Gepard Elküldve Augusztus15, 2007 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2007 Az enyémen most 256-os hűtött van 20mm-es vastagsággal. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Hali. Nektek mi a tapasztalatotok guminyomást illetöen 195/50R15? Én 2.2 vel járok, de eléggé pattogosnak érzem, vagy elég a 2.0 is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Hali. Nektek mi a tapasztalatotok guminyomást illetöen 195/50R15? Én 2.2 vel járok, de eléggé pattogosnak érzem, vagy elég a 2.0 is. Nem sok az. Nekem gumi típustól függően ez a méret 2.3-2.4-el ment az astrán. Azért érzed pattogósnak, mert ez már viszonylag peres gumi (alacsony profilú), és pont emiatt kell bele nagyobb nyomás is, mint a gyári ballonos gumikba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Ez alacsony profilú??? Hát még "viszonylag" sem mondanám... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Ez alacsony profilú??? Hát még "viszonylag" sem mondanám... :unsure: Mondjuk egy Fócvágen', vagy egy Béjemvé' gyári gumijához képest elég peres. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Ez alacsony profilú??? Hát még "viszonylag" sem mondanám... :unsure: A gyári gumikhoz képest alacsonyabb. Nekötözköggyé! :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Hát végül is...a traktorgumihoz képest meg egyenesen felnigyilkos... :unsure: :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sörös Sanyi Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Mondasz valamit! :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Hát végül is...a traktorgumihoz képest meg egyenesen felnigyilkos... :unsure: :lol: Ennyire unatkozol vazze? :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember18, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember18, 2007 Ennyire unatkozol vazze? :wacko: Sanyinak sztem van erre egy külön keresője, ha valahol felbukkan a "traktor" szó, rögtön ott terem :unsure: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Igaz az, hogy Astra F-nél a motor elhelyezkedéséből fakadóan kicsivel nagyobb súly van a jobb első keréken? Vagy ez valami ostoba álfilozófia? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Igaz az, hogy Astra F-nél a motor elhelyezkedéséből fakadóan kicsivel nagyobb súly van a jobb első keréken? Vagy ez valami ostoba álfilozófia? Sztem a motor kb. középen van, én inkább azt mondanám, kb. egyforma a súly a két első keréken... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember20, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember20, 2007 Igaz az, hogy Astra F-nél a motor elhelyezkedéséből fakadóan kicsivel nagyobb súly van a jobb első keréken? Vagy ez valami ostoba álfilozófia? A motor tényleg nincs középen, de ha emeltél már váltót, tudod hogy az se könnyű. Valamint a váltó oldalán van az akku és pl a fékrásegítő blokk is. Ezek is elég sok súlyt képviselnek. Szerintem ha van is eltérés, pár kilóban mérhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 ...ami aztán elég szépen átfordul a bal első kerék javára (mármint a súlytöbblet), amint beül valaki a vezetőülésre. Mert az gondolom nyilvánvaló hogy a vezetőülésen sokkal gyakrabban ülnek, mint az anyósülésen... :wacko: De sztem mégse ettől fog idő előtt elfáradni a futómű ha erre gondolsz, a magyar utak gondoskodnak erről sokkal hamarabb. A mai autóknál sztem már nincs az mint anno a Trabantnál aminek lógott bal eleje ha sokat használta egy átlag feletti tömegű ember egyedül... Azt, hogy ennek a fajta terhelésmegoszlásnak az úttartásra milyen hatása van, azt sajnos nem tudom, mert még nem volt alkalmam megtapasztalni hogy például az én Calibrám hogyan kanyarodik ha nem ül senki a vezetőülésen. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember21, 2007 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 ... Azt, hogy ennek a fajta terhelésmegoszlásnak az úttartásra milyen hatása van, azt sajnos nem tudom... Sajnos semmiképpen sem jó, dehát kicsit lehetetlen elvárás lenne, hogy bárhova bárki ül a súlyeloszlás mindig ideális legyen. Amúgy normál használatban szerintem alig észrevehető lenne a különbség. Tempóban vagy pályán azért számítana, de ott is többet az első-hátsó terheléseloszlás. A jobb-balt elég könnyű tesztelni. Bele kell menni ugyanabba a kanyarba innen is onnan is, és amelyik irányban jobban lehet haladni ott van nagyobb súly és a különbség felét lehetne kb. hozni egyenlő eloszlással. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Köszönöm a válaszokat, csak elméleti szinten érdekelt a kérdés. Súlyban mekkora lehet a különbség egy 1,4-es és egy 2,0-s Astra motorblokk között? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Nem olyan sok. 10-20kg lehet szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Nem olyan sok. 10-20kg lehet szerintem. Sztem ez attól is függ, hogy C20NE vagy XE motorról ven-e szó? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Köszönöm a válaszokat, csak elméleti szinten érdekelt a kérdés. Súlyban mekkora lehet a különbség egy 1,4-es és egy 2,0-s Astra motorblokk között? Csak a sima blokk között szerintem kevés. 5-10 kilo. A hengerfej megint más tészta, pláne ha a kisblokk 8 szelepes a nagy meg 16. De ott is ilyen kategóriájú a különbség szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember21, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2007 Sztem ez attól is függ, hogy C20NE vagy XE motorról ven-e szó? :unsure: Nem sok különbséget ad az sem :wacko: A blokk eléggé egyforma, szinte csak a lendkerék súlya különbözik. :lol: A hengerfej is nagyon hasonló, mert az XE hengerfeje ugyan nagyobbnak látszik, de üregesebb. Én már emeltem mindkettőt, nem cipeltem szívesen egyiket sem :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Szeptember26, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 Uff! Érdemes téligumi választásnál vékonyabb futó felületet választani? 175/70/13 a nyári most ... Nekünk annó a Fastrán ugyanez a méret került előre téligumiként és jól szolgált... Inkább kisebb futófelületü váltóméretet keressünk vagy pont az hogy nagyobbat ? Valakinek valami tapasztalat? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember26, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 Uff! Érdemes téligumi választásnál vékonyabb futó felületet választani? 175/70/13 a nyári most ... Nekünk annó a Fastrán ugyanez a méret került előre téligumiként és jól szolgált... Inkább kisebb futófelületü váltóméretet keressünk vagy pont az hogy nagyobbat ? Valakinek valami tapasztalat? Köszi Téli és a nyári garnitúrám is ez a méret. Tapasztalat az, hogy a téli a nagyobb bordák miatt kisebb felületen kapaszkodik - ergo könnyebb a kormány (nincs szervom), és teljesen megfelel. Nagyobb szerintem nem javasolt. Guminyomás szerintem azonos. Szerintem a javaslat csak az: ne csak gumit cserélgess, hanem legyen a télihez felni is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember26, 2007 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 175/70/13 Ez a jó télinek is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember26, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 Uff! Érdemes téligumi választásnál vékonyabb futó felületet választani? 175/70/13 a nyári most ... Nekünk annó a Fastrán ugyanez a méret került előre téligumiként és jól szolgált... Inkább kisebb futófelületü váltóméretet keressünk vagy pont az hogy nagyobbat ? Valakinek valami tapasztalat? Köszi Én úgy tudom,hogy téliben jobb a vékonyabb,mert kisebb felület érintkezik ugyan,de nagyobb a felületi nyomás,ergo jobban tapad hóban. Nekem is 175/70 R13 a téli! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember26, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2007 ...ergo jobban tapad hóban. És jégen/lefagyott úttesten is ez a helyzet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts