Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Voltam ma gumisnál.

Elvittem hozzá az 5db alufelnimet,megnézetni kell-e görgőztetni.5-ből 3 ok,de a pótkerék picit gázos és abból is egy,ami fent volt.

Hátulra még elmenne,de inkább megcsináltatom,van ismerős,aki ezzel foglalkozik,már le is adtam neki.

Viszont a gumisnál vettem rá gumit is:

profilergn.jpg

13E/db szerelve,vacsi újak,2007 végi gyártásúak.

A negyedik felni,amint kész van megy hozzá vissza és ingyen felrakja rá a gumit!

Link to comment
Megosztás:

Voltam ma gumisnál.

Elvittem hozzá az 5db alufelnimet,megnézetni kell-e görgőztetni.5-ből 3 ok,de a pótkerék picit gázos és abból is egy,ami fent volt.

Hátulra még elmenne,de inkább megcsináltatom,van ismerős,aki ezzel foglalkozik,már le is adtam neki.

Viszont a gumisnál vettem rá gumit is:

http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto/profilergn.jpg

13E/db szerelve,vacsi újak,2007 végi gyártásúak.

A negyedik felni,amint kész van megy hozzá vissza és ingyen felrakja rá a gumit!

Ez most csak egy kép a netről vagy ezt a gumit vetted? Mert ez 225/45 ha jól látom... és csak 13eFt/db? :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Voltam ma gumisnál.

Elvittem hozzá az 5db alufelnimet,megnézetni kell-e görgőztetni.5-ből 3 ok,de a pótkerék picit gázos és abból is egy,ami fent volt.

Hátulra még elmenne,de inkább megcsináltatom,van ismerős,aki ezzel foglalkozik,már le is adtam neki.

Viszont a gumisnál vettem rá gumit is:

http://www.autogumibolt.hu/images/nfuto/profilergn.jpg

13E/db szerelve,vacsi újak,2007 végi gyártásúak.

A negyedik felni,amint kész van megy hozzá vissza és ingyen felrakja rá a gumit!

A BF Goodrich-ról annyit tudok, hogy tavaly az auto magazin nem ajánlott minősítéssel illette, mivel szárazon remekelt, de vízen úgy csúszott, mint havon a műanyag WC-deszka...

Tavaly kb. fél éve vettem Hankook Centum H720 tipusú négyévszakos gumikat (175/70 R13, 1,4NZ Classicra), és meg vagyok vele elégedve. Havon és vizen jó, szárazon puhán és halkan gördül, és a fékút sem tűnik hosszabbnak, ill. érzésre nem csikorog hamarabb, mint a Firestone F-580 nyári.

Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi....

Módosítva : mackosajt
Képpel nem idézünk, hanem ki kell törölni az IMG részt az idézetből! ;)
Link to comment
Megosztás:

A BF Goodrich-ról annyit tudok, hogy tavaly az auto magazin nem ajánlott minősítéssel illette, mivel szárazon remekelt, de vízen úgy csúszott, mint havon a műanyag WC-deszka...

Egy teszt alapján nem általánosítanék,másrészt nem biztos,hogy pont ez a tipus volt és ebben a méretben.

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi....

Az eladások nem ezt bizonyítják..... :D

Kivi lennék ennek a csuda guminak az árára....lehet kifut 1 garnitúra nyárit és télit is.... :D

4 évszakos gumi....sok szerencsét hozzá... :)

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ez az általános vélemény a négyévszakos gumikról. Pedig ezek már megkapják az újfajta szilika gél adalékot, és a teszteken is bizonyítanak. A nagy marketing süketelés sok mindenkit megvezet a téli gumikkal kapcsolatban. Száraz és nedves úton pl. fékezésben sokal jobbak a négyévszakosak, mint a téliek! Sőt az Autobild szerint a 7fokos szöveg is mese, hiszen hét fok alatt is jobb a nyári szárazon és vízen, mint a téli! :D

Magyarországon és más kulturálatlan országban teljesen mindegy, hogy milyen csúcskategóriás gumikat használunk, ha évente 1286 ember veszti életét... :)

Minden szkeptikusnak ajánlom figyelmébe ezt az oldalt (A letölthető tesztekben van BF Goodrich nyári és négyévszakos is több újság vizsgálati eredményével):

http://reifen-goeggel.de/website_neu/reifen/reif_00.html

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi....

Megnéztem az Általad ajánlott oldalt és az ott szereplő linkeket.

A Good Year gumija valóban a legjobb minősítést kapta a négyévszakos gumik között, de világosan ott állnak a részletes téli gumi teszteredmények is, ahol csak száraz úton remekelt. Vizes és havas úton a minőségi téli gumiknál sokkal gyengébb teljesítményt ért el.

Szerintem felesleges erről hosszan vitatkozni, mert mindig az igényeket és a felhasználási körülményeket figyelembe véve kell gumit vásárolni. Aki télen rendszeresen havas hegyek között közlekedik, ahol nem ritkán 0 Celsius fok alá süllyed a hőmérséklet, valószínűleg nem fog boldogulni a négyévszakos gumikkal. Valakinek az számít, hogy száraz úton jól teljesítsen a gumi, valaki a vizes úton mutatott tulajdonságokat preferálja, másnak pedig az a fontos, hogy ne kopjon gyorsan a gumi. Szerencsére manapság olyan széles gumiválaszték van Magyarországon, hogy mindenki megtalálhatja a magának megfelelőt. (Ám ha a négyévszakos gumi nem fog a hóban, vagy sokkal gyorsabban kopik a vártnál, akkor utólag felesleges panaszkodni.)

Link to comment
Megosztás:

A BF Goodrich-ról annyit tudok, hogy tavaly az auto magazin nem ajánlott minősítéssel illette, mivel szárazon remekelt, de vízen úgy csúszott, mint havon a műanyag WC-deszka...

Tavaly kb. fél éve vettem Hankook Centum H720 tipusú négyévszakos gumikat (175/70 R13, 1,4NZ Classicra), és meg vagyok vele elégedve. Havon és vizen jó, szárazon puhán és halkan gördül, és a fékút sem tűnik hosszabbnak, ill. érzésre nem csikorog hamarabb, mint a Firestone F-580 nyári.

Igazából nem értem, mi ez a nagy felhajtás a téli gumikkal Magyarországon... A legutóbbi téli gumi teszteben havon való megálláskor a négyévszakos Good Year Eagle Vector+ első helyen végzett, ill. száraz uton is alegrövidebb út alatt állt meg (Autó Magazin). Szóval a téli gumi....

A Vector+-t inkább felejtsük el. Volt "szerencsém" hajtani egy félelmetes motorerejéről híres 1.6-os Focus-t ilyen gumival, több mint egy hónapon keresztül. Kis eső estén is minden elindulásnál kipörögtek a kerekek, ha nem figyeltem, valamint minden fékezésnél dobolt az abs. Aquaplaning-ról meg inkább nem is beszélnék... Mindez 5fok körüli időben, természetesen aszfalton. A gumi teljesen jó állapotú volt, kb. 7 mm-es mintával.

A téli gumis felhajtást én sem értem. Nem véletlen, hogy a téli gumi tesztekben gyakorlatilag nem találni 2002-től kezdődően egy nyárit referenciaként. Tipikus magyar (német) időjárási viszonyok közepette (télen 10 és -10 fok közötti hőmérséklet) a téli gumik száraz és nedves (értelemszerűen nem havas, latyakos, vagy ónos esős) úton egyértelműen rosszabbak minden tekintetben a nyáriaknál. Havon, latyakos úton természetesen egyből más a helyzet, de jó lenne ha végre felfogná a nagyközönség, hogy télen esőben, vagy száraz úton nem mehet gyorsabban egy átlagos téli gumival, mint egy átlagos nyárival. A téli gumi csak hóban latyakban előny nálunk, nem 7 fok alatt, ahogy hirdetik. Hány, de hány olyan esetet látok az autópályákon, ahol virsli téli gumikon nyomják neki, aztán fékezésnél meg félre kell kapni a kormányt....

Link to comment
Megosztás:

Autobild szerint a 7fokos szöveg is mese, hiszen hét fok alatt is jobb a nyári szárazon és vízen, mint a téli! :D

Na ennyit akkor az autobildről :D

Meg arról, hogy sok naív ember van, aki vakon bízik a média süketelésében, ahelyett hogy egy lepárásodott

1-2 fokos aszfalton tapasztalatokat szerezne nyári gumival... :D

Továbbra is csak azt tudom mondani, mint minden ilyen esetben, mutass példát! Lehetőleg családdal autózz

nyári gumival egész télen, mert az nagyon egészséges! :)

Link to comment
Megosztás:

Na ennyit akkor az autobildről :D

Meg arról, hogy sok naív ember van, aki vakon bízik a média süketelésében, ahelyett hogy egy lepárásodott

1-2 fokos aszfalton tapasztalatokat szerezne nyári gumival... :D

Továbbra is csak azt tudom mondani, mint minden ilyen esetben, mutass példát! Lehetőleg családdal autózz

nyári gumival egész télen, mert az nagyon egészséges! :)

Én csak a saját tapasztalatom tudom mondani.

10 fok alatt jobb a téli még szárazon is.

Link to comment
Megosztás:

Abban az esetben hiszek Nektek, ha egzakt műszeres méréssel igazoljátok állításokat, mivel én erre alapoztam a mondandóm! 2004-zől kezdődően az összes gumiváltozat megkapja a SILICA gél kompaundot, emiatt a nyári a saját versenyszámában (száraz, nedves körülmények) mindig veri a télit!

Ez az én olyan véleményem, amely nem érzésre alapul (konkrét márkák típusai, jól meghatározott körülmények között), de attól még a Ti véleményetek eltérhet, én senkit nem fogok lehurrogni érte, hiszen ez egy fórum!

Link to comment
Megosztás:

Abban az esetben hiszek Nektek, ha egzakt műszeres méréssel igazoljátok állításokat, mivel én erre alapoztam a mondandóm! 2004-zől kezdődően az összes gumiváltozat megkapja a SILICA gél kompaundot, emiatt a nyári a saját versenyszámában (száraz, nedves körülmények) mindig veri a télit!

És mi számít egzakt mérési igazolásnak? :D Én mérnök vagyok, de erre legegzaktabb igazolásnak a gyakorlati tesztjét mondanám :D

Márpedig egy akármilyen nyári gumi az 1-2 fokos lepárásodott nyálkás aszfalton nem fog közel sem akkorát, mint egy jó téli :P

Ha gondolod, rendezhetünk majd egy ilyen tesztet, hogy ki mennyivel veszi be az ilyen aszfalton a kanyart a különböző

gumikkal... de azt kikötöm, hogy az én autómon legyen a téli :)

Ez már egzakt igazolás lenne neked? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.