opel16v Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Lenne egy olyan kérdésem, hogy tavaly tavasszal vettem 4 db nyári gumit , felrakattam őket lemezfelnire, centírozás , meg ami kell. Ugye ősszel felraktam a téli gumikat külön felnin, azóta a nyáriak ott figyelnek a pincében szépen fektetve. Szükséges-e felrakás előtt újból centírozni őket, ha amúgy tavaly nem volt velük gond? Én mindig szoktam centíroztatni, általában 5-10 grammokat mindig kell minden keréken. De te tudod, ha abszolút nem rezgett menet közben, akkor lehet elmegy még egy szezont észrevehető dolgok nélkül :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Én mindig szoktam centíroztatni, általában 5-10 grammokat mindig kell minden keréken. De te tudod, ha abszolút nem rezgett menet közben, akkor lehet elmegy még egy szezont észrevehető dolgok nélkül :D Köszönöm a választ. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Lenne egy olyan kérdésem, hogy tavaly tavasszal vettem 4 db nyári gumit , felrakattam őket lemezfelnire, centírozás , meg ami kell. Ugye ősszel felraktam a téli gumikat külön felnin, azóta a nyáriak ott figyelnek a pincében szépen fektetve. Szükséges-e felrakás előtt újból centírozni őket, ha amúgy tavaly nem volt velük gond? Sztem legalább az elsőket nem árt. Ki kell szedegetni a kavicsokat a bordázatból (bár ezt már a télre való elrakás előtt célszerű megtenni), felfújni a nyáron szokásos nyomásra, aztán elvinni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Az ha 4 felnim van 2 garnitúra papucsra, és szezononként cserélgetem, az árt a guminak ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Az ha 4 felnim van 2 garnitúra papucsra, és szezononként cserélgetem, az árt a guminak ? Hát... jót biztos nem tesz neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Nem tesz jót neki ugyanis elszakadhatnak az oldalában az acélszálak minden egyes levétel-feltételnél. Nem lenne drága megoldás venni még 4 jó felnit használtan vagy újonnan. Főleg ha új gumikról van szó, nekem külön van a téli és a nyári -előbbi acélon, utóbbi alukon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február10, 2009 Megoszt Elküldve Február10, 2009 Nem tesz jót neki ugyanis elszakadhatnak az oldalában az acélszálak minden egyes levétel-feltételnél. Nem lenne drága megoldás venni még 4 jó felnit használtan vagy újonnan. Főleg ha új gumikról van szó, nekem külön van a téli és a nyári -előbbi acélon, utóbbi alukon. A télinek ami most fut, ez az utolsó köre :D A nyári viszont még csak fél nyarat ment. a következő téli garniturához majd felnik is lesznek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 Ki kell szedegetni a kavicsokat a bordázatból Most szedegettem ki őket. :lol: Pedig tudtam ám , hogy ki kell, csak mindig kiment a fejemből. :D Nem tesz jót neki ugyanis elszakadhatnak az oldalában az acélszálak minden egyes levétel-feltételnél. Nem lenne drága megoldás venni még 4 jó felnit használtan vagy újonnan. Főleg ha új gumikról van szó, nekem külön van a téli és a nyári -előbbi acélon, utóbbi alukon. Persze jobb a külön felni, de még mindíg jobb ha cserélgeti, minha nyárival mászkál egész évben. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 Az ha 4 felnim van 2 garnitúra papucsra, és szezononként cserélgetem, az árt a guminak ? Nem kéne :D Legalábbis jó guminak nem fog ártani, max valami olcsókategóriás szemétnek :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 Nem kéne :lol: Legalábbis jó guminak nem fog ártani, max valami olcsókategóriás szemétnek :D A dayton és a barum a kettő között van :lol: de mindegy már régóta gondolkozom a külön felnis változaton, csak valahogy mindig elmaradt. "Persze jobb a külön felni, de még mindíg jobb ha cserélgeti, minha nyárival mászkál egész évben." Az kéne még :lol: A másik kedvencem az aki ősszel megveszi a télit, első télen rendben, aztán nyáron is azt használja, és következő télre már leradírozta a melegben az egészet, de ő közli hogy még csak egy éves, jó az még :D Nekem ezek a télik amik rajta vannak (ezzel vettük) már viszonylag öregek is, meg nyáron új nyárik voltak rajta, de télire amikor visszatettük, hiába kopottabb, nagyon jól érezhető a különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 A dayton és a barum a kettő között van :lol: de mindegy már régóta gondolkozom a külön felnis változaton, csak valahogy mindig elmaradt. "Persze jobb a külön felni, de még mindíg jobb ha cserélgeti, minha nyárival mászkál egész évben." Az kéne még :lol: A másik kedvencem az aki ősszel megveszi a télit, első télen rendben, aztán nyáron is azt használja, és következő télre már leradírozta a melegben az egészet, de ő közli hogy még csak egy éves, jó az még :D Nekem ezek a télik amik rajta vannak (ezzel vettük) már viszonylag öregek is, meg nyáron új nyárik voltak rajta, de télire amikor visszatettük, hiába kopottabb, nagyon jól érezhető a különbség. Ezelőtt 10-15 évvel azt sem tudták, mi a téligumi, mégis mindenki megvolt nélküle egész jól, nem volt több baleset, sőt... Biztos valami úri huncutság ez a téligumi, gonosz marketingesek találják ki :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 Ezelőtt 10-15 évvel azt sem tudták, mi a téligumi, mégis mindenki megvolt nélküle egész jól, nem volt több baleset, sőt... Biztos valami úri huncutság ez a téligumi, gonosz marketingesek találják ki :lol: Akkoriba az autósok fele nem látott radiál feliratot csak a reklámokban, és ha 15 éve egy dacia fékútja 50-ről a fél Andrássy út volt hosszában, akkor annyi volt. Nem volt annyi autó hogy nekik lehessen menni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 Ezelőtt 10-15 évvel azt sem tudták, mi a téligumi, mégis mindenki megvolt nélküle egész jól, nem volt több baleset, sőt... Biztos valami úri huncutság ez a téligumi, gonosz marketingesek találják ki :D A Skoda100-120-ra, Ladákra és a többi akkoriban leggyakrabban futó cocalista gépekre nem is kellett. Minek? Úgyse nagyon mentek. Főképp meg azért mert fele, vagy még attól is kevesebb autó volt az utakon. De értem ám az iróniát a szavaidban! :lol: :lol: Szerk: Habár, ha jól belegondolok, az már a "módszerváltás" utáni időszak, akkor már áramlott be a nyugati technika. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 De értem ám az iróniát a szavaidban! :lol: :lol: Ebben van a lényeg :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február11, 2009 Megoszt Elküldve Február11, 2009 Ezelőtt 10-15 évvel azt sem tudták, mi a téligumi, mégis mindenki megvolt nélküle egész jól, nem volt több baleset, sőt... Biztos valami úri huncutság ez a téligumi, gonosz marketingesek találják ki :lol: Erről jutott eszembe, hogy volt egy angol igazgatóm a 90-es években, aki nem engedett téli gumit venni a vállalati Astrámra, mert szerinte Magyarországon nincs olyan időjárás ami indokolná!!! Most meg láthattuk a tévében, hogy Londonban leesett pár centi hó, és megállt az élet! Azon kívül halomra törték a kocsikat, meg magukat. Miért? Mert nem ismerik a telet, meg a téli gumit! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Na utána olvastam a Dayton D210-nek és a Barum Bravuris-nak...mindegyiket leszólták...pedig nem hiszem el hogy a Bridgestone és a Continental gyárban szutykot csinálnának... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Na utána olvastam a Dayton D210-nek és a Barum Bravuris-nak...mindegyiket leszólták...pedig nem hiszem el hogy a Bridgestone és a Continental gyárban szutykot csinálnának... Magyarországon csinálják a csúcskategóriás gumikat Europában. :blush: Tehát ha jó gumit akarsz, Dayton vagy Barum név alatt, akkor 235/40 R15 alatt meg se állj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Magyarországon csinálják a csúcskategóriás gumikat Europában. :lol: Tehát ha jó gumit akarsz, Dayton vagy Barum név alatt, akkor 235/40 R15 alatt meg se állj. Hehe...csak a 60 paci azt megérezné :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Na utána olvastam a Dayton D210-nek és a Barum Bravuris-nak...mindegyiket leszólták...pedig nem hiszem el hogy a Bridgestone és a Continental gyárban szutykot csinálnának... Hidd el, még a conti is tudott rakás szart kihozni, ecocontact néven, szal bármi megeshet. De pl a Pirellinek is van szar gumija, bármi meglepő :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Hidd el, még a conti is tudott rakás szart kihozni, ecocontact néven, szal bármi megeshet. De pl a Pirellinek is van szar gumija, bármi meglepő :lol: Ezekkel a eco elnevezésű gumikkal szemben nekem alapból előitéleteim vannak. Miért eco? Mert kevesebb vele a fogyasztás? Miért? Mert kisebb a tapadás, szerintem...persze akkor nem is kopik talán annyira igy tovább is marad használható értéken a mintázat mélysége...tehát eco, hm. De ne tessék engem ezért letámadni! Ez csak egy hozzá nem értő, laikus gondolata. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Hidd el, még a conti is tudott rakás szart kihozni, ecocontact néven, szal bármi megeshet. De pl a Pirellinek is van szar gumija, bármi meglepő :blush: Okés...igazad van...a név nem minden :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február16, 2009 Megoszt Elküldve Február16, 2009 Hidd el, még a conti is tudott rakás szart kihozni, ecocontact néven, szal bármi megeshet. De pl a Pirellinek is van szar gumija, bármi meglepő :lol: Nekem pirellik voltak elől, aztán kerültek hátra. Nem tudom milyen típus, de nagyon pönge. :blush: Amik most vannak fent elől, valami kínai fos Road Champ akármi, azok egy szarok. Mondjuk azért fognak egy erős fékezésnél, lásd Érdnél 70nel tiportam be egy körforgalomba és vészfékezés. Igaz, az út száraz volt. De például a városi esetem, mikor a nő kijött elém csak úgy, mert szerinte kifért, akkor nagyon hamar elkezdtek blokkolni. Esős idő volt (szakadt mint az állat). Van egy kanyar palotán, ahol kettes parkettával lehet rémisztgetni a denso-s buszt váró embereket a buszmegállóban. Pirellihez kellett legalább 50km-h kezdő sebesség, amikor elkezdtem kűdni neki a kettes parkettát, a mostaniakkal elég 30 is, hogy elkezdje az orrát kitolni és csikorogni mint az állat. Persze száraz úton, nedvesen nem merek ilyen manővereket végrehajtani. Szerk: viszont az egyik pirellim asszem megadta magát. :) Pénteken fújtam mindegyikbe levegőt, már akkor is 1,3 volt abban a pirelliben, oszt ma láttam, hogy megint eléggé lapos. :D Ui: Semperit gumikat meg ne vegyetek. Tapasztalat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Ezekkel a eco elnevezésű gumikkal szemben nekem alapból előitéleteim vannak. Miért eco? Mert kevesebb vele a fogyasztás? Miért? Mert kisebb a tapadás, szerintem...persze akkor nem is kopik talán annyira igy tovább is marad használható értéken a mintázat mélysége...tehát eco, hm. De ne tessék engem ezért letámadni! Ez csak egy hozzá nem értő, laikus gondolata. :lol: Igen, pontosan. Lényegében műanyag szinte az egész gumi, így jóval olcsóbb a gyártása is. De szerintem van egy határa már dolgoknak, azok a gumik nem hogy nem biztonságosak, de egyenesen közveszélyesek. :) Nem értem meg azt a családapát, aki spórolási célzattal ilyen gumit tesz fel a családi autóra.... :blush: Nekem is most pirelli gumik vannak az omegán, de a jobbik kategóriából. Lényegében minden neves gyártónak van szar minőségű gumija (semperitnek és michelinnek is pl), de ettől még mint márkát nem kell leszólni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Igen, pontosan. Lényegében műanyag szinte az egész gumi, így jóval olcsóbb a gyártása is. De szerintem van egy határa már dolgoknak, azok a gumik nem hogy nem biztonságosak, de egyenesen közveszélyesek. :D Nem értem meg azt a családapát, aki spórolási célzattal ilyen gumit tesz fel a családi autóra.... :blush: Nekem is most pirelli gumik vannak az omegán, de a jobbik kategóriából. Lényegében minden neves gyártónak van szar minőségű gumija (semperitnek és michelinnek is pl), de ettől még mint márkát nem kell leszólni :D Nagyon azért nem kellene szétfikázni a conti ecocontactot, az ADAC teszteken jól teljesített... ( és mellesleg én is olyat vettem :lol: ) De én nem vagyok családapa :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Nagyon azért nem kellene szétfikázni a conti ecocontactot, az ADAC teszteken jól teljesített... ( és mellesleg én is olyat vettem :blush: ) De én nem vagyok családapa :D Nyugi, személyes tapasztalat alapján fikázom :D Az ADAC meg már nem hiteles a szememben, sok szart ajnároztak már ott, gondolom nem ingyen... :) Próbálj ki egy normális gumit, ég és föld :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts