Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Ja és nekem annyira kilóg a sárvédőiy alól, hogy légrugót kellett vennem hátra, mert a huppanóknál az ív beleért a gumikba. Úgyhogy figyelj oda hogy ne lógjon ki a kerék az ív alá. De nekem mindezek ellenére megérte váltani.

Az az ET számtól is függ.

Főleg attol mert,ha a gyári ET 49 van neked is akkor nem érhe bele.

Nekem legalábbis nem ér bele a 195/50 R 15 gyári felnivel.

Link to comment
Megosztás:

Ma este hazafelé + 1, +2 fok mellett a páralecsapódástól nyirkos aszfalton még harmadikban is könnyedén kipörgött a kerekem, pedig még félgázt sem nyomtam neki. Elég meglepő volt, hogy alig tudtam megelőzni az előttem 80-al battyogó Corsát. Ja, és fenn van a keskeny téli gumim már!

Most akkor túl erős a kocsim, vagy pocsék a gumim? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg hétfő reggel fél 6kor volt egy kerékcserém, az autó műszere szerint -2 fokban. Kaptam ingyen négy darab téligumit, gyári Opel felnivel, ezekből kettő gumi 90%-os volt, csak a felni volt már agyon rohadva és nem volt kedvem lekezelni brigéciol és újrafújással. Elég volt még szeptemberben a mostani négyet. Gondoltam egyet pénteken, ha már úgyis hamar hazaértem, akkor lemegyek gumishoz és akkor már a hátul lévő két elkopott michelin alpin gumikat lecserélni a kapott kettő gumira és előre tenni őket. Felnik maradtak persze. Semmi probléma nem volt, vasárnap hajnali 1kor leparkoltam és enyhe sziszegést hallottam, azt hittem, hogy a vízhűtés szelepe okozza. Aztán hétfőn meg furán húz a kocsi jobbra, látom defekt. :S A másik probléma, hogy a gyári pótkereke az egy michelin négy évszakos 175/70 R14. Így haverom kadettjából kivettük a 155-ös 13"-os ballonszám nélküli pótkereket és felraktuk azt.

Kérdés: lehetséges, hogy a gumi átcsere miatt valami elsz*ródott, vagy csak a gumis b*szta el? Mert felniken, amiken voltak, azokon jó nyomásokat mértem, direkt felfújtam őket 2.2-re hogy enged-e. Nem engedett több nap után sem. Mostmeg a csomagtartóban van a rossz gumi, tegnapelőtt felfújtam 2.2-re, tegnap már 1.3-on volt.

A másik, hogy két felni, ami elől volt azok hátulra alig akartak felmenni, kb a légcsavarozó húzta rá a fékdobra. Mondta is a srác, hogy ez nem éppen erre való felnik. Amúgy a hátsó dobom 229-es asszem. Lehet ez a baj?

Link to comment
Megosztás:

A másik, hogy két felni, ami elől volt azok hátulra alig akartak felmenni, kb a légcsavarozó húzta rá a fékdobra. Mondta is a srác, hogy ez nem éppen erre való felnik. Amúgy a hátsó dobom 229-es asszem. Lehet ez a baj?

Sztem egyszerűen csak rozsdás volt a közepe a tengelycsonknak, amire a felni közepe megy fel. A négycsavaros Opel felnik középátmérője tudtommal mind 56.5mm-s, úgyhogy ha Opelre való, akkor jónak kell lennie.

A kereket meg vidd vissza a gumishoz, lehet ő rontott el vmit a cserénél (pl. rossz szelepet tett bele), ez esetben akár ingyen megcsinálja (ha olyan).

Link to comment
Megosztás:

Ma este hazafelé + 1, +2 fok mellett a páralecsapódástól nyirkos aszfalton még harmadikban is könnyedén kipörgött a kerekem, pedig még félgázt sem nyomtam neki. Elég meglepő volt, hogy alig tudtam megelőzni az előttem 80-al battyogó Corsát. Ja, és fenn van a keskeny téli gumim már!

Most akkor túl erős a kocsim, vagy pocsék a gumim? :lol:

Túl erős a kocsid, vagy vastagtalpú bakancsba jársz már. :lol: Az azért nagyon durva ha harmadikban kipörög a kerék asztfalton. Én jó ha egyesben ki tudom pörgetni, bár még nem tettem. :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor fogalmad sincs milyen az amikor esős időben vizes aszfalton egy kereszteződésben próbálsz elindulni mikor már nagyban nyomják mögötted a kürtöt te meg 1-től 3-ig próbálkozol (közben a kuplunggal szórakozol) -hátha megindul de nem. Csak pörög..pörög..hiába újak a misling elpájn gumik...

Komoly műfaj ilyenkor egy jó dízel! :lol: csak úgy lövi a kormot... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor fogalmad sincs milyen az amikor esős időben vizes aszfalton egy kereszteződésben próbálsz elindulni mikor már nagyban nyomják mögötted a kürtöt te meg 1-től 3-ig próbálkozol (közben a kuplunggal szórakozol) -hátha megindul de nem. Csak pörög..pörög..hiába újak a misling elpájn gumik...

Komoly műfaj ilyenkor egy jó dízel! :) csak úgy lövi a kormot... :lol:

Hát így még nem jártam, a múltkor, az emlékezetes anyuka segített a lámpánál esetnél, nekem is sikerült blokkolnom, amire még nem volt példa. Téli gumival esőben 2-3 foknál. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kérdés: lehetséges, hogy a gumi átcsere miatt valami elsz*ródott, vagy csak a gumis b*szta el? Mert felniken, amiken voltak, azokon jó nyomásokat mértem, direkt felfújtam őket 2.2-re hogy enged-e. Nem engedett több nap után sem. Mostmeg a csomagtartóban van a rossz gumi, tegnapelőtt felfújtam 2.2-re, tegnap már 1.3-on volt.

Ha esetleg nem kötött forgásirányos a gumi akkor lehet baj.

Ilyen gumiknál figyelni kell,hogy melyik oldalon voltak fent.

A használat alatt a sodronyszálak a gumiban egyirányban hajlanak-görbülnek a centrifugális erő gatására.

A gumis rosszul teszi fel akkor ugye visszafelé kapja ez erőhatást mint eddig és ez okozhat deformációt.

Nézd meg,hogy kötöt forgásirányos-e a gumi.

Erről árulkodik ugye a "rotation" felirat illetve egy nyíl ikon a gumi oldalfalán ami a forgásirányát mutatja.

Ha ezek alapján is jól van feltéve akkor lehet,hogy a gumis rakta fel rosszul vagy elöregedett a szelep vagy tényleg a rozsdás perem a gond.

Nálunk a gumis végigszokta pucolni drótkefével felrakás és szappanozás előtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Kérdésem az lenne hogy ezeket a kerekeket rá tudom e tenni a 95 ös astrámra?A hirdetés:

4db 175/70 R13 FIRESTONE gumiabroncs(keveset futott),4x100-as lyukasztású lemezfelnivel eladó(OPEL,SEAT,SKODA,VW és régebbi japán típusokra felszerelhető)

Link to comment
Megosztás:

Ha esetleg nem kötött forgásirányos a gumi akkor lehet baj.

Ilyen gumiknál figyelni kell,hogy melyik oldalon voltak fent.

A használat alatt a sodronyszálak a gumiban egyirányban hajlanak-görbülnek a centrifugális erő gatására.

A gumis rosszul teszi fel akkor ugye visszafelé kapja ez erőhatást mint eddig és ez okozhat deformációt.

Nézd meg,hogy kötöt forgásirányos-e a gumi.

Erről árulkodik ugye a "rotation" felirat illetve egy nyíl ikon a gumi oldalfalán ami a forgásirányát mutatja.

Ha ezek alapján is jól van feltéve akkor lehet,hogy a gumis rakta fel rosszul vagy elöregedett a szelep vagy tényleg a rozsdás perem a gond.

Nálunk a gumis végigszokta pucolni drótkefével felrakás és szappanozás előtt.

Nem kötött forgásirányos és fogalmam sincs, hogy előzőleg hogy voltak felrakva. Sajnos még időm nem volt lemenni a gumishoz, de lehet már késő is a reklamáláshoz... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez most biztos hülye kérdése de hogyan tudom lemérni.

Holnap hiv a srác hogy mikor tudom átvenni de mondtam neki hogy jó lenne ha ott fel is tudnánk rakni.

Ha ott fel tudjátok rakni, és elég passzos a középfuratnál (kerékagy), akkor jó lesz. Márha minden egyéb méret stimmel (osztókör, ET szám).

Ebként a felnin ezek az adatok fel vannak tüntetve (beleütve, öntve).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.