Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Nekem ebben a témában "csak" gyakorlati tapasztalatom van, hogy mi a végzettségem hozzá tökmindegy.

Tavaly vettem 4 db nem agyméret pontosságú alufelni az autóra. Használtan ugyan, de az egyikben nem volt meg az a bizonyos gyűrű. Mellesleg a másik 3 műanyagból volt (meg van is, mert mai napig ez van benne). Simán feltettük azt az egyet is az autóra, ( az én gumisom szerint is nyugodtan felrakható) csak arra kellett nagyon vigyázni, hogy igyekezni kell központosan rögzíteni a kereket. Aztán hetekig jártam így vele- el is felejtettem hogy hiányzik egy- és nem volt semmi bajom, nem rázott, nem tört el csavar stb. Hetekkel később csináltattam bele meg a hiányzó gyűrűt - műanyagból- azóta is így járok vele gond nélkül. Részemről is csak központosító szerepe van, tehermentesítő szerepe nincsen.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet mindenkinek!

Uraim! A segítségeteket kérném.

Kinek van tapasztalata Pirelli P5000 DRAGO gumi témában?

Használt már valaki illen tipusu gumit,mik a tapasztalatok(jó és rossz egyaránt jöhet)? B)

Előre is köszi az infót. :blink:

Kicsit kisebbre vettem a betűket. Gepard

Link to comment
Megosztás:

Kicsit olvass vissza volt már szó erről a gumiról, de többnyire a gumisok sem javasolják.

Ebben az árkategóriában (+ egy két ezerrel többért) találsz jobbat is.

Kösz az infót Gepard, akkor asszem ki kell "herélnem" :blink: a gumist mert nekem ő ajánlotta, (lehet, hogy az utolsó darabokat akarja rám sózni?)

Én Barum Bravuris-on gondolkodtam de azt mondta,hogy az drága B) .

Ui: megnéztem a képeid,háááát mit mondjak, nagyon TIP-TOP a verdád. Gratula.

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. Nem kopik, nem tapad de a fogyiból levesz egy decit. :D

Biztos meg lehet takarítani vele éves szinten 10-20 ezer forintot benyán, reméljük nem kell majd 100at költeni cserébe lámpa és hűtő és lökős cserére. :blink:

Most lelomboztatok :D

Lehet nem is volt ez annyira jó választás...?

Gondoltam, h v.milyen módon üzemanyag takarékoskodás szempontú a dolog, de nem értettem, h pontosan hogyis. Vagyis gondoltam, h a gördülési ellenállásról szól6 ez, de nem gondoltam, h lehet hátránya is B)

Azért abban bízok, h pl. Debica, vagy Dayton-tól ez jobb választás.

Üdv. ujjzol

Link to comment
Megosztás:

Most lelomboztatok B)

Lehet nem is volt ez annyira jó választás...?

Gondoltam, h v.milyen módon üzemanyag takarékoskodás szempontú a dolog, de nem értettem, h pontosan hogyis. Vagyis gondoltam, h a gördülési ellenállásról szól6 ez, de nem gondoltam, h lehet hátránya is :blink:

Azért abban bízok, h pl. Debica, vagy Dayton-tól ez jobb választás.

Üdv. ujjzol

Azért szerintem annyira nem nyúltál mellé ne aggódj.

Használd ésszel és akkor nem lesz gond szerintem. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt,de már 2 éve van meg az astrám.99-es évjárat 1.4 8 szelep.Nem egy csúcsgép de én szeretem.Na amúgy most akarok rá felnit venni és nem szeretném. ha lelopnák a felniket.Nem tudtok valami felnizárat vagy bármit?Jól jönne minden ötlet.Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt,de már 2 éve van meg az astrám.99-es évjárat 1.4 8 szelep.Nem egy csúcsgép de én szeretem.Na amúgy most akarok rá felnit venni és nem szeretném. ha lelopnák a felniket.Nem tudtok valami felnizárat vagy bármit?Jól jönne minden ötlet.Előre is köszi.

Kerékőrnek hívják, és asszem korábbi hozzászólásokban volt róla szó.Mindenki másra esküszik,de nem biztos, hogy a legolcsób, v. legdrágább a legjobb megoldás.Ha el akarják vinni alóla a kerekeket, úgyis elviszik, de merőben másképpen állnak hozzá, ha látják, hogy nem is oly' 1Xű leszedni.Inkább keresnek olyat, amin nincs ilyesmi.

Rémlik v.mi Mc.guard típus.

De utánna kell gumisoknál, autósboltokban kérdezni.Olyan 5800ft/garn.-tól, már használhatóak vannak.

Link to comment
Megosztás:

Gabinak van igaza.

Bocsánat hogy még mindíg ezt a témát boncolgatom,nem jártam erre pár napja és csak most láttam hogy miről folyik az eszmecsere. :blink:

Egy olyan szitut szeretnék megosztani veletek amit jómagam tapasztaltam egészpontosan a téli garnitura felszerelésénél.(2005 évvége)

A tavalyi nyári kerekeim alatt volt 1cm-es nyomtávszélesítő+"központosító" gyűrű,gyári Mille Miglia,de ez nem is fontos hogy milyen.

A nyomtávszélesítőt a fater csinálta aluból kimondottan az astrámhoz tehát a középsőfurat is,és a csavarfurat is pont klappolt.

Amikor a télikereket tettük az autó alá,(gyári gsi felni+1éves téli guma)rázott egy bizonyos sebesség felett, pedig kilettek centírozva.

A probléma okát mint később kiderült az adta,hogy a gyári kerék kialakítása olyan hogy ha alatta marad az 1cm-es nyomtávszélesítő,akkor már nem fekszik fel az "agyrészre".

A nyomtávszélesítő pont az autóra lett gyártva tehát az megtudta vezetni a csavarokat hogy központosan legyen a kerék felfogatva ezért én Bazsnak adnék igazat.

Ennyi lett volna. B)

Ha meg nem tudja megvezetni akkor Gabinak! :D

Link to comment
Megosztás:

B) ezt így azért nem merném kijelenteni ha csak nem koptattál el 1 garnítúrát. :blink:

Itt most kimondottam a P5000-ről volt szó, a többi Pirelli tipust ajánlották minden szívbaj nélkül.

De abban igazad, van, hogy én nem használtam. Viszont ha van tapasztalatod akkor azt oszd meg velünk.

Link to comment
Megosztás:

A nyomtávszélesítőt a fater csinálta aluból kimondottan az astrámhoz tehát a középsőfurat is,és a csavarfurat is pont klappolt.

Amikor a télikereket tettük az autó alá,(gyári gsi felni+1éves téli guma)rázott egy bizonyos sebesség felett, pedig kilettek centírozva.

A probléma okát mint később kiderült az adta,hogy a gyári kerék kialakítása olyan hogy ha alatta marad az 1cm-es nyomtávszélesítő,akkor már nem fekszik fel az "agyrészre".

A nyomtávszélesítő pont az autóra lett gyártva tehát az megtudta vezetni a csavarokat hogy központosan legyen a kerék felfogatva ezért én Bazsnak adnék igazat.

Ennyi lett volna. :blink:

Ha meg nem tudja megvezetni akkor Gabinak! B)

A nyomtávszélesítőn ki volt képezve az a rész amire a felni felfekszik?

Vagy csak egy sima tárcsa volt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok itt,de már 2 éve van meg az astrám.99-es évjárat 1.4 8 szelep.Nem egy csúcsgép de én szeretem.Na amúgy most akarok rá felnit venni és nem szeretném. ha lelopnák a felniket.Nem tudtok valami felnizárat vagy bármit?Jól jönne minden ötlet.Előre is köszi.

szánj rá egy tizest abból kijön egy szett McGuard (nemtudom igy irják e) meg egy szett OZ. De ez max a madarak elriasztásához jó sajnos :blink: Ha komolyan gondolják odaállnak a leheggesztett garázsod elé egy Zillel föltépik az ajtót és elhuzzák a kocsit B) :D

Link to comment
Megosztás:

....

A nyomtávszélesítő pont az autóra lett gyártva tehát az megtudta vezetni a csavarokat hogy központosan legyen a kerék felfogatva ezért...

Tévhit.

1. A csavarok nem tudják teljesen központosítani a kereket, ezért is kell a központosító gyűrű.

A nyomtávszélesítővel sem tudják a csavarok központosítani a kereket, ha nincs meg a megfelelő

központosító kialakítás (tized mm-re egyező) mindkét oldalán.

2. A "házi" gyártású nyomtávszélesítők nem minden szempontból teljesítik az elvárásokat, így pl.

ha aluból csinálsz egyet, azt lehet hogy kiképzése miatt nem fogja meg nagyobb erőknél a csavarokkal

ráadott leszorító nyomaték, és pár tized mm-t elcsúszik az agyon. Ez meg már rázhat is...

Ha jól megnézed, akkor a gyári nyomtávszélesítők (nem az olcsók) nagyon kemény aluötvözetből

készülnek, megvan a felületkiképzésük is (mattítva, érdesítve van), és pont "rácuppannak" a kerékagy

központosító részére, valamint kívül megvan ugyanez a központosító gyűrű rajtuk.

Kicsit sok volt az idézet. Gepard

Link to comment
Megosztás:

A nyomtávszélesítőn ki volt képezve az a rész amire a felni felfekszik?

Vagy csak egy sima tárcsa volt?

"A nyomtávszélesítő pont az autóra lett gyártva tehát az megtudta vezetni a csavarokat hogy központosan legyen a kerék felfogatva"

Tévhit.

1. A csavarok nem tudják teljesen központosítani a kereket, ezért is ....

2. A "házi" gyártású nyomtávszélesítők nem minden szempontból teljesítik az ...

Értem hogy mit mondasz Gabi.

Nekem nem volt kívűl központosító perem a nyomtávszélesítőn,mert a nyári alu így is "felült"az agyra,viszont a gyári gsi felni már nem,az már lelógott a nyomtávszélesítővel.

Csökkentettem az idézet hosszát. Gepard

Link to comment
Megosztás:

Nem a felnik közti különbség volt ott a ludas... hanem a nyárit kis szerencsével sikerült

véletlenül központosan felhúznod... a télit meg nem. B)

De a nyáriba volt gyári központosító karika ami fel is feküdt az agyra,így nem volt nehéz.

A télinél viszont valoszínűleg az volt a baj amit írtál. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.