brezsó Elküldve Március9, 2009 Megoszt Elküldve Március9, 2009 A felni jó lehet, ha az agyméret is stimmel, vagy találsz hozzá központosítót. A gumi magas, de befér, ha éppen arról van szó :huh: Tényleg, mennyi is az agyméret!? - felnire vonatkoztatva! - ne tessék félreérteni! :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március9, 2009 Megoszt Elküldve Március9, 2009 sziasztok! A cégemnél van eladó acélfelni és gumi is, amit elég olcsón :huh: tudnék megszerezni. A felni Dunlop tipusú 4x 100-as lyukkiosztású, 15 collos és ET43-as. Ez Meriva felni, vagy Renault-ról származik? Utóbbi esetben kell központosító gyűrű is 60-ról 56,5mm-re. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Március9, 2009 Megoszt Elküldve Március9, 2009 Ez Meriva felni, vagy Renault-ról származik? Utóbbi esetben kell központosító gyűrű is 60-ról 56,5mm-re. Második eset... Renaulton volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PottR Elküldve Március9, 2009 Megoszt Elküldve Március9, 2009 Az astra gyári mérete 175/70 R13. Nem véletlen csal az órád annyit,bár gyárilag is benne van 5% plusz. Szal ha R15-re váltasz,akkor inkább 195/50,mert ez olcsóbb,elég gyakran használt méret. Fogyasztásra minimális hatása lesz,tapadásod jobb lesz fékúton és kanyarokban is. Ha van szervód nem nagyon fogod észre venni,ha nincs és béna módon te is a szőke nők közé tartozol és parkolás közben álló helyzetben tekered a kormányt,akkor fájni fog az alkarod! :) A gumi is adott... olcsón... :D A nyári gumim egyébként az általad említett 175/70 R13 és úgy is ekkorát csal az órám... talán már öreg... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Március10, 2009 Szerző Megoszt Elküldve Március10, 2009 Peremes felnit sem veszek többet az biztos. :) Miután vettem az RH Cup-okba rendes központosítót, gyártattam a a 3mm-s kiesztergált részre jó kis gyűrűket, átrakattam a a fehérről rá az SP9000-eket, hát cseszik felmenni. Elöl beleér a féknyeregbe. :D Kell 1 centis szélesítés még hogy jó legyen. Persze így a központosító is meg a gyűrűk is feleslegesek. :D Ráadásul lekarcoltam az egyik Superleggerát is. :lol: Megvan 3 éve, a legkisebb hiba nem volt rajta, pedig kapta az ívet rendesen. Hogy sérült meg? Rácsuktam a piros csomagtartóját. (hozzá vagyok szokva hogy ha befér valami akkor nem kell nézni lecsukás közben is hogy valóban, sedan rulez :D ) De mértem egy érdekeset. Az egyik SP eléggé le van kopva, de nálam még a használható kategória, ez ~7,4kg. A legkevésbé kopott ~8,4. Mivel már 4 évesek a gumik biztos hogy ezekból is hiányzik, tehát egy átlag 195/50R15 gumi 1-1,5 kilót veszít a tömegéből élettartama alatt. :D Így a legkönnyebb kerekem már 12,9kg volt, szemben egy 185/60R14 téli gumis kerék 15,5kgjával. Ezek lesznek addig amíg meg nem jönnek a T1R-ek. Remélem ott tartják a gyári specifikációban írt 17 fontot. :huh: Ha úgy lesz és bekponak picit, akkor könnyebb lesz a 15-ös szettem mint a gyári 13-as kerék. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Március10, 2009 Megoszt Elküldve Március10, 2009 Na ma megrendeltem a nyári gumikat...Barum Bravuris lesz...nekem jót mondtak róla ismerősök...és mivel forgás irányos kellett mindenképp így ez lesz...korrekt áron...11.600Ft/db Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március10, 2009 Megoszt Elküldve Március10, 2009 Na ma megrendeltem a nyári gumikat...Barum Bravuris lesz...nekem jót mondtak róla ismerősök...és mivel forgás irányos kellett mindenképp így ez lesz...korrekt áron...11.600Ft/db Nekem is kéne már nyárit vennem. Kicsit untam, hogy 20-szal fordultam be egy kanyarba és a járókelők nézték, hogy milyen sebességgel fordulok, mert úgy csikorogtak a téli gumik. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Március10, 2009 Megoszt Elküldve Március10, 2009 Nekem is kéne már nyárit vennem. Kicsit untam, hogy 20-szal fordultam be egy kanyarba és a járókelők nézték, hogy milyen sebességgel fordulok, mert úgy csikorogtak a téli gumik. :huh: Jaja nekem is nyekeregnek :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március10, 2009 Megoszt Elküldve Március10, 2009 Jaja nekem is nyekeregnek :) De én tavaly 40 fokos levegő hőmérsékletben is télivel járkáltam. Nem mondom, tapadás az volt... :D Mondjuk amik most vannak fent (noname) gumik, vasárnap a 12 fokban úgy nyikorogtak, hogy öröm volt hallgatni... :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Jaja nekem is nyekeregnek :huh: Nekem is nyekeretnek a nyári gumik, akármilyen sebességgel kanyarottam- de azok már 5 évesek :) , a télivel nincs gond. A gépen a gyári méret 185/60 R14. Még ilyennel vettem a vasat és anno ilyen méretű gumit is vettem rá mindjárt az elején. Most is eljött a nyári gumi csere. Kérdés: ha 175/60-as (175/65-ös) gumit veszek rá, azzal nem érezni annyira a rossz utakat, jól gondolom? Tegyek ilyet rá, vagy érdemes megtartani az eredeti méretet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Nekem is kéne már nyárit vennem. Kicsit untam, hogy 20-szal fordultam be egy kanyarba és a járókelők nézték, hogy milyen sebességgel fordulok, mert úgy csikorogtak a téli gumik. :huh: Jaja nekem is nyekeregnek :) Járjatok csak a télivel :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Barum Bravuris lesz...nekem jót mondtak róla ismerősök... Akinek világéletében trabantja volt, az esküszik rá :lol: +1-2eft/db-ért már kapnál normálisabb gumit is :huh: Járjatok csak a télivel :) :D Lesz még kutyából szalonna :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Akinek világéletében trabantja volt, az esküszik rá :lol: +1-2eft/db-ért már kapnál normálisabb gumit is :huh: Lesz még kutyából szalonna :D :D Hát igen, a Barum nem egy prémiummárka. 12ért meg szerintem kicsit sok :) Futó Mester, hagyjad már ezt a hülyeséget a hóról :D Elképzellek, ahogy ülsz júliusban az omi mellett, téligumi a felniken, sapka-nagykabát-sál, és monotóniával hajtogatod: "lesz még itt hó... lesz még itt hó...lesz még itt hó..." :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Futó Mester, hagyjad már ezt a hülyeséget a hóról :D Elképzellek, ahogy ülsz júliusban az omi mellett, téligumi a felniken, sapka-nagykabát-sál, és monotóniával hajtogatod: "lesz még itt hó... lesz még itt hó...lesz még itt hó..." Mindig húsvétkor szoktam cserélni, bár volt már rá példa, hogy akkor is havazott éppen :huh: Egy téligumi (nem minden szar gazdaságos noname szutyok!) bőven jól érzi magát akár 20 fokban is, akkor még nem kopik gyorsan, és maximális a tapadása :D Arról meg nem is beszélve, hogy ilyenkor még az aszfalt átlaghőmérséklete meg sem közelíti a levegőét :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Mindig húsvétkor szoktam cserélni, bár volt már rá példa, hogy akkor is havazott éppen :huh: Egy téligumi (nem minden szar gazdaságos noname szutyok!) bőven jól érzi magát akár 20 fokban is, akkor még nem kopik gyorsan, és maximális a tapadása :D Arról meg nem is beszélve, hogy ilyenkor még az aszfalt átlaghőmérséklete meg sem közelíti a levegőét :) Én mindig március közepén szoktam cserélni, bár már előfordult, hogy március elején is volt vagy 20 fok. Egy nyárigumi ( nem minden szar gazdaságos noname szutyok ) bőven jól érzi magát 5-6 fokban is, nem kopik semmivel sem jobban, mint télen, és a tapadásával sincs semmiféle probléma. Az aszfalt hőmérséklete pedig igen ritkán egyezik meg a levegőével :lol: Nincs miről beszélnünk :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Én mindig március közepén szoktam cserélni, bár már előfordult, hogy március elején is volt vagy 20 fok. Egy nyárigumi ( nem minden szar gazdaságos noname szutyok ) bőven jól érzi magát 5-6 fokban is, nem kopik semmivel sem jobban, mint télen, és a tapadásával sincs semmiféle probléma. Az aszfalt hőmérséklete pedig igen ritkán egyezik meg a levegőével :D Nemrég egyik évben volt januárban is 15 fok... akkor miért nem raktad fel a nyárikat? :) Elhiszed hogy egy téligumi a mostani 5-10 fokos átlaghőmérsékleten jobban fog, mint egy hasonló nyári? :huh: Ha pedig bejön egy kis havazás, és két napig még latyak is lesz utána, na majd akkor szopás lesz a nyári :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Nemrég egyik évben volt januárban is 15 fok... akkor miért nem raktad fel a nyárikat? :D Elhiszed hogy egy téligumi a mostani 5-10 fokos átlaghőmérsékleten jobban fog, mint egy hasonló nyári? :D Ha pedig bejön egy kis havazás, és két napig még latyak is lesz utána, na majd akkor szopás lesz a nyári :lol: Júniusban is mondanak néha igazán hűvös napokat, de 15-20 fok egyáltalán nem ritka, akkor miért nem rakod vissza a téliket? Mivel puhább az összetétele, ez természetes, hogy jobban fog, de elhiszed, hogy emiatt jobban is kopik? :D Nem lesz havazás b@zdmeg, mióta ugatom már :huh: Ne legyél már Emese :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Nem értem mit kell erről annyit beszélni. Mindenki csinálja belátása szerint, aztán az idő majd úgy is igazolja, hogy kinek lett igaza, meg hogy ki ír előbb a kasztni alkatérsz kereső topikba :huh: De egy fékút próbával egyébként könnyen a végére lehet járni mondjuk egy hűvös márciusi hajnalon :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csabii Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 :huh: Én télen a hóba is nyárival járok évek óta.Tudni kell a határokat :D Rengeteg autó megtörik téligumival is mert nem tudnak hóba vezetni, meg félve ülnek be.Ezek tehetnek fel lánctalpakat is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Persze, ha kalapos-suzukis barátunk szereti a magasabb adrenalinszintet a közúton, áldásom rája (manta)! :D Én azért maradok a tutinál és a biztonságosnál, és ebbe nem törik bele a téligumim foga sem :D :huh: És nem azért mert nem tudom kezelni az éles helyzeteket :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Nem értem mit kell erről annyit beszélni. Mindenki csinálja belátása szerint, aztán az idő majd úgy is igazolja, hogy kinek lett igaza, meg hogy ki ír előbb a kasztni alkatérsz kereső topikba :huh: De egy fékút próbával egyébként könnyen a végére lehet járni mondjuk egy hűvös márciusi hajnalon :D Ez az, amit Gáborka nem akar megérteni, és rám akarja erőltetni az akaratát. Kis agresszív manó :) AMúgy épp tegnap mentem hazafele, nyári gumi ( Conti ecocontact ) vizes aszfalt, kb 10 fok. Gyorsítottam 60ra, kanyarodósáv balra. Kinéztem magamnak a vonalat, ameddig meg akartam állni. 60ról nyomtam egy kövér féket, amikor elkezdett lassulni, rájöttem, hogy nem fog megállni a vonalig :D ( a vonal után még kb 20m-es beton bukótér :D ). Megállt a vonalig, hihetetlen volt számomra is, szóval semmi gond nincs a tapadással. :lol: Továbbléphetünk? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Én azért maradok a tutinál és a biztonságosnál, Guminő, alkoholmentessör, koffeinmenteskávé, füstmentes élet, ingerszegény környezet, tantra,mantra,fakksui :huh: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csabii Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 nekem volt téli meg van másik autón terepgumi is.Sőt van terepjáró is.Minddel el lehet közlekedni. De biztos megvan a maga előnye a télinek is.Én nem szeretem.Akármilyen volt eddig ahogy nincs nagyobb minusz akkor jön a nyikorgás ami ugye= csúszás. A magyar emberek nincsenek hozzászokva a téli közlekedéshez és ez minden télen elő is jön.Csak bele kell nézni a hírekbe.Kis jég vagy hó és... Más kinti országokban ez megszokott dolog és tudják is kezelni :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 nekem volt téli meg van másik autón terepgumi is.Sőt van terepjáró is.Minddel el lehet közlekedni. De biztos megvan a maga előnye a télinek is.Én nem szeretem.Akármilyen volt eddig ahogy nincs nagyobb minusz akkor jön a nyikorgás ami ugye= csúszás. A magyar emberek nincsenek hozzászokva a téli közlekedéshez és ez minden télen elő is jön.Csak bele kell nézni a hírekbe.Kis jég vagy hó és... Más kinti országokban ez megszokott dolog és tudják is kezelni :huh: Csak azért mert volt téli gumid, meg van terepjáród azért nem kell a téli gumit és a használóit leszólni. Mindenki úgy csinálja ahogy jólesik neki, csak az biztos, hogy télen a téli gumi biztonságosabb. Volt olyan estem, hogy az igazgatóm nem engedett téli gumit venni, mert szerinte az nem szükséges. Aztán egy téli reggelen csak éppen megmozdítottam a kocsit induláskor az Ág utca tetején (ami egy 12 %-os lejtő), oszt álló (nyári) kerekekkel csúsztam (100 métert) ki a Mészáros utcára. No, ki is vertem a balhét és mindjárt lett téli gumim! Hülyeség ellen pedig nincs védelem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Március11, 2009 Megoszt Elküldve Március11, 2009 Hülyeség ellen nem véd a téligumi sem! De azért baromira megnézném a két nagyszájú kollegának a képét,amikor egy baromarcu belerongyol hátulról vizes,hideg(kb1fok) úton és félig ráhajtogatja a bodét és simán megtudott volna állni saját bevallása szerint is ha nem lett volna sz@rrágó venni téligumit! :huh: Nekem sosem nyikorgott a téligumi,se az astrán,se a corsán(firestone),még a parkolóházban lévő műgyantán sem. Másrészt ez a nagyképű duma: hogy én tudom hol a határ....aki már próbálgatta a kocsiját pl jégen az jól tudja,hogy mindig tud meglepetést okozni még az a kocsi is,amivel évek óta jár. Annyira imádom,amikor valaki megpróbálja megmagyarázni,hogy a döglött ló alszik... :) Nincs itt másról szó,csak pénztelenségről.Azzal meg ne jöjjön senki,hogy 20éve nem volt téli gumi.Persze,de nem is 100lovas autókkal mozogtunk az utakon és nem is volt ilyen a száguldozás sem. Hangsúlyozom,nem beton tapadást ad a téli gumi havon,jégen,de száraz,hideg aszfalton nagyon érezhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts