európában az a nyomás teljesen elfogatott.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerintem nem a mi úthálózatainkra vannak feltüntetve, bár nem tudom felétek milyenek az utak, de nekem még a /70-essel is ráz mint állat 2,2-nél. Közben nyugat európában az a nyomás teljesen elfogatott.

Nem csak az hogy ráz, hanem pattog. Meg azért az extrém túlfújás a fékutat is növeli.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.