Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Meg is teszem töki! <_<

Alaphelyzetben nincs probléma a kormányzással!

De amugy gondolom hogy a /50 falmagasság lehet itt a probléma... ugye? /55ös vagy /60-assal jobb lenne a helyzet ? (igaz nem váltóméret, de legalább biztonságos)

Link to comment
Megosztás:

Alaphelyzetben nincs probléma a kormányzással!

De amugy gondolom hogy a /50 falmagasság lehet itt a probléma... ugye? /55ös vagy /60-assal jobb lenne a helyzet ? (igaz nem váltóméret, de legalább biztonságos)

Nem, a 195-ös szélesség miatt nehezebb kormányozni. Ezért volt nekem csak 1 napig ilyen kerék a kocsin (azóta is a garázsban várja, hogy elvigye vki).

Aki csak a dizájn miatt akar magának ilyen kereket (mert más haszna egyébként normál közlekedésnél nincs), az szokja meg, aztán cseréljen évente fél futóművet, meg hordja görgőztetni a felniket a jó magyar utak miatt, ez a magánvéleményem. Egyébként van olyan gumi, ami 15-ös, de csak 175 széles, és váltóméret Astrára (175/55R15), csak viszonylag ritka. Ezzel nem lenne nehéz a kormányzás, viszont oldalról ugyanolyan mutatós... <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem, a 195-ös szélesség miatt nehezebb kormányozni. Ezért volt nekem csak 1 napig ilyen kerék a kocsin (azóta is a garázsban várja, hogy elvigye vki).

Aki csak a dizájn miatt akar magának ilyen kereket (mert más haszna egyébként normál közlekedésnél nincs), az szokja meg, aztán cseréljen évente fél futóművet, meg hordja görgőztetni a felniket a jó magyar utak miatt, ez a magánvéleményem. Egyébként van olyan gumi, ami 15-ös, de csak 175 széles, és váltóméret Astrára (175/55R15), csak viszonylag ritka. Ezzel nem lenne nehéz a kormányzás, viszont oldalról ugyanolyan mutatós... <_<

Nem kell raccsingolni és akkor a 15-ös kerékkel sem lesz semmi gond. Ahol jó az út ott lehet neki nyomni, ahol sz@r az út, ott vigyázni kell. Ennyi. Kéremkapcsojjaki.

Link to comment
Megosztás:

Nem, a 195-ös szélesség miatt nehezebb kormányozni. Ezért volt nekem csak 1 napig ilyen kerék a kocsin (azóta is a garázsban várja, hogy elvigye vki).

Aki csak a dizájn miatt akar magának ilyen kereket (mert más haszna egyébként normál közlekedésnél nincs), az szokja meg, aztán cseréljen évente fél futóművet, meg hordja görgőztetni a felniket a jó magyar utak miatt, ez a magánvéleményem. Egyébként van olyan gumi, ami 15-ös, de csak 175 széles, és váltóméret Astrára (175/55R15), csak viszonylag ritka. Ezzel nem lenne nehéz a kormányzás, viszont oldalról ugyanolyan mutatós... <_<

195 miatt ?? nemondmár...

ismerősök autóin: Zafirán 205/60 R16 van, Megane-án 205/55 R16 és az sem olyan..... és ezek már 205gumik... jó a zafira már més kateg,

DE mivan ha tul vannak fújva a gumik ? A megfelelő levegőnyomás csak a gumi típusától függ ? asszem most 2,1bar van benne... lehet leeresztem 1,9 1,8 és kipróbálom

Link to comment
Megosztás:

195 miatt ?? nemondmár...

ismerősök autóin: Zafirán 205/60 R16 van, Megane-án 205/55 R16 és az sem olyan..... és ezek már 205gumik... jó a zafira már més kateg,

DE mivan ha tul vannak fújva a gumik ? A megfelelő levegőnyomás csak a gumi típusától függ ? asszem most 2,1bar van benne... lehet leeresztem 1,9 1,8 és kipróbálom

Pedig de. Ezeknek az autóknak a futóműve 175/70R13, vagy 185/60R14-hez lett méretezve, egy szélesebb kerékkel borulnak a mérnökök által kikísérletezett futóműparaméterek. A Zafirát meg a Megane-t ne hasonlítsd ehhez, azoknak a futóművét (meg a szervóját) eleve ilyen gumiméretekhez tervezték.

Link to comment
Megosztás:

Nem, a 195-ös szélesség miatt nehezebb kormányozni. Ezért volt nekem csak 1 napig ilyen kerék a kocsin (azóta is a garázsban várja, hogy elvigye vki).

Aki csak a dizájn miatt akar magának ilyen kereket (mert más haszna egyébként normál közlekedésnél nincs), az szokja meg, aztán cseréljen évente fél futóművet, meg hordja görgőztetni a felniket a jó magyar utak miatt, ez a magánvéleményem. Egyébként van olyan gumi, ami 15-ös, de csak 175 széles, és váltóméret Astrára (175/55R15), csak viszonylag ritka. Ezzel nem lenne nehéz a kormányzás, viszont oldalról ugyanolyan mutatós... <_<

én igyekszem figyelni h ne kapjon nagyot a kerék, meg a futó. eddig sikerült is, bár 1x egy tehermobil leszorított, és a toronycsapágy fel is adta a harcot(legalábbis akkor kotyogott kicsit, de mostanában nem)

görgőzés: olyan felnit kell venni amiben van anyag :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 4 éve van fent az év nagyobbik részében ez a 195/50 R15-ös méret és még nem esett szét semmi, ez kb. 50e km eddig. Aki ismer tudja, hogy ritkán megyek lassan.

És neked nem húzza az autót a nyomvályú ? nem a 10cm mély buszáltalkinyomttra gondolok <_< (az még a buszt is elhuzza) hanem amit még nem is veszel észre szemmel elsőre, csakhogy vmi huzza jobbra v balra a gépet :lol:

Link to comment
Megosztás:

Aki csak a dizájn miatt akar magának ilyen kereket (mert más haszna egyébként normál közlekedésnél nincs), az szokja meg, aztán cseréljen évente fél futóművet, meg hordja görgőztetni a felniket a jó magyar utak miatt, ez a magánvéleményem.

...és halkan jegyzem meg óriási baromság. <_<

Link to comment
Megosztás:

És neked nem húzza az autót a nyomvályú ? nem a 10cm mély buszáltalkinyomttra gondolok <_< (az még a buszt is elhuzza) hanem amit még nem is veszel észre szemmel elsőre, csakhogy vmi huzza jobbra v balra a gépet :lol:

Persze a 175-höz képest húzza, de megszokható, ahogy írták mások is. Én a tapadás miatt döntöttem emellett.

Link to comment
Megosztás:

Melyik része? :lol:

Egyrészt a GSi-nek gyári mérete a 205/50 R15,tehát a futóműnek birnia kell,másrészt arról nem az autó tehet,hogy ilyen fosok a magyar utak.

Tapadás szempontjából én csak pozitívan tudok vélekedni.Tavaly,uncsitesóm a C14NZ-vel és 175/70 R13-as méretekkel szólt,hogy lassabban menjek már a kanyarokban,mert nem tud követni.Esett az eső...

Az pedig,aki ennyit nem tud tartani a kormányom menet közben,az menjen el gyúrni egy kicsit! :lol: <_<

Mégegyszer mondom: nagyon sok függ attól is,hogy maga a kormánymű milyen állapotban van.Én ültem olyan F-ben,amin 13-as méret volt és nagyon nehezen kanyarodtam vele.

Link to comment
Megosztás:

Egyrészt a GSi-nek gyári mérete a 205/50 R15,tehát a futóműnek birnia kell,másrészt arról nem az autó tehet,hogy ilyen fosok a magyar utak.

Tapadás szempontjából én csak pozitívan tudok vélekedni.Tavaly,uncsitesóm a C14NZ-vel és 175/70 R13-as méretekkel szólt,hogy lassabban menjek már a kanyarokban,mert nem tud követni.Esett az eső...

Az pedig,aki ennyit nem tud tartani a kormányom menet közben,az menjen el gyúrni egy kicsit! :lol: <_<

Mégegyszer mondom: nagyon sok függ attól is,hogy maga a kormánymű milyen állapotban van.Én ültem olyan F-ben,amin 13-as méret volt és nagyon nehezen kanyarodtam vele.

A GSi-nek más a futóműve, tudod jól, hogy abban van a legnagyobb méretű kerékcsapágy, más a golyaláb, stb.

Uncsitesód félős lehet kicsit, nem olyan könnyű az alapmérettel se megcsúszni, nekem legalábbis még nem sikerült. Az eső meg más téma, ott a 195-ös is meg tud csúszni (még a Te 205-ösöd is :lol: ), az erősen gumifüggő, azt hiszem ez nem vita tárgya :lol:

Link to comment
Megosztás:

A GSi-nek más a futóműve, tudod jól, hogy abban van a legnagyobb méretű kerékcsapágy, más a golyaláb, stb.

Uncsitesód félős lehet kicsit, nem olyan könnyű az alapmérettel se megcsúszni, nekem legalábbis még nem sikerült. Az eső meg más téma, ott a 195-ös is meg tud csúszni (még a Te 205-ösöd is :lol: ), az erősen gumifüggő, azt hiszem ez nem vita tárgya :lol:

Nekem most 195/50 van,de szivesen viszlek egy kört ha gondolod és hidd el egy tempós kanyarban számít a gumiméret is.

Másrészt a GSi futóműve nem sokban különbözik a sima F-től,a kerékcsapágy meg csúnya lenne,ha ennyi többlet terhelést nem viselne el,mivel a sima F 72mm átmerőjű,a nagyobb pedig 74mm,de van szélesség különbség is,jelentős: 2mm. <_<

Link to comment
Megosztás:

A GSi-nek más a futóműve, tudod jól, hogy abban van a legnagyobb méretű kerékcsapágy, más a golyaláb, stb.

Uncsitesód félős lehet kicsit, nem olyan könnyű az alapmérettel se megcsúszni, nekem legalábbis még nem sikerült. Az eső meg más téma, ott a 195-ös is meg tud csúszni (még a Te 205-ösöd is :lol: ), az erősen gumifüggő, azt hiszem ez nem vita tárgya :lol:

Geometria tekintetében teljesen azonos, mindössze a stabilizátorok mérete tér el. A szervorásegítés mértékéről nincs információm, de lehet, hogy a Gsi-ben a nagyobb kerék miatt a rásegítés is nagyobb, ezt majd leírja aki tudja. <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem tudok érdemben hozzászólni, csak eszembe jutott valami. Én mindig(tél-nyár) 175/70/13-as kerekekkel járok és mostanában egyre bátrabban hajtok a kanyarokban - persze nem tartom be a "jobbra tarts" szabályt, igyekszem megtalálni az ideális iveket <_< ...- ha nem dülöngélne annyira a kasztni akkor talán még bátrabb lennék, de ha már nagyon billen félek :lol: . Eddigi legjobb kanyarsebességem derékszögű kanyarban, egyedül, óra szerint 65km/h. De ez úgymond sima kanyarvétel, semmi csikorgás vagy kilincsel előre stilus...azt nem is merném megpróbálni ezzel. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudok érdemben hozzászólni, csak eszembe jutott valami. Én mindig(tél-nyár) 175/70/13-as kerekekkel járok és mostanában egyre bátrabban hajtok a kanyarokban - persze nem tartom be a "jobbra tarts" szabályt, igyekszem megtalálni az ideális iveket <_< ...- ha nem dülöngélne annyira a kasztni akkor talán még bátrabb lennék, de ha már nagyon billen félek :lol: . Eddigi legjobb kanyarsebességem derékszögű kanyarban, egyedül, óra szerint 65km/h. De ez úgymond sima kanyarvétel, semmi csikorgás vagy kilincsel előre stilus...azt nem is merném megpróbálni ezzel. :lol: :lol:

60kmh, 90 fokos erős kanyar balra, 2-s sebességi fokozat, padlógázzal. Jobb első csikorgott és tolta ki az orrát. :lol:

Link to comment
Megosztás:

60kmh, 90 fokos erős kanyar balra, 2-s sebességi fokozat, padlógázzal. Jobb első csikorgott és tolta ki az orrát. <_<

áááá, én 4.-5.-ben... :lol: ..mert felénk van két nagyon hasonló derékszögű kanyar is (B és C) ..habár, most hogy igy a térképen nézem, nem is annyira hasonlóak pedig az autóból annak tűnnek....és mivel közel vannak a faluk nem kell már nagyon kigyorsitani, nincs értelme, igy csorgok el a tábláig mert onnan meg már csak úgyis 50km/h-val lehet gurulni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mivel balra kanyarodok, erősen alászedve, közben padlógáz kettesben és tolja ki az orrát, így gondolom a jobb elsőn van a legnagyobb terhelés és az is csúszik meg. <_<

hát épp azért, a jobboson van a terhelés és az is csikoroghat, de csak az orrtolás miatt. viszont a belsön meg nincs akkora terhelés, ezért az elpörög :lol:

Link to comment
Megosztás:

hát épp azért, a jobboson van a terhelés és az is csikoroghat, de csak az orrtolás miatt. viszont a belsön meg nincs akkora terhelés, ezért az elpörög :lol:

Nem érzem, hogy elpörögne, mert gyorsul, csak tolja ki az orrát. Ha elpörögne, akkor hiába tekergetném a kormányt, sz.rna rá magasból, de reagál rá szóval... <_<

De mindegy. Éjjeles műszakra buszt váró embereket jól lehet riogatni a buszmegállóban, ami a kanyar után van közvetlen és oda csúszkál ki. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.