Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

sziasztok!

A cégemnél van eladó acélfelni és gumi is, amit elég olcsón :huh: tudnék megszerezni.

A felni Dunlop tipusú 4x 100-as lyukkiosztású, 15 collos és ET43-as.

Ez Meriva felni, vagy Renault-ról származik? Utóbbi esetben kell központosító gyűrű is 60-ról 56,5mm-re.

Link to comment
Megosztás:

Az astra gyári mérete 175/70 R13.

Nem véletlen csal az órád annyit,bár gyárilag is benne van 5% plusz.

Szal ha R15-re váltasz,akkor inkább 195/50,mert ez olcsóbb,elég gyakran használt méret.

Fogyasztásra minimális hatása lesz,tapadásod jobb lesz fékúton és kanyarokban is.

Ha van szervód nem nagyon fogod észre venni,ha nincs és béna módon te is a szőke nők közé tartozol és parkolás közben álló helyzetben tekered a kormányt,akkor fájni fog az alkarod! :)

A gumi is adott... olcsón... :D

A nyári gumim egyébként az általad említett 175/70 R13 és úgy is ekkorát csal az órám... talán már öreg... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Peremes felnit sem veszek többet az biztos. :)

Miután vettem az RH Cup-okba rendes központosítót, gyártattam a a 3mm-s kiesztergált részre jó kis gyűrűket, átrakattam a a fehérről rá az SP9000-eket, hát cseszik felmenni.

Elöl beleér a féknyeregbe. :D Kell 1 centis szélesítés még hogy jó legyen. Persze így a központosító is meg a gyűrűk is feleslegesek. :D

Ráadásul lekarcoltam az egyik Superleggerát is. :lol: Megvan 3 éve, a legkisebb hiba nem volt rajta, pedig kapta az ívet rendesen. Hogy sérült meg? Rácsuktam a piros csomagtartóját. (hozzá vagyok szokva hogy ha befér valami akkor nem kell nézni lecsukás közben is hogy valóban, sedan rulez :D )

De mértem egy érdekeset. Az egyik SP eléggé le van kopva, de nálam még a használható kategória, ez ~7,4kg. A legkevésbé kopott ~8,4. Mivel már 4 évesek a gumik biztos hogy ezekból is hiányzik, tehát egy átlag 195/50R15 gumi 1-1,5 kilót veszít a tömegéből élettartama alatt. :D Így a legkönnyebb kerekem már 12,9kg volt, szemben egy 185/60R14 téli gumis kerék 15,5kgjával. Ezek lesznek addig amíg meg nem jönnek a T1R-ek. Remélem ott tartják a gyári specifikációban írt 17 fontot. :huh: Ha úgy lesz és bekponak picit, akkor könnyebb lesz a 15-ös szettem mint a gyári 13-as kerék. :D

Link to comment
Megosztás:

Na ma megrendeltem a nyári gumikat...Barum Bravuris lesz...nekem jót mondtak róla ismerősök...és mivel forgás irányos kellett mindenképp így ez lesz...korrekt áron...11.600Ft/db

Nekem is kéne már nyárit vennem. Kicsit untam, hogy 20-szal fordultam be egy kanyarba és a járókelők nézték, hogy milyen sebességgel fordulok, mert úgy csikorogtak a téli gumik. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Jaja nekem is nyekeregnek :huh:

Nekem is nyekeretnek a nyári gumik, akármilyen sebességgel kanyarottam- de azok már 5 évesek :) , a télivel nincs gond.

A gépen a gyári méret 185/60 R14. Még ilyennel vettem a vasat és anno ilyen méretű gumit is vettem rá mindjárt az elején. Most is eljött a nyári gumi csere. Kérdés: ha 175/60-as (175/65-ös) gumit veszek rá, azzal nem érezni annyira a rossz utakat, jól gondolom? Tegyek ilyet rá, vagy érdemes megtartani az eredeti méretet?

Link to comment
Megosztás:

Akinek világéletében trabantja volt, az esküszik rá :lol:

+1-2eft/db-ért már kapnál normálisabb gumit is :huh:

Lesz még kutyából szalonna :D :D

Hát igen, a Barum nem egy prémiummárka. 12ért meg szerintem kicsit sok :)

Futó Mester, hagyjad már ezt a hülyeséget a hóról :D Elképzellek, ahogy ülsz júliusban az omi mellett, téligumi a felniken, sapka-nagykabát-sál, és monotóniával hajtogatod: "lesz még itt hó... lesz még itt hó...lesz még itt hó..."

:D

Link to comment
Megosztás:

Futó Mester, hagyjad már ezt a hülyeséget a hóról :D Elképzellek, ahogy ülsz júliusban az omi mellett, téligumi a felniken, sapka-nagykabát-sál, és monotóniával hajtogatod: "lesz még itt hó... lesz még itt hó...lesz még itt hó..."

Mindig húsvétkor szoktam cserélni, bár volt már rá példa, hogy akkor is havazott éppen :huh:

Egy téligumi (nem minden szar gazdaságos noname szutyok!) bőven jól érzi magát akár 20 fokban is,

akkor még nem kopik gyorsan, és maximális a tapadása :D Arról meg nem is beszélve, hogy ilyenkor

még az aszfalt átlaghőmérséklete meg sem közelíti a levegőét :)

Link to comment
Megosztás:

Mindig húsvétkor szoktam cserélni, bár volt már rá példa, hogy akkor is havazott éppen :huh:

Egy téligumi (nem minden szar gazdaságos noname szutyok!) bőven jól érzi magát akár 20 fokban is,

akkor még nem kopik gyorsan, és maximális a tapadása :D Arról meg nem is beszélve, hogy ilyenkor

még az aszfalt átlaghőmérséklete meg sem közelíti a levegőét :)

Én mindig március közepén szoktam cserélni, bár már előfordult, hogy március elején is volt vagy 20 fok.

Egy nyárigumi ( nem minden szar gazdaságos noname szutyok ) bőven jól érzi magát 5-6 fokban is, nem kopik semmivel sem jobban, mint télen, és a tapadásával sincs semmiféle probléma. Az aszfalt hőmérséklete pedig igen ritkán egyezik meg a levegőével :lol:

Nincs miről beszélnünk :D

Link to comment
Megosztás:

Én mindig március közepén szoktam cserélni, bár már előfordult, hogy március elején is volt vagy 20 fok.

Egy nyárigumi ( nem minden szar gazdaságos noname szutyok ) bőven jól érzi magát 5-6 fokban is, nem kopik semmivel sem jobban, mint télen, és a tapadásával sincs semmiféle probléma. Az aszfalt hőmérséklete pedig igen ritkán egyezik meg a levegőével :D

Nemrég egyik évben volt januárban is 15 fok... akkor miért nem raktad fel a nyárikat? :)

Elhiszed hogy egy téligumi a mostani 5-10 fokos átlaghőmérsékleten jobban fog, mint egy hasonló nyári? :huh:

Ha pedig bejön egy kis havazás, és két napig még latyak is lesz utána, na majd akkor szopás lesz a nyári :D

Link to comment
Megosztás:

Nemrég egyik évben volt januárban is 15 fok... akkor miért nem raktad fel a nyárikat? :D

Elhiszed hogy egy téligumi a mostani 5-10 fokos átlaghőmérsékleten jobban fog, mint egy hasonló nyári? :D

Ha pedig bejön egy kis havazás, és két napig még latyak is lesz utána, na majd akkor szopás lesz a nyári :lol:

Júniusban is mondanak néha igazán hűvös napokat, de 15-20 fok egyáltalán nem ritka, akkor miért nem rakod vissza a téliket?

Mivel puhább az összetétele, ez természetes, hogy jobban fog, de elhiszed, hogy emiatt jobban is kopik? :D

Nem lesz havazás b@zdmeg, mióta ugatom már :huh:

Ne legyél már Emese :)

Link to comment
Megosztás:

Nem értem mit kell erről annyit beszélni. Mindenki csinálja belátása szerint, aztán az idő majd úgy is igazolja, hogy kinek lett igaza, meg hogy ki ír előbb a kasztni alkatérsz kereső topikba :huh:

De egy fékút próbával egyébként könnyen a végére lehet járni mondjuk egy hűvös márciusi hajnalon :)

Link to comment
Megosztás:

Persze, ha kalapos-suzukis barátunk szereti a magasabb adrenalinszintet a közúton, áldásom rája (manta)! :D

Én azért maradok a tutinál és a biztonságosnál, és ebbe nem törik bele a téligumim foga sem :D :huh:

És nem azért mert nem tudom kezelni az éles helyzeteket :)

Link to comment
Megosztás:

Nem értem mit kell erről annyit beszélni. Mindenki csinálja belátása szerint, aztán az idő majd úgy is igazolja, hogy kinek lett igaza, meg hogy ki ír előbb a kasztni alkatérsz kereső topikba :huh:

De egy fékút próbával egyébként könnyen a végére lehet járni mondjuk egy hűvös márciusi hajnalon :D

Ez az, amit Gáborka nem akar megérteni, és rám akarja erőltetni az akaratát. Kis agresszív manó :)

AMúgy épp tegnap mentem hazafele, nyári gumi ( Conti ecocontact ) vizes aszfalt, kb 10 fok. Gyorsítottam 60ra, kanyarodósáv balra. Kinéztem magamnak a vonalat, ameddig meg akartam állni. 60ról nyomtam egy kövér féket, amikor elkezdett lassulni, rájöttem, hogy nem fog megállni a vonalig :D ( a vonal után még kb 20m-es beton bukótér :D ).

Megállt a vonalig, hihetetlen volt számomra is, szóval semmi gond nincs a tapadással. :lol:

Továbbléphetünk? :D

Link to comment
Megosztás:

nekem volt téli meg van másik autón terepgumi is.Sőt van terepjáró is.Minddel el lehet közlekedni.

De biztos megvan a maga előnye a télinek is.Én nem szeretem.Akármilyen volt eddig ahogy nincs nagyobb minusz akkor jön a nyikorgás ami ugye= csúszás.

A magyar emberek nincsenek hozzászokva a téli közlekedéshez és ez minden télen elő is jön.Csak bele kell nézni a hírekbe.Kis jég vagy hó és...

Más kinti országokban ez megszokott dolog és tudják is kezelni :huh:

Link to comment
Megosztás:

nekem volt téli meg van másik autón terepgumi is.Sőt van terepjáró is.Minddel el lehet közlekedni.

De biztos megvan a maga előnye a télinek is.Én nem szeretem.Akármilyen volt eddig ahogy nincs nagyobb minusz akkor jön a nyikorgás ami ugye= csúszás.

A magyar emberek nincsenek hozzászokva a téli közlekedéshez és ez minden télen elő is jön.Csak bele kell nézni a hírekbe.Kis jég vagy hó és...

Más kinti országokban ez megszokott dolog és tudják is kezelni :huh:

Csak azért mert volt téli gumid, meg van terepjáród azért nem kell a téli gumit és a használóit leszólni.

Mindenki úgy csinálja ahogy jólesik neki, csak az biztos, hogy télen a téli gumi biztonságosabb.

Volt olyan estem, hogy az igazgatóm nem engedett téli gumit venni, mert szerinte az nem szükséges. Aztán egy téli reggelen csak éppen megmozdítottam a kocsit induláskor az Ág utca tetején (ami egy 12 %-os lejtő), oszt álló (nyári) kerekekkel csúsztam (100 métert) ki a Mészáros utcára.

No, ki is vertem a balhét és mindjárt lett téli gumim!

Hülyeség ellen pedig nincs védelem....

Link to comment
Megosztás:

Hülyeség ellen nem véd a téligumi sem!

De azért baromira megnézném a két nagyszájú kollegának a képét,amikor egy baromarcu belerongyol hátulról vizes,hideg(kb1fok) úton és félig ráhajtogatja a bodét és simán megtudott volna állni saját bevallása szerint is ha nem lett volna sz@rrágó venni téligumit! :huh:

Nekem sosem nyikorgott a téligumi,se az astrán,se a corsán(firestone),még a parkolóházban lévő műgyantán sem.

Másrészt ez a nagyképű duma: hogy én tudom hol a határ....aki már próbálgatta a kocsiját pl jégen az jól tudja,hogy mindig tud meglepetést okozni még az a kocsi is,amivel évek óta jár.

Annyira imádom,amikor valaki megpróbálja megmagyarázni,hogy a döglött ló alszik... :)

Nincs itt másról szó,csak pénztelenségről.Azzal meg ne jöjjön senki,hogy 20éve nem volt téli gumi.Persze,de nem is 100lovas autókkal mozogtunk az utakon és nem is volt ilyen a száguldozás sem.

Hangsúlyozom,nem beton tapadást ad a téli gumi havon,jégen,de száraz,hideg aszfalton nagyon érezhető.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.