rtomi Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Ja és nekem annyira kilóg a sárvédőiy alól, hogy légrugót kellett vennem hátra, mert a huppanóknál az ív beleért a gumikba. Úgyhogy figyelj oda hogy ne lógjon ki a kerék az ív alá. De nekem mindezek ellenére megérte váltani. Az az ET számtól is függ. Főleg attol mert,ha a gyári ET 49 van neked is akkor nem érhe bele. Nekem legalábbis nem ér bele a 195/50 R 15 gyári felnivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Az az ET számtól is függ. Főleg attol mert,ha a gyári ET 49 van neked is akkor nem érhe bele. Nekem legalábbis nem ér bele a 195/50 R 15 gyári felnivel. Nekem az alufelnivel ért bele nem a gyárival. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Nekem az alufelnivel ért bele nem a gyárival. Tomi a gyárit az ET-értékre értette, aluból is van 49-es ET-számú. Nekem az ET40-es se ért bele 195/50R15 gumival. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Nekem az alufelnivel ért bele nem a gyárival. Gyári alufelni is van ám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Gyári alufelni is van ám. http://opeltomi.uw.hu/familycar.jpg Sőt, van akinek inkább az tetszik, mint a csillivilli akármilyen nem az. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Ma este hazafelé + 1, +2 fok mellett a páralecsapódástól nyirkos aszfalton még harmadikban is könnyedén kipörgött a kerekem, pedig még félgázt sem nyomtam neki. Elég meglepő volt, hogy alig tudtam megelőzni az előttem 80-al battyogó Corsát. Ja, és fenn van a keskeny téli gumim már! Most akkor túl erős a kocsim, vagy pocsék a gumim? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Nekem meg hétfő reggel fél 6kor volt egy kerékcserém, az autó műszere szerint -2 fokban. Kaptam ingyen négy darab téligumit, gyári Opel felnivel, ezekből kettő gumi 90%-os volt, csak a felni volt már agyon rohadva és nem volt kedvem lekezelni brigéciol és újrafújással. Elég volt még szeptemberben a mostani négyet. Gondoltam egyet pénteken, ha már úgyis hamar hazaértem, akkor lemegyek gumishoz és akkor már a hátul lévő két elkopott michelin alpin gumikat lecserélni a kapott kettő gumira és előre tenni őket. Felnik maradtak persze. Semmi probléma nem volt, vasárnap hajnali 1kor leparkoltam és enyhe sziszegést hallottam, azt hittem, hogy a vízhűtés szelepe okozza. Aztán hétfőn meg furán húz a kocsi jobbra, látom defekt. :S A másik probléma, hogy a gyári pótkereke az egy michelin négy évszakos 175/70 R14. Így haverom kadettjából kivettük a 155-ös 13"-os ballonszám nélküli pótkereket és felraktuk azt. Kérdés: lehetséges, hogy a gumi átcsere miatt valami elsz*ródott, vagy csak a gumis b*szta el? Mert felniken, amiken voltak, azokon jó nyomásokat mértem, direkt felfújtam őket 2.2-re hogy enged-e. Nem engedett több nap után sem. Mostmeg a csomagtartóban van a rossz gumi, tegnapelőtt felfújtam 2.2-re, tegnap már 1.3-on volt. A másik, hogy két felni, ami elől volt azok hátulra alig akartak felmenni, kb a légcsavarozó húzta rá a fékdobra. Mondta is a srác, hogy ez nem éppen erre való felnik. Amúgy a hátsó dobom 229-es asszem. Lehet ez a baj? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 A másik, hogy két felni, ami elől volt azok hátulra alig akartak felmenni, kb a légcsavarozó húzta rá a fékdobra. Mondta is a srác, hogy ez nem éppen erre való felnik. Amúgy a hátsó dobom 229-es asszem. Lehet ez a baj? Sztem egyszerűen csak rozsdás volt a közepe a tengelycsonknak, amire a felni közepe megy fel. A négycsavaros Opel felnik középátmérője tudtommal mind 56.5mm-s, úgyhogy ha Opelre való, akkor jónak kell lennie. A kereket meg vidd vissza a gumishoz, lehet ő rontott el vmit a cserénél (pl. rossz szelepet tett bele), ez esetben akár ingyen megcsinálja (ha olyan). Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 A felni szélét lehet hogy ki kell csiszolni, ha rozsdás, mert ott ereszthet. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November28, 2008 Megoszt Elküldve November28, 2008 Ma este hazafelé + 1, +2 fok mellett a páralecsapódástól nyirkos aszfalton még harmadikban is könnyedén kipörgött a kerekem, pedig még félgázt sem nyomtam neki. Elég meglepő volt, hogy alig tudtam megelőzni az előttem 80-al battyogó Corsát. Ja, és fenn van a keskeny téli gumim már! Most akkor túl erős a kocsim, vagy pocsék a gumim? :lol: Túl erős a kocsid, vagy vastagtalpú bakancsba jársz már. :lol: Az azért nagyon durva ha harmadikban kipörög a kerék asztfalton. Én jó ha egyesben ki tudom pörgetni, bár még nem tettem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve November29, 2008 Megoszt Elküldve November29, 2008 Akkor fogalmad sincs milyen az amikor esős időben vizes aszfalton egy kereszteződésben próbálsz elindulni mikor már nagyban nyomják mögötted a kürtöt te meg 1-től 3-ig próbálkozol (közben a kuplunggal szórakozol) -hátha megindul de nem. Csak pörög..pörög..hiába újak a misling elpájn gumik... Komoly műfaj ilyenkor egy jó dízel! :lol: csak úgy lövi a kormot... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2008 Megoszt Elküldve November29, 2008 Akkor fogalmad sincs milyen az amikor esős időben vizes aszfalton egy kereszteződésben próbálsz elindulni mikor már nagyban nyomják mögötted a kürtöt te meg 1-től 3-ig próbálkozol (közben a kuplunggal szórakozol) -hátha megindul de nem. Csak pörög..pörög..hiába újak a misling elpájn gumik... Komoly műfaj ilyenkor egy jó dízel! :) csak úgy lövi a kormot... :lol: Hát így még nem jártam, a múltkor, az emlékezetes anyuka segített a lámpánál esetnél, nekem is sikerült blokkolnom, amire még nem volt példa. Téli gumival esőben 2-3 foknál. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November29, 2008 Megoszt Elküldve November29, 2008 Kérdés: lehetséges, hogy a gumi átcsere miatt valami elsz*ródott, vagy csak a gumis b*szta el? Mert felniken, amiken voltak, azokon jó nyomásokat mértem, direkt felfújtam őket 2.2-re hogy enged-e. Nem engedett több nap után sem. Mostmeg a csomagtartóban van a rossz gumi, tegnapelőtt felfújtam 2.2-re, tegnap már 1.3-on volt. Ha esetleg nem kötött forgásirányos a gumi akkor lehet baj. Ilyen gumiknál figyelni kell,hogy melyik oldalon voltak fent. A használat alatt a sodronyszálak a gumiban egyirányban hajlanak-görbülnek a centrifugális erő gatására. A gumis rosszul teszi fel akkor ugye visszafelé kapja ez erőhatást mint eddig és ez okozhat deformációt. Nézd meg,hogy kötöt forgásirányos-e a gumi. Erről árulkodik ugye a "rotation" felirat illetve egy nyíl ikon a gumi oldalfalán ami a forgásirányát mutatja. Ha ezek alapján is jól van feltéve akkor lehet,hogy a gumis rakta fel rosszul vagy elöregedett a szelep vagy tényleg a rozsdás perem a gond. Nálunk a gumis végigszokta pucolni drótkefével felrakás és szappanozás előtt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve November30, 2008 Megoszt Elküldve November30, 2008 Az azért nagyon durva ha harmadikban kipörög a kerék asztfalton. Annál jobb az ízlésem, hogy azt faljam! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November30, 2008 Megoszt Elküldve November30, 2008 Annál jobb az ízlésem, hogy azt faljam! :lol: Ebben biztos voltam! :lol: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Daralo Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Sziasztok. Kérdésem az lenne hogy ezeket a kerekeket rá tudom e tenni a 95 ös astrámra?A hirdetés: 4db 175/70 R13 FIRESTONE gumiabroncs(keveset futott),4x100-as lyukasztású lemezfelnivel eladó(OPEL,SEAT,SKODA,VW és régebbi japán típusokra felszerelhető) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve December8, 2008 Szerző Megoszt Elküldve December8, 2008 Sziasztok. Kérdésem az lenne hogy ezeket a kerekeket rá tudom e tenni a 95 ös astrámra?A hirdetés: 4db 175/70 R13 FIRESTONE gumiabroncs(keveset futott),4x100-as lyukasztású lemezfelnivel eladó(OPEL,SEAT,SKODA,VW és régebbi japán típusokra felszerelhető) Ha a középfurat 56,5-es, akkor igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Ha esetleg nem kötött forgásirányos a gumi akkor lehet baj. Ilyen gumiknál figyelni kell,hogy melyik oldalon voltak fent. A használat alatt a sodronyszálak a gumiban egyirányban hajlanak-görbülnek a centrifugális erő gatására. A gumis rosszul teszi fel akkor ugye visszafelé kapja ez erőhatást mint eddig és ez okozhat deformációt. Nézd meg,hogy kötöt forgásirányos-e a gumi. Erről árulkodik ugye a "rotation" felirat illetve egy nyíl ikon a gumi oldalfalán ami a forgásirányát mutatja. Ha ezek alapján is jól van feltéve akkor lehet,hogy a gumis rakta fel rosszul vagy elöregedett a szelep vagy tényleg a rozsdás perem a gond. Nálunk a gumis végigszokta pucolni drótkefével felrakás és szappanozás előtt. Nem kötött forgásirányos és fogalmam sincs, hogy előzőleg hogy voltak felrakva. Sajnos még időm nem volt lemenni a gumishoz, de lehet már késő is a reklamáláshoz... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Daralo Elküldve December8, 2008 Megoszt Elküldve December8, 2008 Ha a középfurat 56,5-es, akkor igen. Ez most biztos hülye kérdése de hogyan tudom lemérni. Holnap hiv a srác hogy mikor tudom átvenni de mondtam neki hogy jó lenne ha ott fel is tudnánk rakni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December9, 2008 Megoszt Elküldve December9, 2008 Ez most biztos hülye kérdése de hogyan tudom lemérni. Holnap hiv a srác hogy mikor tudom átvenni de mondtam neki hogy jó lenne ha ott fel is tudnánk rakni. Ha ott fel tudjátok rakni, és elég passzos a középfuratnál (kerékagy), akkor jó lesz. Márha minden egyéb méret stimmel (osztókör, ET szám). Ebként a felnin ezek az adatok fel vannak tüntetve (beleütve, öntve). Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December9, 2008 Megoszt Elküldve December9, 2008 és persze az se mindegy, mekkora fékek vannak az autón. mert 256-ra nem megy fel a 13col. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Daralo Elküldve December9, 2008 Megoszt Elküldve December9, 2008 Hát nem lett jó. A középfuratnál nem volt jó pedig nem sok kellet hozzá :rolleyes: De majd talán máskor. Köszönöm a segitséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December9, 2008 Megoszt Elküldve December9, 2008 Akkor az vw felni volt talán... asszem fél mm van a kettő között :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stefan Elküldve December9, 2008 Megoszt Elküldve December9, 2008 ...Az azért nagyon durva ha harmadikban kipörög a kerék asztfalton... Tök mindennapos :) :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December9, 2008 Megoszt Elküldve December9, 2008 Pörgettem én már ötödikben is jégen az astráét :rolleyes: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts