Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

  • 1 month later...
Hali.

Nektek mi a tapasztalatotok guminyomást illetöen 195/50R15?

Én 2.2 vel járok, de eléggé pattogosnak érzem, vagy elég a 2.0 is.

Nem sok az.

Nekem gumi típustól függően ez a méret 2.3-2.4-el ment az astrán.

Azért érzed pattogósnak, mert ez már viszonylag peres gumi (alacsony

profilú), és pont emiatt kell bele nagyobb nyomás is, mint a gyári

ballonos gumikba.

Link to comment
Megosztás:

Igaz az, hogy Astra F-nél a motor elhelyezkedéséből fakadóan kicsivel nagyobb súly van a jobb első keréken? Vagy ez valami ostoba álfilozófia?

A motor tényleg nincs középen, de ha emeltél már váltót, tudod hogy az se könnyű. Valamint a váltó

oldalán van az akku és pl a fékrásegítő blokk is. Ezek is elég sok súlyt képviselnek. Szerintem ha van is

eltérés, pár kilóban mérhető.

Link to comment
Megosztás:

...ami aztán elég szépen átfordul a bal első kerék javára (mármint a súlytöbblet), amint beül valaki a vezetőülésre. Mert az gondolom nyilvánvaló hogy a vezetőülésen sokkal gyakrabban ülnek, mint az anyósülésen... :wacko: De sztem mégse ettől fog idő előtt elfáradni a futómű ha erre gondolsz, a magyar utak gondoskodnak erről sokkal hamarabb. A mai autóknál sztem már nincs az mint anno a Trabantnál aminek lógott bal eleje ha sokat használta egy átlag feletti tömegű ember egyedül... Azt, hogy ennek a fajta terhelésmegoszlásnak az úttartásra milyen hatása van, azt sajnos nem tudom, mert még nem volt alkalmam megtapasztalni hogy például az én Calibrám hogyan kanyarodik ha nem ül senki a vezetőülésen. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

... Azt, hogy ennek a fajta terhelésmegoszlásnak az úttartásra milyen hatása van, azt sajnos nem tudom...

Sajnos semmiképpen sem jó, dehát kicsit lehetetlen elvárás lenne, hogy bárhova bárki ül a súlyeloszlás mindig ideális legyen.

Amúgy normál használatban szerintem alig észrevehető lenne a különbség. Tempóban vagy pályán azért számítana, de ott is többet az első-hátsó terheléseloszlás. A jobb-balt elég könnyű tesztelni. Bele kell menni ugyanabba a kanyarba innen is onnan is, és amelyik irányban jobban lehet haladni ott van nagyobb súly és a különbség felét lehetne kb. hozni egyenlő eloszlással.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat, csak elméleti szinten érdekelt a kérdés. Súlyban mekkora lehet a különbség egy 1,4-es és egy 2,0-s Astra motorblokk között?

Csak a sima blokk között szerintem kevés. 5-10 kilo. A hengerfej megint más tészta, pláne ha a kisblokk 8 szelepes a nagy meg 16.

De ott is ilyen kategóriájú a különbség szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ez attól is függ, hogy C20NE vagy XE motorról ven-e szó? :unsure:

Nem sok különbséget ad az sem :wacko:

A blokk eléggé egyforma, szinte csak a lendkerék súlya különbözik. :lol:

A hengerfej is nagyon hasonló, mert az XE hengerfeje ugyan nagyobbnak

látszik, de üregesebb. Én már emeltem mindkettőt, nem cipeltem szívesen

egyiket sem :lol:

Link to comment
Megosztás:

Uff!

Érdemes téligumi választásnál vékonyabb futó felületet választani?

175/70/13 a nyári most ...

Nekünk annó a Fastrán ugyanez a méret került előre téligumiként és jól szolgált...

Inkább kisebb futófelületü váltóméretet keressünk vagy pont az hogy nagyobbat ?

Valakinek valami tapasztalat?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Uff!

Érdemes téligumi választásnál vékonyabb futó felületet választani?

175/70/13 a nyári most ...

Nekünk annó a Fastrán ugyanez a méret került előre téligumiként és jól szolgált...

Inkább kisebb futófelületü váltóméretet keressünk vagy pont az hogy nagyobbat ?

Valakinek valami tapasztalat?

Köszi

Téli és a nyári garnitúrám is ez a méret. Tapasztalat az, hogy a téli a nagyobb bordák miatt kisebb felületen kapaszkodik - ergo könnyebb a kormány (nincs szervom), és teljesen megfelel. Nagyobb szerintem nem javasolt. Guminyomás szerintem azonos.

Szerintem a javaslat csak az: ne csak gumit cserélgess, hanem legyen a télihez felni is.

Link to comment
Megosztás:

Uff!

Érdemes téligumi választásnál vékonyabb futó felületet választani?

175/70/13 a nyári most ...

Nekünk annó a Fastrán ugyanez a méret került előre téligumiként és jól szolgált...

Inkább kisebb futófelületü váltóméretet keressünk vagy pont az hogy nagyobbat ?

Valakinek valami tapasztalat?

Köszi

Én úgy tudom,hogy téliben jobb a vékonyabb,mert kisebb felület érintkezik ugyan,de nagyobb a felületi nyomás,ergo jobban tapad hóban.

Nekem is 175/70 R13 a téli!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.