Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi hogy alufelnin lévő koszt meg mindenfélét Brigéciolal le lehet takarítani? Nem lesz baja a felninek? A Gumit bántja ez a lötyi? Előre is köszönö. Még anyit kérdeznék hogy Brigéciolból meglyik a jó? Mert van több fajta is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi hogy alufelnin lévő koszt meg mindenfélét Brigéciolal le lehet takarítani? Nem lesz baja a felninek? A Gumit bántja ez a lötyi? Előre is köszönö. Még anyit kérdeznék hogy Brigéciolból meglyik a jó? Mert van több fajta is

Hát az attól függ, hogy milyen koszt akarsz eltávolítani. Algorex alufelni tisztítóval már próbáltad? Ha csak Brigéciol jöhet szóba, akkor ajánlom a Brigéciol 2000-et(mondjuk ez konkrétan motormosó, nem tudom, hogy a gumit bántja-e)! A szennyeződés mértékétől függően vízzel higítható.

Ez csak egy ötlet...a klubtársak biztos tudnak más tippet is B)

Link to comment
Megosztás:

A Brigéciol 2000 azért jó mert víz alapú és könnyen le lehet vakarni anélkül, hogy nyoma maradna. A "hagyományos" Brigéciol viszont petróleum tartalmának köszönhetően veszélyben tart minden gumi és műanyag részt. Én az előbbit használom felni tisztításra ha már a fékport másképp nem tudom levakarni és a gumit sem kapja szét jókedvéből. Snassz natúr úgy ahogy van borítom bele egy clines sprés flakonba és hígítás nélkül fújom le a retkes részt utána 10-15 perc és vízsugár neki.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem utána érdeklődni annak hogy a régi nyári gumijaimat vissza tehetem-e idén még....hát 4ből 1 azonnal nemet mondott, 3 igent, bár hozzá tették ezt nekem kell eldönteni...na mondom köszi...Az az igazság nem tudom mennyi idős a gumi, mert tavasszal ezzel a nyárival vettem...és nekem azért elég öregecsének tűnik...

A másik gondom meg az hogy megtartsam-e az alufelnim (amire szerintem minimum egy festés ráférne, azt is igy vettem) vagy vegyek 14es acélfelniket...mondjuk acélfelniből van ami tetszik Opeles...az a 3szöges...de megkeresem és linkelem B)

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem utána érdeklődni annak hogy a régi nyári gumijaimat vissza tehetem-e idén még....hát 4ből 1 azonnal nemet mondott, 3 igent, bár hozzá tették ezt nekem kell eldönteni...na mondom köszi...Az az igazság nem tudom mennyi idős a gumi, mert tavasszal ezzel a nyárival vettem...és nekem azért elég öregecsének tűnik...

A másik gondom meg az hogy megtartsam-e az alufelnim (amire szerintem minimum egy festés ráférne, azt is igy vettem) vagy vegyek 14es acélfelniket...mondjuk acélfelniből van ami tetszik Opeles...az a 3szöges...de megkeresem és linkelem B)

A gumira rá van írva mikor gyártották, egy négyjegyű szám van bekeretezve,elöl a gyártás hete, utánna az évszám két utolsó betűje.pölö. 0308. A profilmélység meg min. 1.6 mm, vannak körben kopásjelzők, ott meg lehet nézni hol tartasz. TWI feliraz jelzi helyüket a futófelület szélén de inkább már az oldalfalon van.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a DOT számát, abból kiderül. Ha nem tudod mi az keress egy 4jegyű számot ami előtt jó eséllyel ott lesz a DOT felirat. (hónap,év)

A gumira rá van írva mikor gyártották, egy négyjegyű szám van bekeretezve,elöl a gyártás hete, utánna az évszám két utolsó betűje.pölö. 0308. A profilmélység meg min. 1.6 mm, vannak körben kopásjelzők, ott meg lehet nézni hol tartasz. TWI feliraz jelzi helyüket a futófelület szélén de inkább már az oldalfalon van.

Csak megjegyezném, hogy számok jelentése csak részben igaz. B) ;)

Értelmezése pedig a következő: a három számjegyűek első két számjegye a gyártás hetét, utolsó számjegye pedig a gyártás évszámának végét jelenti. Pl.: 358 = 1998 35-ödik hete.A négy számjegyű DOT-oknál az első két szám szintén a gyártás hetét, míg az utolsó kettő az évszám végét jelentik. Pl.: 2305 = 2005 23-adik hete.

Link to comment
Megosztás:

Cimbora gumijain (Apollo Tyres) volt valami ilyesmi Dot jelölés: FH0605T2/4M2. Aztán kb. a nyolcvannyolcadik fórumon tudtuk meg: F=factory, H=az adott gyár (asszem Heidenau), 06=hét, 05=év, T=műszak (második), 4=a hét negyedik napja, M=manufacturer (2-es számú emberke kanyarintotta). Nah, ha az a gumi gyári hibás, aztán elszáll a pályán, s valaki meghal... talán még le is csukják a csávót gondatlanságból elkövetett emerölésért ;)

Link to comment
Megosztás:

Cimbora gumijain (Apollo Tyres) volt valami ilyesmi Dot jelölés: FH0605T2/4M2. Aztán kb. a nyolcvannyolcadik fórumon tudtuk meg: F=factory, H=az adott gyár (asszem Heidenau), 06=hét, 05=év, T=műszak (második), 4=a hét negyedik napja, M=manufacturer (2-es számú emberke kanyarintotta). Nah, ha az a gumi gyári hibás, aztán elszáll a pályán, s valaki meghal... talán még le is csukják a csávót gondatlanságból elkövetett emerölésért ;)

Ugyanmár... B)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.