Tápiószecső Elküldve Február8, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Február8, 2008 Mivel lehetne leszedni róla a lakkot? Általában lecsiszolják róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február8, 2008 Megoszt Elküldve Február8, 2008 Voltam ma gumisnál. Elvittem hozzá az 5db alufelnimet,megnézetni kell-e görgőztetni.5-ből 3 ok,de a pótkerék picit gázos és abból is egy,ami fent volt. Hátulra még elmenne,de inkább megcsináltatom,van ismerős,aki ezzel foglalkozik,már le is adtam neki. Viszont a gumisnál vettem rá gumit is: 13E/db szerelve,vacsi újak,2007 végi gyártásúak. A negyedik felni,amint kész van megy hozzá vissza és ingyen felrakja rá a gumit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Február8, 2008 Megoszt Elküldve Február8, 2008 Voltam ma gumisnál. Elvittem hozzá az 5db alufelnimet,megnézetni kell-e görgőztetni.5-ből 3 ok,de a pótkerék picit gázos és abból is egy,ami fent volt. Hátulra még elmenne,de inkább megcsináltatom,van ismerős,aki ezzel foglalkozik,már le is adtam neki. Viszont a gumisnál vettem rá gumit is: http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto/profilergn.jpg 13E/db szerelve,vacsi újak,2007 végi gyártásúak. A negyedik felni,amint kész van megy hozzá vissza és ingyen felrakja rá a gumit! Ez most csak egy kép a netről vagy ezt a gumit vetted? Mert ez 225/45 ha jól látom... és csak 13eFt/db? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február8, 2008 Megoszt Elküldve Február8, 2008 Ez most csak egy kép a netről vagy ezt a gumit vetted? Mert ez 225/45 ha jól látom... és csak 13eFt/db? :) Csak a profil/minta miatt tettem képet.195/50 R15-öt vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RCsaba Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 (edited) Voltam ma gumisnál. Elvittem hozzá az 5db alufelnimet,megnézetni kell-e görgőztetni.5-ből 3 ok,de a pótkerék picit gázos és abból is egy,ami fent volt. Hátulra még elmenne,de inkább megcsináltatom,van ismerős,aki ezzel foglalkozik,már le is adtam neki. Viszont a gumisnál vettem rá gumit is: http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto/profilergn.jpg 13E/db szerelve,vacsi újak,2007 végi gyártásúak. A negyedik felni,amint kész van megy hozzá vissza és ingyen felrakja rá a gumit! A BF Goodrich-ról annyit tudok, hogy tavaly az auto magazin nem ajánlott minősítéssel illette, mivel szárazon remekelt, de vízen úgy csúszott, mint havon a műanyag WC-deszka... Tavaly kb. fél éve vettem Hankook Centum H720 tipusú négyévszakos gumikat (175/70 R13, 1,4NZ Classicra), és meg vagyok vele elégedve. Havon és vizen jó, szárazon puhán és halkan gördül, és a fékút sem tűnik hosszabbnak, ill. érzésre nem csikorog hamarabb, mint a Firestone F-580 nyári. Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi.... Módosítva Február17, 2008 : mackosajt Képpel nem idézünk, hanem ki kell törölni az IMG részt az idézetből! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 A BF Goodrich-ról annyit tudok, hogy tavaly az auto magazin nem ajánlott minősítéssel illette, mivel szárazon remekelt, de vízen úgy csúszott, mint havon a műanyag WC-deszka... Egy teszt alapján nem általánosítanék,másrészt nem biztos,hogy pont ez a tipus volt és ebben a méretben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi.... Az eladások nem ezt bizonyítják..... :D Kivi lennék ennek a csuda guminak az árára....lehet kifut 1 garnitúra nyárit és télit is.... :D 4 évszakos gumi....sok szerencsét hozzá... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
RCsaba Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Na igen, ez az általános vélemény a négyévszakos gumikról. Pedig ezek már megkapják az újfajta szilika gél adalékot, és a teszteken is bizonyítanak. A nagy marketing süketelés sok mindenkit megvezet a téli gumikkal kapcsolatban. Száraz és nedves úton pl. fékezésben sokal jobbak a négyévszakosak, mint a téliek! Sőt az Autobild szerint a 7fokos szöveg is mese, hiszen hét fok alatt is jobb a nyári szárazon és vízen, mint a téli! :D Magyarországon és más kulturálatlan országban teljesen mindegy, hogy milyen csúcskategóriás gumikat használunk, ha évente 1286 ember veszti életét... :) Minden szkeptikusnak ajánlom figyelmébe ezt az oldalt (A letölthető tesztekben van BF Goodrich nyári és négyévszakos is több újság vizsgálati eredményével): http://reifen-goeggel.de/website_neu/reifen/reif_00.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi.... Megnéztem az Általad ajánlott oldalt és az ott szereplő linkeket. A Good Year gumija valóban a legjobb minősítést kapta a négyévszakos gumik között, de világosan ott állnak a részletes téli gumi teszteredmények is, ahol csak száraz úton remekelt. Vizes és havas úton a minőségi téli gumiknál sokkal gyengébb teljesítményt ért el. Szerintem felesleges erről hosszan vitatkozni, mert mindig az igényeket és a felhasználási körülményeket figyelembe véve kell gumit vásárolni. Aki télen rendszeresen havas hegyek között közlekedik, ahol nem ritkán 0 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet, valószínűleg nem fog boldogulni a négyévszakos gumikkal. Valakinek az számít, hogy száraz úton jól teljesítsen a gumi, valaki a vizes úton mutatott tulajdonságokat preferálja, másnak pedig az a fontos, hogy ne kopjon gyorsan a gumi. Szerencsére manapság olyan széles gumiválaszték van Magyarországon, hogy mindenki megtalálhatja a magának megfelelőt. (Ám ha a négyévszakos gumi nem fog a hóban, vagy sokkal gyorsabban kopik a vártnál, akkor utólag felesleges panaszkodni.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 A BF Goodrich-ról annyit tudok, hogy tavaly az auto magazin nem ajánlott minősítéssel illette, mivel szárazon remekelt, de vízen úgy csúszott, mint havon a műanyag WC-deszka... Tavaly kb. fél éve vettem Hankook Centum H720 tipusú négyévszakos gumikat (175/70 R13, 1,4NZ Classicra), és meg vagyok vele elégedve. Havon és vizen jó, szárazon puhán és halkan gördül, és a fékút sem tűnik hosszabbnak, ill. érzésre nem csikorog hamarabb, mint a Firestone F-580 nyári. Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi.... A Vector+-t inkább felejtsük el. Volt "szerencsém" hajtani egy félelmetes motorerejéről híres 1.6-os Focus-t ilyen gumival, több mint egy hónapon keresztül. Kis eső estén is minden elindulásnál kipörögtek a kerekek, ha nem figyeltem, valamint minden fékezésnél dobolt az abs. Aquaplaning-ról meg inkább nem is beszélnék... Mindez 5fok körüli időben, természetesen aszfalton. A gumi teljesen jó állapotú volt, kb. 7 mm-es mintával. A téli gumis felhajtást én sem értem. Nem véletlen, hogy a téli gumi tesztekben gyakorlatilag nem találni 2002-től kezdődően egy nyárit referenciaként. Tipikus magyar (német) időjárási viszonyok közepette (télen 10 és -10 fok közötti hőmérséklet) a téli gumik száraz és nedves (értelemszerűen nem havas, latyakos, vagy ónos esős) úton egyértelműen rosszabbak minden tekintetben a nyáriaknál. Havon, latyakos úton természetesen egyből más a helyzet, de jó lenne ha végre felfogná a nagyközönség, hogy télen esőben, vagy száraz úton nem mehet gyorsabban egy átlagos téli gumival, mint egy átlagos nyárival. A téli gumi csak hóban latyakban előny nálunk, nem 7 fok alatt, ahogy hirdetik. Hány, de hány olyan esetet látok az autópályákon, ahol virsli téli gumikon nyomják neki, aztán fékezésnél meg félre kell kapni a kormányt.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 http://img218.imageshack.us/img218/5720/img1245gq8.th.jpg http://img218.imageshack.us/img218/7484/img1246va5.th.jpg Hogyhogy ilyen virsli gumikra váltottál a 205-ös után? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 Hogyhogy ilyen virsli gumikra váltottál a 205-ös után? :) Ha megnézed a 205-ös árakat rájösz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február17, 2008 Megoszt Elküldve Február17, 2008 :) Ha megnézed a 205-ös árakat rájösz! Ez jó érv :D Lehet a fogyasztásnak és a futóműalkatrészeknek is jót fog tenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Jöhet a jó idő..... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Jöhet a jó idő..... :D Jó lenne már! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Jó lenne már! :) Átmenetileg jön is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Mikor ? Melyik nap ? Hánykor? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Autobild szerint a 7fokos szöveg is mese, hiszen hét fok alatt is jobb a nyári szárazon és vízen, mint a téli! :D Na ennyit akkor az autobildről :D Meg arról, hogy sok naív ember van, aki vakon bízik a média süketelésében, ahelyett hogy egy lepárásodott 1-2 fokos aszfalton tapasztalatokat szerezne nyári gumival... :D Továbbra is csak azt tudom mondani, mint minden ilyen esetben, mutass példát! Lehetőleg családdal autózz nyári gumival egész télen, mert az nagyon egészséges! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 Na ennyit akkor az autobildről :D Meg arról, hogy sok naív ember van, aki vakon bízik a média süketelésében, ahelyett hogy egy lepárásodott 1-2 fokos aszfalton tapasztalatokat szerezne nyári gumival... :D Továbbra is csak azt tudom mondani, mint minden ilyen esetben, mutass példát! Lehetőleg családdal autózz nyári gumival egész télen, mert az nagyon egészséges! :) Én csak a saját tapasztalatom tudom mondani. 10 fok alatt jobb a téli még szárazon is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
RCsaba Elküldve Február25, 2008 Megoszt Elküldve Február25, 2008 Abban az esetben hiszek Nektek, ha egzakt műszeres méréssel igazoljátok állításokat, mivel én erre alapoztam a mondandóm! 2004-zől kezdődően az összes gumiváltozat megkapja a SILICA gél kompaundot, emiatt a nyári a saját versenyszámában (száraz, nedves körülmények) mindig veri a télit! Ez az én olyan véleményem, amely nem érzésre alapul (konkrét márkák típusai, jól meghatározott körülmények között), de attól még a Ti véleményetek eltérhet, én senkit nem fogok lehurrogni érte, hiszen ez egy fórum! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február25, 2008 Megoszt Elküldve Február25, 2008 Abban az esetben hiszek Nektek, ha egzakt műszeres méréssel igazoljátok állításokat, mivel én erre alapoztam a mondandóm! 2004-zől kezdődően az összes gumiváltozat megkapja a SILICA gél kompaundot, emiatt a nyári a saját versenyszámában (száraz, nedves körülmények) mindig veri a télit! És mi számít egzakt mérési igazolásnak? :D Én mérnök vagyok, de erre legegzaktabb igazolásnak a gyakorlati tesztjét mondanám :D Márpedig egy akármilyen nyári gumi az 1-2 fokos lepárásodott nyálkás aszfalton nem fog közel sem akkorát, mint egy jó téli :P Ha gondolod, rendezhetünk majd egy ilyen tesztet, hogy ki mennyivel veszi be az ilyen aszfalton a kanyart a különböző gumikkal... de azt kikötöm, hogy az én autómon legyen a téli :) Ez már egzakt igazolás lenne neked? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Február25, 2008 Megoszt Elküldve Február25, 2008 Lassacskán mindenki cserélhet nyárira! :) :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február25, 2008 Megoszt Elküldve Február25, 2008 Lassacskán mindenki cserélhet nyárira! :) :D :D Jah, bár én azért megvárom még a március második felét, mert általános, hogy márciusban még esik egy kis hó :D Meg aztán korán reggel és késő este még eléggé fagypont körül alakulgat az idő... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts