Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Érzetre jó, semmi extra. Kinézetre meg mostmár olyan mint a hátsó, nincs hasa ott sem ahol a földdel érintkezik a gumi. (talán egy nagyon pici van, meg akkor van ha ferdén állok, pl valami patkára 2 kerékkel)

De azért nem aggódok mert a gumi mx. nyomása 3,5 vagy 6 vagy mennyi. De jóval több mint ami most benne van.

Akkor jó lesz az. :rolleyes:

Elküldve
Ki jár 16os felnikkel, milyen és mekkora ááááááááábroncsokkal tesz ezt ?

Asszem most nincs több kérdésem egyenlőre :rolleyes:

4-5 hozzászólással fentebb írta a kolléga a 215/40 és a 205/45 konfigokat ;)

Elküldve
Oké, de az egy ember ;)

195/45 és 195/50 és 205/45 érdekelne elsősorban.

Gondolom tudod, hogy amiket írtál az 3 féle kerék ármérő. Milyen az alapméreted a kocsin (milyen motorral van szerelve)?

Mert nem mindegy, hogy én járok 205/45-16-os gumikkal 2L-es mocival, vagy valaki 1.6-os mocival. Meg nyilván kérdés az is, hogy mi a cél? Optika, jó kanyar sebesség, kisebb/nagyobb :rolleyes: fogyasztás, gyursulgatni akarsz e...?

Vagy a gumik márkáját kérdezed? (Nekem TOYO van.)

Elküldve
Oké, de az egy ember :rolleyes:

195/45 és 195/50 és 205/45 érdekelne elsősorban.

Nos azokat nem tudom mennyire érdemes felnyomni, nekem a 175/65/14-es Continentalok elől 2.5-re, hátul 2.6-ra vannak felfújva. Ezek így jók, optimális minden tekintetben.

"97 F Astra Caravan X17DTL

Elküldve
Egy gumi akkor van túlfújva ha csak a közepe kopik de az nagyon. Ha kevés a nyomás akkor meg csak a két széle kopik jobban.

És ezt a túlfújást nem lehet még valahogy az előtt megállapítani, mi előtt a kopást észreveszem?

Elküldve
És ezt a túlfújást nem lehet még valahogy az előtt megállapítani, mi előtt a kopást észreveszem?

Próbálgasd 10ed bar-onként a guminyomást és ahol a legjobban dolgozik a gép (kanyar, hullámos út, stb.) ott lesz jó.

Elküldve
Azon filózok még, hogy olyan értelemben nincs e túlfújva 2 a elsőm (2,5 van most benne), hogy nem kopik e jobban e miatt? Mert valahol azt olvastam, hogy 10%-os eltéréstől is már sokkal jobban kopik.

Peresebb gumikhoz kell a plusz nyomás (>2,4 elöl, >2.1 hátul), de ez függ a tengelyekre nehezedő súlytól és a gumi típusától is.

Elküldve
Gondolom tudod, hogy amiket írtál az 3 féle kerék ármérő. Milyen az alapméreted a kocsin (milyen motorral van szerelve)?

Mert nem mindegy, hogy én járok 205/45-16-os gumikkal 2L-es mocival, vagy valaki 1.6-os mocival. Meg nyilván kérdés az is, hogy mi a cél? Optika, jó kanyar sebesség, kisebb/nagyobb :rolleyes: fogyasztás, gyursulgatni akarsz e...?

Vagy a gumik márkáját kérdezed? (Nekem TOYO van.)

Ühümhüm ;)

C20xe amúgy, szerintem 195/55/15 a gyári mérete.

Most kopott 185/65/14 van rajta, kanyarokban így is elszórakozom vele, de nem cél állandóan a csúszáshatár nyalogatása :lol: :lol:

Keményebb futómű a cél, így jó lenne, ha meglenne némi konfortosság lehetősége a gumiban ;)

Úgy általában kérdeztem, hogy ki ilyen márkát használ(t), milen tapasztalatai vannak vele.

Elküldve
Nos azokat nem tudom mennyire érdemes felnyomni, nekem a 175/65/14-es Continentalok elől 2.5-re, hátul 2.6-ra vannak felfújva. Ezek így jók, optimális minden tekintetben.

"97 F Astra Caravan X17DTL

Egyenlőre még gumi kiválasztásának fazisában leledzek, de köszi az észrevételed :rolleyes:

Elküldve

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Opel Astrára szeretnék 14" Felnit. Érdeklődnék hogy van e valakinek Opel Felnije ilyen méretben vagy ami mondjuk rámenne. Olyan 15.000HUF-ot szeretnék rászánni max. Sajnos alufelnit nem igazán lehet ilyesmi áron kapni olyan 30.000HUF körlül lehetnek gondolom. Aki tudna segíteni nagyon megköszönném!

Előre is köszönöm szépen.

Elküldve
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Opel Astrára szeretnék 14" Felnit. Érdeklődnék hogy van e valakinek Opel Felnije ilyen méretben vagy ami mondjuk rámenne. Olyan 15.000HUF-ot szeretnék rászánni max. Sajnos alufelnit nem igazán lehet ilyesmi áron kapni olyan 30.000HUF körlül lehetnek gondolom. Aki tudna segíteni nagyon megköszönném!

Előre is köszönöm szépen.

Olcsóbb helyeken, esetleg neten 16-17ezerért is kapsz jó minőségű alufelnit.

Elküldve
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Opel Astrára szeretnék 14" Felnit. Érdeklődnék hogy van e valakinek Opel Felnije ilyen méretben vagy ami mondjuk rámenne. Olyan 15.000HUF-ot szeretnék rászánni max. Sajnos alufelnit nem igazán lehet ilyesmi áron kapni olyan 30.000HUF körlül lehetnek gondolom. Aki tudna segíteni nagyon megköszönném!

Előre is köszönöm szépen.

14"-os vasfelnit bontóból (4 db) 12 -15 ezer körül kapsz, Vectráé is jó rá! Szerintem jobb a vasfelni mint az alu. A hiedelmekkel ellentétben az alu nem könnyebb, sőőőt! Az alu sérülékenyebb, de legalább nehezebb és drágább javítani. Igaz lehet szééép, de egy szép dísztárcsa legalább ugyanolyan szép. Szerintem...

Elküldve
Esetleg tudnátok a közelben valahol bontot? Csak tod attól félek hogy sérült felnit adnak.

Nekem 14-ért adták a 4-et. Mondták hogy van olcsóbban is, de azzal rengeteg munka lenne, másnap nézzek vissza. Az egyiket kalapálnom kellett egy kicsit a peremnél,de könnyen hajlik szerencsére. Meg átfújtam feketével őket. Amúgy 14''-os.

Elküldve
14"-os vasfelnit bontóból (4 db) 12 -15 ezer körül kapsz, Vectráé is jó rá! Szerintem jobb a vasfelni mint az alu. A hiedelmekkel ellentétben az alu nem könnyebb, sőőőt! Az alu sérülékenyebb, de legalább nehezebb és drágább javítani. Igaz lehet szééép, de egy szép dísztárcsa legalább ugyanolyan szép. Szerintem...

Szerintem ez így nem állja meg a helyét.

Igenis vannak alufelnik, amelyek könyebbek, akár jelentősen könyebbek, mint az acélfelni.

Az acélfelni max kalapálható, az alu javítható, gyári alufelnik meglepően masszívak tudnak lenni.

Abba pedig inkább ne menjünk bele, hogy mennyire pótolja egy dísztárcsa egy alufelni esztétikumát :rolleyes:

Elküldve
Szerintem ez így nem állja meg a helyét.

Igenis vannak alufelnik, amelyek könyebbek, akár jelentősen könyebbek, mint az acélfelni.

Az acélfelni max kalapálható, az alu javítható, gyári alufelnik meglepően masszívak tudnak lenni.

Abba pedig inkább ne menjünk bele, hogy mennyire pótolja egy dísztárcsa egy alufelni esztétikumát :rolleyes:

Egyetértek.

Konkrét számokkal: 5 kg a 15x7 ET37 alufelnim. A 13x5,5 ET49 acél valahogy 6 kg körül volt.

Elküldve
Szerintem ez így nem állja meg a helyét.

Igenis vannak alufelnik, amelyek könyebbek, akár jelentősen könyebbek, mint az acélfelni.

Az acélfelni max kalapálható, az alu javítható, gyári alufelnik meglepően masszívak tudnak lenni.

Abba pedig inkább ne menjünk bele, hogy mennyire pótolja egy dísztárcsa egy alufelni esztétikumát ;)

És mindezt 15 ezerért amennyit a kedves "kartárs" rászánt erre az üzletre? :rolleyes:

Elküldve
És mindezt 15 ezerért amennyit a kedves "kartárs" rászánt erre az üzletre? :rolleyes:

Szó sem volt ár/érték arányról. Te is általánosságban írtad amit írtál. ;)

Nyilván nem ennyiért, de hát 1 db közepes/jobb gumi kerül ennyibe, azért ne várjunk már lehetetlent.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.